Klawiatura - rokmey
Proza » Inne » Klawiatura
A A A

Kiedyś mówiłam o tym, co siedzi mi w głowie. Teraz pozostała mi już tylko klawiatura. Nie żebym narzekała. Jest to najlepszy słuchacz jakiego można sobie wyobrazić. Nie przerywa, uważnie śledzi każde twoje słowo i subtelnie dba o twoją ortografię. Czegóż można chcieć więcej…

No może więcej empatii, uścisku od czasu do czasu, wspólnego śmiechu czy łez… po prostu ludzkich emocji. Tego klawiatura Ci nie zastąpi, ale poza tą małą drobnostką jest niezawodna.

W czasach kiedy nie było elektroniki, ludzie posługiwali się piórem i papierem. Pisząc cokolwiek musieli uważać na każde słowo, które chcieli uwiecznić na papierze. Każdy pojedynczy błąd kosztował ich przepisywaniem całego tekstu od nowa.

Wyobraźcie sobie ile kartek, ile atramentu zużywano na pisaniu listów miłosnych czy wierszy. Kochanek chcąc jak najlepiej oddać swoje uczucia na papierze setki razy kreślił i zapisywał od nowa słowa do swojej lubej, by mogła ona zrozumieć jego uczucia do niej.

Pomimo tego, że w dawnych czasach pisanie sprawiało trudność, muszę z przykrością stwierdzić, że dzisiaj sprawia jeszcze większą. Nie chodzi mi tutaj o formę przekazu, ponieważ wszyscy wiemy, że każdą wiadomość można wyrazić na miliony różnych sposobów.

Chodzi mi raczej o samą treść. Wielokrotnie słyszymy o tym, że pisarz czy poeta nie ma weny. Tak samo jest z nami, szarakami. Mamy przed sobą papier czy klawiaturę i nie mamy pojęcia, co z nimi uczynić. Nie jesteśmy w stanie wyrzucić z siebie żadnego słowa, chociaż głowa przepełniona jest myślami. Tworzy się mały paradoks pomiędzy naszym wnętrzem i naszym ciałem.

Dlaczego dzieje się tak, że będąc w pełni funkcjonalnymi istotami mamy trudności w komunikowaniem się z drugim człowiekiem? Może dlatego, że zapominamy o tym, że jesteśmy ludźmi. Pusta, bezuczuciowa klawiatura nie zastąpi nam obecności najlepszego przyjaciela. Czas najwyższy porzucić to nowoczesne życie pełne smartfonów, laptopów i podobnych tego typu urządzeń. Rodzaje i gatunki tych urządzeń są miliony, ale jest tylko jeden rodzaj i gatunek człowieka. Nie da się go zastąpić czymś lub kimś innym. Pamiętajmy o tym.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
rokmey · dnia 23.09.2016 23:02 · Czytań: 391 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 1
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
Gorgiasz dnia 24.09.2016 15:22
Cytat:
Kiedyś mówiłam o tym, co siedzi mi w głowie. Teraz pozostała mi już tylko klawiatura.

Powtórzone "mi".

Cytat:
Nie żebym narzekała.

Teoretycznie przed "żebym" powinien być przecinek.

Cytat:
Jest to najlepszy słuchacz jakiego można sobie wyobrazić.

Jest to najlepszy słuchacz, jakiego można sobie wyobrazić.

Cytat:
W czasach kiedy nie było elektroniki, ludzie posługiwali się piórem i papierem. Pisząc cokolwiek musieli uważać na każde słowo, które chcieli uwiecznić na papierze.

Powtórzony "papier".
Przecinek po "cokolwiek".

Cytat:
Każdy pojedynczy błąd kosztował ich przepisywaniem całego tekstu od nowa.

Bez przesady. To dotyczyło tylko tzw soferów, ale po pierwsze było to ponad tysiąc lat temu, a po drugie, istnieje dobrze udokumentowane podejrzenie, że tylko w teorii.

Cytat:
Kochanek chcąc jak najlepiej oddać swoje uczucia na papierze setki razy kreślił i zapisywał od nowa słowa do swojej lubej, by mogła ona zrozumieć jego uczucia do niej.

Kochanek chcąc jak najlepiej oddać swoje uczucia na papierze, setki razy kreślił i zapisywał od nowa słowa do swojej lubej, by mogła ona zrozumieć jego uczucia do niej.
"do niej" niepotrzebne.

Cytat:
Pomimo tego, że w dawnych czasach pisanie sprawiało trudność,

Skąd ten pomysł? Na pewno o wiele mniejszą, aniżeli wiele innych czynności.

Cytat:
Nie chodzi mi tutaj o formę przekazu, ponieważ wszyscy wiemy, że każdą wiadomość można wyrazić na miliony różnych sposobów.

Chodzi mi raczej o samą treść.

Powtórzone "chodzi".
Powtórzone "mi". Oba zbędne.

Cytat:
Wielokrotnie słyszymy o tym, że pisarz czy poeta nie ma weny.

"o tym" zbędne.

Cytat:
Mamy przed sobą papier czy klawiaturę i nie mamy pojęcia, co z nimi uczynić. Nie jesteśmy w stanie wyrzucić z siebie żadnego słowa, chociaż głowa przepełniona jest myślami.

Kolejne dowolne założenie, w mojej opinii, najczęściej nieprawdziwe. Jeśli przypadkiem, jakaś myśl warta zapisania w głowie mi zagości, to na pewno będę wiedział jak się uporać z tym problemem i ją zwerbalizować a taki czy inny sposób.

Cytat:
Dlaczego dzieje się tak, że będąc w pełni funkcjonalnymi istotami mamy trudności w komunikowaniem się z drugim człowiekiem?

" komunikowaniu się"
Ale poprawniej: "w nawiązaniu komunikacji z drugim..."
Również nie wszyscy i nie zawsze. Stanowczo za dużo nazbyt subiektywnych i wyalienowanych z rzeczywistości założeń.

Cytat:
Czas najwyższy porzucić to nowoczesne życie pełne smartfonów, laptopów i podobnych tego typu urządzeń.

Lepiej będzie bez "tego typu".

Cytat:
podobnych tego typu urządzeń. Rodzaje i gatunki tych urządzeń są miliony,

Powtórzone "urządzeń".

Nie podobał mi się Twój tekst. Pomijając nazbyt uproszczony język i liczne potknięcia, stawiasz dowolne tezy, z którymi - jak sądzę - nie tylko ja nie mogę się zgodzić. Ale pomijając tę kwestię, nie są one odpowiednio poparte, brakuje argumentów "za". Również końcowy wniosek jest trochę zawieszony w próżni, gdyż stwierdzenie, "że człowieka nie da się zastąpić" stanowi nie tylko rozpowszechniony banał, ale coraz częściej, technologia chociażby, udowadnia, że jest inaczej i chociaż teza ta wydaje się słuszna, to gołosłowne jej przedstawienie, w żadnym razie nie jest ani odkrywcze, ani ciekawe, ani przekonujące.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
18/03/2024 19:06
Pliszko, Posłużyłaś się skrótami myślowymi, ale pełnymi… »
Jacek Londyn
18/03/2024 18:15
Trening czyni mistrza. Kolejna okazja, tym razem… »
valeria
18/03/2024 11:41
Piękne, już bielonych rzeczy nie spotykam już:) chyba w… »
mede_a
18/03/2024 10:45
Jak ja kocham te Twoje maluchy! Ajw- poezji pełna - pisz,… »
Kazjuno
17/03/2024 22:58
Ja miałem skojarzenie erotyczne, podobne do Mike 17. Jako… »
Kazjuno
17/03/2024 22:45
Co do Huty masz rację. To poniemiecka huta do końca wojny… »
ajw
17/03/2024 21:52
Zbysiu - piękne miałeś skojarzenia :) »
ajw
17/03/2024 21:50
Tak, to zdecydowanie wiersz na pożegnanie. Na szczęście nie… »
Gabriel G.
17/03/2024 19:52
Nie ukrywam czekam na kontynuację. To się pewnie za trzy -… »
Kazjuno
17/03/2024 16:40
Dzięki Gabrielu za krzepiący mnie komentarz. Piszę,… »
valeria
17/03/2024 15:17
Gotowanie to łatwizna, tylko chęci potrzebne :) »
Gabriel G.
17/03/2024 12:46
Kazjuno Jestem świeżo po lekturze wszystkich trzech części.… »
Jacek Londyn
17/03/2024 10:31
Proszę o chwilę cierpliwości. Zanim odpowiem na komentarze,… »
Kazjuno
17/03/2024 04:17
Czekamy z Optymilianem, ciekawi twojego odniesienia się do… »
Jacek Londyn
16/03/2024 12:26
Drodzy Koledzy po piórze. Dziękuję za komentarze. Jest mi… »
ShoutBox
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:43
  • Nie poezją ja, a prozaiczną prozą teraz, bo precyzję lubię: nie komentarzem, a wpisem w/na shoutboxie zaczęłam, a jak skończę, to nie potomni, a los lub inna siła zdecyduje/oceni.
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:32
  • Pliszko - nie! Dość milczenia! Dopóki żyjemy! A po nas krzyczeć będą "słowa", na karcie, na murze...
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:28
  • To, jak skończysz pozwól, że ocenią potomni. Zaczęłaś komentarzem... pozwól/daj nam możliwość byśmy i Ciebie komentowali - jedno "słowo", póżniej strofy...
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:20
  • ech, Zbigniew Szczypek, fajnie wszystko, wróżba jest, choć niedokończona, ale z tego, co pamiętam, to Makbet dobrze nie kończy ;)
  • pliszka
  • 05/03/2024 22:58
  • A reszta jest milczeniem...
Ostatnio widziani
Gości online:43
Najnowszy:pkruszy