747 - magz
Poezja » Wiersze » 747
A A A

rząd
rząd
rząd
rząd
rząd
rząd
rząd
rząd
rząd
o! nasz
klak klak
plecak
łokieć łokieć przepraszam kolana
okulary dziękuję
w górę

w obronną kulę

jeszcze x godzin
dziękuję przepraszam zgiń
z przodu z tyłu z boku
kurczak w klatce
śnij

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
magz · dnia 29.09.2016 20:30 · Czytań: 478 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 11
Komentarze
Ananke dnia 29.09.2016 21:02
to chyba dla konesera :) ni w ząb nie wiem o co chodzi, pozdrawiam :)
magz dnia 30.09.2016 14:30
Dla konesera? E tam. Chyba po prostu poskąpiłam komentarza.
Najwyraźniej wielogodzinny lot Boeingiem 747 nie jest aż tak powszechnym doświadczeniem, jak w pierwszej chwili mi się zdawało :D
Aronia23 dnia 30.09.2016 14:56 Ocena: Dobre
Cześć, magz. Wiersz to czy nie wiersz? Raczej bym powiedziała, że "pogranicze", ale skoro pisane w momentach kilkunastogodzinnego stresu i klaustrofobii, to się nie dziwię. Nie, poskąpiłaś, absolutnie, przedmowy, moim zdaniem, poskąpiłaś tytułu. To tylko cyfra. One mogą mieć wiele znaczeń. Tutaj mają, bo aż 9 razy użyłaś słowa "rząd". Musisz go bardzo cenić lub b. się obawiać. Na pewno emocje niesamowite.
Poza tym piszesz o niesamowitym tłoku, natłoku i hałasie. Nawet o rozpychaniu się łokciami. Zarówno w jednej chwili, jak i w całej egzystencji. I po co? Aby:
"zgiń
z przo­du z tyłu z boku
kur­czak w klat­ce
śnij", tak marnie skończyć. Choć porównałaś śmierć do snu - to pozytywne,nawet, ale z drugiej strony, można się obawiać zasnąć, bo jest obawa, że się umrze. To znany problem od wieków.
Brak też logiki - z jednej strony grzeczność z drugiej - przepychanki. Ale tak jest w życiu. Szkoda, iż ubogą formę wybrałaś, bo temat ważny. Pozdrawiam A23
magz dnia 01.10.2016 00:49
Ciekawe.
Przede wszystkim ciekawie jest dowiedzieć się, jak ten wiersz jest odbierany.
Inaczej niż miałam na myśli.
Na przykład dziewięć razy powtórzony "rząd" miał w zamierzeniu oznaczać po prostu nudę powolnego poszukiwania swoich miejsc. Upakowanie ludzi w równe rzędy jest trochę przerażające, ale to nie są nie wiem jak silne emocje.
Z tego wnioskuję, że przydałby się klarowniejszy styl. I, wbrew zaleceniom, więcej dopowiedzeń.

Nie zgodzę się tylko z jednym: nie ma czegoś takiego, jak "tylko cyfra". Liczby niosą znaczenie. Nie mniejsze niż słowa.

Dzięki za komentarze. Dużo się z nich uczę.
Aronia23 dnia 01.10.2016 08:16 Ocena: Dobre
magz, przepraszam, że uraziłam swoją niekompetencją, rozgadaniem i takim a nie innym komentarzem nt. Twojego wiersza. Zatem powiem tak, jak ty do mnie "może jestem tępakiem, ale nie zrozumiałam". Wiem, że cyfry mają wielkie znaczenie, stąd mój wiersz, którego Ty nie zrozumiałaś "Zero a nawet mniej". No cóż niezrozumienie burzy spokój. A ja naprawdę tak, a nie inaczej zinterpretowałam Twój wiersz, miałam prawo. Tak, jak ty miałaś prawo mieć swoje zdanie nt. mojego wiersza. Nie obrażaj się tak zaraz. Miłej soboty, Aronia23.
Farmer dnia 01.10.2016 08:57
magz napisała:
Na przykład dziewięć razy powtórzony "rząd" miał w zamierzeniu oznaczać po prostu nudę powolnego poszukiwania swoich miejsc.

...A w istocie oznacza nudę podczas czytania.

magz napisała:
Nie zgodzę się tylko z jednym: nie ma czegoś takiego, jak "tylko cyfra". Liczby niosą znaczenie. Nie mniejsze niż słowa.

Zgadzam się w pełni, ale czy dziewiąty rząd katowany przez połowę wiersza ma aż tak kolosalne znaczenie?
Rozumiem, że dziewiąty rząd= dziewiąty krąg- straszne zło i Dante w Dreamlinerze.

dryń
dryń
dryń
dryń
dryń
otwieram oczy
człap
człap
człap
drzwi
żałośc w lustrze
zaparowanym
wściekłość i pasta
wyciekają z pyska


Można tak nieskończoność, tylko po co?
Pomysł w porządku- z wiele gorszych można coś skleić.
Pod warunkiem, że klei się pasujące do siebie części, a nie suche, szorstkie słowa.
Poezja bez środków poetyckich jest za czerstwa do przełknięcia.
Przynajmniej przeze mnie.

Pozdrawiam :)
Nalka31 dnia 01.10.2016 10:20
Jak dla mnie, tutaj po prostu brak wiersza. Wybacz, taki nadmiar powtórzenia męczy czytelnika, a w połączeniu ze zbitkiem słów, które nic czytającemu nie mówią po prostu odstrasza. Owszem, każdy ma prawo do własnej interpretacji, ale jeśli forma nie jest w stanie przekazać treści, to staje się po prostu nieczytelna.

Farmer napisał:
Pomysł w porządku- z wiele gorszych można coś skleić.Pod warunkiem, że klei się pasujące do siebie części, a nie suche, szorstkie słowa.Poezja bez środków poetyckich jest za czerstwa do przełknięcia.Przynajmniej przeze mnie.


W tym wypadku poprę to, co napisał Farmer.

Cytat:
Dla tych, którym się nie kojarzy: Boeing 747.


Czy takie wyjaśnienie jest konieczne. Nie dajesz czytelnikowi możliwości własnej interpretacji. A potem dodatkowo zabijasz wszystko wykonaniem. Warto popracować, aby przekaz był intrygujący dla czytającego.

magz napisała:
Przede wszystkim ciekawie jest dowiedzieć się, jak ten wiersz jest odbierany.Inaczej niż miałam na myśli.


Wiersze mają to do siebie, że nie zawsze są odczytywane tak, jak chce autor. Mogą się rozmijać z jego intencją.

magz napisała:
Z tego wnioskuję, że przydałby się klarowniejszy styl. I, wbrew zaleceniom, więcej dopowiedzeń.


Styl klarowniejszy na pewno by się przydał, ale za tym powinny iść użyte przez autora środki wyrazu. Jeśli są w odpowiednim stopniu i właściwie zastosowane, to żadne dopowiedzenia nie są potrzebne. Poza tym jeśli chcesz pisać wierszem, to pozwól odbiorcom na własną interpretację. Nie zapominając o tym, że każdy element wiersza: słowa, wersyfikacja, treść i przekaz muszą się uzupełniać, abyś Ty jako autorka i odbiorca mieli z tego przyjemność.

Dobre pisanie nie pojawia się samo. Na początek wymaga wielu prób i błędów. Zatem życzę kolejnych bardziej udanych prób.

Pozdrawiam
viktoria12 dnia 01.10.2016 10:59
ha ha ha, a mnie się wydawało, że to o rządzie. zawsze daleka od polityk, teraz z przemęczenia to chyba dostaję jakiegoś pierdla. rozumiem. tak się pisze po kilkunastu godzinach zasuwu non stop. śmiechawka jakaś człowieka bierze w końcu, bo z dwojga złego - lepszy śmiech niż płacz.

nadmieniam, że nie miałam na myśli żadnego znanego nam rządu, raczej taki poetycki
magz dnia 01.10.2016 18:46
OK, wiersz zjechany równo, ale chyba tytuł dobry, bo tylu komentarzy jeszcze nie miałam :D Znaczy, intryguje i zachęca do zajrzenia. To na plus ;)
Eksperymentuję.
Eksperymenty mają to do siebie, że nie zawsze wychodzą, ale zawsze czegoś można się z nich nauczyć.
Dzięki za komentarze.
Farmer dnia 05.10.2016 14:49
magz napisała:
Eksperymentuję.

Popieram eksperymenty, lecz proponuję najpierw opanować warsztat.
Piłkarz Mietek z 8 ligi okręgowej nie będzie dryblował jak Ronaldo- w najlepszym wypadku popląta sobie nogi.
Podobnie jak nie policzysz całek nie znając tabliczki mnożenia itp. itd.

Chcesz opisywać świat, to zacznij od źdźbła trawy :)
I za żadne skarby się nie zniechęcaj! B)

Pozdrawiam.
viktoria12 dnia 06.10.2016 14:20
Twojego wiersza nie zjechałam ani o pół tonu; po prostu - skojarzył mi sie z rządem, a tu temacik: lata świetlne odległy. życie.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
18/03/2024 19:06
Pliszko, Posłużyłaś się skrótami myślowymi, ale pełnymi… »
Jacek Londyn
18/03/2024 18:15
Trening czyni mistrza. Kolejna okazja, tym razem… »
valeria
18/03/2024 11:41
Piękne, już bielonych rzeczy nie spotykam już:) chyba w… »
mede_a
18/03/2024 10:45
Jak ja kocham te Twoje maluchy! Ajw- poezji pełna - pisz,… »
Kazjuno
17/03/2024 22:58
Ja miałem skojarzenie erotyczne, podobne do Mike 17. Jako… »
Kazjuno
17/03/2024 22:45
Co do Huty masz rację. To poniemiecka huta do końca wojny… »
ajw
17/03/2024 21:52
Zbysiu - piękne miałeś skojarzenia :) »
ajw
17/03/2024 21:50
Tak, to zdecydowanie wiersz na pożegnanie. Na szczęście nie… »
Gabriel G.
17/03/2024 19:52
Nie ukrywam czekam na kontynuację. To się pewnie za trzy -… »
Kazjuno
17/03/2024 16:40
Dzięki Gabrielu za krzepiący mnie komentarz. Piszę,… »
valeria
17/03/2024 15:17
Gotowanie to łatwizna, tylko chęci potrzebne :) »
Gabriel G.
17/03/2024 12:46
Kazjuno Jestem świeżo po lekturze wszystkich trzech części.… »
Jacek Londyn
17/03/2024 10:31
Proszę o chwilę cierpliwości. Zanim odpowiem na komentarze,… »
Kazjuno
17/03/2024 04:17
Czekamy z Optymilianem, ciekawi twojego odniesienia się do… »
Jacek Londyn
16/03/2024 12:26
Drodzy Koledzy po piórze. Dziękuję za komentarze. Jest mi… »
ShoutBox
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:43
  • Nie poezją ja, a prozaiczną prozą teraz, bo precyzję lubię: nie komentarzem, a wpisem w/na shoutboxie zaczęłam, a jak skończę, to nie potomni, a los lub inna siła zdecyduje/oceni.
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:32
  • Pliszko - nie! Dość milczenia! Dopóki żyjemy! A po nas krzyczeć będą "słowa", na karcie, na murze...
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:28
  • To, jak skończysz pozwól, że ocenią potomni. Zaczęłaś komentarzem... pozwól/daj nam możliwość byśmy i Ciebie komentowali - jedno "słowo", póżniej strofy...
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:20
  • ech, Zbigniew Szczypek, fajnie wszystko, wróżba jest, choć niedokończona, ale z tego, co pamiętam, to Makbet dobrze nie kończy ;)
  • pliszka
  • 05/03/2024 22:58
  • A reszta jest milczeniem...
Ostatnio widziani
Gości online:30
Najnowszy:pkruszy