*** (wszystko potoczy się naturalnie...) - introwerka
Poezja » Wiersze » *** (wszystko potoczy się naturalnie...)
A A A
 
 
wszystko potoczy się naturalnie
natalnie (ta, natalnie!)
na nie

pociąg nas zbije
z pantałyku
panta-rei
partnerstwa
i pantalonów w panterkę  
a wszystko w rytm totakto
wyścigów kół wzajemnej ab-
dominacji i powolności

z wyłączoną abs-trakcją
 
 
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
introwerka · dnia 25.10.2016 04:20 · Czytań: 786 · Średnia ocena: 4,67 · Komentarzy: 11
Komentarze
trawa1965 dnia 25.10.2016 16:24 Ocena: Bardzo dobre
Niewątpliwie jest to eksperyment literacki. Czy udany? Rozważmy.

Pierwsza zwrotka - doskonale oddany rytm pociągu (NA DUUŻE tak!)

Druga zwrotka - mam wątpliwości co do tego ab.
Ab jest bowiem niemieckim przedrostkiem oznaczającym od -. Gdybyś więc napisała od -dominacji, uzyskałabyś efekt wahadła od-do. Czyli w akcie płciowym "rytm kopulacyjny" -równouprawnienie w rozmnażaniu.

Ostatnia zwrotka - "naturalistyczne" O.K.
introwerka dnia 25.10.2016 17:13
Trawo,

równouprawnienie nie jest złe ;) A z tą ab-dominacją chodziło mi oczywiście o grę słów z dominacją, ale też - neologizm od słowa "abdominalny" (brzuszny) ;)

Cieszy, że coś Ci się w moim eksperymencie spodobało :) Dziękuję za czytanie, pozdrawiam.
trawa1965 dnia 25.10.2016 17:46 Ocena: Bardzo dobre
A czy ja mówię, że równouprawnienie jest złe?
introwerka dnia 25.10.2016 17:56
Tak by wynikało z Twojego toku myślenia, ale możliwe, że źle coś zrozumiałam.
Hallam dnia 26.10.2016 00:03 Ocena: Świetne!
wesoły wiersz, fajna gra słów, odbieram pozytywnie, zgrabnie i z przekazem, ( :
Michal Szulczewski dnia 26.10.2016 00:53
Myślę, że nie ma na portalu lepszej neolingwistycznej poetki od Ciebie Werko.
Cytat:
a wszystko w rytm totakto
wyścigów kół wzajemnej ab-
dominacji i powolności


takim prostym "ab-" zrobiłaś tutaj taką masę trafnych znaczeń (dominacja, wstręt (abomination)), że jestem pod wrażeniem, o abs-ach nie wspominając :)

Nie mam złudzeń, że jest to poezja zamknięta dla szerszego grona czytelników, by było inaczej musiałabyś zrezygnować z jej mocno lingwistycznego charakteru, co oczywiście nie ma sensu. Niemniej, jeśli kiedyś znajdziesz, napiszesz "złoty środek", wtedy wydawnictwa będę się zabijały o Twoje teksty. Czego oczywiście życzę.
Pozdrawiam :)
Usunięty dnia 26.10.2016 01:00
Ja spojrzałam na wiersz z praktycznego punktu widzenia. Dobry na ćwiczenie dykcji! :D
I ćwiczenie mózgu, bo go trochę pokminić jednak trzeba :)
Pozdrawiam :D
Usunięty dnia 26.10.2016 01:10
Brawo Werko, znaczeniowo super. Nie wiem tylko czy technicznie nie nazbyt trudno, przez co i przekaz trudnodostępny.

Generalnie, wiersz wali po oczach i innych częściach ciała i duszy. Smutne to o czym piszesz. Życie?

Tekst robi wrażenie.

Pozdrawiam :)
introwerka dnia 26.10.2016 12:55
Hallamie,

cieszą bardzo Twoje odwiedziny :) Czy "wesoły", jednak bym dyskutowała, wiersz miał opisywać pewne ponure przeczucie, acz rzeczywiście jego z lekka ironiczny charakter może sprawiać wrażenie pewnej lekkości.


Michale,

ale miła niespodzianka :) Dziękuję za wszystkie ciepłe słowa, myślę, że masz rację co do niszowego charakteru poezji lingwistycznej, która wobec stwierdzenia Petera Sloterdijka, że w ogóle czytanie stanowi współcześnie subkulturę, przybiera postać niszy do drugiej potęgi ;) Ale będę próbować ;)


Ustiuszo,

ha ha, można i tak - trochę tu wszak inspiracji Tuwimowskim totakto ;) Dziękuję za czytanie i pozytywne wrażenia :)


Justyno,

ano, życie :| Bardzo trafnie odbierasz wiersz jako ponury. Co do technicznej "nadbudowy" - zdaję sobie sprawę z jej skomplikowania, może mnie kiedyś najdzie na wiersz prostszy, acz wobec skomplikowania samego życia wydaje się to wątpliwe... ;))


Dziękuję Wam wszystkim serdecznie za czytanie i ciepły odbiór, ślę poranne serdeczności :)
Zola111 dnia 30.10.2016 00:06 Ocena: Świetne!
Intro,

i znów oferujesz nam lbirynt dwuznaczności, lingwistyczne zagadki i gry skojarzeń.
Wszystko co na panta - świetne.

Gdybym moglą pomarudzić,

Cytat:
i pan­ter­ko­wych pan­ta­lo­nów –


zmieniłabym na

pantalonów w panterkę (z panterką),

i już tłumaczę, dlaczego: Wiersz jest sarkastyczny, jednak dotyczy poważnych spraw. Te panterkowe pantalony mogą wprowadzić czytelnika w błąd, co zresztą powyżej się stało.
Ale wiesz, że zawsze tylko proponuję. Poza tym - może nie mam racji?

Bardzo mnie urzeka styl Twoich lingwistycznych wierszy, o czym od dawna wiesz.

Buziaki,

z.
introwerka dnia 30.10.2016 00:39
Zolu,

bardzo Ci dziękuję za mądrą sugestię i ciepły odbiór :) A mnie urzeka styl Twoich komentarzy - rzeczowy i obfitujący w całą gamę zniuansowanych odczuć zarazem! :) Dziękuję Ci serdecznie za czytanie i ciepłe słowa :)

Serdeczności i buziaki dobronocne :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
26/04/2024 14:06
Brawo Jaago! Bardzo mi się podobało. Znakomite poczucie… »
Jacek Londyn
26/04/2024 12:43
Dzień dobry, Jaago. Anna nie wie gdzie mam majtki...… »
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 26/04/2024 10:20
  • Ratunku!!! Ruszcie 4 litery, piszcie i komentujcie. Do k***y nędzy! Portal poza aktywnością paru osób obumiera!
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
Ostatnio widziani
Gości online:78
Najnowszy:ivonna