Małe dzieci - KenG
Poezja » Wiersze » Małe dzieci
A A A
Małe dzieci
kochają swoich wrogów
drani i złoczyńców
Płaczą gdy ich krzywdzić
Dopiero po latach
patrzą spokojnie i okrutnie
Małe dzieci
cisi obserwatorzy życia
Dorastają w ciemnościach
są obojętne i złe
i nie kochają
już nikogo
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
KenG · dnia 22.11.2008 12:26 · Czytań: 3756 · Średnia ocena: 3,29 · Komentarzy: 14
Komentarze
Carista666 dnia 22.11.2008 12:56 Ocena: Bardzo dobre
malo metafor, ale fajny pomysł
...prawdziwy
msh dnia 22.11.2008 16:39 Ocena: Dobre
tak, pomysł jest ok, ale ten temat zasługuje, przynajmniej według mnie, na więcej; musi naprawdę rzucać na kolana. pozdrawiam. msh
Miladora dnia 22.11.2008 16:55 Ocena: Dobre
Dobre, krótkie, prawdziwe... ale to prawdy oczywiste i mogłabyś ubrać je w trochę barwniejsze szatki dla wrażenia. Tak, to zapomina się zaraz po przeczytaniu ;)
Kasper dnia 22.11.2008 18:52 Ocena: Bardzo dobre
A ja jestem za tym, że nie trzeba powalać nikogo na kolana w żadnej postaci, żeby pokazać temat dobitnie i wyraziście. Ten twój utworek uderza właśnie tym chłodem. Jest taki zimny i spokojny, chociaż tematyka tragiczna. Czasem potrafisz rąbnąć prostotą :) Napiszesz kiedyś coś o dzieciach szczęśliwych, a nie tylko o takich pokrzywdzonych przez złych dorosłych? Pewnie nie, bo to nie twoja działka. Zatem czekam na kolejny świetny, mroczny wiersz :)
msh dnia 22.11.2008 19:00 Ocena: Dobre
K, wiersz musi powalać na kolana - nawet prostotą, a może przede wszystkim prostotą, ale, jak dodała Miladora, trzeba to " ubrać ", i wtedy nawet dwa wersy powalą na kolana. pozdrawiam. msh
Usunięty dnia 22.11.2008 19:04 Ocena: Bardzo dobre
Bardzo przyjemnie się zaczynało (pierwsze dwa wersy), potem jest tylko przyzwoicie.

Cytat:
Płaczą gdy ich krzywdzić
Dopiero po latach

ten zaimek chyba tu nie pasuje i strasznie niezgrabne te wersy.

Można tu jeszcze pokombinować, bo pomysł jest tego wart. :)
KenG dnia 22.11.2008 20:34
Tycenak(u) - a czemu ci się wydaje, że "ich" nie pasuje? Nie chodzi mi o "je" (dzieci), tylko o "ich" (tych drani). Bardzom ciekawa, tak samo jak niezgrabności wersów :)
Msh (i Miladoro) - zgadzam się z Kasprem z tym, że wiersz wcale nie musi powalać, żeby powalić. I tu bardziej do Msh: bardzo szanuję twój warsztat, ale twoje wiersze mi się nie podobają. Nie chcę cię absolutnie obrazić, po prostu mamy kompletnie różny gust poetycki. I dlatego czasem patrzę na twoje komentarze z przymrużeniem oka. Bo wiem, że doradzasz ze szczerego serca i chcesz dobrze, ale czasem wygląda to tak "chcesz pisać dobrze - pisz tak jak ja". Twoje wiersze aż krzyczą (już pomijam tę nieszczęsną "kurwę", na widok której muszę się po prostu uśmiechnąć) i tak bardzo chcą powalić, że... kompletnie mnie nie powalają. Masz tutaj na PP grupkę fanów, którzy lubią twój styl pisania, ale ja do nich nie należę. Piszesz wiersze dobrze, poprawnie i masz niezaprzeczalnie swój styl, ale nie kupię twojego tomiku, bo wolę inny rodzaj poezji. Ha, palnęłam ci taką mówkę, żeby wyjaśnić, że każdy powinien pisać po swojemu. Czy to ty wymyśliłeś "przemeblowywanie" wierszy? :D Ja naprawdę rozumiem, że robisz to z życzliwości i nie chcę cię urazić. Ale nie chcę też powalać czytelników po twojemu. Dziękuję bardzo za komentarz. I mam nadzieję, że udało mi się wyjaśnić o co mi chodzi i nie nastroszyć ci buntowniczo piórek ;)
Usunięty dnia 23.11.2008 12:05 Ocena: Bardzo dobre
Czyli to dranie płaczą po latach? Jakoś tak mi się narzuciło, że to jednak te dzieci, takie pierwsze naturalne skojarzenie. Nie wiem czy kiedy kara się tych "złych", to mają oni "ochotę" płakać.

Cytat:
Płaczą gdy ich krzywdzić
Dopiero po latach
patrzą spokojnie i okrutnie


Tu też raczej moja "wina", źle to odczytałem (na swoje usprawiedliwienie mogę powiedzieć, że miałem wczoraj koszmarny dzień (mam nauczkę żeby nie brać się za poezję w takie dni)).
Pozdrawiam :)
KenG dnia 23.11.2008 15:15
:) Nie sądziłam, że ten wiersz ma tak szerokie pole manewru ;) Cały czas piszę o tych dzieciach. Małe dziecko mimo wszystko kocha tego dorosłego (bo nie zawsze chodzi o rodzica), który je krzywdzi. Dopiero po latach, kiedy te krzywdzone dzieci same już są dorosłe, patrzą na to inaczej i już nie pozwolą zrobić sobie krzywdy. A w dzieciństwie płaczą po np. biciu, ale kiedy zobaczą, że temu dorosłemu dzieje się coś złego, nie chcą, żeby on cierpiał. Takie koło. P.S. Strasznie mi się spodobało to twoje "kara" ;)
Kasper dnia 23.11.2008 15:46 Ocena: Bardzo dobre
O, byłaś tu niedawno! :) Ale mnie wkurwiła ta cała sytuacja u msh! Zajrzyj sobie następnym razem, to sobie poczytasz. Widzisz, teraz musisz uważać na słowa, bo nie wiadomo na kogo trafisz następnym razem. Najlepiej stawiaj wszystkim dobre oceny, a jak ci się nie spodoba, to nie stawiaj wcale - dobra rada Miladory. I nikogo nie broń! Żesz w pytę, trochę tylko mnie tu nie było,a już się ludziom w głowach poprzewracało! Mam nadzieję, że to przez pogodę, przysypało niektórych, ale niedługo im minie i wrócą do świata. Pozdrawiam cię gorąco i nie daj się zjeść nadwrażliwcom!
Arkady dnia 23.11.2008 16:47 Ocena: Dobre
Ja polemizowałbym z treścią utworu, bo od spraw technichnych są inni... Nie zgadzam się z Tobą. To my dorośli wychowujemy dzieci, (przynajmniej teoretychnie, bo już widziałem różne sytuacje, łącznie z kładzenie się na ziemi itp). A jeżeli chodzi o krzywdzenie dzieci... Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji u siebie...Nie potrafiłbym...
KenG dnia 23.11.2008 16:59
Kasperku
Nie zaglądam do tego gościa, bo mdli mnie na samo wspomnienie jego ataku szału. Może później zajrzę, na razie nie mam ochoty się denerwować. Nigdy nie wiesz kto siedzi po drugiej stronie monitora i co mu może nagle odbić. To będzie dla mnie nauczka na przyszłość, żeby obchodzić takich ludzi z daleka. Nie irytuj się tak, to przecież o mnie chodziło :) Różni ludzie plączą się po sieci, jestem już dużą dziewczynką i potrafię się sama przed nimi obronić ;) Miladora wymyśliła coś takiego? A nie pomyślałabym tak o niej...
Arkady
Na innym portalu też pewna osoba mnie źle zrozumiała, a raczej pomyślała "nie w tę stronę co trzeba". Zarzuciła mi, że zbytnio uogólniam, bo każdy z nas jest dzieckiem. Ten wiersz nie jest o wszystkich dzieciach, nie jest o wychowywaniu. Jest o dzieciach maltretowanych, bitych, wykorzystywanych - tych krzywdzonych przez dorosłych. Cieszę się, że nie jesteś w stanie wyobrazić sobie takiej sytuacji i nawet o niej nie pomyślałeś, bo to znaczy, że miałeś szczęście nie spotkać się z nią w życiu. A przynajmniej nie w takim stopniu, żeby od razu ją rozpoznać. Życzę ci, żeby już do końca tak pozostało :)
WholeTruth dnia 23.11.2008 21:24 Ocena: Przeciętne
Cytat:
cisi obserwatorzy życia
jacy?? cisi?? o mamo... skąd Ty to wzięłaś.? :bigeek:
Cytat:
Płaczą gdy ich krzywdzić

- pozbyłabym się tego. bo uważam za niepotrzebne.

wierszy takich już tyle tu było. wszytsko wtórne. ale ładnie napisane.

będę bronić Msh. troche zrozumienia. Ty tez mnie atakowałaś pod pierwszymi swoimi utworami. a jednak mnie nie mdli. i nie mdliło.! :p

pozdrawiam. Whole :)
KenG dnia 25.11.2008 10:39
Witaj Whole :) No widzisz, ja jednak nie usunę. A wszystkie te zadziwiające cię zwroty biorą się z czegoś takiego jak wyobraźnia ;) Jeśli nie chcesz popadać w tę wtórność, której się tak strasznie boisz, musisz używać "dziwnych" zwrotów, nawet jeśli kogoś :bigeek: przerażają ;) Co do Msh nie wypowiadam się, bo nie rozumiem i nie zrozumiem takiego dziecinnego zachowania. Teraz ja mogłabym zrobić z siebie taką wariatkę i zacząć wrzeszczeć - tak jak on - że dlaczego bronisz??? Wyrzuć to!!! Co to znaczy?! Jestem zniesmaczona!!! Aaaa!!! Ale nie zachowuję się tak, bo nie histeryzuję z byle powodu. Nie pisz, że ja cię tak atakowałam, bo nie ma nawet porównania moich komentarzy, wkurzonych twoim poprawianiem i dziwieniem się, kiedy zobaczysz coś, czego nie rozumiesz, a jego, nie wiadomo czym powodowanych histerycznych wrzasków. Ty jakoś potrafisz do mnie zaglądnąć i napisać co ci tam do głowy wpadnie, a on się łobraził ('NIE BEDE ci już komentował wierszy, bo jestes gópia i bzytka'. Pf, no to nie) Trzeba mieć klasę, zwłaszcza kiedy ma się swoje lata - a on chyba ma. Więc zanim zaczniesz kogoś "bronić", dobrze przeczytaj obie wersje, a nie coś wyjęte z kontekstu.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty