tatuaże są rodzajem komunikacji komórkowej - introwerka
Poezja » Wiersze » tatuaże są rodzajem komunikacji komórkowej
A A A
Od autora: zainspirowane poezją Ani Adamowicz (Emily)

 

 

samą siebie obrać ze skóry rylcem

versu, żeby zobaczyć, jak wygląda

i pod. że jest się tylko

science fiction pomiędzy płaszczyznami,
na których

mnie gubisz. wstążką Möbiusa

wypuszczoną z rąk.

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
introwerka · dnia 21.12.2016 07:43 · Czytań: 556 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 12
Komentarze
Opheliac dnia 21.12.2016 21:07 Ocena: Świetne!
Przyznam, że wstążkę Möbiusa musiałam sobie wygóglować; symbol recyklingu jest na nią stylizowany. Myślę, że może to mieć odniesienie w końcówce wiersza.

Werko, jak przeczytałam "od Autora", to tekst automatycznie skojarzył mi się z Hypatią wpadającą w pętlę czasoprzestrzenną Ani, której wiersze lubię, ale chyba przede wszystkim te wczesne, jeszcze z lat 2009-2011/12. Te najnowsze zdecydowanie mniej mnie przekonują (mam nadzieję, że jeśli to przeczyta, nie będzie miała mi tego za złe :p ), niemniej jednak ciekawa autorka, no i mój rocznik :p

A wracając do Twojego wiersza - niesamowicie podoba mi się ten fragment z science fiction - to ciekawa metafora dystansu, oddalenia mimo pozornej, fizycznej bliskości. Niby jesteśmy, ale jakby nas nie było. Tak to odczytuję, biorąc pod uwagę tytułową "komunikację komórkową".

:)
introwerka dnia 21.12.2016 21:57
Ophelio,

ten wiersz to tylko dość nieudolna w moim odczuciu próba oddania lirycznego "tribute to" poezji Ani. Miałam ostatnio okazję uczestniczyć w spotkaniu autorskim Poetki, która, poza niezmierną sympatycznością, okazała się taka, jak jej wiersze: tajemnicza i nieodgadniona. Te ostatnie zaś naprawdę do mnie przemówiły zebrane w tomie "Wątpia": niezwykle spójnym, oscylującym wokół, z jednej strony, postaci rozmaitych oryginałów i osobowości, z drugiej - tematyki analityczno-medycznej, z przewijającym się w różnych konfiguracjach motywem myślącego/czującego preparatu, podobnie jak i całość wymykającego się jednoznacznym interpretacjom. "Wątpia" to tomik ostry jak skalpel - gorąco polecam! :)

Cieszę się bardzo, że spodobała Ci się ta miniatura, dziękuję za jak zawsze wnikliwe i celne odczytanie :)

Serdeczności :)
Opheliac dnia 21.12.2016 22:37 Ocena: Świetne!
Cytat:
niezwykle spójnym, oscylującym wokół, z jednej strony, postaci rozmaitych oryginałów i osobowości, z drugiej - tematyki analityczno-medycznej

No właśnie ja mam ten problem z jej tekstami, w których na pierwszy plan wysuwają się motywy związane z analityką medyczną. W jednych mnie urzekają, to prawda, ale w większości jednak (większości okołomedycznych tekstów, oczywiście) trochę drażnią, nie trafiają. Dlatego ja osobiście wolę Anię "w starszej wersji". :)

Tak, oczywiście o spotkaniu słyszałam, choć niestety nie miałam szansy ani możliwości dotrzeć. Łódź jest mi totalnie nie po drodze ;) Ale tomik mam nadzieję przeczytać w niedługim czasie.
introwerka dnia 21.12.2016 22:54
Opheliac napisała:
No właśnie ja mam ten problem z jej tekstami, w których na pierwszy plan wysuwają się motywy związane z analityką medyczną. W jednych mnie urzekają, to prawda, ale w większości jednak (większości okołomedycznych tekstów, oczywiście) trochę drażnią, nie trafiają. Dlatego ja osobiście wolę Anię "w starszej wersji". :)

Oczywiście mogę się mylić, ale przypuszczam, że zmienisz zdanie po przeczytaniu "Wątpi". Takie "spiętrzenie" okołomedycznych tekstów, że nawzajem się one oświetlają i "konwersują", okazało się dla mnie zdecydowanym strzałem w dziesiątkę! :)

A spotkanie było bardzo miłe, mimo tajemniczości autorki rzucające sporo światła na wiersze i tło ich powstawania - jeśli znajdziesz okazję do uczestniczenia w podobnym w jakimś innym mieście, gorąco polecam! :)
Opheliac dnia 21.12.2016 23:05 Ocena: Świetne!
Cytat:
przypuszczam, że zmienisz zdanie po przeczytaniu "Wątpi".

A to możliwe. W końcu "nigdy nie mów nigdy". ;)
introwerka dnia 21.12.2016 23:07
:)
skroplami dnia 22.12.2016 12:55 Ocena: Świetne!
Sam się poczułem jak wstążka Mobiusa, gdzie początek gdzie koniec nie wiem :).
Krótko a tak szeroko w środku wiersza aż horyzontów nie widać.
Kołyszesz nieznanymi falowstrząsami na szczęście masz kotwicę :). Jest nią ten "on", mam nadzieję że nie rozbijesz się o skały :).
introwerka dnia 22.12.2016 13:00
Skroplami,

cieszę się bardzo, że tekst okazał się aż tak sugestywny :) A co do kotwic, to, pozostając w podobnej metaforyce, obecnie wolę sama być sobie sterem i okrętem ;)

Serdeczności :)
skroplami dnia 22.12.2016 13:09 Ocena: Świetne!
Trzymać kciuki? Trzymam, pytanie bez znaczenia :).
introwerka dnia 22.12.2016 13:17
Dzięki za wsparcie! :)

Pozdrawiam :)
Emily dnia 22.12.2016 23:22
Hejeczka!

Dziękuję za wszystkie cieplutkie słowa, które tu padły.

Opheliac - rozczaruję Cię, ale tematyka okołomedyczna zrosła się ze mną i z moim pisaniem już na stałe ;) Niemniej jednak serdecznie zapraszam do "Wątpi".

introwerko - od dłuższego już czasu nie odnajduję się za bardzo we współczesnej poezji, ale ten wiersz lubię i na pewno będę do niego wracać. Cieszę się, że powstał dzięki czytaniu moich tekstów.

Pozdrawiam Was serdecznie!
introwerka dnia 23.12.2016 00:19
Aniu,

czytając Twoje wiersze, miałam, poza wrażeniem wielopłaszczyznowości, także poczucie ogromnej czystości i przejrzystości Twoich wizji, tym bardziej cieszę się, że nie odniosłaś wrażenia pewnej "kontaminacji" ich w tym wierszu :) Na pewno jeszcze nie raz wybiorę się w podróż kartami Twojego tomu, z nadzieją może również na zainspirowanie się w bardziej adekwatny do ducha Twojej poezji sposób, a Twoja sympatia dla tego skromnego wiersza jest dla mnie największą radością i motywacją :)

Podziękowania i serdeczności :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty