rytuał przejścia - ajw
Poezja » Wiersze » rytuał przejścia
A A A

 

od świtu po schyłek tańczę
wokół ciebie i ogniska
w rytm uderzeń bębna
zgodnie z ruchem wskazówek
coraz bardziej czując przyciąganie mroku

 
biorę głęboki oddech smakując kurz
żar wlewa się do środka
lecz już nie jestem ogniem
 
jestem węglem

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 18.01.2017 05:59 · Czytań: 888 · Średnia ocena: 4,83 · Komentarzy: 12
Komentarze
Ania_Basnik dnia 18.01.2017 12:44 Ocena: Świetne!
"jestem węglem" z którego zrobi się popiół! Zgrabne zakończenie. Podoba mi się Twój wiersz. Jest obrazowy! Miłość i spalanie-przemijanie. Jestem pod wrażeniem!
ajw dnia 18.01.2017 13:37
Dokładnie to miałam na myśli. Dziękuję, Wiolinowe Basnie, za przystanięcie i zostawienie śladu :)
introwerka dnia 18.01.2017 16:12 Ocena: Świetne!
Tak, to piękny i magiczny wiersz, którego pointę i zawartą w niej metamorfozę czytam sobie w kontekście słów piosenki Leonarda Cohena o Joannie d'Arc: "And then she clearly understood, that, when he was fire, then she must be wood", jako najpiękniejsze wyznanie miłosne :)

Serdeczności :)
ApisTaur dnia 19.01.2017 00:28 Ocena: Świetne!
Czytając Twój wiersz, przypomniał mi się wierszyk, który bardzo dawno temu ułożyłem, raczkowałem wtedy w pisaniu, więc chyba administracja mi wybaczy, że umieszczam go tu, a nie na półce z prawdziwą poezją. :)
Ćma
Jak uniknąć żaru ognia
krążąc coraz bliżej niego?
Blaskiem ciepłym tak przyciąga,
cóż stać mi się może złego?

Przecież słodko mrok rozprasza,
krzywdy żadnej nie uczyni.
Taka jest natura nasza,
pęd ku światłu jest olbrzymi.

Więc choć skrzydła swoje spalam
ginąc jako jedna z wielu
i za instynkt sroga kara,
nic nie zmieni życia celu.

Pozdrawiam :)
Usunięty dnia 19.01.2017 01:21
podoba mi się.

podoba.

wiersz AT mi się.
Aronia23 dnia 19.01.2017 08:47 Ocena: Bardzo dobre
ajw, myślę, że wiersz i o zabawie - taniec, jest porządek, bo wskazówki zegara nadają mu tempo, instrument - jeden z najmniej skomplikowanych, rytm. Ludzie, niestety, moim zdaniem, nie potrafią razem tańczyć - jakby nie pasowali do siebie. Wkrada się dysonans - być może nawet chaos, ciemność czyni ten wiersz, taką straszną, niekontrolowaną "wygibanką", aż do wypalenia, do utraty tchu, iskra podniety zgasła.
Dość trudny wiersz, ale ciekawy, choć trzeba doszukiwać się sensu, ja taki odnalazłam, jak napisałam powyżej. Tak poczułam. Może Ty maiłaś inne intencje, nie wiem. Miłego dnia.
ajw dnia 19.01.2017 10:10
introwerko - cieszę się, że przeczytałaś w tym kontekście, choć wiersz jest raczej uświadomieniem sobie własnej przemiany. Peeka czuje, że nastapiła metamorfoza, bo nie jest już dawną dziewczyną, tylko dojrzałą kobietą :)

Apis - ja tez napisałam kiedyś wiersz o tym jak nas życie spala, a my jak ćmy lecimy w ogień z tą świadomością.. Dzięki, że zajrzałeś :)

Imia - fajnie, że Ci się podoba :)

Aronio
- pewnie każdemu Autorowi wydaje się, że jego wiersz jest prosty i interpretacja jest "jak po sznurku", ale pisanie nauczyło mnie otwierania się na zupełnie inne odczucia Czytelników niż te, które sobie wyobrażam. Każdy przecież jest zupełnie inny, jest w innym punkcie swojego życia, co innego przeżywa, więc interpretację dostosowuje do siebie. I to jest piękne, bo wiersz zyskuje kolejny wymiar. Napisałam wiersz o życiu, przemijaniu, bo czy nasze życie nie jest tańcem w rytmie najważniejszego bębna jakim jest serce? Kręcimy się wokół najbliższych, ogniska domowego etc, a czas mija, biegnie z ruchem wskazówek zegara i tego rzeczywistego i biologicznego aż nadchodzi przemiana. Przestajemy być "żywym" ogniem, który rozpala, a stajemy się "węglem" , a potem .. już tylko popiołem .. Dziękuję, że zajrzałaś i zostawiłaś własne odczucia :)
Opheliac dnia 19.01.2017 20:26 Ocena: Świetne!
Cytat:
biorę głęboki oddech

Peelka jest świadoma, że pewne rzeczy są jednak nieuniknione.
B. ładnie, przede wszystkim o tej świadomości, a i gotowości do podejmowania pewnych kroków, których nie da się pominąć, ani zmylić nawet w tańcu. Tak go sobie czytam ;)
ajw dnia 19.01.2017 22:54
Tak, peelka jest świadoma i gotowa na zmiany :)
faith dnia 21.01.2017 09:22
Podoba mi się, zwłaszcza pointa. Prosta a jakże mocna.
Lubię wiersze skupione na jednym motywie i trzymające się go do końca, nie rozproszone nadmiarem udziwnionych epitetów. Ten zdecydowanie do takich należy.

Przemianę z ognia w węgiel interpretuję jako przeobrażenie w coś trwalszego, skrystalizowanego już, odpornego na wiele czynników. I taka wizja bardzo do mnie przemawia. Jest pięknym obrazem kobiety, która po burzliwych przejściach staje się jeszcze silniejsza.

Pozdrawiam serdecznie!
al-szamanka dnia 22.01.2017 10:52 Ocena: Świetne!
I znowu cała Ty, Ajw :)
A wiesz, że w odpowiedniej temperaturze i przy odpowiednim ciśnieniu, z węgla powstaje diament? :)
Chyba dobrze wyczuwam, że bohaterka przechodzi jakąś metamorfozę, jak to w życiu bywa.
Fajnie to ubrałaś w słowa.
Podobało się.

Pozdrawiam serdecznie :)
ajw dnia 29.01.2017 16:02
faith - kazda fajterka zamienia się w węgiel ;)
al-szamanka - ciii.. wiem. Ale to musi wiedzieć ktoś jeszcze ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty