Eurowizja - Procesja
Poezja » Wiersze » Eurowizja
A A A

Piękną masz dzisiaj sukienkę! Dziękuję, Kochana, ten rozporek ma symbolizować rozłam,
błyszczące dżety - tłumy gromadzące się na placach i ich łzy, gdy padają strzały.
Pod koniec piosenki upadam i to oczko puszczone w stronę naszych rządzących.

Ale koniec o mnie! Cóż za wspaniałe stworzenie ze sobą przyprowadziłaś?
Pół doberman, pół matrioszka, po naciśnięciu zionie ogniem, który podpala smog.
Czy to zgodne z regulaminem? Dla nas zrobią wyjątek, wiedzą przecież, po co to robimy.

Głosujcie! Przypominamy, że mieliśmy w tym tygodniu mini trzęsienie ziemi,
rozpędzone Hot Wheels i Monster Trucks, rosnący wskaźnik samobójstw. 
Nasz prezydent zmienił płeć i traci poparcie, bo ludzie mylą go z Pierwszą Damą.
Tak wesoła impreza bardzo nam pomoże - będzie po co żyć przez najbliższy rok.

A ty biedulko? Sama szyłam sobie sukienkę z zasłony. Wystąpiłam o dofinansowanie,
lecz transport utknął w korku. Smutny nasz kraj, zakochany bez wzajemności w tamtym. 
Daje z siebie wszystko, a oni ani ochłapka.

Zaśpiewajmy, wznieśmy oczy do nieba, odpalmy światła, by przez moment Europa 
była widoczna także z odległych galaktyk. By dostrzeżono, jak się oddala, dryfując
wśród rozszerzającej się pustki, pozostawiając za sobą błyszczące girlandy kryształów,
po których być może wróci, by znów się połączyć, gdy wodzirej da sygnał zbliżamy się!

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Procesja · dnia 29.01.2017 20:08 · Czytań: 486 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 9
Komentarze
Aronia23 dnia 29.01.2017 22:45 Ocena: Świetne!
Dobry wieczór, Procesjo. Prozatorska forma, ale wiersz... b. ciekawa koncepcja przekazu. Mnie Twoje pisanie uspokaja, choć traktuje o sprawach wagi ciężkiej. Jednak ja czuję, odbieram, dostrzegam rzeczywistość, podobnie, jak Ty. Myślę, że wyrażasz Swoje poglądy - pisząc w l. mn. przybliżasz świat innym. Identyfikuję się z tym, co ukazane w tym wierszu, tzn. z patrzeniem na sytuację. Tutaj musiałabym zacytować całość, aby powiedzieć, co najbardziej mnie uderza, ale chyba najsmutniejsze jest stwierdzenie:
"Smutny nasz kraj, zakochany bez wzajemności w tamtym.
Daje z siebie wszystko, a oni ani ochłapka."
Jest też wodzirej, dance macabre - mnie fascynuje historia, aż czasami tracę oddech, gdy czytam/mówię/piszę o sprawach ziemi, która "... toczy, toczy, swój garb uroczy. Toczy, toczy się los." Jakże prawdziwym jest Twój wiersz!. Przelane na papier moje poglądy, dosłownie. Ulżyło mi, bo czasami, to mi się wydaje, że jestem bardzo wyobcowana - jeżeli chodzi o "oczy szeroko zamknięte". Utwór boli, uwiera, ale demaskuje i przede wszystkim jest PRAWDĄ.

Wiesz, pierwszym utworem, który zapodałam na PP. było opowiadanie "Oczko". Nie spodobał się nikomu, oprócz jednej osoby. Może źle powiedziałam "nie spodobał się", tak myślę nad określeniem... o!, mam, nie został zaakceptowany i zrozumiany. Dlaczego o tym piszę?
"Pod koniec piosenki upadam i to oczko puszczone w stronę naszych rządzących.". I ta sukienka z rozporkiem. Ten biseksualizm, to wszystko. A23
introwerka dnia 30.01.2017 01:13 Ocena: Świetne!
Niesamowity tekst, czytając go, można przeżyć istną eksplozję łańcuchową obrazów, symboliki i znaczeń - wiersz, by nawiązać do użytej przez Ciebie metaforyki, jak sukienka z (dżambo-)dżetami ;) Niezwykły jest sposób, w jaki splatasz ze sobą cielesność i symboliczność, dosłowność i metaforyczność, blichtr i "sprawy bytowe", rozrywkę i politykę, powagę i humor, poruszając niejako przy okazji - jakże palący tak w szołbiznesie, jak i na arenie politycznej - problem tandetności naszej reprezentacji. Reasumując: czytałam wiele Twoich świetnych wierszy, ale przy okazji tego proszę Redakcję, by rozszerzyć skalę oceny na "genialne" :)

Serdeczności :)
Procesja dnia 30.01.2017 14:12
Hej Aronio, Introwerko, aż się zarumieniłam. Oczywiście bardzo miło mi czytać, że wiersz Wam się podobał :) Jednak, że takie skomasowane pochwały mogą zaszkodzić, poproszę w kolejnych tekstach dla przeciwwagi o trochę krytyki :)
Ja z kolei w najbliższym wolnym czasie zajrzę do Waszych tekstów, bo mam na to dużą ochotę, ale chwilowo ledwo pamiętam, jak się nazywam.

Aronio, dziękuję :) Czy to moje poglądy - raczej luźne spostrzeżenia i wrażenia. Poglądów nie mam szczególnie sprecyzowanych, muszę przyznać, że zupełnie nie interesuję się polityką, przynajmniej do tego stopnia, kiedy trzeba już bronić jakichś, w moim odczuciu podstawowych praw.
Do opowiadania "Oczko" z ciekawością bym zajrzała, ale nie znalazłam go wśród Twoich tekstów. Usunęłaś je?

Introwerko, nawet nie wiesz, jak się cieszę, że doznałaś takiej eksplozji :) Wiersz też powstawał łańcuchowo, bo jak siadłam, tak go napisałam, bez większego zastanowiania się. Pozdrawiam serdecznie!
Aronia23 dnia 30.01.2017 15:09 Ocena: Świetne!
Procesjo, przesłałam Ci "Oczko" priv. Pozdrawiam, A23
mike17 dnia 30.01.2017 15:47 Ocena: Świetne!
Faktycznie, bardzo nowatorska forma, przywodząca na myśl amerykańskich bitników, a w szczególności kultowy "Skowyt" Ginsberga, napisany w tej samej manierze.
Bravissimo!
Porywa ów swobodny strumień świadomości, i to jest cały gwóźdź programu w tym kawałku.
Ta formuła daje mu niesamowity pałer!
Inna forma już by tak nie zagrała, już by było inaczej, może gorzej?
A tak jest tekst jak huragan, trzepiący dekiel po pańsku!
Czytając coś się uruchamia w człeku i gotuje w pozytywnym tego słowa znaczeniu.
Jest MOC.
To jak podróż przez psychodeliczne galaktyki.
Bo sporo tu odjechanych klimatów.
Wręcz groteski.
Taki pogięty obraz czego?
Świata, ludzi, nas, was?
Zapewne...

Well done :)

:yes:
Opheliac dnia 30.01.2017 17:31
Wiersz czyta się na jednym wydechu. Coś, o czym wspomniała wyżej Werka - taka eksplozja łańcuchowa tylu skojarzeń dopełniających się nawzajem.
Niesamowity!

PS
Cytat:
Dziękuję[,] Kochana

;)
bruliben dnia 31.01.2017 07:13 Ocena: Świetne!
Rzeczywiście, dzięki formie rzuciłaś światło na te same sprawy z innego kąta. Zainteresowały mnie zwłaszcza wątki polityczne, ale i obyczajowe. Wszystko wskazuje, że nadeszły szalone czasy, wymagające innej oprawy, innego języka, i tobie się to w tym tekście udaje.
Pozdrawiam,
Piotr
Procesja dnia 31.01.2017 15:36
Aronio, dzięki za podesłanie, dostałam i przeczytam wieczorem :)

Mike, bardzo miło mi to czytać. Cóż, czasami jest tak, że telewizyjne show albo i samo życie serwuje nam podróż przez psychodeliczne galaktyki i cieszę się, jeśli udało mi się to uchwycić i opisać ;)

Opheliac, z wdzięcznością wciskam przecinek. Satysfakcjonuje mnie, że porwała Cię ta barwna, słodko-gorzka fala tandety ;)

Piotrze, dziękuję za odwiedziny i cieszy mnie, że znalazłeś coś dla siebie :)
Aronia23 dnia 31.01.2017 15:53 Ocena: Świetne!
Procesjo, ale to mój pierwszy tekst n PP. Ciekawa jestem, jak go odbierzesz. A23:)))).

Bo był odebrany tak:((((. Wszystko do... pozdrawiam, Twoja wierna czytelniczka,A23
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty