Po zmroku - Tori_19
A A A

Co to jest do cholery miłość?

      Miłość potrzebna jest do życia każdemu człowiekowi. Powiadają, że ona uskrzydla, dodaje sił i pomaga przezwyciężyć zło. Miłość jest jak nar­ko­tyk. Na początku od­czu­wasz eufo­rię, pod­da­jesz się całko­wicie no­wemu uczu­ciu. A następne­go dnia chcesz więcej. I choć jeszcze nie wpadłeś w nałóg, to jed­nak poczułeś już jej smak i wie­rzysz, że będziesz mógł nad nią pa­nować. Myślisz o ukocha­nej oso­bie przez dwie mi­nuty, a za­pomi­nasz o niej na trzy godzi­ny. Ale z wol­na przyz­wycza­jasz się do niej i sta­jesz się całko­wicie za­leżny. Wte­dy myślisz o niej trzy godzi­ny, a za­pomi­nasz na dwie mi­nuty. Gdy nie ma jej w pob­liżu - czu­jesz to sa­mo, co nar­ko­mani, kiedy nie mogą zdo­być nar­ko­tyku. Oni kradną i po­niżają się, by za wszelką cenę dos­tać to, cze­go tak bar­dzo im brak. A Ty jes­teś gotów na wszys­tko, by zdo­być miłość.

Co gdy stracimy tę miłość?

      Są ta­cy, którzy uciekają od cier­pienia miłości. Kocha­li, za­wied­li się i nie chcą już ni­kogo kochać, ni­komu służyć, ni­komu po­magać. Ta­ka sa­mot­ność jest straszna, bo człowiek uciekając od miłości, ucieka od sa­mego życia. Za­myka się w sobie.  Kochać to także umieć się roz­stać. Umieć poz­wo­lić ko­muś odejść, na­wet jeśli darzy się go wiel­kim uczu­ciem. Miłość jest zap­rzecze­niem egoiz­mu, za­bor­czości, jest skiero­waniem się ku dru­giej oso­bie, jest prag­nieniem prze­de wszys­tkim jej szczęścia, cza­sem wbrew własnemu. 

A on?

      On obalał wszystkie te wszystkie popiepszone opcje. Był egoistą i był cholernie zaborczy. Bo dlaczego Daniel miał mu oczyszczać barek, jeśli mógł to robić sam? Chce się napić to nich sobie kupi! Miłość? Błagam, no! Takim uczuciem obdarowują rodzice dziecko… Jaaaasne… Jego kochani „rodzice” namiętnie obdarowywali go swoją obecnością zawsze zakrapianą alkoholem.. Ach, jakie to czułe z ich strony… W każdym człowieku jest cząstka ciepła. Możliwe, mu zawsze jest ciepło, gdy napije się Whisky… Mmmm, wtedy to mu jest nawet gorąco. Nie wspominając o naprawdę gorących nocach z jakąś kobietą.

      Teraz leżał sobie na łóżku w prywatnym, hotelowym pokoju. Och, ojczulek się postarał… Pokazał właśnie swoja miłość do wydawania pieniędzy. Ależ on to kochał. Tak samo jak znajdowanie się w centrum uwagi. Hah! Wielki biznesowy złodziej fundatorem pomocy szkolnych do szkoły dla niepełnosprawnych dzieci! Idealny nagłówek dla brukowców! Paradoks to dwa końce tej samej prawdy. I on to wiedział najlepiej.

      Popijał spokojnie whisky i zastanawiał się. Myślał o wszystkim i o niczym. O wszystkim, na przykład o meczu piłki nożnej i o kolejnej wizycie w domu uciech publicznych. O niczym, na przykład o tej chorej miłości, której nie potrafił zrozumieć. Podniósł się z łóżka podchodząc do okna. Przed nim rozpościerał się naprawdę piękny widok. Księżyc oświetlał błonia, odbijając się w lustrzanej tafli jeziora. Drzewa rzucały cienie, które tańczyły ze sobą, uciekając przed ciemnością. Spojrzał na skraj hotelowego parku. Wtedy ujrzał cień, który zdecydowanie nie rzucało żadne drzewo. Na jednym z kamieni przy brzegu jeziora siedziała jakaś postać. Wiatr rozwiewał jej długie włosy, a księżyc oświetlał ją niczym reflektor aktora na scenie.

      Coś kazało mu pobiec w tamto miejsce, by po prostu usiąść z boku i dotrzymywać towarzystwa tajemniczej postaci. Pokręcił głową nad swoją głupotą i dopił bursztynowego płynu z kieliszka. Ostatni raz spojrzał w okno. Nie zauważył nikogo. Przetarł oczy, lecz to nie dało pożądanego efektu. Kamień stał samotny, a księżyc urażony schował się za chmury. Rzucił się na łóżko rozmyślając o Tej osobie. Wtulił twarz w poduszkę próbując, zapomnieć. Jednak nic to nie dało.

~*~

      Kolejnego wieczoru usadowił się na parapecie okna z alkoholem w ręce. Przez cały dzień myślał tylko o Niej. Na spotkaniach w sprawie rozbudowy inżynierii wodociągowej był obecny tylko ciałem i nie pamiętał ani jednego postanowienia związanego z tym przedsięwzięciem. Nie wiele go to obchodziło, ale współpracownicy mieli mu to za złe. Znalazł się w upragnionym miejscu. Na balkonie hotelowego pokoju naprzeciw tajemniczego jeziora. Poczuł najczystsze rozczarowanie, gdy odkrył, że kamień jest pusty. Zaschło mu w gardle, a w żołądku pojawił się olbrzymi głaz. Jednak nie zrezygnował z dalszego obserwowania.

Gdzieś w środku czuł, że Ona jeszcze przyjdzie.

Miał nadzieje, że Ona go nie zawiedzie.

Po dwudziestu minutach przed oczami zamajaczył mu ledwie widoczny cień.

Księżyc nie wysilał się zbytnio, więc to on musiał wytężyć wzrok.

      To była ona… Na pewno! Poczuł jak dziwne ciepło rozpływa się po jego ciele. Był Jej wdzięczny, że się pojawiła… Była jedną z niewielu osób, które nie zawiodły jego zaufania. Obserwował ją z pięknie przyozdobionego balkonu, a jego chęć, by pobiec do niej była coraz silniejsza. Patrzył jak zrzuca z siebie ubrania i powolutku wchodzi do wody. Jezioro przyjmowało każdy fragment Jej ciała, owiewając swoją mrocznością. Zahipnotyzowany wodził za nią wzrokiem nie mogąc przestać. Po chwili wyszła z wody i opatulając się swetrem ruszyła w stronę parku. A on siedział tak na tym parapecie wpatrując się w błyszczącą taflę jeziora. Po godzinie zmorzył go sen.

~*~

      Tak, obiecał sobie, że dzisiaj nie stchórzy. Nie! Cofnij! On nie tchórzył! Tacy jak on, nie znają takiego określenia. On po prostu czekał na odpowiedni moment i stwierdził, że to jest właśnie ta chwila! Dzisiaj pójdzie się z nią spotkać.

      O 20.00 Był już gotowy. Wypatrywał w oknie „znajomą” postać. Po chwili znalazł Ją, w tym samym miejscu. Czyli siedzącą na kamieniu przy jeziorze. Zerwał się z miejsca i pogonił w stronę głównego wyjścia. Po 10 minutowym maratonie, gdy był przy ścieżce prowadzącej do jeziora, dopadła go swoista obawa. A co jeśli się spłoszy? Przestraszy się i więcej Jej nie zobaczy? Jednak, gdy zauważył Ją wszystko odeszło w zapomnienie. Podszedł bliżej, ale Ona nie zwróciła na niego uwagi. Usiadł koło Niej i wpatrywał się w to samo miejsce, co Ona. Obserwowali magiczny taniec tafli wodnej, odpędzając wszelakie myśli. Tak siedząc, w bezruchu i ciszy, pierwszy raz w życiu poczuł się na miejscu.

      Obydwoje milczeli, jednak żadne z nich nie czuło potrzeby, żeby mówić. Rozumieli się bez tego. Po dwóch godzinach poczuł, że powinien już się zbierać. Lecz to ona pierwsza podniosła się i spojrzała na niego. Patrzyła na niego tym swoimi dużymi, brązowym oczami i wyciągnęła rękę w jego kierunku. Sięgnął po nią i wstał. Szli za rękę aż do rozdroża ścieżek. Wtedy delikatnie wyrwała rękę i bez słowa odeszła. Zostawiła go samego. I wtedy zaczął padać deszcz, a on poczuł niesamowitą pustkę.

~*~

      To był jego rytuał… Zaczął normalnie funkcjonować, a wieczorami siedział na kamieniu z Nią. Nie zamienili ze sobą nawet słowa, a on czuł, ze mógłby zrobić dla Niej wszystko. Wiatr targał ich włosami, a księżyc ponownie wyjrzał zza chmur, ciekawy odgrywanych ról. Tym razem to on pierwszy wstał, podciągając ją do góry. Spojrzała na niego szklanymi oczami. Zawsze, gdy w nie patrzył, miał wrażenie, że trzyma w rękach laleczkę z porcelany. Była taka delikatna, idealna i tajemnicza. Nie zdawał sobie sprawy, że to jest zbyt proste…? By było prawdziwe… Dotknął jej bladych policzków i przybliżył usta do Jej. Musnął je delikatnie. Nie chciał jej spłoszyć. A miał wrażenie, że jeśli zrobi coś nie tak to ona po prostu zniknie lub rozsypie się. Oddała pocałunek, po czym odsunęła się od niego. Stanęła na palcach, by mógł ją usłyszeć.

- Znajdziesz mnie tam, gdzie mrok tworzy świat.- Szepnęła i uciekła.

~*~

      Siedział samotnie nad brzegiem jeziora. Nie było Jej. Nie przyszła. I to nie pierwszy raz, gdy zostawiła go samego sobie. Zagubionego i niechcianego. Nie widział jej już od tygodnia. To tak, jakby rozpłynęła się w powietrzu. Przeczesywał cały hotel, miasteczko, park i okolice. Ale nigdzie Jej nie znalazł. Siedząc tak rozpamiętywał codziennie od nowa wszystkie spotkania z Nią. Te piękne oczy, delikatne usta…

      I wtedy coś go natchnęło. Jej ostatnie słowa. „Znajdziesz mnie tam, gdzie mrok tworzy świat.” Już nie mógł tego znieść. W głowie huczały mu tylko te słowa. Po chwili zaczął obserwować błyszczącą taflę wody. „Gdzie mrok tworzy świat”?. Wszystko zaczęło się układać w całość. Podniósł się z miejsca i melancholijnie zaczął zrzucać z siebie ubrania…, Gdy pozbył się już wszystkiego. Zanurzył się w lodowatej toni. Płuca domagały się przypływu powietrza, ale on nie zawracał na to uwagi. Spokojnie wypuszczał ostatnie hausty powietrza, wsłuchując się w ciche szepty. Tak, ktoś do niego szeptał. Ona do niego szeptała. Wołała go, by do niej przyszedł. A on jak ostatni naiwny słuchał się Jej. Oczy robiły się coraz bardziej ociężałe. Chęć odpłynięcia na tamten świat była zbyt wielka. Nie opierał się, chciał być już tylko z nią.

~*~

      A Ona stała nad brzegiem jeziora. Patrzyła jak spod tafli jeziora wypływają ostatnie bąble powietrze. Z fascynacją obserwowała jak ciało chłopaka spokojnie to opada na dno, to wraca na górę. Spojrzała na oświetlony, hotelowy budynek i uśmiechnęła się delikatnie do siebie. Udało jej się. Kolejny raz. Spokojnie wyrzuciła ubrania chłopaka do wody i usiadła na swoim kamieniu. Czas na następną ofiarę. Bo po zmroku było ich najwięcej. Najwięcej zagubionych, samotnych duszyczek, które ona ratowała przed samotnością.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Tori_19 · dnia 06.03.2017 18:44 · Czytań: 472 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 0
Komentarze

Ten tekst nie został jeszcze skomentowany. Jeśli chcesz dodać komentarz, musisz być zalogowany.

Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:66
Najnowszy:pica-pioa