Z życia belfra - czarnanna
Publicystyka » Felietony » Z życia belfra
A A A
Od autora: Co by tu dodać...praca jak praca

Tematyka dotycząca układu rozrodczego, jak co roku wśród klas czwartych przynosi wiele skrajnych emocji. Rozpoczynając od naturalnej ciekawości - strony na ten temat są nadzwyczaj mocno wytarte (co dowodzi że przeglądane są regularnie już od września), przez niepohamowany śmiech, aż po dziwny z perspektywy dorosłego człowieka lęk. Każdy rocznik wybiera inną taktykę na przetrwanie ''tych lekcji''. Ubiegłoroczni czwartoklasiści rozwalali na łopatki. Żałuję, że już wtedy nie notowałam sobie ich pytań, odpowiedzi, skojarzeń związanych z ludzką intymnością. Jedyne co udaje mi się wydobyć z pamięci, to właśnie śmiech towarzyszący każdej lekcji. Długi, głośny, złowieszczy, jakby bezwarunkowy. I coś jeszcze... ich odpowiedź na pytanie ''Czy mogą podać jakąś różnicę w budowie kobiety i mężczyzny?''. Nie wiem czy się orientujecie, ale my kobiety mamy piersi, chłopaki a wy - sutki. Nawet nie wiecie jak wam ich zazdrościmy, a tu proszę natura kobietom ich poskąpiła. W tym roku z kolei dzieciaki są ''tym wszystkim'' wprost przerażone. Na pierwszych zajęciach zapytali wprost: ''Czy możemy te kilka tematów ominąć?'' Prosili. Skamleli. Na nic. Uznałam, że prócz czytania, pisania i tabliczki mnożenia szkoła podstawowa powinna nauczyć ich też między innymi nomenklatury tego, co przechowują w majtach. Każde jednak słowo wypowiadane przeze mnie sprawiało im wyraźny ból. Pytań jak można się domyślać - nie było. Nie licząc jednego śmiałka, który chciał dowiedzieć się ''Co to jest w ogóle to prącie?''. Inni chętni, choć nieliczni zgodnie z sugestią zapisali swoje pytania na karteczkach. Dotrwaliśmy do końca lekcji. Wszyscy. Stan klasy przed i po bez zmian. Dzięki Bogu. Średnio uśmiechałoby mi się tłumaczyć powód omdlenia przed pogotowiem ratunkowym. Dzisiaj nastąpił jednak ciąg dalszy horroru dla jednych, komedii dla innych (mnie). Tego się jednak nie spodziewałam. Chcąc wykładać ciąg dalszy teorii będącej w sprzeczności z bocianimi i kapuścianymi historiami, zostałam nieźle spauzowana. Całe dwadzieścia sztuk przyszłych wyborców i składkowiczów ZUS padło na kolana! Błagali, by notatkę zapisać im na tablicy... nie wypowiadając już słów odnoszących się do ich ptaszków i muszelek. Porażona ich wystąpieniem, zmiękłam. I tak dziesięć punktów przelane zostało na tablicę, a stamtąd do ich kajetów. Pech chce jednak, że moje pismo nie należy do najczytelniejszych, a co za tym idzie - padały ciągle z ich strony źle sformułowane pytania: ''Co tam pisze?''. Odpowiedzi brzmiały więc: ''Plemniki'', ''Nasieniowody'' , ''Zapłodnienie'', ''Macica'', ''Pochwa'' etc. 1:0 dla mnie :)

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
czarnanna · dnia 09.03.2017 10:29 · Czytań: 689 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 8
Komentarze
Agreolik dnia 09.03.2017 22:42
Uśmiałam się po pachy! Nie dalej jak godzinę temu wspominaliśmy z mężem stres przed lekcjami i goszczący przy nim specyficznej woni pot :) Zapyta czy nie zapyta?
Każdy z nas chodził do szkoły i myślę, że niejednokrotnie zastanawiał się jak to wygląda od tej drugiej strony, strony biurka. Dlatego pisz więcej, to bardzo ciekawe.
Co do samego stylu pisania to bardzo dobrze się to czyta. Jedyne co mi brakuje to podziału na akapity.
Pozdrawiam
agniecha
czarnanna dnia 10.03.2017 17:35
Bardzo dziękuję za komentarz. Cieszę się, że mogę w ten sposób podzielić się z innymi tym, co spotyka mnie wówczas kiedy nie jestem ''normalnym człowiekiem'' tylko belfrem :) to bardzo specyficzny zawód, który wymaga podejścia pedagogicznego, psychologicznego, logistycznego, technicznego i... kosmicznego - bo przyziemne sposoby na nawiązanie kontaktu z ''obcymi'' :) nieraz zawodzą.
Informacja zwrotna na temat stylu, a mianowicie że tekst czytało Ci się dobrze, również jest dla mnie bardzo cenna i krzepiąca. Chciałabym stale się rozwijać. Utarty slogan mówiący o tym, że ''kto nie idzie do przodu ten się cofa'', jest w moim przekonaniu wciąż na czasie. W wolnej chwili na pewno zajrzę do Ciebie, by zobaczyć jak Ty z kolei widzisz świat i czy nasze perspektywy są gdzieś spójne. Pozdrawiam serdecznie
Dobra Cobra dnia 11.03.2017 14:46
Wykładanie teorii o różnicach w budowie pomiędzy dziewczynami i chłopcami to niełatwy temat. Na dodatek chłopcy go wulgaryzują.

czarnanna,

Byc może tekstowi przydałoby się zrobienie z dwóch, trzech akapitów, by się ten blok lepiej czytało.

Pozdrawiam,

DoCo
czarnanna dnia 11.03.2017 22:00
Dziękuję za komentarz, postaram się coś w tym kierunku zrobić. Pozdrawiam również
Silvus dnia 30.11.2017 12:33
Ciekawe. Szkoda, że nie piszesz o powodach takiego stanu rzeczy, no ale raz, że ich nie znamy, a dwa, że to w zasadzie dobrze, bo to nie miał być też tekst naukowy. A naukowych tekstów mamy pewnie dużo na świecie. :)

Mnie się podoba. Jakoś udawało mi się przetrwać lekcje biologii, która mnie nigdy nie pociągała (ale podstawówki nie pamiętam). Podoba mi się Twój sposób składania myśli, trochę chaotyczny, na pewno obrazowy.

czarnanna napisała:
Utarty slogan mówiący o tym, że ''kto nie idzie do przodu ten się cofa'', jest w moim przekonaniu wciąż na czasie.

Też jestem tego zdania.

Pozdrawiam, Silv.
czarnanna dnia 25.12.2017 21:01
Niejednokrotnie, gdy poziom poirytowania osiąga niebezpieczny poziom przedzawałowy, mówię dzieciakom, że strasznie żałuję, iż nie zostałam listonoszem czy piekarzem. Umarłabym wówczas z powodu innej choroby zawodowej, jednak moja psychika pozostała by raczej nietknięta. A tak... po ptakach :) Po krótszej lub dłuższej chwili zdaję sobie jednak sprawę, że dobrze że jestem w miejscu w którym jestem. Nie zamieniłabym tego na żadne inne zajęcie. No chyba, że bazgranie o tym co w sercu i głowie gra. Dlatego też niejednokrotnie opisując rzeczywistość, bazuję na tej szkolnej. To w końcu moja codzienność. Stąd też pomysł bloga: niezły-belfer.blogspot.com , na którego również zapraszam.

Pozdrawiam serdecznie!
Silvus dnia 25.12.2017 21:52
czarnanna napisała:
Niejednokrotnie, gdy poziom poirytowania osiąga niebezpieczny poziom przedzawałowy, mówię dzieciakom, że strasznie żałuję, iż nie zostałam listonoszem czy piekarzem.

Świetny sposób zastraszania. :D
czarnanna dnia 26.12.2017 05:42
Dziękuję, lata praktyki :) A tak na poważnie, bez poczucia humoru trudno byłoby przeżyć we współczesnej szkole.

Pozdrowienia!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty