FESTIWAL DAWANIA PLAM - OWSIANKO
Publicystyka » Felietony » FESTIWAL DAWANIA PLAM
A A A

 

 

WSTĘPNE FANFARY

Marzeniem durnia jest likwidacja mądrzejszych. Wyrównanie  pozostałych do poziomu swojego IQ. Jak to codziennie udowadniają nasi politycy. O czym świadczą afery odkrywane co rusz. Niezręczne wypowiedzi. Dyplomatyczne wpadki.  I nieważne, z którego ugrupowania pochodzą:  tym razem (po ośmiu latach)  padło na moje.

ROZWINIĘCIE  TEMATU

Uważam się za patriotę swojej koszuli. Jestem zapatrzony we własny pępek i nie chcę niczego innego prócz nowej aureoli. Nie lubię się chwalić, ale nic na to nie poradzę, że choć nie znam się na niczym, to mam wyrobione zdanie na każdy temat. 

Wszyscy, którzy mnie znają, wiedzą, że bez skrupułów skrzywdziłbym muchę, o ile nie byłoby świadków. Z tej przyczyny wynajęto i zatrudniono mnie do ślizgania się na politycznej wazelinie.

Przed wyborami nazywano mnie elektoratem, teraz wszakże, gdy zostałem ich bezapelacyjnym zwycięzcą, mogę z dumą powiedzieć o sobie, że nazywam się WIĘKSZOŚCIOWY SUWEREN i w odróżnieniu od SUWERENA MNIEJSZOŚCIOWEGO - nie narzekam. Nie narzekam, gdyż na długie lata zostałem przyspawany do finansowego wodopoju.

Dopuszczony też zostałem do legalnego psucia PAŃSTWA.

Odbębniam więc rolę spolegliwego entuzjasty każdej bzdury. Co więcej: usiłuję wykazać konieczność jej wprowadzenia w czyn. A jako że jestem reprezentantem mniejszości, występuję w imieniu CAŁEGO NARODU.

Puchnę z dumy, wypinam pierś cherlawą i pieję z zachwytu na myśl, że dokąd postępuję zgodnie z wytycznymi, nie stanie mi się żadna krzywda i na ogół zawsze będę miał rację.

KOŃCOWY PISK ZDYCHAJĄCEJ MYSZY

Od momentu, gdy zostałem wcielony do  armii sukcesu, odczuwam pewien dyskomfort: mam wrażenie, że czego bym nie powiedział, spotyka się ze sprzeciwem.   Na przykład w żaden sposób nie mogę pojąć tego, że ilekroć zabieram głos, jestem wygwizdywany.

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
OWSIANKO · dnia 03.04.2017 09:49 · Czytań: 615 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 2
Komentarze
allaska dnia 03.04.2017 10:32
Podoba mi się, ale ja napisałabym w narracji trzecioosobowej a nie w pierwszoosobowej jak powyżej. Trochę nie wierzę w te przyznawanie bohatera do tych licznych w sumie wad, moim zdaniem bardzo dużo trzeba przejść, by przyznać się do swych ułomności, trzeba niezwykłej pokory by dostrzec pychę. Tak mnie się wydaje.
Cytat:
Od­bęb­niam więc rolę spo­le­gli­we­go en­tu­zja­sty każ­dej bzdu­ry. Co wię­cej: usi­łu­ję wy­ka­zać ko­niecz­ność jej wpro­wa­dze­nia w czyn. A jako że je­stem re­pre­zen­tan­tem mniej­szo­ści, wy­stę­pu­ję w imie­niu CA­ŁE­GO NA­RO­DU.

A proszę zobaczyć, jakby to było, gdyby była narracja taka:" Odbębnia więc rolę spolegliwego entuzjasty każdej bzdury. Co więcej: usiłuje wykazać konieczność jej wprowadzenia w czyn.
Ale to Pana tekst i Pan decyduje co z tym zrobić czy zostawić jak jest, czy nie.
Pozdrawiam
Aronia23 dnia 04.04.2017 23:28 Ocena: Świetne!
Witaj, Owsianko. Ciekawa forma, tyle, że przypomina konspekt większej całości. Ramy dość sztywne. Ale tak jest dobrze, ponieważ tekst tak "rozdziela wiadomości", że zatyka dech w piersiach. Słuszne spostrzeżenia narratora, a raczej "działacza". Dryl, jak w wojsku, umiejętność wykorzystania wiedzy, np. historycznej w praktyce. Ale w ogóle jest to dla mnie pewnego rodzaju "spowiedź", chęć oczyszczenia - ktoś niegodny (większość o tym wiedziała) wybrany został z tłumu i nie musi się martwić, jak przetrwa kolejny dzień. A to, że gwiżdżą na jego widok? Mówi, ze nie rozumie, dobrze rozumie, bo tez kiedyś żył wśród tłumu, co to potrafi wyrwać płytę chodnikową. Ale to tylko pokazywanie kłów i warczenie, żadnego konstruktywnego działania. Wszyscy krzyczą, ale kiedy wskażesz kogoś palcem, zaraz milkną. Łatwo o odpowiedzialność zbiorową, lecz wzięcie krzyża na swoje barki - z tym kiepsko. Bo co? Bo będziesz siedział, a inni będą "normalnie żyć w nienormalnych warunkach". Pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
18/03/2024 19:06
Pliszko, wprawdzie posłużyłaś się skrótami myślowymi, ale… »
Jacek Londyn
18/03/2024 18:15
Trening czyni mistrza. Kolejna okazja, tym razem… »
valeria
18/03/2024 11:41
Piękne, już bielonych rzeczy nie spotykam już:) chyba w… »
mede_a
18/03/2024 10:45
Jak ja kocham te Twoje maluchy! Ajw- poezji pełna - pisz,… »
Kazjuno
17/03/2024 22:58
Ja miałem skojarzenie erotyczne, podobne do Mike 17. Jako… »
Kazjuno
17/03/2024 22:45
Co do Huty masz rację. To poniemiecka huta do końca wojny… »
ajw
17/03/2024 21:52
Zbysiu - piękne miałeś skojarzenia :) »
ajw
17/03/2024 21:50
Tak, to zdecydowanie wiersz na pożegnanie. Na szczęście nie… »
Gabriel G.
17/03/2024 19:52
Nie ukrywam czekam na kontynuację. To się pewnie za trzy -… »
Kazjuno
17/03/2024 16:40
Dzięki Gabrielu za krzepiący mnie komentarz. Piszę,… »
valeria
17/03/2024 15:17
Gotowanie to łatwizna, tylko chęci potrzebne :) »
Gabriel G.
17/03/2024 12:46
Kazjuno Jestem świeżo po lekturze wszystkich trzech części.… »
Jacek Londyn
17/03/2024 10:31
Proszę o chwilę cierpliwości. Zanim odpowiem na komentarze,… »
Kazjuno
17/03/2024 04:17
Czekamy z Optymilianem, ciekawi twojego odniesienia się do… »
Jacek Londyn
16/03/2024 12:26
Drodzy Koledzy po piórze. Dziękuję za komentarze. Jest mi… »
ShoutBox
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:43
  • Nie poezją ja, a prozaiczną prozą teraz, bo precyzję lubię: nie komentarzem, a wpisem w/na shoutboxie zaczęłam, a jak skończę, to nie potomni, a los lub inna siła zdecyduje/oceni.
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:32
  • Pliszko - nie! Dość milczenia! Dopóki żyjemy! A po nas krzyczeć będą "słowa", na karcie, na murze...
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:28
  • To, jak skończysz pozwól, że ocenią potomni. Zaczęłaś komentarzem... pozwól/daj nam możliwość byśmy i Ciebie komentowali - jedno "słowo", póżniej strofy...
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:20
  • ech, Zbigniew Szczypek, fajnie wszystko, wróżba jest, choć niedokończona, ale z tego, co pamiętam, to Makbet dobrze nie kończy ;)
  • pliszka
  • 05/03/2024 22:58
  • A reszta jest milczeniem...
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty