coś więcej - Wiolin
Poezja » Wiersze » coś więcej
A A A

 

nie dam się ścisnąć
moja pełnia ma wymiar
którego nikt jeszcze nie zapisał


z wąskim prześwitem między wczoraj a dzisiaj gra szary kolor
lecz coraz częściej bawię się w niezależność -
widoczne są już pierwsze ruchy
dokarmiane ja
układa się w prostą
zwalniając uwięzienia
 
ja - paląca się z dwóch stron świeca
 

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 06.04.2017 05:59 · Czytań: 647 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 22
Komentarze
allaska dnia 06.04.2017 09:32
Ojej, po przeczytaniu chyba mniej wiem, niż wiedziałam :)
Cytat:
nie dam się ści­snąć moja peł­nia ma wy­miar któ­re­go nikt jesz­cze nie za­pi­sał
Jakiś ten peel zadufany mi się wydał:)("wymiar, którego nikt jeszcze nie zapisał";) dziwnie się kojarzy. Dziwna też ta "prosta" - kojarzy mi się z prostą na monitorze na szpitalnym oddziale ratunkowym, bo gdybyś napisał dokarmiane ja układa się prosto to dla mnie lepiej wypada - prosta czyli bez udziwnień, bez bagaży itd. Ale to Twój wiersz :)
sheCat dnia 06.04.2017 09:44
Bardzo wymowne te trzy pierwsze wersy, Autorze :)
Napiszę tylko, że koncepcja tej świecy z zakończenia, to coś naprawdę mocnego i pojemnego - zapadający w pamięć motyw.
Pozdrawiam.
allaska dnia 06.04.2017 10:49
nie dam się ścisnąć
choć moja pełnia ma wymiar:
wąski prześwit między wczoraj a dzisiaj
ma jeszcze szary kolor
lecz coraz częściej bawię się w niezależność
ja układa się prosto
uwalniając z uwięzień
to taka świeca -

moja kobieta zawsze ją dokarmi

taka moja wersja bo za nic nie rozumiem świecy Twojej, Wiolinie
Cytat:
pa­lą­ca się z dwóch stron świe­ca
ale poczekam na inne komentarze, może rozjaśni się w mojej główce ;)
Usunięty dnia 06.04.2017 11:31
Wiolinie, ładny wiersz, taki z przytupem jeśli chodzi o przekaz. Czuć w nim moc.

Zwróciło moja uwagę powtórzone "ma". Myślę, że to drugie z powodzeniem można usunąć inaczej formułując frazę:

Cytat:
ma jeszcze szary kolor


Tutaj przeszkadzają mi osobiście trzy "u".

Cytat:
układa się w prostą
uwalniając z uwięzień


Też myślę, że można to bez problemów zmienić.

Ogólnie podobało mi się, czuć w wierszu emocje i to dość silne.

Pozdrawiam :)
Ania_Basnik dnia 06.04.2017 12:24 Ocena: Świetne!
Widzę, że Twój bohater zaczyna się buntować przeciwko scenariuszowi, jakie pisze mu życie. A ja Ci mówię, niech życie pisze, ale my nie musimy go czytać. Warto przeskoczyć kilka stron dalej.
Wiersz zgrabnie napisany, zatrwożyła mnie końcówka. Dla mnie to jak wizja śmierci...
Ale przecież,
każdy musi kiedyś umrzeć.

Ale w Twoim wierszu to mnie zatrwożyło.
allaska dnia 06.04.2017 13:23
Wiolinie dodam tylko, że mnie inspirujesz, to chyba dobrze :)
pozdrawiam, inspirujący tekst Twój
Ale będę wdzięczna za podpowiedź co z tą Twoją świecą palącą się z dwóch stron. Chyba jeszcze nie znalazł się taki, co by wrócił z tamtej strony jeśli jest oczywiście i powiedział, że tam się pali ta nasza świeca.
julanda dnia 06.04.2017 14:01
Wiolin, w przerwie między jednym a drugim płomieniem jest miejsce na wiersze, dziś ten wyjątek dla Ciebie. Powtarza się "jeszcze". Popatrzyłam sobie, jak by wiersz wyglądał w interpunkcji, a świeca, piękna, liryczna, stapia się z jednej i drugiej strony, od okna i od ściany, a może od drzwi i drugiej ściany, jest jasno, ciepło, jest entropia, ta od smutku i nadziei, śródmagicznie. W żadnym wypadku dwie strony nie są pod końcami świecy, choćby miały być niebem i ziemią, tak nie wypala się świec, chociaż chyba wymyśliłeś coś wbrew grawitacji, wynalazek w poezji, jak to konstrukcyjnie by wyglądało? Przedwielkanocny sposób na światełko adwentowe? Między niebem a ziemią wypala się świeca, jej góra do nieba śle płomień, jej podstawa ukochała Ziemię?
Pozdrawiam, rozmalowałeś myślenia!

"nie dam się ścisnąć, moja pełnia ma wymiar,
którego nikt jeszcze nie zapisał.
wąski prześwit między wczoraj a dzisiaj
ma szary kolor lecz coraz częściej
bawię się w niezależność.

widoczne są już pierwsze ruchy, dokarmiane,
ja układa się w prostą uwalniając z uwięzień.

moje ja -
paląca się z dwóch stron świeca"
mickiewiczada dnia 06.04.2017 22:25 Ocena: Świetne!
Trochę siebie w tym wierszu odnalazłam. Świetnie.
Wiolin dnia 06.04.2017 23:38
Witaj Allasko.

Trudno w wierszu przewidzieć to co ktoś inny w nim znajdzie...Czasami wyobraźnia zaprowadzi nas o wiele dalej niż sam zamysł autora, więc nie chciej abym tłumaczył Tobie ten wiersz. Podobno im więcej w nim niedopowiedzianego, tym bardziej wartościowy. Trudno wybrać mi dla Ciebie moją wersję wydarzeń, bo tak sobie myślę że jesteśmy z innych bajek. Absolutnie nie "pasi "mi Twoja podpowiedź. Mimo wszystko poezja to niezmierzony rynek na którym tyle się dzieje, i tyle można. Pozdrawiam.

SheCat.

Cieszę się że jesteś na pp. Może zdarzy się tak że wróci dawne...Rozumiem że mnie rozumiesz co w wierszu piszczy. Pozdrawiam serdecznie.

Witaj Wiktorio.

Właśnie się z owych naleciałości wyczyściłem...Miło że jesteś. Pozdrawiam.

Witaj Wiolinowa.

Pięknie napisałaś co tym " przeskoczeniu" paru stron życia, po to by później było w nim lepiej... Ową "świecę" widzę jednak trochę inaczej, choć postrzeganie jej jako symbolu "kończącego się życia" jest jakby wpisane w jej znaczenie. Sorry że znów zawodzę. Pozdrawiam i dziękuję.

Julando.

Mówisz do mnie jak najlepszy psycholog...Łamię się czy rzeczywiście znaczenia tej "świecy" za bardzo nie przekłamałem.Gdyby tak najprościej to chcieć wytłumaczyć: mojemu "ja" dotąd słabemu, szaremu, bez wyrazu, daję jakby nowe życie. Lepsze, silniejsze, z podwójną siłą... Stąd ta "paląca się z dwóch stron świeca"
Tak to sobie wymyśliłem... Pozdrawiam b nocnie.

Ado od Mickiewicza.

Cieszę się bardzo że jest nas zatem dwoje czujących podobnie. Pozdrawiam.
al-szamanka dnia 07.04.2017 19:49 Ocena: Świetne!
Widzę, że świeca zaintrygowała w większym lub mniejszym stopniu wszystkich.
Mnie oczywiście też.
Nie odebrałam jej jednak jako symbolu kończącego się życia, o nie, zbyt pozytywnie myślę.
Dla mnie jest raczej oczyszczaniem się, buntem przeciwko szarzyźnie i to w tempie przyspieszonym, bo przecież świeca pali się z dwóch stron :)
W jej płomieniu wyczuwam niecierpliwość, budzenie się i pozytywną zachłanność życia:)... co bardzo ładnie pokazujesz:
Cytat:
moja peł­nia ma wy­miar
któ­re­go nikt jesz­cze nie za­pi­sał

Tak więc poczekajmy aż się na początek chociaż trochę zapisze ;)

Pozdrawiam serdecznie :)
Wiolin dnia 08.04.2017 08:54
Witaj Al.

No i jak tu nie cenić wrażliwości, wyobraźni i intuicji poetyckiej komentującej? To wszystko znam z Twoich opowiadań. Do tego tylko dodam że jota w jotę takim torem myślowym jechałem do puenty w tym wierszu. Serdecznie dziękuję. Miło być znów w przyjaznych ramionach :)
Aronia23 dnia 08.04.2017 23:25 Ocena: Świetne!
Witaj Wiolinie. Jesteś świetnym obserwatorem, a spod Twoich palców wyrastają cuda. No głowa też potrzebna, a jakże.
"nie dam się ścisnąć (...)
moje ja -
paląca się z dwóch stron świeca". Klamerka , a między jednym jej końcem a drugim jest plac z różnościami. Uwielbiam różności - silva rerum. Tu mogę wziąć sobie miarodajnośc, pisadełka, kolory dnia , nocy, wieczoru i świtu, wolność, swobodę i to wszystko tak brane, aby nie popaść w szok, tylko układać swoją rzeczywistość . Oczywiście wszystko odłożę na miejsce wg Twojej wersji, ale już w łebku mam szkic, aj, jak fajnie. Pozdrawiam.
Wiolin dnia 08.04.2017 23:40
Aronio.

Ależ Ty masz wyobraźnię! Masz na nią nadwagę i jak widzę wciąż nie chcesz z niej schudnąć :)
Cieszę się że jestem jakąś milionową częścią poruszającą tę wielką maszynę jaką jest wrażliwość. Pozdrawiam b nocnie.
Aronia23 dnia 08.04.2017 23:44 Ocena: Świetne!
A ja ślę milaski (bez podtekstów), hę. :))))
ajw dnia 08.04.2017 23:48 Ocena: Świetne!
Jest w tym obrazku facet świadomy siebie, buntujący się , patrzacy krzywo na ograniczenia. I dobrze. Mężczyzna nie może być z plasteliny. Ciekawie to oddałeś :)
Kamil Hess dnia 09.04.2017 00:03
chciałbym to przemilczeć.. jakiś wiersz komentowaleś, że jest wiarygodny - czy nie.. ?Paliłeś świece z dwóch stron?
Wiolin dnia 09.04.2017 11:54
Witaj Aronio.

Aronio.

E, milaski muszą mieć podtekst :) Pozdrawiam.

AjW.

Ano powinien być tak jak piszesz...Bronię się przed plastelinowaniem jak przed złą pogodą...Serdeczności.

Kamilu.

Wiarygodne wiersze z zasady nie istnieją. Widziałeś kiedyś by "zerwać słońce", "otrzeć się o niedopieszczone drzewa" czy może " noc podzielić przedświtem"...Poezja potrafi wiele. Jeżeli piszesz, powinieneś o tym już wiedzieć. Pozdrawiam.
Aronia23 dnia 09.04.2017 14:08 Ocena: Świetne!
Witaj, Wilonie, jeśli milaski muszą mieć podtekst, to są takie zajączkowo - kurczakowe z odrobiną zapachu wiosennych "święconkowych', niewinnych kwiatków. Bywaj. A23
Zola111 dnia 06.05.2017 22:27 Ocena: Świetne!
No i masz! Jeszcze jeden wiersz opublikowany, kiedy mnie tu nie było! :)

Bardzo mi się podoba, Wiolinie. Niezwykle udana metafora z tą świecą! Jestem urzeczona.
Ale poszperam jeszcze u Ciebie, bo widzę, że mam większe zaległości, niż przypuszczałam!
Do miłego!

z.
Wiolin dnia 13.05.2017 09:16
Aronio.

Szkoda że tak późno się budzę w stosunku do tego o czym piszesz. Pozdrawiam mimo niebycia.

Zolu.

No masz! teraz muszę Ciebie gonić pod każdym wierszem :) Niezmiernie miło mi gdy tak do mnie mówisz. Pozdrawiam serdecznie.
Autor dnia 01.06.2017 20:14
Wciągnął mnie wiersz, myślę po co w tak krótkim tekście cztery zaimki. allaska ma rację, peel wygląda na zadufanego. Paląca się z dwóch stron świeca, mówić może o nacisku i niezależności. Więzieniu ducha i wolności. Walce dobra ze złem, tylko dobro nie spala. Może lepiej brzmiałoby
" pali się z dwóch stron świeca" bez tych zaimków, wtedy w wierszu zostaną tylko dwa.
Kwestia jeszcze zapisania pełni wymiaru, na ziemi z ludzi peela nikt nie zapisał, niemniej niebo ma swoje księgi i zapisuje w niej codziennie każdego z nas. To moje sugestie co do tekstu, autor ma ostateczne zdanie. Wszyscy się czegoś uczymy od siebie nawzajem.

Wszystkiego dobrego Wiolin :)
Wiolin dnia 01.06.2017 22:00
Witaj Autorze.

Tak, masz racje że peel jest zadufany w sobie. Ba, jest przekonany że musi coś ze swoim życiem zrobić. Próbuje nowego... całą resztę już sam odkryłeś.
Hm, podpowiadasz mi zmianę ilości zaimków, ale ta zmianopodpowiedź nie bardzo mi pasuje. Może inaczej: myśl jest ok, tyle że nie taka jakbym chciał. Z całą resztą bardzo się zgadzam. Zostawię wiersz w pełni otwarty. Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty