dzikie magnolie - ajw
Poezja » Wiersze » dzikie magnolie
A A A

 

rzeczywistość zwalnia w powietrzu lekkim
od ciszy. niespiesznie płynie
kiedy wychodzisz z cienia góry,
by podarować mi wszystkie kwiaty Himalajów
i roztargniony uśmiech.
 
lasy czerwone od rododendronów
zawstydzą myśli. opadną
powieki jak płatki sadów
kwitnących w dolinach pod szczytami,
gdy podarujesz.

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 08.04.2017 20:02 · Czytań: 703 · Średnia ocena: 4,88 · Komentarzy: 28
Komentarze
Wiolin dnia 08.04.2017 21:48
Witaj Ajw.

Pytam poważnie - jakie kwiaty rosną w Himalajach? Wiem że jesteś nietypową podróżniczką i to wielu kontynentów, więc jeśli piszesz o takim wydarzeniu, to ono może mieć wiarygodne korzenie...
Wiersz Lekko tęsknieniowy z przewagą na nadzieję. Pozdrawiam serdecznie.
ajw dnia 08.04.2017 22:16
Myślisz jak wiekszość ludzi, że Himalaje to tylko śnieg, lodospady, lód i kamienie, a przecież w w lasach kwitną na kolorowo różaneczniki czyli rododendrony, dzikie magnolie, czy choćby drzewa owocowe. Poza tym jest całe mnóstwo kwiatów, które sprawiają, że kolorowe są całe doliny. Wystarczy zajrzeć do Doliny Kwiatów w Himalajach. W końcu z czegoś himalajskie pszczoły zbierają najbardziej narkotyczny miód na świecie ;)))
Kamil Hess dnia 08.04.2017 22:27
piękny wiersz.. wiolinie - wiarygodność wierszy, nie ma znaczenia. wiarygodnym jest tylko Bóg i syn jego
Opheliac dnia 08.04.2017 22:38
Cytat:
lasy czerwone od rododendronów
zawstydzą moje myśli.

Aż mnie ciarki przeszły przy tym fragmencie :p

Przyznam, że ja te "kwiaty Himalajów" potraktowałam bardzo metaforycznie i też nie wiedziałam, że jednak jest tam-
Cytat:
całe mnóstwo kwiatów, które sprawiają, że kolorowe są całe doliny.


A wiersz prosty - i tym bardziej piękny ;)
Ania_Basnik dnia 08.04.2017 22:47 Ocena: Świetne!
Czuję się przyjemnie zaskoczona tym wierszem! I tym mężczyzną, który chce podarować tak wiele, właściwie wszystko...

Cytat:
lasy czer­wo­ne od ro­do­den­dro­nów
za­wsty­dzą moje myśli.


Magnolie są takie magiczne, a pewnie te dziko rosnące są jeszcze bardziej urocze. Nie wiedziałam, że Himalaje są takie kolorowe. Aż Ci zazdroszczę takiej podróży. Kiedyś tam pojadę :)
pozdrawiam :)
Wiolin dnia 08.04.2017 22:54
Ajw.

No masz! Naprawdę nie wiedziałem że świat gór jest aż taki kolorowy. To co dzieje się za naszymi plecami jest niesamowite! Serdeczne dzięki AjW, wiedziałem że wiesz. Pozdrawiam.
ajw dnia 08.04.2017 23:43
Wiolinie - często myślimy stereotypami :)
Wiolinowe Baśnie - tak, magnolie mają wiele z kobiety ;) Nie zazdrość, bo nie ma czego. Nigdy nie byłam w Himalajach. Na taką podróż zbuntowałoby się moje serducho. Najważniejsze, że peel tam jest.
Opheliac - miłość też jest prosta.Sami ją komplikujemy :)
Kamilu - bardzo dziękuję :)
Wiolin dnia 08.04.2017 23:51
AjW.

Dziś właśnie się dowiedziałem że magnolie kwitną tylko 3 tygodnie w roku. To dobrze że kobiety choć podobne, cały rok... :) Pozdrawiam.
ajw dnia 08.04.2017 23:56
Jeśli tylko otoczone są miłością (mówię o kobietach) będą kwitnąć całe życie :)
Usunięty dnia 09.04.2017 09:05
i złapcie po fakcie niełatwą mą kobiecość
ApisTaur dnia 09.04.2017 11:13 Ocena: Świetne!
a kiedy Śiwa z Parawati
opuszczą Kailaś by wśród kwiecia
Phoolon ki Ghati płodzić światy
ty smutek mój magnolią leczysz

Phoolon ki Ghati - Dolina Kwiatów

moja ilustracja muzyczna - https://www.jamendo.com/track/.../na-grani

Pozdrawiam :)
allaska dnia 09.04.2017 11:36
Apis, bardzo ciekawa ta ilustracja :)
ApisTaur dnia 09.04.2017 11:46 Ocena: Świetne!
Dziękuję allaska, starałem się komponować ją tak, by taką była. :) ajw wybacz tę prywatę pod Twoim wierszem.:) Pozdrawiam.
ajw dnia 09.04.2017 12:44
Grain - tak nas Bóg skonstruował.Dlatego trzeba nas po prostu kochać, a nie koniecznie rozumieć ;)
Apis - jak zwykle zaskakujesz :) Twoja ilustracja muzyczna w moim guście. Świetnie by się nadawała do przedstawienia teatralnego na temat :)
allaska - witaj po raz pierwszy :)
gabi dnia 09.04.2017 13:42 Ocena: Świetne!
Zapachowy, bardzo kobiecy z delikatną dawką erotyzmu – lubię takie :)
Pozdrawiam :)
trawa1965 dnia 09.04.2017 14:43 Ocena: Bardzo dobre
Wpadłem na chwilę, zainteresowany, czy tytuł jest słowem- kluczem oznaczającym piękne kobiety. Nie myliłem się przynajmniej w 90%.
Oczywiście to prawda, że w Himalajach rosną rododendrony. Wygląda więc na to, że Autorka pragnie przywołać jakieś wspomnienia. No bo jak na mój gust niełatwo wzruszyć się tym, co na zdjęciu- jedynie osobiste przeżycia mogą wywołać takie uczucie.

Jednakże, jako sprawiedliwy krytyk, muszę wypomnieć Autorce usterkę, która, według mnie, wynika ze zbyt pospiesznego wrzucenia utworu do portalu. Chodzi o powtórzenie słowa podarować, rażącego w kontekście krótkości utworu.
allaska dnia 09.04.2017 14:46
lekki, pachnący świeżością wiersz :)
pozdrawiam i podziwiam wyobraźnię, przy muzyce Apisa serce "roście" jak to się czyta :)

Trawo1965 przeczytaj sobie drugą cząstkę w ten sposób że zaczynasz od słów :"gdy podarujesz". W pierwszej części mamy rzeczywistość niespełnioną, powietrze lekkie od ciszy, w drugiej już się coś spełnia, osobiście owe "gdy podarujesz" jest dla mnie piękną klamrą spinającą , taką zaskakującą
ajw dnia 09.04.2017 16:54
gabi - bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawienie "woni perfum" miłych dla nosa :)
trawo - nigdzie się nie spieszyłam, wiec nie traktuj tego powtórzenia jako usterkę, gdyż jest to przemyślany manewr :) I jeszcze jedno - zwróć uwagę na czas teraźniejszy i przyszły. Zatem nie przywołuję wspomnień.
allasko - fajnie, ze doceniłaś lekkość :) Dziękuję za odwiedziny i wytłumaczenie trawie zabiegu z powtórzeniem :)
introwerka dnia 09.04.2017 17:10 Ocena: Świetne!
Cudowny wiersz. Niespiesznie płynąca rzeczywistość, lasy czerwone od rododendronów czy tytułowe dzikie magnolie są jak perły w koronie prastarych gór, których klimat przepięknie oddałaś :) Aż wstrzymałam oddech, zapatrzywszy się w ten urzekający obraz :)

Serdeczności :)
Dobra Cobra dnia 09.04.2017 17:27 Ocena: Świetne!
Jest słodko, jak to zwykle u ajw, Autorki nie z tego świata.


Pozdrawiam,

DoCo
trawa1965 dnia 09.04.2017 17:54 Ocena: Bardzo dobre
Wybaczcie- macie rację!
ajw dnia 09.04.2017 21:11
introwerko - to wielka radość czytać takie słowa. Dziękuję :)
DoCo - ależ "z tej" stety i niestety ;)
trawo - nie ma co wybaczać, bo nikt się nie gniewa :)
bruliben dnia 11.04.2017 08:05 Ocena: Świetne!
Nigdy nie byłem w stronach, które opisujesz. Himalaje kojarzą mi się ze żmudnym wysiłkiem, śmiercią odważnych himalaistów, solą. Byłem kiedyś na wystawie o Kukuczce - dostałem znaczek pamiątkowy. Przybliżasz mi te miejsca grą cienia i światła, rozkołysanymi kwiatami, swoistym klimatem. Dzięki.
Pozdrawiam,
Piotr
ajw dnia 11.04.2017 11:33
Ja też nigdy tam nie byłam i nigdy nie będę, ale chciałabym, żeby ludzie wyszli poza stereotypy i widzieli w Himalajach nie tylko biel i śmierć.
mike17 dnia 12.04.2017 14:06 Ocena: Świetne!
Przyjemny, pełen wiary wiersz, tchnący nadzieję, że tych dwoje nic złego nie spotka :)
Czuć bliskość i potrzebę dawania i brania.
Jak w prawdziwej miłości.
No i ta sceneria - dla mnie niepodróżnika to kosmos :)
Podziwiam w związku z tym Twoją obszerną i bujną wiedzę o zakątkach, w których nigdy nie będę.

Sam wiersz leciutki jak piórko, piękny jak piórko na wietrze.
Jest w nim Dobro, a to bardzo lubię.
Jego tchnienie jest wszechobecne, otula wersy, sprawia, że czyta się z uśmiechem na twarzy.

Za oknem pada deszcz, jest dziś szpetnie, a tu taka piękna poezja :)
ajw dnia 13.04.2017 11:32
mike - tak miło czytać Twoje komentarze. Dziękuję :)
Lilah dnia 01.05.2017 15:46
Ostatnio tłumaczyłam Tango Magnolia Wertyńskiego, zajrzałam do Ciebie, a tu wiersz z magnoliami w tytule, więc nie mogłam nie zajrzeć.

Piękny wiersz, ajw, piękne klimaty.

Pozdrawiam, też pięknie. :)
ajw dnia 09.05.2017 18:21
Bardzo dziękuję, Lilu :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty