mikrofakap - Procesja
Poezja » Wiersze » mikrofakap
A A A
Jestem rozespana, przytłoczona ciężarem
ucieka mi ramiączko od stanika, kiedy on wciska mi pod pachę ster
mówi: nie zawiedź nas
jeden zły ruch i wszyscy zginiemy. diabelska cyberneria rozpełza się 
przez palce, spod linii papilarnych wyfruwają pociski
w mysie dziury-nieloty - jestem tonącym okrętem 
on mówi: zaraz wracam, choć jeśli zaginę, oczywiście nie wrócę
załóżmy, że nie znajdę klucza do świata, przedmiotu 
terapii chorej głowy, niemniej czekaj w czarnej dupie, 
ptak patrzy mi prosto w oczy, słyszę:
nie zawiedź nas, zrozum 
być może twoje zadanie to puścić ster
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Procesja · dnia 15.04.2017 08:01 · Czytań: 425 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 7
Komentarze
Usunięty dnia 15.04.2017 10:14
Procesjo, bardzo fajny wiersz. Podoba mi się treść i w zasadzie wykonanie też, ale tekst chyba wymaga lekkiego doszlifowania.

Interpunkcja wygląda jakby była przypadkowa. Przypuszczam, że nie jest, jednak w niektórych miejscach wg mnie jej brak. Do tego dwa razy pojawiła się duża litera na początku, a potem już nie. Trochę taki rozgardiasz interpunkcyjny. Nie udzielę Ci tu konkretnych rad, bo nie czuję się kompetentna na tyle, aby ich udzielać, ale gdyby to był mój wiersz, użyłabym interpunkcji nieco inaczej.

Druga część dla mnie lepsza niż pierwsza, wiersz powoli "rozkręca" się i kończy ciekawa puentą.

Ale w tym miejscu nie do końca rozumiem:

Cytat:
załóżmy nie znajdę klucza do świata przedmiotu

terapii chorej głowy, niemniej czekaj w czarnej dupie,


Zdecydowanie wstawiłabym "że" po "załóżmy" i nie rozumiem do końca znaczenia "świata przedmiotu terapii chorej głowy". Mniej więcej wiem o co chodzi, jednak to sformułowanie brzmi dla mnie dziwnie i nie do końca jasno.

Świetne natomiast jest czekanie w czarnej dupie.

Na końcu trzecie "mówi" można by zastąpić "słyszę", bo w tej wersji brzmi jakby to ptak mówił.

No i tytuł ciekawy, nie znałam tego słowa. Rozumiem, że w polskiej wersji to "mikrospierdolenie"? ;)

Mimo wszystko, podobało mi się u Ciebie.

Pozdrawiam :)
allaska dnia 15.04.2017 21:44
"Cyberneria" , nie znam tego słowa:) - chodzi o ludzi podłączonych do komputera? Nie mniej jednak podoba się... Z interpunkcją mam problem szczególnie w tym miejscu: po "okrętem" dałabym przecinek, chyba że to "on mówi" o tym okręcie, to rzeczywiście bez przecinka, później też mam problem z tą interpunkcją, troszkę źle się czyta... Mowa tutaj o obciążeniu, ciekawa pointa.
Procesja dnia 17.04.2017 09:37
Wiktorio, dziękuję za wizytę, cenne wrażenia i wskazówki.
Interpunkcję trochę uzupełniłam, choć nadal nie jest typowa (i poprawna).
We fragmencie zaczynającym się od "załóżmy" postawiłam przecinek tam, gdzie w moim zamyśle powinien się dzielić na "klucz do świata" i "przedmiot terapii". Może to doda nieco do zrozumiałości, choć w tym miejscu chciałam też, żeby było bełkotliwie, aby podkreślić niespójność wymówek kierowanych do peelki.
Co do trzeciego "mówi"... faktycznie chodziło mi o gadającego ptaka (i ja zainspirowałam się pozakonkursowo pięknym rysunkiem Faith, a dokładniej "Kobietą i krukiem" ) ;) Jednak zgodnie z Twoją sugestią zamieniam na "słyszę", bo po tej zmianie można interpretować tekst na różne sposoby.
A "mikrofakap" zasłyszałam przypadkiem w pracy i spodobał mi się do tego stopnia, że zrobiłam z niego tytuł. Tak, chodziłoby o mikrospierdolenie, katastrofę na skalę prywatną, intymną i niezauważalną dla reszty świata - bądź coś, co przelewa czarę goryczy, przy okazji otwierając oczy. Miłego dnia :)

Allasko, dziękuję. Słowo "cyberneria" nie istnieje, więc póki co może oznaczać co tylko chcesz. Mi wyszło z połączenia cybernetyki, cynaderek i cyganerii, co miałoby wskazywać na skomplikowaną sieć informatyczną, rozlazłą jak wnętrzności i mało zdyscyplinowaną. Interpunkcja - jak wyżej, coś tam pozmieniałam, choć idealnie nie będzie. Pozdrawiam!
Aronia23 dnia 17.04.2017 12:39 Ocena: Świetne!
Witaj Procesjo. Bardzo prawdziwy i odważny wiersz, a neologizmy trafne. Zawsze mnie Twoja poezja porywa, ale znam na pamięć tylko jeden Twój wiersz - ten o Cygankach i przemocy. Natomiast teraz wracam na grunt "mikrofakapa" dobrze odmieniłam? To genetivus?
Wers, oj trochę się wstydzę, ale powiem, jest ciekawy ze względu na ludzkie spojrzenie na niedoskonałości człowiecze:
"ucieka mi ramiączko od stanika, kiedy on wciska mi pod pachę ster
mówi: nie zawiedź nas...". Mam nadzieję, ze dobrze odczytałam. Jedna osoba a dźwiga ciężar, jak u Stachury: "Pudowy kamień, pudowy kamień. Ja na nim stanę, spod niego wstanę."." To jest dopiero coś". Jesteś bardzo mądrą Kobietą. To zaszczyt czytać Twą Poezję, tak "wielkieP" na początku tego słowa.
Pozwolę sobie jeszcze przytoczyć słowa Henryka Ferdynanda Kadena, niewiele osób o nim słyszało, ale oto, co rzekł drzewiej:
"Dobre Kobiety uczą nas chodzić i kochać. Wzruszona Aronia, pozdrawia Cię.
Procesja dnia 17.04.2017 17:57
Cześć Aronio, dobrze Cię widzieć.
Trafnie odczytałaś mój zamysł, bo pisałam to z myślą o obciążeniu, która doprowadza do rozpaczy, o słabości, na którą każdy może sobie pozwolić, wydobywaniu się z sieci wymagań i powinności. Utwory Stachury robiły na mnie zawsze duże wrażenie, więc miło mi, że znalazłaś analogię.
Proszę Cię, nie porównuj mnie do poetów przez duże P, a także do mądrych i dobrych ludzi, bo przede mną długa droga w tym kierunku. Ale cieszę się ogromnie, że znajdujesz w moim pisaniu coś dla siebie. To oznacza, że ta czynność ma nawet więcej sensu niż frajda i sposób wyrażenia się dla mnie samej.
Życzę spokojnej i pogodnej końcówki Świąt :)
Aronia23 dnia 17.04.2017 19:27 Ocena: Świetne!
Procesjo, jesteś b. skromna. Ale może rzeczywiście "Daleka droga, przyjacielu, daleka droga. Rusza nas wielu, ku własnym celom, na własnych nogach. Niczego nas nie nauczy starszych przestroga. Będziemy błądzić, będziemy kluczyć. Daleka droga cię onieśmiela, jak innych wielu, lecz stanąć w miejscu, to zostać z tyłu, tak Przyjacielu" - Krzysztof Klenczon.
A, Pan H. F. Kaden to polski bankowiec, Zmarł w 1918 r. Był wujem pisarza Juliusza Kadena - Bandrowskiego. Ten pisarz już znanym jest. Też spokoju w ten kończący się Poniedziałek Wielkanocny. Miłe, że odpisałaś.
Procesja dnia 17.04.2017 22:58
:) :) Zaraz sprawdzę sobie te nazwiska. Dziękuję. Dobrej nocy!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty