Słaba bez cukru - introwerka
Poezja » Wiersze » Słaba bez cukru
A A A
Od autora: wiersz pozakonkursowy, inspirowany rysunkiem Faith: http://www.portal-pisarski.pl/galeria/zdjecie/5086 , która, mam nadzieję, wybaczy mi jego dużo mniej romantyczny, a bardziej drastyczny charakter :)

 


w tej filiżance nie mieszka dżin – to postać filigra-
nowej dziewczynki z plantacji, która c
kawi
nie-letnią egzotyczką – wykorzystana
przez dorosłych, po raz kolejny odmawia

koronek.



Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
introwerka · dnia 16.04.2017 20:27 · Czytań: 795 · Średnia ocena: 4,2 · Komentarzy: 25
Komentarze
Opheliac dnia 16.04.2017 21:46
Akurat słucham soundtracka ze "Scarface", więc egzotykę poczułam, choć w tym gorzkim wymiarze, zarówno tu i tu.
Werko, bardzo krótko, zwięźle i wymownie, tak jak lubię.
A z gier słownych najbardziej mnie zaciekawiło - cię-kawi ;) Świetne!

PS
I co za zbieżność - przed chwilą pojawił się Twój inspirowany wiersz, a ja też zaledwie kilkanaście minut temu skrobnęłam tekst do jednego z rysunków Faith (której gratuluję talentu!), może pójdzie na konkurs ;)
Usunięty dnia 16.04.2017 22:51
Ech Introwerko, straszny wiersz. W sensie tematyki oczywiście, bo napisany świetnie.

Dlaczego nie dałaś go na konkurs? Pasuje jak ulał.

Pozdrawiam :)
introwerka dnia 16.04.2017 23:00
Ophelio,

cieszy bardzo Twój ciepły odbiór mojej wierszowej drobinki :) Dziękuję też za Twoją wrażliwość w odczytaniu goryczy, obecnej i u mnie wszędzie tam, gdzie jeden człowiek jest krzywdzony przez drugiego (choć to dość niepopularne obecnie podejście).

Cytat:
ja też zaledwie kilkanaście minut temu skrobnęłam tekst do jednego z rysunków Faith (której gratuluję talentu!), może pójdzie na konkurs

o, to zachęcam Cię bardzo do wysłania na konkurs Gramofona :) (ja też już napisałam jeszcze jeden - genialne rysunki Faith sprzyjają lirycznym inspiracjom :)


Wiktorio,

cieszy bardzo Twoje uznanie :)

Cytat:
Dlaczego nie dałaś go na konkurs?

Ano właśnie, niestety popełniłam i wysłałam wcześniej inny - "niestety", bo wydaje się słabszy, ale już nie chciałam mieszać ;)


Serdeczności świąteczne :)
allaska dnia 17.04.2017 10:13
Jest fajnie, mnie się podoba, bardzo ciekawa zabawa ze słowem jak to u Ciebie, dziewczynka wyrwała się systemowi, daje opór, może niedostosowana itd. bardzo lubię taką tematykę :) tak czytam tę pointę :"odmawia koronek", można też odczytać: odmawia koronki, na przykład różańca, ale bardziej mi odpowiada pierwsza wersja.
Wyraz: "Cię kawi" - może oznaczać częstowanie czymś, częstowani kawą, lub zaciekawia - "cię kawi". Och ile tutaj interpretacji, Introwerko. To jest mały a jednocześnie z silnym ładunkiem wiersz. Bardzo mi przypadł.
pozdrawiam
Gramofon dnia 17.04.2017 17:58 Ocena: Świetne!
Jest moc, jak wielka czarna pół na pół z wodą :)

Świetne przerzutnie, krótko acz dużo w temacie.



kursywa zbędna jak dla mnie ;]


a i tytuł za bardzo oczywistuje cały wiersz, ale ja się nie znam ;)
introwerka dnia 17.04.2017 20:22
Allasko,

wiersz właśnie miał na celu obalić stereotypy często towarzyszące temu "niedostosowaniu", poprzez pokazanie, że może w nim w gruncie rzeczy chodzić o zachowanie własnej godności, oraz ukazać odpowiedzialność tych, którzy dopuszczają się podobnej przemocy. Dziękuję za czytanie :)


Gramofonie,

cieszy bardzo Twój entuzjastyczny odbiór :)

Kursywą chciałam wyróżnić słowa, które można czytać jako jedno, żeby już nie kombinować z nawiasami czy łącznikami; chwilowo ją zostawię, ale pomyślę o tym jeszcze - dziękuję za sugestię :)

Serdeczności :)

PS. Co do tytułu masz rację - trochę zbyt kawoławowy, ale że nic innego nie przyszło mi do głowy, uznałam, że lepiej dać wiersz z takim tytułem niż bez. W każdym razie, będę wdzięczna za jakieś sugestie :)
Gramofon dnia 17.04.2017 20:34 Ocena: Świetne!
Moim skromnym zdaniem jakby wywalić słowo 'seks' z tytułu i zostawić samą turystykę byłoby lepiej ;)
introwerka dnia 17.04.2017 20:54
Dzięki wielkie za sugestię, jednak "turystyka" też wydaje mi się trochę zbyt oczywista i dosłowna - raczej myślałabym o czymś, co sugerowałoby stan emocji bohaterki :)
Gramofon dnia 17.04.2017 21:02 Ocena: Świetne!
Nie napisałem, że turystyka jest super, ale lepsza niż seksturystyka :p


może coś w kierunku kawy i emocji? np "słaba z mlekiem" albo "słaba bez cukru" :>
introwerka dnia 17.04.2017 21:27
"Słaba bez cukru" - genialne, Gramofonie! :) Muchas gracias :)
Gramofon dnia 17.04.2017 21:34 Ocena: Świetne!
Cieszę się, że mogłem się na coś przydać, polecam się. :)
introwerka dnia 17.04.2017 21:42
Dzięki, Gramofonie :)
Aronia23 dnia 17.04.2017 22:07 Ocena: Świetne!
Werko, te wersy mają moc. "Słaba", "Cukier bez", czyli nie lukrujesz tylko czarujesz. Dżin - piękne słowo. Czarodziej lub Jan Wędrowniczek. Kiedyś M. Konopnicka (wiesz, że miała skłonności lesbijskie? Może dlatego stworzyła Krasnoludki, które nie tknęły królewny?). Napisała opowieść "O Janku Wędrowniczku". "Nie - letnia egzotyka" bardzo wymowne. Widzę miejsce, gdzie Słońce jest zawsze w tym samym miejscu. Nie zachodzi i nie wschodzi to Nord Cap w Norwegii. Statyczność zmiennej Ziemi.
"dziewczynk (a) odmawia koronek. To bielizna kobiety dorosłej - tak myślę. Wzruszyłaś mnie i pokazałaś, co jest ważne - obrona, choćby miała przynieść zagładę. Werko, tyle jeszcze mam myśli. Ale to później.
Gramofon dnia 17.04.2017 22:30 Ocena: Świetne!
aaaa jeszcze coś, może zmienić "koronek" na "koronki"? bo koronka to też taka modlitwa, więc jakby było "koronki" to by było dwuznaczne ;]
introwerka dnia 17.04.2017 22:31
Aronio,

dziękuję za bardzo piękny, trafny i mądry komentarz :) Bardzo je sobie cenię - szczególnie Twoją zdolność przechodzenia od skojarzeń do skojarzeń, twórczej analizy kultury :)

Też mnie wzruszyłaś - wiesz? :)

Serdeczności z życzeniami dobrej końcówki Święta :)


Edit.: Gramofonie, dziękuję za sugestię, jednak chciałam pokazać tragedię dziewczynki pozaświatopoglądowo czy religijnie - tak, aby nie było do końca wiadomo, czy, mimo zastosowania frazeologicznej aluzji do "koronek", potrafi znaleźć pocieszenie w modlitwie. To mogłoby bowiem być np. częścią planu jej oprawców: najpierw skrzywdzić, potem: "bądź dobrą chrześcijanką i nam wybacz" :/
Zola111 dnia 03.06.2017 15:25 Ocena: Świetne!
Taka minióweczka, a wymowna, że hej! Brawo, Intro.
Nieustannie jestem wielbicielką Twojej twórczości. Pozdrawiam,

z.
sheCat dnia 03.06.2017 18:27
Gratuluję wyróżnienia :) Rzeczywiście, mocny kawałek.
Pozdrawiam.
Usunięty dnia 03.06.2017 19:23 Ocena: Słabe
Cały czas piszesz podobnie na jedno kopyto.
NIc mi się spodobało.
Za reglamentacji w PRL-u na kawę- dolewkę niektórzy mówili Alfons, ale tylko na drugą.
Kolejny tekst pisany tymi samymi środkami to już nawet nie cienkusz.
Tym bardziej, że temat ujęty co najmniej po łepkach, ale spoko pod liczny fanclub.
introwerka dnia 03.06.2017 19:37
Zolu, SheCat,,

dziękuję Wam serdecznie za ciepłe słowo :)

Pozdrawiam ciepło :)


Grain,

nie piszę i nie pisałam "pod fanclub", ale rozumiem, że jak się nie umie uzasadniać swojego zdania inaczej niż wyrwanymi z kontekstu anegdotkami, to ciężko o sensowny argument. A chętnie bym wysłuchała rzeczowej krytyki w miejsce takowych.
ajw dnia 03.06.2017 19:38 Ocena: Świetne!
Nie musiałam zagladać do dzieł faith, żeby odgadnąć do której pracy ten wiersz. Świetna interpretacja. Trafiłaś w punkt. Podoba mi sie ta zależność kolejnego słowa od poprzedniego. Rewelacja :)
introwerka dnia 03.06.2017 19:41
Ajw,

miło mi bardzo :) Obraz Faith przepaścisty, miło mi bardzo, jeśli choć w części udało mi się dotknąć ukrytej w nim tajemnicy :)

Serdeczności :)
Usunięty dnia 03.06.2017 19:50 Ocena: Słabe
uzasadniłem, że po łepkach i na to samo kopyto co inne

swojej ekfrazy nie będę pisał i odpowiadał
introwerka dnia 03.06.2017 19:56
Po łepkach uzasadnienie ;) Ale to nie moja sprawa - mam ciekawsze zajęcia niż ciągnięcie Cię za język.
Usunięty dnia 03.06.2017 19:58 Ocena: Słabe
Byle pożyteczne i ciekawe.
Miłego wieczoru.
introwerka dnia 03.06.2017 20:00
Oczywiście :)
Miłego.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty