parowanie - WholeTruth
Poezja » Wiersze » parowanie
A A A
Od autora: dedykowany

rozpijam cię w sobie
nie patrzę na godzinę bo wybijają
nierówno momenty utykają po drodze
rozmijamy się w sobie po każdym
papierosie wzmaga się ulotność -
budują piętra chmur - nimbus
piętrzeje kolejną myślą
parującą niemożliwe

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
WholeTruth · dnia 29.04.2017 08:09 · Czytań: 613 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 11
Komentarze
allaska dnia 29.04.2017 15:05
Whole Truth,

"budują piętra chmur" - to bym usunęła bo dalej masz "nimbus", a nimbus traktuję jako chmurę, chyba że to inny "czort" :)
"parującą niemożliwe" -? hę, a nie niemożliw(i)e, chyba tak lepiej :)
"bo wybijają nierówno momenty" - wiadomo że godzina wybiła, wybija, więc usunęłabym te "momenty"

roz­pi­jam cię w sobie
nie pa­trzę na go­dzi­nę
bo wy­bi­ja­ją nie­rów­no
uty­ka­ją po dro­dze
po każ­dym
pa­pie­ro­sie wzma­ga się ulot­ność
- nim­bus pię­trze­je ko­lej­ną myślą
pa­ru­ją­cą nie­moż­li­wie

Przerobiłam na swoje, ale i tak tego wiersza nic nie uratuje, mimo że próbowałam.
Nielogiczny, niespójny. Peel rozpija "w sobie" odbiorcę wewnętrznego, a potem jest mowa o rozmijaniu? To w końcu wchłania - "w sobie" czy rozmija?
Wydaje mi się że jest zaczyn, ale ciasta brak. Moim zdaniem to zaczątek na jakiś erotyk.Chyba trzeba od nowa zapisać :)
pozdrawiam
WholeTruth dnia 30.04.2017 09:16
allaska napisała:
ale i tak tego wiersza nic nie uratuje
ostro mnie potraktowałaś.
nie będę nic zmieniać, bo jak zwykle każde słowo jest na swoim miejscu.

swoje teksty zawsze czytam po jednym wersie, żeby później przeczytać na jednym wdechu. to musi działać przy obu odczytaniach.
"rozpijanie" traktuję jako "zapominanie". alkohol pozwala na chwilkę rozmyć rzeczywistość, wspomnienia albo nawet i pragnienia.

dzięki, że wpadłaś. pozdrawiam, Whole.
Usunięty dnia 30.04.2017 11:43
Whole, ładna miniaturka.

Mam jednak drobne uwagi.

Cytat:
nie patrzę na godzinę bo wybijają
nierówno momenty utykają po drodze


Nachodzą tu na siebie wybijają/utykają. Może " nie patrzę na godzinę, bo wybijane momenty utykają.."?

Cytat:
budują piętra chmur - nimbus
piętrzeje kolejną myślą
parującą niemożliwe


Dużo tutaj końcówek -ą, łącznie z tymi wcześniej.

Myślę, że mały szlif dobrze zrobi temu tekstowi i będzie całkiem fajnie, bo treść sama w sobie jest ciekawa.

Pozdrawiam :)
allaska dnia 30.04.2017 12:06
Nie. Whole, nie Ciebie źle potraktowałam, tylko wiersz. Popatrz druga już osoba (tutaj Wiktoria) mówi o przeróbkach. Jeśli Ci krzywdę uczyniłam: wybacz mi, proszę. Też tu coś ciekawego dostrzegłam, inaczej bym nic nie napisała :)
Zola111 dnia 30.04.2017 13:28 Ocena: Świetne!
Nic tu nie trzeba "przerabiać". To bardzo dobry tekst, Whole. Czytam kolejny raz i podziwiam niesztampowość, jego oryginalność. Brawo, pozdrawiam,

z.
Usunięty dnia 30.04.2017 16:01
Allasko, ja nie napisałam o przeróbkach, tylko o małym doszlifowaniu. Nie podpieraj proszę swojego komentarza moim, bo wydźwięk jest zupełnie inny.

Zgadzam się z Zolą, że przeróbek nie potrzeba, jedynie drobnych poprawek w końcówkach niektórych wyrazów dla lepszego brzmienia.
allaska dnia 30.04.2017 16:18
Wiktorio - szlif - synonim poprawka, retusz. Przeróbka - synonim - poprawka, wprowadzenie zmian i na to wskazywałaś, chyba nie będziemy się kłócić o bliskoznaczne wyrazy :) Oczywiście, że nasze komentarze różnią się, ale nie zaprzeczysz chyba że też proponowałaś zmiany, może delikatniej niż ja, ale zawsze :) zresztą Twoje sugestie są bardziej wyrafinowane i rzeczywiście ukazujesz drobny szlif, ale zawsze to tylko szlif, czyli poprawka :)
Esy Floresy dnia 30.04.2017 16:26
Przypominam, że pod tekstami rozmawiamy jedynie o tekstach nie dyskutujemy z komentarzami. Czy naprawdę muszę przypominać te zasady?
WholeTruth dnia 30.04.2017 23:59
wiktorio, ja chyba tak celowo... ostatnio łapię podobnie brzmiące słowa, czasem specjalnie rymuję (chęstochową) albo szukam tych samych głosek. nie do końca potrafię się z tego wytłumaczyć. czuję w takiej zabawie dziwne piękno. :) dziękuję, że poświęciłaś chwilkę na poczytanie i podzielenie się uwagami. uważam je za bardzo cenne - nie z każdym łączy mnie ten sam sposób odczytywania, te same skurcze twarzy - uśmiechy do powtarzanych literek. ;)
allasko, nie czuję się urażona twoim pierwszym komentarzem. ;) nie musisz się tłumaczyć i przechodzić w łagodny ton. wszystko rozumiem i spokojnie przyjmuję. ja swoje już też napisałam. dziękuję, że wracasz, bo to znaczy, że gdzieś utkwił w tobie problem odczytania wiersza. to też jest fajne - takie drażnienie się z poprawkami (których nie będzie). ;)
Zolu! dziękuję za tak miłe słowa :) portalowe półki zachwiały moją pewność siebie, widać zbytnio się przejęłam. serdecznie się uśmiecham w podzięce za najlepszy komplement pod tekstem :) :)
Esy - dziękuję za kontrolę jakości komentarzy pod moim wierszowaniem :)

wszystkie panie ciepło ściskam! pozdrawiam, Whole
bosski_diabel dnia 01.05.2017 11:01
Czy tu potrzeba aż dużego komentarza? ...moim zdaniem nie, wiersz broni się sam, właśnie jak napisała Zola, niesztampowość daje mu oryginał, pozdrawiam T.
WholeTruth dnia 02.05.2017 10:32
bosski, dziękuję :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty