przyjaciel od zaraz - Wiolin
Poezja » Wiersze » przyjaciel od zaraz
A A A

 

tyle razy musiałem dokończyć zimę
przebrać się w deszczowe lato - 
dotknąć twojej nieobecności
 
boli nawet słońce
gdy zasłuchany w jego oddech
spędzałem z tobą każdą myśl -
wiem jak czuje się powietrze gdy ktoś odchodzi
 
coraz mi ciaśniej -
chłodny ślad zaciera odległość

w ciemności bredzą drzące ręce
a przecież tyle musi się stać

 

żeby nic się nie stało
 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 09.05.2017 20:36 · Czytań: 592 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 24
Komentarze
al-szamanka dnia 10.05.2017 05:56 Ocena: Świetne!
Perfekcyjny wiersz, Wiolinie.
Chociaż nieprawdopodobnie smutny i roztęskniony.
Końcówka smaga jak bicz.
Ale to tylko w wierszu tak, prawda?

Pozdrawiam ciepło-słonecznie :)
allaska dnia 10.05.2017 08:11
Bardzo smutny wiersz. Mocna końcówka. Mowa o rozłące? Raczej tak...

Cytat:
a prze­cież tyle musi się stać żeby nic się nie stało 
- ładna fraza, do zapamiętania.
pozdrawiam
Usunięty dnia 10.05.2017 14:41
Wiersz w stylu wiolinowskim, czyli smutno, refleksyjnie z lekka dla mnie nadwyrężonymi metaforami. Ale u Ciebie już tak jest, więc się nie czepiam.

Zastanowiłabym się jednak nad drugą strofą, bolącym słońcem, które ma oddech i powietrzem, które czuje. Troszkę to naciągane, mimo, że z pozoru ładnie brzmi.

Najbardziej podoba mi się fraza, którą zacytowała Allaska. I to jest najlepszy moment w wierszu.

Tytuł brzmi trochę banalnie, ale pasuje do puenty.

Pozdrawiam :)
clockworklukis dnia 10.05.2017 22:53
Aż stało mi się ciasno na sercu. Prosty i poruszający. Jedyne co mi wadzi, to ostatni wers, dlatego wygodnie zakrywam go ręką i cieszę się pięknie dobranymi słowami :)
pozdrawiam
Wiolin dnia 10.05.2017 23:42
Witaj Al.

Jasne że to tylko wiersz. Od jakiegoś czasu piję jedynie coca colę. Na kimś muszę przecież wypróbować te wszystkie grzechy świata...Gram w przeciwwagę. Tak jest mi dobrze że aż spróbuję ile mnie może być w źle. I ja pozdrawiam ciepłym słoneczkiem. Mówią że w Portugalii świeci najjaśniej.

Allasko.

Ano wiem. Jak mi się takie dziecko urodziło, to przecież muszę je jakoś wychować. ;):) Pozdrawiam.

Wiktorio.

Dzięki serdeczne za zrozumienie moich słabości. Pewnie masz rację że przesadzam z metaforami, ale nie potrafię inaczej. Wiersz bez metafor to jak nieposmarowany chleb. Nie mówiąc o tym że warto byłoby czymś to przykryć. Pozdrawiam i dziękuję.

Clockworklukisie.

O matko! ledwo napisałem Twój nick... Ostatni wers jest puentą. Co jest w niej nie tak? Wszystkiego dobrego. U mnie nocnego. Pozdrawiam.
kamyczek dnia 10.05.2017 23:55
Mam podobne odczucia po lekturze jak Al_szamanka. Piękny wiersz, szkoda, że taki smutny.
Pozdrawiam.
Wiolin dnia 10.05.2017 23:59
Witaj Kamysiu.

E, no co Ty! smutne też bywa czasem piękne...Kiedyś dla Ciebie napisze coś b słonecznego...:)
Pozdrawiam serdecznie.
Ania_Basnik dnia 12.05.2017 08:47 Ocena: Świetne!
Wiolinie,
napisałeś bardzo dobry wiersz, a że o trudnych i smutnych sprawach, to nie nam oceniać. Mnie niesłychanie ujmuje szczerość i tęsknota peela. Tak wiele z tych wersów jest pięknych, mi bardzo podoba się ten
Cytat:
spę­dza­łem z tobą każdą myśl

i aż boli, gdy serwujesz nam taki obraz
Cytat:
wiem jak czuje się po­wie­trze gdy ktoś od­cho­dzi

To jest właściwie siłą tego wiersza - zobrazowanie tęsknoty i poczucia straty.
Zola111 dnia 13.05.2017 01:17 Ocena: Świetne!
Wiolinie,

nie potrafię i nie chcę wyróżniać żadnego fragmentu. Biorę wszystko, bo urzeka prawdą i finezją.

Cytat:
a prze­cież tyle musi się stać żeby nic się nie stało


Jakie to mądre! A że masz we mnie nieustanną wielbicielkę Twojej poezji, od dawna wiesz.

Tym razem zupełnie bez uwag, serdeczności,

z.
Wiolin dnia 13.05.2017 09:00
Witaj Wiolinowa.

Wiersze uzależniają na tyle że trzeba je jeszcze, jeszcze i jeszcze...skaliste zbocza niedoskonałości, zmieniają się w łagodne, owalne kształty podobne do idealnego powierzchni. Do własnie takiego zachowania porównałbym pisanie wierszy. Im więcej piszemy, tym powinny lepsze. Jeżeli SĄ, to znaczy że rozwijam swoje umiejętności, a to już najprostsza droga do tego żeby stać się kiedyś poetą...
Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam.

Zoleńko.

Jesteśmy zatem przypadkiem jednym z niewielu, gdzie wzajemność odpowiada wzajemności.
Gdzie uzależnienie podziwu zaprzecza istnieniu chorej zazdrości.
Pozdrawiam bbb.
Miladora dnia 13.05.2017 13:40
Zgadzam się z przedmówcami - wiersz naprawdę robi wrażenie, Wiolinku.
Chociaż... gdybym się miała do czegoś doczepić, to do końcowego "kieliszka", który jawi mi się jako nieco zbyt banalny w kontekście tak dobrej całości.
Przemyśl, czy nie poszedłeś na pewnego rodzaju łatwiznę myślową.

Serdeczności :)
Wiolin dnia 13.05.2017 19:57
Witaj Miladoro.

No tak...zatem Twoim zdaniem jak mogła by brzmieć puenta? Podpowiesz? Zaczekam przycupnięty...:)
Miladora dnia 13.05.2017 21:15
Cytat:
coraz mi cia­śniej -
chłod­ny ślad za­cie­ra od­le­głość
a prze­cież tyle musi się stać żeby

nic się nie stało

Może wystarczyłoby zakończyć wiersz w ten sposób - niedopowiedzeniem, które jednocześnie mówi bardzo wiele?
Dwa ostatnie wersy w cytowanym powyżej urywku są zbyt dobre, by psuć ich wymowę kieliszkiem.

Buziak :)
Usunięty dnia 13.05.2017 21:41
... kieliszek nic nie niszczy, to symbol siły męskości, czemu więc pytacie o ten kieliszek, jakoby był przeklęty? Postawcie kieliszki (!):

Postawcie kieliszki szeregiem za kolegów w popiele,

- Autor wie , o czym pisze.

Kieliszek to synonim siły i męskości.

:)

Ja także tak piszę;

"Kolumbowie, rocznik 62" - wiersz jest na Portalu.

- to normalne... kieliszek - i to jest święte.

:)
Miladora dnia 13.05.2017 21:50
Maurycy Rubikon napisał:
Kieliszek to synonim siły i męskości.

Alkoholizm też jest przejawem siły i męskości? ;)
Wiolin dnia 13.05.2017 21:55
Miladoro.

A, to tak chcesz żeby zostało? No dobrze, niech tak będzie. Dziękuję serdecznie.


Maurycy.

Nie zrozumiałeś chyba przesłania tej puenty. W tym wypadku chodzi jednak o kieliszek pełen alkoholu. Pozdrawiam.
Usunięty dnia 13.05.2017 21:59
To popiół i diament, a nie alkoholizm (!), scena z filmu Andrzeja Wajdy - Miladoro źle odebrałaś mój komentarz. Kieliszki i płomień wspomnień, Miladoro - popatrz na kadry z tego filmu... nie rozumiesz męskiego świata, Miladoro. Kieliszki - to wspomnienie... u Wajdy (!) to święty świat. I u mnie także.

Wiolinie, czy mnie rozumiesz?

- w tych kieliszkach jest Powstanie Warszawskie (!) - i płomień w kieliszkach... ja tak odbieram Waszą dyskusję.
Wiolin dnia 13.05.2017 22:06
Ok Maurycy.

Tak rozumiem, ale w tym wypadku chodzi o coś innego. Dobrej nocy.
Usunięty dnia 13.05.2017 22:15
Kieliszek - różnie - i ja Ciebie zrozumiałem Wiolinie. :)
Miladora dnia 13.05.2017 22:16
Wiolin napisał:
A, to tak chcesz żeby zostało?

Wiolinku - tu nie chodzi o to, co ja chcę, tylko czy moja sugestia trafia Ci do przekonania. :)
To Twój wiersz i Ty decydujesz o jego formie i zakończeniu.

Serdeczności :)
Usunięty dnia 13.05.2017 22:28
Miladora napisała:
To Twój wiersz i Ty decydujesz o jego formie i zakończeniu.


- to prawda.

:)
Ania Ostrowska dnia 18.05.2017 16:04 Ocena: Świetne!
Widziałam ten wiersz przedtem, kiedy był dłuższy o jeden wers i bardzo się cieszę, że zdecydowałeś się z niego zrezygnować. Pozostał piękny wiersz, Wiolinie, nie sposób mu się oprzeć. Już pierwsze wersy chwytają za gardło, a potem już tylko mocniej.
Jedyny drobiażdżek, który mi trochę (ale tylko trochę) psuje wrażenie, to twojej-jego-tobą dość blisko siebie. Ale zastanawiałam się i bez uszczerbku dla treści wiersza, nie widzę sposobu, by to zmienić.
Pozdrawiam
ajw dnia 18.05.2017 18:15 Ocena: Świetne!
Prostota jest bardzo szlachetna, a ten wiersz posiada obie cechy, Wiolinku :)
Wiolin dnia 18.05.2017 22:20
Witaj Miladoro.

Przecież wiesz że wiesz, więc i ja przy tej okazji będę więcej wiedział...Bbb mi pomogłaś! Serdeczności.

Aniu.

Patrzę na wiersz pod kątem tego co mi podpowiadasz, ale chyba rzeczywiście nic się nie da zrobić. Musiałbym przebudować cały wiersz. Nie jestem perfekcjonistą w tym co robię, bo piszę tu i teraz bez specjalnych przeróbek i poprawek. Wiersz nie leży też w szufladzie by go dłużej pooglądać, przemyśleć. Zapewne to mój słaby punkt, ale w końcu z jakąś wadą trzeba umrzeć...i ja pozdrawiam.

Witaj AjW.

A gdzież to się schowałaś?
Ech, z tą prostotą wcale nie jest tak prosto....Ale b dziękuję że się pochyliłaś nad wierszem. Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty