trauma coach - Procesja
Poezja » Wiersze » trauma coach
A A A

Zebraliśmy się, by spojrzeć w oczy lustrom,
które odwróciły bieg rzeki,
kazały przedzierać się przez chaszcze
po krzywej granicy
nerwów.

Panie podadzą im rękę, wiotką
jak wąż przed uściskiem.
Panom potrzeba więcej czasu,
ale i oni gwałtownie odwrócą się na pięcie,
wzdychając a niech to,
i wtedy pójdziemy,
każdy w swoją stronę,
torując drogę finką i łzami.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Procesja · dnia 11.05.2017 20:08 · Czytań: 321 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 9
Komentarze
wiktoria dnia 11.05.2017 23:13
Procesjo, inny wiersz niż dotychczas. I ta inność mi się podoba.

Znów się trochę poczepiam, ale tak tylko delikatnie.

"płatając", nie do końca do mnie przemawia.

Motyw z lustrem trochę już spowszedniały, choć bardzo go lubię. Można by je zastąpić ewentualnie "odbiciem".

"krzywa granica nerwów" - bardzo fajne.

No i "odwrócą się" i "się rozejdziemy", drugie "się" niepotrzebne. Może "i po rozejściu będziemy płatać drogę..."

Ale wiersz bardzo fajny. Podobało mi się.

Pozdrawiam :)
Procesja dnia 12.05.2017 14:14
Wiktorio,

fakt, że trochę inny, przede wszystkim chyba krótszy ;)

Czepiaj się śmiało, bo to zwykle tekstom wychodzi na zdrowie, a i ja póki co jeszcze nie "zamknęłam się w sobie" ;)
Postaram się podmienić wymienione przez Ciebie słowa i powtórzenia, tylko muszę trochę nad tym pomyśleć.

Cieszę się, że Ci się podoba.

Miłego dnia!
Ania Ostrowska dnia 15.05.2017 22:57
Cytat:
pła­ta­jąc drogę finką i łzami.

może "kalecząc" zamiast "płatając"?

Cytat:
Pa­no­wie po­trze­bu­ją wię­cej czasu, ale i oni gwał­tow­nie od­wró­cą się na pię­cie,

trochę za dużo zlewa się w drugiej strofie końcówek -ą (podadzą, potrzebują, odwrócą), dlatego może jednego dałoby się pozbyć?

Panom potrzeba więcej czasu,
ale i oni zawrócą na pięcie

To naturalnie wyłącznie luźne propozycje, bo całościowo wiersz udany.
Procesja dnia 15.05.2017 23:11
Hej Aniu,

"kalecząc" jest bardzo ciekawe i dobrze brzmi, ale zmienia sens tego fragmentu, przenosząc nacisk z "przetrwania" na odniesione po drodze rany. Bardziej by mi pasowało wyciosywanie, torowanie sobie drogi - nie wpadłam jeszcze na coś, co mnie przekonało.
Masz rację z tymi końcówkami. Stosunkowo najłatwiej chyba podmienić "potrzebują" - zrobię to zgodnie z Twoją sugestią.

Dziękuję za czytanie i życzę twórczej nocy!
Ania Ostrowska dnia 15.05.2017 23:34
Procesjo, teraz rozumiem; w takim razie, moim zdaniem, najprościej i najbardziej naturalnie byłoby właśnie tak, jak napisałaś "torując".
Pomyślałam o "kaleczeniu", bo takie skojarzenie nasunęło mi słowo "rozpłatać", rozumiem je jako "rozciąć coś na kawałki", gwałtownie i ostrym narzędziem.
Procesja dnia 16.05.2017 11:59
Tylko czy można torować drogę nożem? Bardziej wyobrażam sobie w tej funkcji sztachety, ewentualnie maczetę ;) Chyba, że podmienię i tę finkę na coś większego kalibru.
A może np. przecierać szlak?
Wybacz, że jestem taka wybredna w dążeniu do ideału ;)
Ania Ostrowska dnia 16.05.2017 12:57
Czy można torować drogę nożem? Oczywiście, że tak. Maczeta może być zbyt dużym kalibrem nieraz; przypomina się powiedzenie "strzelać z armaty na wróble ".
Wszystko zależy, jak mocno ta droga w wierszu zarośnięta. Ale jeśli obok finki torują - załóżmy, że to właściwe słowo - ją także łzy, to nie może być całkiem w dżungli chyba.
"Przecieranie szlaku" zupełnie mi nie pasuje do poetyki wiersza.
Ja bym optowała za " torując" i na pewno nie rezygnowałabym z finki, ona jest całym smaczkiem puenty.

Lubię takie poszukiwanie rozwiązań z Autorem, mnóstwo się przy tym uczę, więc nie miej żadnych oporów. Jestem ciekawa, co zdecydujesz :)
Procesja dnia 16.05.2017 17:53
Skoro twierdzisz, że da się torować nożem, a niech tam - Twoje przekonanie mi się udzieliło. Zmieniłam na "torując" ;)
Ania Ostrowska dnia 16.05.2017 20:22
i fajnie to wygląda teraz :) przecież nic straconego, jak pojawi się ktoś z lepszą propozycją, to zmieniesz
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
AntoniGrycuk
24/04/2018 23:44
Mnie zaskoczyła końcówka, i przyznam, że po niej inaczej… »
introwerka
24/04/2018 23:24
Ajw, dziękuję serdecznie za odwiedziny i ciepłe słowo :)»
ajw
24/04/2018 23:14
Bardzo sensualny :) »
ajw
24/04/2018 23:12
A ja wiem czy w wierszu widać wiek? Dla mnie jest piękny i… »
ajw
24/04/2018 23:10
Czy chodzi tu o sztukę kochania? Ja idę " w tę… »
ajw
24/04/2018 23:04
Może zamiast "przychodzą", które jest w… »
ajw
24/04/2018 22:59
I ja oczy postawiłam w słup, bo zupełnie nie spodziewałam… »
Darcon
24/04/2018 22:42
Celna uwaga, Retro. :) Wprowadziłem małą zmianę. »
Gramofon
24/04/2018 21:34
Ja kompletnie tego by ona była silna w tekście nie… »
purpur
24/04/2018 21:24
Hmmm... A ja kompletnie nie zgadzam się z przedmówcami :p»
retro
24/04/2018 21:21
Decand, zmotywowałeś mnie. Uwzględnię Twoje sugestie.… »
retro
24/04/2018 21:13
Bardzo metafizyczny kawałek. Sielankowy. Czekamy na więcej… »
Decand
24/04/2018 21:13
Decnad twierdzi, że Darcon napisał wszystko co mógł odnośnie… »
retro
24/04/2018 21:07
Gramofon, to jest silna kobieta, a one nie targają się na… »
Gramofon
24/04/2018 21:05
Poprawne, płynne i takie tam, jako część większej całości… »
ShoutBox
  • jskslg
  • 24/04/2018 23:36
  • pod jaka kategorie zaliczaja sie dzienniki?
  • Decand
  • 24/04/2018 22:39
  • Solucja wydaje się bardzo prosta - nie bądź poetą, nie czytaj poezji z Internetu, nie miej raka.
  • jskslg
  • 24/04/2018 22:21
  • Ja wole sprawdzać te z góry, bo zazwyczaj są po prostu przyjemniejsze do czytania i nie dostaje raka od jakichś Mickiewiczow wannabe
  • mike17
  • 24/04/2018 21:27
  • Właśnie dlatego, że jest na górnej to ciągnie do komentowania. W dół raczej mnie nie ciągnie, acz jak wspomniałem dolna obfituje w dobre teksty. Jak widać nie ma reguł, półki raczą tym samym.
  • Decand
  • 24/04/2018 21:19
  • Ale upraszczanie tego tematu też nie ma sensu. Nie będzie nigdy skonkretyzowanej odpowiedzi na pytanie "Dlaczego?". Sprawa subiektywna, niestety. Ostatecznie trzeba brać się do roboty w komentowaniu.
  • Decand
  • 24/04/2018 21:18
  • Tendencja wydaje się prosta - skoro tekst jest na górnej półce to po co miałbym go komentować? Nas, z natury, ciągnie bardziej do rzeczy gorszych niż do lepszych. Podbicie ego i te sprawy.
  • mike17
  • 24/04/2018 21:16
  • To, dlaczego nie rozumiesz to już twoja sprawa, ale jest jak piszę. Zastanawia mnie fenomen dolnej półki. I czemu te utwory jakoś się bronią. Na górnej są "tuzy", których nikt nie nie czyta.
  • purpur
  • 24/04/2018 21:07
  • Nie do końca rozumiem dlaczego łączysz "półki" z ilością komentarzy? Nie za bardzo widzę związek...
  • mike17
  • 24/04/2018 19:09
  • Zawsze mnie zastanawia, dlaczego tak wiele utworów z górnej półki prozy ma ZERO komentarzy. A te z dolnej hulają w najlepsze :)
  • Zola111
  • 24/04/2018 18:41
  • Piszcie wiersze do Zaśrodkowania. Czekamy.
Ostatnio widziani
Gości online:11
Najnowszy:elinayjnjxs
Wspierają nas