niepowtarzalność - Wiolin
Poezja » Wiersze » niepowtarzalność
A A A

 

 
będziemy tańczyć jak cyganie
wschodzący księżyc
aż spóźnię się w twoje włosy
póki co jestem stojącym mężczyzną
w jednej jego stronie
 
jeszcze za jasno na dno

 

 


 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 16.05.2017 05:58 · Czytań: 728 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 9
Komentarze
allaska dnia 16.05.2017 07:41
"starzeją się o każda niepłodną chwilę" - chyba literówka się wkradła o "każdą".
Mowa o wypalonym związku, a co gdy dzieci już nie będzie, gdy pójdą swoją drogą? No właśnie... Ten wiersz moim zdaniem mniej się podoba niż poprzedni. Nie widzę tu ciekawych metafor, ot historyja z życia wzięta. I pointa niby tak wzruszająca, bo mowa o dzieciach, ale to trywialne nieco.
Usunięty dnia 16.05.2017 11:56
Wiolinie, napisałeś mi ostatnio w komentarzu odautorskim, że inaczej nie potrafisz. A tu widzę, że jednak potrafisz.

Nie ma tych napuszonych metafor, które były wcześniej. Tekst jest wyważony i ładnie napisany.


Cytat:
rozmowy rozstrojone aż do nierozmów
starzeją się o każda niepłodną chwilę -
- tu ładny fragment

"każda" - brak ogonka

Widzisz, wszystko jest rzeczą gustu. Jednym podoba się to, innym tamto. Nie dogodzisz każdemu. Ważne, żeby być szczerym wobec samego siebie i dogodzić sobie, będąc zadowolonym z tego, co się stworzyło.

Pozdrawiam :)
al-szamanka dnia 16.05.2017 11:58 Ocena: Świetne!
O tak, jest literówka w każda(ą).
A cała reszta doskonała, choć przytłaczająca szarością chwiejnego związku.
Cytat:
roz­mo­wy roz­stro­jo­ne aż do nie­roz­mów

aż ich nie słyszę!

Pozdrawiam serdecznie :)
Procesja dnia 16.05.2017 12:06
Ładnie i w prosty sposób pokazałeś, jak wszystko się sypie.
Cytat:
czę­sto się chmu­rzyszpo­tra­fisz całe dni zo­sta­wiać mnie bez słoń­ca

Cytat:
znów płacę zwy­czaj­no­ści - sza­rość pusz­czam przo­dem
- te fragmenty przemawiają do mnie najbardziej. I chłodne, "nieletnie wieczory". Choć akurat ten neologizm stoi trochę w sprzeczności z resztą, bo odrobina młodości, "nieletniości" akurat by się tutaj przydała ;) A całość skojarzyła mi się z "Ach, panie, panowie" Okudżawy.
Pozdrawiam!
Nalka31 dnia 16.05.2017 12:14
Bardzo plastyczny ten obrazek Wiolinie. Chociaż bez wielu ozdobników, to jednak opowiada całą historię i pokazuje, jak codzienność rozdziela dwoje kochających się przecież ludzi. Można by zadać sobie pytanie, co się stało i dlaczego, ale czy dostalibyśmy odpowiedź?

Pozdrawiam. :)
Ania Ostrowska dnia 16.05.2017 20:57
tytuł kojarzy się filmem Zanussiego "Życie jako śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową" i być może coś jest na rzeczy, bo można mieć wątpliwości, czy relacja opisana w wierszu, to jeszcze żywe życie? Czy raczej siła przyzwyczajenia, wygody, strach przed zmianą albo jak mądrze mówią na sesjach coachingowych - przed wyjściem ze strefy komfortu. A jednak nieprawda, bo są dzieci, bo wciąż boli, że kiedyś było inaczej. A to znaczy, że ciągle łączy na tyle dużo, ze ciągle warto zawalczyć.
Niewesoły ten wiersz, skoro wzbudził we mnie takie refleksje, ale musi być wiarygodny i dobrze napisany, jeśli był w stanie poruszyć emocje. To niemała sztuka, więc gratuluję :)
Wiolin dnia 16.05.2017 22:26
Witaj Allasko.

Właśnie jest tak jak piszesz...
Jak za Wami dziewczynami zdążyć... Kiedy stosuję hurtowo metafory, lub innym razem je ograniczam, pojawiają się sprzeczne głosy żę że że...Ech! pozdrawiam i dziękuję.

Wiktorio.

Widzisz, to nie tak że wszystko da się pod sznurek. Jeżeli tak się wyraziłem że nie umiem inaczej tz że jednak jak widać da się inaczej...
Zobacz jednak jak jesteśmy inni....Allaska pisze coś bardzo przeciwnego( mówię o upodobaniach) do tego co podoba się Tobie. Rzeczywiście trzeba być sobą i tylko sobą, by nie ulegać naciskom innych, bo jak widać na załączonym obrazku, z wszystkimi wszystkiego się nie da. Pozdrawiam bbb.


Witaj Al.

No tak. Wiersz właśnie o tym. I ja pozdrawiam bbb. Dziękuję.


Procesjo.

Cytowanego Okudżawy nie znam...Za całą reszta którą napisałaś serdecznie dziękuję.


Witaj Nalko.

Na pewno nie do końca. Wiele z tej opowieści to blef poetycki, ale nie do końca...Pozdrawiam.

Aniu.

Mądre pytania, nawet bardzo.
Każde z nich jest na tyle mądre że aż trudno na nie odpowiedzieć. Zostawię je w stanie spoczynku. Pozdrawiam i dziękuję.
Ania_Basnik dnia 04.06.2017 21:53
Cytat:
Anna czę­sto się chmu­rzy
po­tra­fi całe dnie zo­sta­wiać mnie bez słoń­ca

ogra­ni­czo­na licz­ba miejsc przy stole
świad­czy o sil­nej woli
roz­mo­wy roz­stro­jo­ne aż do ciszy
sta­rze­ją się
o każdą nie­płod­ną chwi­lę

wie­czo­ry
wciąż opłacone sza­rością

z rze­czy waż­nych
zo­sta­ły nam tylko dzie­ci


bardzo podobają mi się pierwsze dwa wersy, reszta jest rozwinięciem.
Wiolin dnia 05.06.2017 09:11
Wiolinowa.

No super, tyle że za głęboko o imię...choć Twoja wersja świadczy o tym, że z Annami nie jest wcale tak łatwo. Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:46
Najnowszy:pica-pioa