seans na cztery ręce i jedno tchnienie - WholeTruth
Poezja » Wiersze » seans na cztery ręce i jedno tchnienie
A A A
wiesz przeszukujesz moje wnętrze zapętlasz
a ty przeszywasz tchnienia we wzory 
my nawet nie różnimy się od siebie literami
tak to za przyczyną inicjacji stawiania miękkich przecinków

patrz przeżywamy kolejny rok na bakier z zasadami
my nie to księżyc wciąż gubi pełną formę

czasem tylko na chwilę tracimy równowagę
tak wisząc tęsknie głową w dół
ale zawsze wracamy do poziomu przyzwoitości
dotykając najczulej na słowo

namówione dłonie pełne niepewności
drżą zaszłym wczoraj - jutro czai się niebem
 
(bd, WT)
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
WholeTruth · dnia 22.05.2017 06:21 · Czytań: 723 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 9
Komentarze
allaska dnia 22.05.2017 08:10
Pozbyłabym się paru słów, niepotrzebnych moim zdaniem. Źle wybrzmiewa początkowe "wiesz". potem masz "przeszukujesz" - i to na esz i to na esz, za dużo szszszsz. Pozbyłabym się tego pierwszego "Wiesz"
Cytat:
a ty prze­szy­wasz tchnie­nia we wzory 
- też ucięłabym " a ty" - czy ten zaimek aż tak ważny, czy jego pozbycie się nie lepsze? chyba , ze to cytat jakis konkretny z jakiegoś dzieła, nie znam
Cytat:
my nie to księ­życ wciąż gubi pełną formę
- też bym usunęła "my nie to", na przykład zamiast "my nie", "ale" bym napisała, wiadomo, że chodzi o nas ;)
znowu:
Cytat:
tak wi­sząc tę­sk­nie głową w dół
- i po co to "tak"?
nie rozumiem też wersów zaznaczonych kursywą... czy przez to bardziej poetycko będzie? "jutro czai się niebem" - to ładne, ale ta przeszłość też ładna.

pozdrawiam
bosski_diabel dnia 22.05.2017 10:58
Na pewno odpowiesz innym ...ode mnie w ramach komentarza link:


http://www.portal-pisarski.pl/czytaj/45537/kursywa...dzięki za wplecione. Pozdrawiam.
Wiolin dnia 22.05.2017 22:29
Witaj Whole.

Rozmowa dwojga niekończącym się żalem za minionym...Co rusz jednak odnawiają się tylko dla siebie, by dalej móc istnieć. I istnieją, bo przecież jutro czai się niebem.
Pozdrawiam.
Ania Ostrowska dnia 23.05.2017 17:19
Urokliwy wiersz, pełna czułości przekomarzanka pięknym poetyckim językiem. Bardzo mi się podoba. "ale zawsze wracamy do poziomu przyzwoitości" - ech, gdyby tak można było uciec, choć na dzień.
Pozdrawiam
allaska dnia 23.05.2017 18:25
Ania, nie wiem czy to aż tak poetycki język - mam na myśli wiersz. "Przeszywasz tchnienia we wzory" ? - czy my, ja Ty wydajemy tchnienia, czy oddychamy? Oczywiście jest "ostatnie tchnienie" ale o tym chyba nie w wierszu powyższym. "Przeszywasz tchnienia" - no nie wiem, nieciekawa raczej dopełniaczówka.

Cytat:
wi­sząc tę­sk­nie głową w dół
- gdzie wisząc tęsknie? pod trzepakiem tęsknie w stronę betonu?

__________________________________________________________________
Netykieta:
Masz prawo do posiadania i wyrażania swoich poglądów. Inni mają dokładnie takie samo prawo. Szanuj to.
Nie komentuj komentarzy, lecz tekst. Jeśli dyskusja pod tekstem przerodzi się w prywatną pogawędkę, kontynuuj ją w shoutboxie, w prywatnych wiadomościach lub w odpowiednim wątku na forum.
Regulamin:
6.9 Zabronione jest komentowanie innych komentarzy i osób komentujących.

Twoim rozmówcą pod tekstem jest tylko autor.
Przypominam również, że naruszenie Regulaminu przez jedną osobę nie jest usprawiedliwieniem dla naruszenia Regulaminu przez jej oponenta.
przyp.red. BB
Ania Ostrowska dnia 23.05.2017 19:59
allasko, nie wiem jak Ty, ale ja czasem wydaję tchnienia :)

Popatrz na to sformułowanie w kontekście całej strofy:
Cytat:
wiesz prze­szu­ku­jesz moje wnę­trze za­pę­tlasz
a ty prze­szy­wasz tchnie­nia we wzory
my nawet nie róż­ni­my się od sie­bie li­te­ra­mi
tak to za przy­czy­ną ini­cja­cji sta­wia­nia mięk­kich prze­cin­ków


Nie wydaje Ci się, że "oddychanie" brzmiało by tu zbyt twardo, kanciasto? To nie wizyta u lekarza, gdzie bezduszny stetoskop szuka szemrania, to czułe przeszukiwanie wnętrza, zapętlone, pieszczotliwe. "Przeszywanie tchnienia we wzory" dla mnie brzmi świeżo, niebanalnie, uruchamia skojarzenia niezwykłej delikatności, staranności, żeby przy przeszywaniu nie uronić z tchnienia ni muśnięcia. Zobacz wers dalej - "my nawet nie różnimy się od siebie literami", ile trzeba by się nagadać, żeby wyrazić coś tak intymnego, a tu - bajka! :)

To samo z drugim przywołanym cytatem. Wyrwany z kontekstu jest narażony na śmieszność, ale jeśli spróbować wczuć się w całość tego dialogu, czytać razem z poprzedzającym wersem, zyskuje zupełnie inne zabarwienie.

Tak to czuję :)
_________________________________________________________________
Netykieta:
Masz prawo do posiadania i wyrażania swoich poglądów. Inni mają dokładnie takie samo prawo. Szanuj to.
Nie komentuj komentarzy, lecz tekst. Jeśli dyskusja pod tekstem przerodzi się w prywatną pogawędkę, kontynuuj ją w shoutboxie, w prywatnych wiadomościach lub w odpowiednim wątku na forum.
Regulamin:
6.9 Zabronione jest komentowanie innych komentarzy i osób komentujących.

Twoim rozmówcą pod tekstem jest tylko autor.
Przypominam również, że naruszenie Regulaminu przez jedną osobę nie jest usprawiedliwieniem dla naruszenia Regulaminu przez jej oponenta.
przyp.red. BB
allaska dnia 23.05.2017 20:53
Aniu, już samo "przeszukujesz moje wnętrze" sprawia wrażenie... no przepoetyzowany tekst. Ale cóż.. ile ludzi tyle opinii. Nie chciałabym by ten moje wnętrze przeszukiwał.
__________________________________________________________________
Netykieta:
Masz prawo do posiadania i wyrażania swoich poglądów. Inni mają dokładnie takie samo prawo. Szanuj to.
Nie komentuj komentarzy, lecz tekst. Jeśli dyskusja pod tekstem przerodzi się w prywatną pogawędkę, kontynuuj ją w shoutboxie, w prywatnych wiadomościach lub w odpowiednim wątku na forum.
Regulamin:
6.9 Zabronione jest komentowanie innych komentarzy i osób komentujących.

Twoim rozmówcą pod tekstem jest tylko autor.
Przypominam również, że naruszenie Regulaminu przez jedną osobę nie jest usprawiedliwieniem dla naruszenia Regulaminu przez jej oponenta.
przyp.red. BB
tyria dnia 24.05.2017 10:31
Namówiona wpadłam i się zaczytałam. Przy pierwszym czytaniu wydaję (przynajmniej mnie) że coś tu poplątane, że coś nie gra, ale za drugim razem z "chaosu" wysnuł się piękny, czuły wiersz dwojga - rozmowa przepojona uczuciem tak delikatnym jak tchnienie. Pięknie.

Nawiasem mówiąc, to wiersze trzeba umieć pisać, prawda? ale trzeba umieć je także czytać;)
WholeTruth dnia 25.05.2017 21:19
kochani, wiersz jest dialogiem, dlatego użyłam kursywy allasko :) jest rozmową, która rozwija i zwija się w czasie. wciąż na odległość słowa - blisko i daleko.
dziękuję, że zaczytaliście się w tekst.
pozdrawiam ciepło, Whole
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty