intensywnie - ajw
Poezja » Wiersze » intensywnie
A A A

 

rozkwitają spojrzenia nieznajomych
którzy szeleszczą słowami
niczym wiatr w koronach drzew
ożywiając we mnie owocowy gaj

 
obsypana oklaskami
jak oczar żółtym kwieciem
czuję że wracają gorące dni
 
tylko między nami wciąż pora deszczowa

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 31.05.2017 06:39 · Czytań: 634 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 18
Komentarze
Dobra Cobra dnia 31.05.2017 08:37 Ocena: Świetne!
Aj, pora deszczowa najgorszą z pór.

Piękny liryk, na poły meteorologiczny. I tylko wytrawne oko dostrzeze w nim zmianę pogody. Na gorszą.


Ukłaniam,

DoCo
Ania Ostrowska dnia 31.05.2017 09:10
Od strony technicznej nie ma się do czego przyczepić, bardzo kobiecy wiersz, co nie jest żadnym zarzutem, ale trzeba lubić taki typ, żeby się odnaleźć z pełną satysfakcją.
Ja nie pozostaję obojętna na urok wersów, ale wolę chyba nieco inny, twardszy styl.
Pora deszczowa w puencie jest fajnie wieloznaczna, bo choć miło jest pogrzać się w cieple i porozkwitać przez trochę, to przecież w 90% jesteśmy z wody i bez niej się umiera.
Pozdrawiam
Miladora dnia 31.05.2017 11:12
To smutne, gdy kobieta musi szukać i potwierdzać swoją wartość w oczach innych mężczyzn, a nie tego, kto jest jej najbliższy. Rozkwita w cieple cudzych spojrzeń i zainteresowania jak w gorące lato, gdy tymczasem w związku trwa pora deszczowa - ochłodzenie uczuć, a może nawet łzy.
Cóż... tak bywa.

Serdeczności, Ajw. :)
introwerka dnia 31.05.2017 18:30 Ocena: Świetne!
Hm... tak sobie myślę, że można czytać końcową porę deszczową także w kontekście tytułu, czyli jako porę obdarzoną niezwykłą intensywnością, w tym przypadku - wymiany miłosnych fluidów, budowania więzi, które być może zakiełkują później, wydając okazałe owoce. Niesamowita jest w Twojej poezji właśnie ta wieloznaczność, „zbliżenie” natury tak wielkie i wszechogarniające, że interpretacja zatraca się gdzieś po drodze w hipnotyzującym i uderzającym do głowy klimacie :)

Serdeczności :)
clockworklukis dnia 31.05.2017 19:11
A ja się trochę przyczepię do strony technicznej.
Cytat:
roz­kwi­ta­ją spoj­rze­nia nie­zna­jo­mych


Bardziej naturalnie brzmi: spojrzenia nieznajomych rozkwitają
Coś mi mówi, że przed czasownikiem powinien być jeszcze jeden element, czytam i coś mi nie gra.
Jestem świadom połączenia z następnym wersem, ale można to rozwiązać na przykład w ten sposób:
Spojrzenia nieznajomych,
którzy szeleszczą słowami
niczym wiatr w koronach drzew,
rozkwitają


Nawet jestem zwolennikiem takiego rozwiązania, bo długość pierwszego zdania zagrałaby ładnie kontrastem z następnym, krótkim zdaniem. Do tego powstaje problem co zrobić z tym rozkwitają na końcu, nie wyglądałoby to zbyt ładnie. Ale to tylko taka dygresja.

Cytat:
sze­lesz­czą sło­wa­mi
ni­czym wiatr w ko­ro­nach drzew

Niezbyt mi się podoba to porównanie, jest jak dla mnie mało odkrywcze, tak samo jak:
Cytat:
so­czy­sto­ścią pę­ka­ją usta

Przeszkadza mi też nieco archaiczne, książkowe kwiecie.

Pozdrawiam :)
Ania Ostrowska dnia 31.05.2017 19:52
mnie się wydaje, ajw, że specjalnie użyłaś sformułowania "rozkwitają spojrzenia nieznajomych" bo ono niezawodnie przywołuje na myśl "rozkwitanie pod spojrzeniem nieznajomych", tyle tylko, że Twoje określenie bardziej akcentuje dar i nawiązuje do obsypania darami(oklaskami), które pojawia się nieoczekiwanie, jest czymś wyjątkowym i pewnie dlatego tak silnie działa.
Podobało mi się tu słowo '"oczar" ze względu na brzmienie i oczywiste skojarzenie z magią, ale dopiero jak wrzuciłam je w google, dowiedziałam się, że ma w Twoim wierszu dodatkowy sens:) Oczar jest krzewem, który kwitnie późną jesienią i zimą, kiedy cała przyroda zapada w letarg, on błyszczy.
ajw dnia 31.05.2017 21:05
Aniu - każdy ma swój styl i dobrze. Nie każdy musi go lubić i też dobrze, bo poezja powinna być różnorodna, tak jak grono czytelników, którzy maja różne oczekiwania. Ja już taka zostanę, bo nie da się zmienić natury człowieka, tak jak się nie da zmienić jego znaku zodiaku ;) Cieszę się, że mimo to wpadasz do mnie i starasz się wyłuskać to, co do Ciebie przemawia. Fajnie, że znalazłaś ten ukryty sens oczaru, który "czaruje" w dość specyficznej porze. Dla mnie to bardzo kobiecy krzew, bo oprócz tego wszystkiego koi, goi, łagodzi - zupełnie jak większość nas..
Milu - ano smutne, ale tak bywa :)
introwerko - cieszę się, że potrafisz patrzeć tak szeroko :)
clock - chyba jednak wolę moją wersję, ale bardzo dziękuję, że zechciałeś sie potrudzić :) To miłe.
DoCo - cieszę się, że jesteś :) Nawet nie wiesz jak bardzo..
skroplami dnia 01.06.2017 18:02 Ocena: Świetne!
No i co? Smutek polany przyprawą z "Diuny" :).
Powstają "ożywcze" wrażenia w czytelnikach, pazury jak pazurki delikatne rozdrapują nerwowe końcówki, duchowe i cielesne ;).
Dla mnie wiersz, ok - spojrzenie płci przeciwnej: jak pocałunek delikatny, wilgotny, miejscowy.
Można go przyjąć nie tylko na usta :).
al-szamanka dnia 01.06.2017 20:40 Ocena: Świetne!
Ja akurat wiem co to jest oczar, dlatego od razu sobie powiedziałam... aha
I mówiąc to, od razu wyczułam porę deszczową, o której piszesz dalej.
Zostań taka, jaka jesteś, nie zmieniaj się... bo lubię dotyk Twoich wierszy.
A ten, jak zwykle piękny.

Pozdrawiam ciepło :)
Bozena B dnia 02.06.2017 00:42
Witaj

Z tego tekstu jedynie ten wers mi się nie podoba i mam wrażenie, że psuje całość:

Cytat:
soczystością pękają usta


Nie wiem czy on w ogóle jest potrzebny i czy wnosi cokolwiek w treść utworu. Może jedynie tyle, że o ile bez niego cała historia mogłaby się wydać nieco tajemnicza i można by dywagować o czym ona, to ten wers nie pozostawia wątpliwości.

Pierwsze cztery wersy ładne, nawet bardzo. Wybrzmiewają jak początek bardzo interesującej historii, którą jej peelka miała ochotę opowiedzieć ze szczegółami. Wyczuwalne wydaje mi się takie zawieszenie na gorących dniach, odpłynięcie myślami w jakieś odległe wspomnienia, zdarzenia, niedostępne dla słuchacza, który czeka na ciąg dalszy opowieści. Nie doczeka się jednak, gdyż jej autorka rozmyśliła się, kwitując jakby od niechcenia, urywa w najciekawszym momencie.

Tak czy owak zgrabnie ;)
Pozdrowienia
retro dnia 02.06.2017 12:26 Ocena: Świetne!
Wiersz odczytuję, jako jednoczesny zysk (sława) i stratę (miłość). Aktorka, malarka, zainteresowanie publiki, utrata anonimowości.

Przywiódł mi na myśl piosenkę A. Wyszkoni, pt. "Nie chcę cię obchodzić" (wg mnie piosenka nie jest o relacjach (jeśli w ogóle są) porozstaniowych - z taką opinią się zetknęłam; ale ilu ludzi, tyle zdań).

Pozdrawiam,
Retro
ajw dnia 02.06.2017 13:28
skroplami - piszesz intrygujące komentarze ;) Dziękuję.
al-szamanko - dziękuję za te miłe słowa. Są jak opatrunki na otwarte rany..
Bożenko - mnie też nie do końca podobała się ta soczystość, ale poszłam za skojarzeniem: owocowy gaj - owoc - soczystość. Rzeczywiście, nic nie ubywa z wiersza bez tej frazy. Poprawiłam. Dziękuję za sugestie.
clock - Tobie też dziękuję, bo i Tobie on nie pasował :)
retro - dokładnie tak - zysk i strata. Dobrze zrozumiane :)
purpur dnia 02.06.2017 20:23
Niesamowite, jak wiele jest treści w właściwie kilku słowach. Bardzo to doceniam, bo sam korzystam z zbyt wielu. A tu. Każde jest ważne i każde niesie cały plecak innych - mimo, że milczących.

No i te ostatnie, tak absolutnie niepotrzebne, tak całkowicie wymagane.

Miło było zaglądnąć do Ciebie, nic nie straciłaś ze swojego wyczucia:)
ajw dnia 03.06.2017 10:56
purpur - zawsze lubiłam lekki ascetyzm. W życiu też nie lubię za dużo gadać ;) Miło Cię znowu widzieć :)
Lilah dnia 04.06.2017 11:17
Piękne! :) :) :)
ajw dnia 04.06.2017 14:03
Dziękuję, Lilah :)
Zola111 dnia 06.06.2017 00:48 Ocena: Świetne!
Czekałam na reminiscencję z greckich wakacji, ajw. Bardzo mi się podoba ten wiersz. Pięknie wyrażasz uczucia.

Cytat:
ob­sy­pa­na okla­ska­mi
jak oczar żół­tym kwie­ciem


- piękne porównanie. Brawo. Buziaki,

z.
ajw dnia 06.06.2017 17:39
Bardzo dziękuję, Zolu :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty