nebbiolo - ajw
Poezja » Wiersze » nebbiolo
A A A

 

całujesz i szepczesz, że jestem
jak miejscowy szczep winorośli
na języku intensywne doznania

zabarwiam się na różowo
niuansami czerwonych owoców
zmieszana i zamglona
niczym poranki wokół Tanaro
 
kapryśna z ciebie odmiana
śmiejesz się spijając rubinowy smak
i pozwalasz dojrzeć w słońcu
Piemontu
 
wiesz że źle znoszę deszczową jesień

 

 

_______

nebbiolo – szczep winorośli z Piemontu.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 10.06.2017 07:46 · Czytań: 549 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 15
Komentarze
Ania Ostrowska dnia 10.06.2017 08:45
Cytat:
ca­łu­jesz i szep­czesz, że je­stem
jak miej­sco­wy szczep.

ta fraza wydaje mi się nietrafiona, bo wywołuje rozbawienie, a chyba miała być raczej wprowadzeniem do intymnego nastroju wiersza. "miejscowy szczep" jest zbyt techniczne, poza tym nie można też zapomnieć, ze słowo "szczep" ma i drugie znaczenie :)

Moim zdaniem znacznie lepiej brzmiałaby, gdyby wykorzystać w niej tytuł:
Cytat:
ca­łu­jesz i szep­czesz, że je­stem
jak nebbiolo.


Także zrezygnowałabym z ostatniego wersu:
Cytat:
wiesz, że źle zno­szę desz­czo­wą je­sień.


Tyle marudzenia. Wiersz jest jak zatrzymana chwila, która wielu nigdy nie była dana. Ładne.
Pozdrawiam
Miladora dnia 10.06.2017 10:47
Może:
Cytat:
ca­łu­jesz i szep­czesz, że je­stem
jak szczep winorośli

Tytuł wyjaśnia jaki szczep.

- doznania/zmieszana/odmiana - wpada na siebie, Ajw.

Natomiast podoba mi się ostatni wers, bo jakby przypomina, że to zaledwie chwila.

Miłego :)
introwerka dnia 10.06.2017 12:04 Ocena: Świetne!
Piękna, eterycznie zmysłowa liryka, w której czytelnik rozpływa się jak skóra w słońcu Piemontu :) Mnie osobiście lepiej czyta się bez ostatniego wersu, który stanowi w moim odczuciu jakby powrót do realizmu, ale to tylko moje bardzo skromne odczucie :)

Serdeczności :)
ajw dnia 10.06.2017 14:23
Aniu, Milu - dziękuję za wskazówki. Póki co nie mam pomysłu na odczarowanie wpadających na siebie końcówek :)
introwerko, Aniu - chyba jednak nie zrezygnuję z ostatniego wersu. Lubię w puencie dawać kubeł zimnej wody ;)
Zola111 dnia 10.06.2017 14:56 Ocena: Świetne!
Piękna liryka, ajw.

jak to u Ciebie: zmysłowo, eterycznie, i "podróżniczo" :) Bardzo! Buziaki,

z.
ajw dnia 10.06.2017 16:21
Zolu - miło czytać. Bardzo dziękuję :)
eva dnia 10.06.2017 16:47
Bardzo podoba mi się ten sensualny wiersz, i także zakończenie, tylko pozornie mało oryginalne, bo w kontekście całego wiersza jest bardzo, jakby to powiedzieć, smaczne.
ajw dnia 10.06.2017 17:26
Dziękuję, evo za docenienie końcówki :)
Miroslaw Niepamietny dnia 12.06.2017 11:02 Ocena: Świetne!
Dawno nie czytałem dobrych wierszy - i cieszę się, że zajrzałem :)
ajw dnia 12.06.2017 13:55
Miło czytać. Dziękuję :)
mike17 dnia 12.06.2017 14:48 Ocena: Świetne!
Jak to zwykle u Ciebie - subtelnie, klimatycznie, nastrojowo, z dyskretnym erotyzmem w tle :)
Wiersz jest jak powiew wiatru, delikatnie smaga duszę.
Lubię się tak czuć, w klimacie, gdzie kontury są rozmyte, a wszystko jakby ze snu.

Pięknie komponują się orientalne klimaty, współgrając z treścią.
To piękny duet.

Wiersz bez wątpienia wyraża coś, co by się chciało samemu przeżyć.
Jest taki intymny i zachęcający do podróży do podobnych światów.

Piękna liryka, działająca na wyobraźnię.
Vanillivi dnia 13.06.2017 09:57
Zaglądając do Ciebie, zwykle wiem dobrze, czego mogę się spodziewać. Zmysłowy erotyk, suptelny opis, refleksje z podróży. Takie wiersze są całkiem przyjemne w odbiorze. Po przeczytaniu kilku Twoich ostatnich wierszy to się potwierdza.

Z drugiej strony, mam wrażenie, że znalazłaś patent na pisanie wierszy i idzie Ci to troszkę zbyt łatwo, zatrzymałaś się na pewnym schemacie. Myślę, że możesz napisać jeszcze sto podobnych wierszy i one nie będą złe, znajdą swoich fanów.

Natomiast ja cały czekam, czym zaskoczysz, chętnie zobaczyłabym, jak przełamujesz dotychczasowy schemat, wyciskasz z poezji znacznie więcej.

Chciałabym, żebyś odebrała ten komentarz nie jako krytykę tego, co robisz, ale zachętę do poszukiwania nowych inspiracji i nowych form wyrazu.

Z drobnych uwag: Ja bym zrezygnowała z kursywy w przypadku Tanaro i Piemontu. Wydaje mi się, że metaforyczność obrazu jest czytelna i nie trzeba jej jeszcze dodatkowo podkreślać kursywą.

Pozdrawiam serdecznie
ajw dnia 13.06.2017 13:51
Vanillivi - każdą krytykę biorę za dobrą monetę, bo interesuje mnie odbiór Czytelnika, ale też nie zawsze zmieniam w wierszach to, co ktoś uzna za warte zmiany, bo muszę po prostu to poczuć. Myślę, że własnie po to wszyscy wstawiamy tu wiersze - dla komentarzy, bo każdy chce jakiejś informacji zwrotnej, która może być źródłem rozwoju. Co tu dużo mówić: na tym portalu wiele się nauczyłam i za to jestem wdzięczna tym wszystkim, którzy się do tego przyczynili.
Co do Twojego zarzutu mogę powiedzieć tylko tyle, że doszłam do pewnego rodzaju ściany. Może ją zburzę, a może nie. Na tę chwilę tego nie wiem. Odnalazłam w poezji własną ścieżkę, która odzwierciedla moją osobowość. Znalazłam spokój i jedność z naturą, czerpanie energii ze źródeł, które są we mnie samej, ale zaczynają "wybijać" po podróżach, które są sensem mojego życia. Piszę o tym co kocham w sposób, który kocham. Czy chciałabym to zmienić? Na ten moment nie, ale nie wiem co przyniesie jutro, więc być może doczekasz się czegoś co Cię zaskoczy :)

mike -
mike17 napisał:
Wiersz jest jak powiew wiatru, delikatnie smaga duszę.
- czuję się zaszczycona tym określeniem. Dziękuję :)
eva dnia 13.06.2017 15:54
Zapomniałam dodać, że oczywiście dodałam Ciebie do ulubionych autorów, jak również i wiersz - do ulubionych. Pozdrawiam ślicznie!
ajw dnia 13.06.2017 22:21
evo - wielka radość :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty