błądzenie - gaga26111
Poezja » Wiersze » błądzenie
A A A

już nie wiem ile wyrazów chowa się
pod kropkami muchomorów
i w którym lesie jelenie noszą bezdroża
na głowie. coś każe iść

śladami, które są większe
od stóp. aż po igliwie wypadające z myśli
nie widać tutaj pogody, jedynie ciekawość
dryluje z kornikami koronę kosmosu.

czerwone rośliny, jakby obudzone
przed zawołaniem wiatru. starałam się
zawiązać nadzieje wokół kamieni,
które zabiły ostatniego rogacza.

 

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
gaga26111 · dnia 30.06.2017 06:29 · Czytań: 457 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 3
Komentarze
Usunięty dnia 30.06.2017 11:28
Gago, ładna metaforyka wiersza.

Podobają mi się dwie pierwsze strofy, jest płynnie i klimatycznie. Niestety ostatnia nie przemawia do mnie. Nie do końca wyczytuje w niej puentę. Chyba jej metaforyka mnie przerosła. Czasem tak bywa.

I nachodzą na siebie brzmieniowo czerwone/obudzone.

Ale ogólnie miło, tylko jak dla mnie nie do końca.

Pozdrawiam :)
skroplami dnia 01.07.2017 08:35 Ocena: Świetne!
Błądzenie, ludzka rzecz :).
Wciąż szukasz, wciąż dostajesz, wciąż bierzesz, nasiąkasz, obmywasz się.
Nie tylko Ty. To wszyscy my.
Gdy pierwszy raz przeczytałem Stachury poezję, odrzuciłem, stwierdzenie: bełkot. Gdy drugi raz po latach spróbowałem, ponownie - jakieś takie sztywne, co i kto w tym coś widzi. Gdy po x czasie ponownie, z doświadczeniem "życiowym" pod skórą - niezwykłość, piękno, wrażliwość wbiło się w oczy, serce, ducha. Co ciekawe nie był pierwszym który tym stylem pisał. Był jeden poeta, zapomniany i nazwisko mi też uciekło, który w okresie międzywojennym tak właśnie.
Duchowo ukląkłem przed Stachurą, jest dla mnie mistrzem wśród poetów który trafia w "10" serca.
O co chodzi? Błądzisz w wierszu :), przyznajesz. Szukasz, to widać. Coś znajdujesz.
I to coś pełne "kawałków" Ciebie, no magicznych wręcz.
Obrazy w wierszu ze słów mgliste a dają się odczuć, barwy migoczą przeróżne, wciągają tajemniczo.
Błądzenie w poszukiwaniu to rzecz naturalna. Stachura w odczuciu innych jest tutaj przykładem. Z czasem Twoje pytania znajdą odpowiedzi. Czytam z wiersza, subiektywnie, że ich też szukasz, jak kształtu i znaczenia nowego słów.
Ważna jest jednak prawda, także w pięknie poezji. I ważne drogi którymi chodzisz.
Drugi przykład to Biblia. Aż się poplułem gdy zacząłem czytać, odrzuciłem. Tak kilka razy. W końcu przeczytałem całą, nic nie zrozumiałem prawie, stwierdziłem zaprzeczenia. Po x czasie ponownie zacząłem, z pewnych przyczyn. Psalmy i nie tylko zahuczały wokoło serca, mózg coś zaczął łączyć, jedno z drugim i dziesiątym. Zacząłem trzeci raz czytać, zacząłem pytać. W odpowiedziach też zaprzeczenia Biblii, zaprzeczenia Bogu. Zacząłem ponownie czytać i oniemiałem. Żadnych zaprzeczeń, logika boża aż zatyka oddech, dowody na istnienie Boga, opis człowieka i jego postępowania od podszewki. I przez rozum stałem się wierzący.
Nie, nie chodzi o mnie. Podaję Ci przykłady z życia człowieka i jego poszukiwań, bo szukasz. Ważne jest poznanie źródła, tu przykład Boga. Ważne co Bóg niesie, dlaczego, po co.
I najważniejsze, jego wpływ na życie człowieka a dalej na jego pisanie, postępowanie, widzenie świata, ludzi, piękna.
Gogolino, to ostatni raz już na ten temat uwaga. Szukaj i znajdź to co dla Ciebie od Boga jest dobre. Bóg daje tylko dobre rzeczy, ostrzega. Nie zmienia zdania, nigdy, chociaż jest miłosierny i wybacza. Ale wybaczenie tylko z określonych przyczyn.
To nie wykład :). Piękno jest w Tobie i przenika z wierszy, w czytelnika. No ok, we mnie trafia :). Nie trafi w każdego aż tak, masz też specyficzny styl pisania. Z czasem, to możliwe, częściowo się zmieni. Osobiście wolałbym aby nie :), najwyżej abyaby tylko ostrzej i jaśniej pewne elementy, nie całość, wyjrzały i spojrzały w oczy wprost. Tak, czytelnik też chce zrozumieć a nie jesteś Biblią ;), nie każdy będzie wracał - przenośnia poskręcana z :).
Cholera, co ten wiersz z człowieka wyciska :(. A obrazy które przedstawia i ich skojarzenia z wielomożliwościami, bezbłędne :).
Koniec, nic nie wymazuję, "szukaj - znajdziesz", to też od Boga słowa :).
introwerka dnia 07.07.2017 18:03 Ocena: Świetne!
Rozmawiałam niedawno z naszą portalową Zolą o Twoich wierszach i zgodziłyśmy się, że wpisują się w podobny nurt co głęboko afirmująca przyrodę twórczość Julii Fiedorczuk (jeśli masz ochotę, polecam zwłaszcza jej ostatni tomik „Tuż-tuż” :) I ten wiersz też taki jest: przepiękny w swoim wtopieniu w naturę, wnikliwej obserwacji szczegółu, braku granic stawianych między człowiekiem a ożywioną, tętniącą tajemnymi znaczeniami przyrodą. Podoba mi się bardzo do ostatniego wersu, jedyny drobiazg, który bym zmieniła, to ostatnie słowo, brzmiące w moim odczuciu odrobinę żartobliwie - rozumiem, że chciałaś nawiązać do wymienionych wcześniej "jeleni", ale może znajdziesz inny synonim lub poszukasz innego zwierzęcia - może np. „które zabiły ostatnią mrówkę”? :) Pomyśl jeszcze, bo warto :)

Serdeczności :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty