Poezja » Wiersze » ***
A A A
Od autora: drugi wiersz z Zaśrodkowania 25
 
 
sama już nie wiem – śmiać się czy płakać
łowię odłamki (śli)maczych skorup
by z wolna zmieniać się w drobny żakard
niezapisanych w karcie dn(i)a chorób

więc Penelopą będę świętokrat
czczą przepowiednią – będę i( )taka
zanim wypłynę czółnem na Poprad –
flisaczka wzdętych nosów w pajacach
 
 
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
introwerka · dnia 09.07.2017 21:19 · Czytań: 346 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 7
Komentarze
Zola111 dnia 10.07.2017 00:23 Ocena: Świetne!
Ten sarkastyczny wobec damsko - męskich relacji tekst także zwrócił moja uwagę w Zaśrodkowaniu#25.


Cytat:
więc Pe­ne­lo­pą będę świę­to­krat

czczą prze­po­wied­nią – będę i( )taka


Urzekła mnie ta Penelopa - świętokradcząca.

Znakomita figura dla połączenia dwóch różnych filozofii na życie.
A niech się teraz głowią ci, którzy nie pojmują znaku. I nie wiedzą, co to Itaka! Wyjdzie im to na zdrowie.

Serdeczności i ukłony za podnoszenie poziomu konkursu,

z.
introwerka dnia 10.07.2017 02:16
Zolu,

nie chciałam generalizować, jednak to akurat wiersz oparty na własnym doświadczeniu, a to mówi mi wyraźnie, że faceci zawsze odchodzili ode mnie, bez względu na moje uczucia, gdy im było najwygodniej, i jeśli któryś wracał, to tylko dlatego, że zorientował się, jakie to jeszcze krzywdy może mi wyrządzić. Nie twierdzę, że ja byłam bez winy, jednak w dialektyce męskie-żeńskie czułam się zawsze zupełnie nie na miejscu - odkąd przestałam z tym walczyć, a zaczęłam po prostu rozumieć, że to nie dla mnie, bardzo mi ulżyło.

Dziękuję Ci serdecznie za czytanie i ciepły odbiór (szczególnie świętokradczej Penelopy :)

Serdeczności i buziaki :)
Usunięty dnia 10.07.2017 12:53
Introwerko, Twój wiersz również zwrócił moja uwagę.

Poprzednio komentowałam wiersz Ajw, gdzie treść mi się podobała, a forma nie do końca. Tutaj natomiast jest odwrotnie. Forma ładna, treść nieco zakamuflowana. Bo o czym na przykład mówią "wzdęte nosy w pajacach"? Nie przemawia to do końca do mnie.

A co do przekazu, który przedstawiłaś w swoim komentarzu, to podobno w życiu dzieją się takie rzeczy, na które uważamy, że zasługujemy. Choć to "uważanie" bardzo często jest mylne. Bo każdy zasługuje na wszystko, co najlepsze. Trzeba tylko samego siebie do tego przekonać.

Pozdrawiam :)
introwerka dnia 10.07.2017 15:26
Wiktorio,

cieszę się, że mój wiersz zwrócił Twoją uwagę i że spodobała Ci się forma :)

"Wzdęte nosy w pajacach" to odniesienie do Pinokia, a więc do kłamliwego/niezgodnego z rzeczywistymi intencjami przekazu, jaki często otrzymywałam od facetów.

Zgadzam się z Tobą, że każdy zasługuje na to, co najlepsze, jednak realizować to można na różne sposoby. U mnie chęć wchodzenia w bliskie związki z facetami była raczej podyktowana niechęcią wyłamywania się z powszechnie panującego wzorca - odkąd odkryłam i (przede wszystkim) zaakceptowałam swoją odmienną orientację, czuję, że nie tracę czasu na coś, co nie było moim prawdziwym ja :)

Serdeczności :)
Usunięty dnia 10.07.2017 15:51
Cieszę się bardzo Introwerko, najważniejsze, żeby żyć w zgodzie ze swoją wewnętrzną prawdą.

Powiem szczerze, że miałam Ci napisać żartobliwie, że skoro relacje z mężczyznami nie układają się dobrze, to może trzeba spróbować z kobietami, ale bałam się, że popełnię nietakt i ugryzłam się w język, a właściwie to w palec ;)

A co do wzdętego nosa, to wzdęcie z czymś innym mi się kojarzy i nie pasuje mi do rosnącego czy wydłużającego się nosa Pinokia i dlatego miałam problem ze skojarzeniem.

Wszystkiego dobrego :)
introwerka dnia 10.07.2017 16:05
Dziękuję serdecznie, Wiktorio :)

wiktoria napisała:
Powiem szczerze, że miałam Ci napisać żartobliwie, że skoro relacje z mężczyznami nie układają się dobrze, to może trzeba spróbować z kobietami

No widzisz, czasem takie intuicje okazują się jak najbardziej sensowne ;)

Co do "wzdętych nosów", to chciałam dać jakiś wyraz, który w dwóch sylabach określałby, że te nosy dynamicznie się zmieniają (a nie np. od początku są długie), co tylko potwierdza moje z dawien dawna przekonanie, że nie mam zdolności do właściwego rymowańcom rygoryzmu sylabicznego.

Serdeczności :)
ajw dnia 18.07.2017 19:50
Jakoś te ramy w wielu wierszach narzucały jakby treść, która jest właśnie "z życia wzięta", albo to my poszliśmy jedną ścieżką, bo gdzieś podskórnie siedzą w nas takie doświadczenia. Jak dla mnie interesujący :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty