ŚW. WITA ALBO SEZON W PIEKLE - introwerka
Poezja » Wiersze » ŚW. WITA ALBO SEZON W PIEKLE
A A A
 
 
konwencje potrzebują wentylatora
giniemy w trakcie pukania się w czoło
podświadomie mnie odśwież
w tym oknie z którego skaczę
dwa tysiące lat bez skutku
się o mnie martwisz
żyw lepiej coś lub zażyj
substancję jak my wszyscy psychoa(fe!)ktywną
z jawy na rurach ciepłowniczych
sączy się zły taniec
 
 
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
introwerka · dnia 10.08.2017 06:40 · Czytań: 394 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 18
Komentarze
Usunięty dnia 11.08.2017 20:32
Szczere, afektywne.
Jeno to skakanie przez okno przez dwa tysiące lat ni przypiął ni przyłatał. W starożytności nie budowano wieżowców, więc skacząc przez okno można było sobie co najwyżej potłuc dupę - chyba, że o to chodziło. Ale a takim przypadku afekt na wyrost.

Najlepszego!
introwerka dnia 11.08.2017 21:30
MaddAddamie,

Projekt MaddAddam napisał:
W starożytności nie budowano wieżowców, więc skacząc przez okno można było sobie co najwyżej potłuc dupę - chyba, że o to chodziło.

Weź pod uwagę, że bohater jest w pewnym sensie personifikacją - przynajmniej niektórych - aspektów cywilizacji, która, dziecięciem będąc, nie potrzebowała wieżowców - wystarczyło jej wyskoczyć z kołyski ;)

Ale dziękuję za dociekliwy i szczery komentarz :)
Usunięty dnia 11.08.2017 21:42
Było nie było, nasza cywilizacja mogła skoczyć dwa tysiące lat temu co najwyżej z piramidy, ale tam nie było okien. Dopiero w średniowieczu mogła skoczyć z którejś z wież obronnych zamku, ale wtedy chciała doskoczyć nieba i absolutu. Dopiero w dwudziestym wieku stało się modne skakanie z wieżowców, ale tylko dlatego, że papiery wartościowe traciły na wartości. Uwzględnij to w swoim wierszu i wtedy dam Ci piątkę - na tym chyba polegają reguły tego portalu.
introwerka dnia 11.08.2017 21:57
Aż sprawdziłam w wikipedii - "po raz pierwszy szkło do okien zastosowali Rzymianie", czyli mieli już jakieś okna ;)

Projekt MaddAddam napisał:
Uwzględnij to w swoim wierszu

Wszystko byś chciał w jednym wierszu :p Jestem w trakcie pisania wiersza o upadłym aniele i tych, których interesuje tylko masa jego upadłości, ale, jak tak dalej pójdzie, możesz tego nie doczekać ;)
Usunięty dnia 11.08.2017 22:07
No może i mieli ale do okien parterowych, z których skacząc mogli sobie co najwyżej potłuc dupy - czyli wróciliśmy do punktu wyjścia.

Co do upadłego anioła - jestem tu do poniedziałku, może dłużej, może doczekam, ale wiersze kierowane personalnie interesują mnie tyle co potłuczona dupa - za dużo razy ją tłukłem.
introwerka dnia 11.08.2017 23:03
Aleś się uparł, żeby sprowadzić mnie do parteru ;)

Prawda jest jak dupa, ale i dupa jest jak prawda - za często tłuczona ;) (zaraz wkleję ciekawy wiersz o prawdzie).
Usunięty dnia 11.08.2017 23:22
Jako powiadają wybitni współcześni filozofowie: wokół dupy kręci się świat.

A na poważnie, ten fragment z oknami rzeczywiście ni przypiął ni przyłatał do całości wiersza. Rozumiem Twój zamysł ale coś bardziej adekwatnego by się przydało.

P.S.

Nigdy nie sadziłem, że będą inspiracją do tylu wierszy.
introwerka dnia 11.08.2017 23:41
Prawda i dupa są przemożną inspiracją dla niezliczonych wierszopisarzy (i -rek) ;)

Projekt MaddAddam napisał:
A na poważnie, ten fragment z oknami rzeczywiście ni przypiął ni przyłatał do całości wiersza. Rozumiem Twój zamysł ale coś bardziej adekwatnego by się przydało.

Ale nigdzie nie jest powiedziane, że metafora musi być aż tak bardzo realistyczna. :)

PS. No widzisz, to teraz dołączyłeś do trójcy, obok dwóch wymienionych przeze mnie na początku komentarza ;)
Usunięty dnia 11.08.2017 23:51
Nie jest powiedziane. Tylko, że wiersz z fragmentem, wybacz banał,"od dwóch tysięcy lat zwisam z tego drzewa" i ewentualnie "spluwam na tę ziemię i wszystkie dupy po niej chodzące" - jest osadzony w realiach dwóch tysięcy lat. Natomiast "okna" w żadnym wypadku.

Kończę na dzisiaj.

Najlepszego!
introwerka dnia 12.08.2017 00:19
Projekt MaddAddam napisał:
"od dwóch tysięcy lat zwisam z tego drzewa" i ewentualnie "spluwam na tę ziemię i wszystkie dupy po niej chodzące"

Mocne.

Co do okien - już wyjaśniłam, że okna były, a cywilizacja raczkowała, więc to były bardzo niebezpieczne okna ;) Poza tym, język ma swoje ograniczenia, polegające m. in. na tym, że trudno jednocześnie powiedzieć coś zwięźle, metaforycznie i z prawdą historyczną w tle ;) Ale, jak mówią, "kto nie dąży do rzeczy niemożliwych, nigdy ich nie osiągnie" - dziękuję za wkład krytyczny :)

Dobrych snów :)
Zola111 dnia 13.08.2017 02:22 Ocena: Świetne!
Intro,

odnosząc się do pointy wiersza dociekam, jaki to taniec. Czyżby chocholi taniec, zamierzony przez Wyspańskiego jako Stary niedźwiedź, czy przedstawiony przez Wajdę fałszywy polonez?

Którykolwiek z nich masz na myśli, zgadzam się z wierszem, że

Cytat:
gi­nie­my w trak­cie pu­ka­nia się w czoło


Serdeczności, a wiersz - świetny.

Buziaki,

z.
introwerka dnia 13.08.2017 11:22
Zolu,

zgodnie z tytułem miał to być taniec św. Wita (zdaję sobie sprawę, że ta klamra przez wyboldowanie mało czytelna, ale zależało mi na wieloznaczności tytułu), czyli coś jeszcze bardziej nieskoordynowanego ;)

Dziękuję serdecznie za czytanie i ciepły odbiór wiersza :)

Buziaki :)
Silvus dnia 16.08.2017 12:57
Cytat:
z jawy na ru­rach cie­płow­ni­czych
sączy się zły ta­niec

A z rurami o co chodzi? Albo nie, może nie wyjaśniaj. :(
introwerka dnia 16.08.2017 13:06
Silve,

miło, że zajrzałeś :) Wyjaśnienie nie takie straszne - chodziło o zmetaforyzowane skutki upału ;)

Pozdrawiam serdecznie :)
Silvus dnia 16.08.2017 13:37
Uf, to w miarę bezpiecznie. Chyba.
introwerka dnia 16.08.2017 14:01
Silve,

życie nie jest bezpieczne, bo kończy się śmiercią ;) A pisanie pozwala postawić w centrum uwagi także te niebezpieczeństwa, zanalizować je i przetworzyć w coś na kształt katharsis - dlatego widzę sens w pisaniu także o niełatwych sprawach :)
Silvus dnia 16.08.2017 14:03
werko (mogę tak mówić?), co do katharsis - zgadzam się na całej linii.
introwerka dnia 16.08.2017 14:09
Silve,

Silvus napisał:
co do katharsis - zgadzam się na całej linii.

cieszę się bardzo, że się dogadaliśmy :)

Silvus napisał:
werko (mogę tak mówić?)

Będzie mi bardzo miło :)

Serdeczności :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty