ŚW. WITA ALBO SEZON W PIEKLE - introwerka
Poezja » Wiersze » ŚW. WITA ALBO SEZON W PIEKLE
A A A
 
 
konwencje potrzebują wentylatora
giniemy w trakcie pukania się w czoło
podświadomie mnie odśwież
w tym oknie z którego skaczę
dwa tysiące lat bez skutku
się o mnie martwisz
żyw lepiej coś lub zażyj
substancję jak my wszyscy psychoa(fe!)ktywną
z jawy na rurach ciepłowniczych
sączy się zły taniec
 
 
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
introwerka · dnia 10.08.2017 06:40 · Czytań: 189 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 18
Komentarze
Usunięty dnia 11.08.2017 20:32
Szczere, afektywne.
Jeno to skakanie przez okno przez dwa tysiące lat ni przypiął ni przyłatał. W starożytności nie budowano wieżowców, więc skacząc przez okno można było sobie co najwyżej potłuc dupę - chyba, że o to chodziło. Ale a takim przypadku afekt na wyrost.

Najlepszego!
introwerka dnia 11.08.2017 21:30
MaddAddamie,

Projekt MaddAddam napisał:
W starożytności nie budowano wieżowców, więc skacząc przez okno można było sobie co najwyżej potłuc dupę - chyba, że o to chodziło.

Weź pod uwagę, że bohater jest w pewnym sensie personifikacją - przynajmniej niektórych - aspektów cywilizacji, która, dziecięciem będąc, nie potrzebowała wieżowców - wystarczyło jej wyskoczyć z kołyski ;)

Ale dziękuję za dociekliwy i szczery komentarz :)
Usunięty dnia 11.08.2017 21:42
Było nie było, nasza cywilizacja mogła skoczyć dwa tysiące lat temu co najwyżej z piramidy, ale tam nie było okien. Dopiero w średniowieczu mogła skoczyć z którejś z wież obronnych zamku, ale wtedy chciała doskoczyć nieba i absolutu. Dopiero w dwudziestym wieku stało się modne skakanie z wieżowców, ale tylko dlatego, że papiery wartościowe traciły na wartości. Uwzględnij to w swoim wierszu i wtedy dam Ci piątkę - na tym chyba polegają reguły tego portalu.
introwerka dnia 11.08.2017 21:57
Aż sprawdziłam w wikipedii - "po raz pierwszy szkło do okien zastosowali Rzymianie", czyli mieli już jakieś okna ;)

Projekt MaddAddam napisał:
Uwzględnij to w swoim wierszu

Wszystko byś chciał w jednym wierszu :p Jestem w trakcie pisania wiersza o upadłym aniele i tych, których interesuje tylko masa jego upadłości, ale, jak tak dalej pójdzie, możesz tego nie doczekać ;)
Usunięty dnia 11.08.2017 22:07
No może i mieli ale do okien parterowych, z których skacząc mogli sobie co najwyżej potłuc dupy - czyli wróciliśmy do punktu wyjścia.

Co do upadłego anioła - jestem tu do poniedziałku, może dłużej, może doczekam, ale wiersze kierowane personalnie interesują mnie tyle co potłuczona dupa - za dużo razy ją tłukłem.
introwerka dnia 11.08.2017 23:03
Aleś się uparł, żeby sprowadzić mnie do parteru ;)

Prawda jest jak dupa, ale i dupa jest jak prawda - za często tłuczona ;) (zaraz wkleję ciekawy wiersz o prawdzie).
Usunięty dnia 11.08.2017 23:22
Jako powiadają wybitni współcześni filozofowie: wokół dupy kręci się świat.

A na poważnie, ten fragment z oknami rzeczywiście ni przypiął ni przyłatał do całości wiersza. Rozumiem Twój zamysł ale coś bardziej adekwatnego by się przydało.

P.S.

Nigdy nie sadziłem, że będą inspiracją do tylu wierszy.
introwerka dnia 11.08.2017 23:41
Prawda i dupa są przemożną inspiracją dla niezliczonych wierszopisarzy (i -rek) ;)

Projekt MaddAddam napisał:
A na poważnie, ten fragment z oknami rzeczywiście ni przypiął ni przyłatał do całości wiersza. Rozumiem Twój zamysł ale coś bardziej adekwatnego by się przydało.

Ale nigdzie nie jest powiedziane, że metafora musi być aż tak bardzo realistyczna. :)

PS. No widzisz, to teraz dołączyłeś do trójcy, obok dwóch wymienionych przeze mnie na początku komentarza ;)
Usunięty dnia 11.08.2017 23:51
Nie jest powiedziane. Tylko, że wiersz z fragmentem, wybacz banał,"od dwóch tysięcy lat zwisam z tego drzewa" i ewentualnie "spluwam na tę ziemię i wszystkie dupy po niej chodzące" - jest osadzony w realiach dwóch tysięcy lat. Natomiast "okna" w żadnym wypadku.

Kończę na dzisiaj.

Najlepszego!
introwerka dnia 12.08.2017 00:19
Projekt MaddAddam napisał:
"od dwóch tysięcy lat zwisam z tego drzewa" i ewentualnie "spluwam na tę ziemię i wszystkie dupy po niej chodzące"

Mocne.

Co do okien - już wyjaśniłam, że okna były, a cywilizacja raczkowała, więc to były bardzo niebezpieczne okna ;) Poza tym, język ma swoje ograniczenia, polegające m. in. na tym, że trudno jednocześnie powiedzieć coś zwięźle, metaforycznie i z prawdą historyczną w tle ;) Ale, jak mówią, "kto nie dąży do rzeczy niemożliwych, nigdy ich nie osiągnie" - dziękuję za wkład krytyczny :)

Dobrych snów :)
Zola111 dnia 13.08.2017 02:22 Ocena: Świetne!
Intro,

odnosząc się do pointy wiersza dociekam, jaki to taniec. Czyżby chocholi taniec, zamierzony przez Wyspańskiego jako Stary niedźwiedź, czy przedstawiony przez Wajdę fałszywy polonez?

Którykolwiek z nich masz na myśli, zgadzam się z wierszem, że

Cytat:
gi­nie­my w trak­cie pu­ka­nia się w czoło


Serdeczności, a wiersz - świetny.

Buziaki,

z.
introwerka dnia 13.08.2017 11:22
Zolu,

zgodnie z tytułem miał to być taniec św. Wita (zdaję sobie sprawę, że ta klamra przez wyboldowanie mało czytelna, ale zależało mi na wieloznaczności tytułu), czyli coś jeszcze bardziej nieskoordynowanego ;)

Dziękuję serdecznie za czytanie i ciepły odbiór wiersza :)

Buziaki :)
Silvus dnia 16.08.2017 12:57
Cytat:
z jawy na ru­rach cie­płow­ni­czych
sączy się zły ta­niec

A z rurami o co chodzi? Albo nie, może nie wyjaśniaj. :(
introwerka dnia 16.08.2017 13:06
Silve,

miło, że zajrzałeś :) Wyjaśnienie nie takie straszne - chodziło o zmetaforyzowane skutki upału ;)

Pozdrawiam serdecznie :)
Silvus dnia 16.08.2017 13:37
Uf, to w miarę bezpiecznie. Chyba.
introwerka dnia 16.08.2017 14:01
Silve,

życie nie jest bezpieczne, bo kończy się śmiercią ;) A pisanie pozwala postawić w centrum uwagi także te niebezpieczeństwa, zanalizować je i przetworzyć w coś na kształt katharsis - dlatego widzę sens w pisaniu także o niełatwych sprawach :)
Silvus dnia 16.08.2017 14:03
werko (mogę tak mówić?), co do katharsis - zgadzam się na całej linii.
introwerka dnia 16.08.2017 14:09
Silve,

Silvus napisał:
co do katharsis - zgadzam się na całej linii.

cieszę się bardzo, że się dogadaliśmy :)

Silvus napisał:
werko (mogę tak mówić?)

Będzie mi bardzo miło :)

Serdeczności :)
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
MarcinD
20/10/2017 17:59
Maciek się nie zorientował bo pamiętał że po ataku szczurów… »
Miladora
20/10/2017 17:59
Skoro to wiersz rymowany, dobrze byłoby zadbać o odpowiedni… »
gabi
20/10/2017 17:44
Chyba "krople deszczu". "Liść nadziei "-… »
mike17
20/10/2017 17:43
Stawitzky, ciągle nielicho czeszesz :) Klimaty w kółko te… »
introwerka
20/10/2017 17:34
Braparbie, cieszą bardzo Twoje odwiedziny i wzruszenie :)»
ElaM
20/10/2017 17:30
Zaskoczyłaś mnie Lady. Nie potrafię pisać prozy poetyckiej,… »
Miladora
20/10/2017 17:26
Nie. Ale nic nie przychodzi w pięć minut, a zwłaszcza… »
gabi
20/10/2017 17:17
He, he, he :) Czyżby wiersz traktował o naszym portalowym… »
gabi
20/10/2017 17:14
Wiersz magiczny, głęboki i nietuzinkowy. Wciągnął mnie tak… »
GoldKate
20/10/2017 17:03
Cześć Dobra Cobro, Dk721, Jacek Londyn Przysporzyliście mi… »
hopeless
20/10/2017 16:11
Miladora - Dzięki, ze znajdujesz czas na czytanie i… »
braparb
20/10/2017 15:47
Śliczny, tylko na kontrastującą język sobie można połamać :) »
braparb
20/10/2017 15:43
Muszu, większość utworów zamieszczanych w dziale poezja to… »
braparb
20/10/2017 15:31
Wróciłem do tego wiersza i dobrze. Wzrusza i zachwyca.… »
braparb
20/10/2017 15:22
Uważam, ze ten wiersz ma potencjał. Warto dopracować formę,… »
ShoutBox
  • mike17
  • 19/10/2017 20:20
  • By poznać bliżej zasady gry, zapraszam tutaj : [link]
  • mike17
  • 19/10/2017 20:19
  • Konkurs czeka i wzywa z daleka! Czyli zapraszam serdecznie wszystkich śmiałków pióra do udziału w MUZO WENACH 5, a więc zabawie w prozie, gdzie musimy napisać miniaturę na 5000 słów i tyle. Łatwe?
  • allaska
  • 18/10/2017 13:08
  • jak miło czasem poczytać coś po polsku ;)
  • mike17
  • 17/10/2017 22:20
  • Mądre, a w jakim sensie? Ja uważam, że są zwyczajne. Dla każdego. I każdy może wejść w tę tematykę i ją całym sobą poczuć. Bo czym jest napisanie utworu? Kontaktem z piosenką i daniem czegoś z siebie.
  • Silvus
  • 17/10/2017 21:54
  • Właśnie @Krzysiowi chodziło raczej o to, że Twoje utwory, @Mike, są mądre, a więc nie sztuka napisać do takich mądry tekst.
  • Esy Floresy
  • 17/10/2017 21:47
  • Nie ma to jak czytanie ze zrozumieniem ;)
  • mike17
  • 17/10/2017 19:30
  • Czas na napisanie utworu masz do 31 października. Czy moje utwory są popową papką. Raczej nie sądzę. Ale fajnie się do nich pisze i w to bezwzględnie nie wątpię, zatem ready, steady, go!
  • Krzysztof Konrad
  • 17/10/2017 19:00
  • A do kiedy jest czas na dodanie tekstu? Mógłbyś czasem dać jakąs popowa papkę. Nie sztuka napisać coś do mądrej piosenki, a prostego chłamu ^^
  • mike17
  • 17/10/2017 17:59
  • Siemanko, Krzysiek :) Fajnie, że się pojawiasz. Wbijaj do mojego konkursu w prozie MUZO WENY 5, gdzie możesz dać czadu jako prozaik i pokazać, na co cię stać, a konkurs jest dość łatwy :)
Ostatnio widziani
Gości online:50
Najnowszy:kcngbn69
Wspierają nas