sailor napisał:
samo pisanie jest tak radośnie terapeutyczne, że czasem pisze się tylko dla siebie.
To prawda - zawsze zaczyna się w ten sposób.
I jednym to wystarcza, a innym nie. I właśnie ci inni robią postępy. Chociażby z tego powodu, by mieć osobistą satysfakcję, że coś potrafią.
Dlatego nie zniechęcaj się - wszystko można osiągnąć, gdy się tego pragnie.
Tytuł jest naprawdę dobry - warto byłoby dopracować wiersz.
Na początek ustal metrum, czyli liczbę zgłosek w wersach, oraz średniówkę - to podział wersu na dwie (zazwyczaj) części.
Pokażę Ci na przykładzie:
Cytat:
Pozwólcie zburzyć / sobie sufit
To dziewięciozgłoskowiec ze średniówką 5/4.
Cytat:
Obdarzeni darami / bez daty ważności
To 13 zgłosek - 7/6.
Cytat:
Będziecie myleni / podszeptem dopóki
To 12/6/6.
Cytat:
W proch zamienicie / swe oczywistości
To 11/5/6.
Jak widzisz - każdy wers ma inne metrum.
Cytat:
Wiara pozwala / mi pływać we mgle - 10/5/5
Codziennie nad głową / niebiańskie sygnały - 12/6/6
Piksele skaczące / w zbyt dalekim tle - 11/6/5
Z euforii zostały / już tylko opary - 12/6/6
Nierówne metrum jest wynikiem naprzemiennego zastosowania rymów męskich (jednosylabowych) i żeńskich (wielosylabowych), ale gdy zachowana jest średniówka, wiersz jest płynny.
W tej zwrotce dopracowania wymaga jedynie wers 10/5/5 - trzeba do niego dodać jedną zgłoskę:
- Wiara (wciąż) pozwala / mi pływać we mgle - 11/6/5.
I do tej zwrotki sugeruję dopasować pozostałe - tam, gdzie są rymy tylko żeńskie (1 i 3 zwrotka), zastosować metrum 12/6/6, a tam, gdzie rymy naprzemienne (2 i 4 zwrotka) - 12/6/6, 11/6/5, 12/6/6 i 11/6/5.
To nie jest niemożliwe.
Co do tytułu i zarazem pierwszego wersu wiersza - zostaw tytuł, bo szkoda go przerabiać na 12/6/6, a pierwszy wers wymyśl inny.
W ostatniej zwrotce zmieniłeś układ rymów - jest na odwrót, ale to nie zarzut. Jak najbardziej można. Dopracowanie też nie jest zbyt trudne, na przykład:
- w odwiecznych gambitach / dłonie zasuszone - 12/6/6
ruszą swoim pionkiem / o dwa pola wprzód - 11/6/5
kamienie pajęczyn / idee bezwonne - 12/6/6
bo z kim tam spotkanie? / Dla kogo ten trud? - 11/6/5
Na koniec - nie zaczynaj każdego wersu dużą literą - tak się już nie pisze.
Spróbuj dopracować wiersz, mieszcząc się w ramach podanego metrum.
Miłej zabawy.