Czekanie X - Silvus
Poezja » Pogranicze » Czekanie X
A A A
Od autora: Stylistycznie ubogie… ale nic nie zmienię. Numerów od 1 do 9 nie opublikowałem, gdyby ktoś szukał, i raczej nie opublikuję (przynajmniej nie teraz). — EDYCJA nr 1: zmieniłem numer z "9" na "10", bo się pomyliłem. — EDYCJA nr 2: zmieniłem w tytule cyfrę arabską na rzymską (ujednolicenie zgodnie ze wszystkimi wierszami w serii). — EDYCJA 07.02.2018: zamieniłem łączniki na półpauzy. Zmieniłem wygląd tekstu w polu "Od autora".

„I wychodzę na powierzchnię, bo na dnie nie było nieźle
Chcesz – to w syfie grzęźnij, ja ci powiem – nie ugrzęznę
Zwykły śmiertelnik, który błądził – dziś to pewne
Że wychodzę na powierzchnię i czuję się z tym świetnie”
(Peja „Na powierzchni”)

 

Mam taką wielką nadzieję
Że będzie dobrze
Taką wielką

Nie widać jej z zewnątrz
Ale ona jest
Tam w środku

Czasem coś ją przesłania
Ale się trzyma mocno
Z tyłu

Są momenty, że się rozgrzewa
Powiększa
Wygląda ze środka

Chce wyjść do ludzi, ale
Nie wie, do kogo
Jeszcze się boi

Obcych twarzy

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Silvus · dnia 18.08.2017 19:55 · Czytań: 872 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 13
Komentarze
Usunięty dnia 18.08.2017 23:37
Silvusie, nadzieja, mimo, że wzbudza pozytywne uczucia, nie jest dobra rzeczą. Mając nadzieję, tak naprawdę pomiędzy wersami dajesz sygnał, że nie jest dobrze. I to "nie jest dobrze" wraca z powrotem. Bo nic innego nie może wrócić, oprócz tego, co czujesz.
Nieważne co myślisz, mówisz i chcesz, ważne co czujesz. A czujesz, że nie jest dobrze. I to właśnie widzisz, dostajesz, doświadczasz.

Nadzieja to złudna pocieszycielka.

nadzieja, nadzieje, czyli nadziejesz się na coś, mówiąc kolokwialnie, rozczarujesz.

Nie miej nadziei. I nie czekaj. Czekanie odsuwa wszystko w czasie i daje stan czekania. Zacznij myśleć, że już jest dobrze. Wtedy "dobrze" wróci do Ciebie. Zawsze dostajemy to samo, co jest w nas. Nie można dostać, tego czego się nie ma. Tak działa świat.

Biorąc pod uwagę cytat poprzedzający wiersz, to raczej jest w Tobie wiara, niż nadzieja. A to już inna para kaloszy. Wiara czuje, że już jest to, co powinno. Nadzieja oczekuje. Niech tylko wiara przestanie się bać i wyjdzie do ludzi.

Pozdrawiam :)
Silvus dnia 19.08.2017 00:00
Nie wiem, co to jest wiara. Dziękuję ci, Justynko.

Cieszę się, że w ogóle tekst został opublikowany. Powiem może tak: styl wszystkich utworów z serii "Czekanie" jest prosty. Jako seria w mojej opinii daje radę, no ale nie każdy wiersz z niej jest dla szerokiego kręgu odbiorców.

Wiesz, że się z Tobą nie zgadzam w niektórych sprawach, ale nie mam ochoty teraz polemizować, wybaczysz? Co do nadziei, myślę, że czasem bywa tak, że jest złudna. I co zrobić? Nie czekać, mówisz? Może powinienem od razu coś zmienić.

Pozdrawiam Cię.
Usunięty dnia 19.08.2017 11:32
Prostota nie jest niczym złym. Wyrażając uczucia w prostych słowach unikamy patosu.
I to się tutaj udało.
Silvus dnia 19.08.2017 11:36
O, Lady. Dziękuję za uwagę.
Miladora dnia 20.08.2017 13:41
Cytat:
Ale nic nie zmienię

A szkoda, Silvusie.
Bo byłoby lepsze, gdybyś nieco dopracował. :)

Na razie biorę tylko ostatnią zwrotkę.

Miłego :)
Silvus dnia 20.08.2017 14:59
Fajnie, że się pojawiłaś, Milu.

Nie wiem, czy wiesz, ale ja w ogóle nie lubię zmieniać swoich utworów.
Miladora dnia 20.08.2017 16:39
Silvus napisał:
ale ja w ogóle nie lubię zmieniać swoich utworów

A nie pomyślałeś, że w ten sposób tkwisz wciąż na tym samym poziomie? ;)
badmadpoem dnia 22.08.2017 22:02
Z tą nadzieją to krucho ostatnio - jednak moja była trafna, doczekałam się twojego wiersza i nie żałuję! Liczę, że tych obcych twarzy będzie coraz mniej. Lubię twoje podejście.
Silvus dnia 22.08.2017 22:13
badmadpoem napisała:
Liczę, że tych obcych twarzy będzie coraz mniej.

Tzn. masz nadzieję. ;) Ja tu nie mam (chyba).

Miło, że wpadłaś, trochę czekałem.
Noescritura dnia 10.10.2017 19:11
Nadzieja jako miłe, zastraszone zwierzątko czekające na wyjście z ukrycia i swobodne zagnieżdżenie się "tu i teraz" ale tylko i wyłącznie w sprzyjających okolicznościach. Tak też to odebrałam:) Byłam blisko czy daleko? Pozdr. Silv.
Silvus dnia 10.10.2017 22:35
A, @Scriturka! Blisko!
(Jak coś, to nie obrażę się, jak będziesz od czasu do czasu tak mnie analizować). Pozdrawiam.

Miladora napisała:
A nie pomyślałeś, że w ten sposób tkwisz wciąż na tym samym poziomie? ;)

Przepraszam, że wcześniej się do ciebie nie odniosłem. Jakoś mi umknęło przy odpowiedzi.
@Milu, postawiłbym sam sobie teraz pytanie: czy chcę zmieniać swój poziom? Nie w sensie, czy chcę go ulepszyć (jakby ulepszenie było jedyną możliwością) - tylko zmieniać.
Jaga dnia 27.11.2017 21:22
Kiedyś też tak miałam. Nadzieja urosła, a marzenia się spełniły.
Tego Ci życzę:)
Trochę trzeba jej pomóc, bo nieporana jest ;)
Pozdrawiam ciepło,
Jaga
Silvus dnia 28.11.2017 16:56
Dziękuję Ci, @Jago, za słowa otuchy. :) Choć nie lubię czerwonego koloru, jakoś mi się tak dobrze kojarzy, kiedy widzę pod wierszem, że to Ty.

Pozdrawiam Cię.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty