Łowca macic - ziomal666
Publicystyka » Recenzje » Łowca macic
A A A
  • Autor książki: Tess Gerritsen
  • Gatunek książki: Powieść
  • Tytuł: Chirurg
  • Kategoria: Thriller medyczny
  • Wydawnictwo: Albatros

Ocena: 9,5/10

Od samego początku czytania, Chirurg bardzo mi się podobał i czułem że cała książka, będzie jedną z najlepszych, jaką przeczytałem w ostatnim czasie. Nie zawiodłem się. To co mi się spodobało, od pierwszych stron to lekki styl, dzięki któremu nie męczyłem się podczas czytania. Autorka nie zanudza, a coraz to kolejne strony zachęcają do dalszego czytania. Pomysł na fabułę, jest prześwietny, a rozkręcenie jej, jest jeszcze lepsze. Każdy z głównych bohaterów jest na swój sposób ciekawy. Jane Rizzoli – główna bohaterka, średnio mnie zaciekawiła, ale o tym później, lecz swoją „innością” wzbudziła we mnie trochę współczucie. Thomas Moore jest sympatycznym detektywem, na którego zwraca uwagę wiele kobiet, zainteresował mnie bo chciałbym być jak on. Catherine Cordell – lekarka która była ofiarą tytułowego Chirurga i przeżyła, wzbudziła we mnie podziw swoją odwagą i inteligencją, a także współczucie ze względu na to co przeżyła. Najciekawszą postacią, jest jednak Chirurg, jego postać jest inteligentna, ostrożna, zorganizowana i tajemnicza, oraz oczywiście przez prawie całą książkę nie wiemy kim jest. Jest tutaj także wiele tego co najbardziej lubię w książkach i filmach, czyli krew, która leje się strumieniami, szczególnie na sali operacyjnej. Do gustu przypadł mi także wątek miłosny, co rzadko się zdarza, aby w jakiejkolwiek książki mi się to spodobało. Jedyne co mi się nie spodobało to lekki feminizm, który zwłaszcza wyczuwałem od głównej bohaterki, właśnie to obniżyło moje zainteresowanie do niej.
Nie wiem jak wyrazić swoją ocenę o tej książce, ale na pewno mogę powiedzieć że jest świetna i polecam ją wszystkim fanom kryminałów i thrillerów.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ziomal666 · dnia 08.09.2017 09:42 · Czytań: 2684 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 7
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
Vanillivi dnia 08.09.2017 09:58
Dla mnie to w ogóle nie jest recenzja, raczej typowy komentarz, taki, jakie zamieszcza się na przykład w serwisach z książkami. Na recenzję jest ten tekst zbyt krótki, zbyt chaotyczny. Recenzja wymaga bardziej pogłębionej, przemyślanej analizy dzieła.

Pozdrawiam serdecznie
Zola111 dnia 08.09.2017 19:55
Muszę się zgodzić z poprzedniczką. Poza tym, Ziomalu, masz sporo błędów, co mnie mocno razi.
Prócz interpunkcyjnych jest ortograficzny w tytule artykułu. Powinien wyglądać:

Łowca macic

Proponuję wysłać artykuł do kogoś, kto zna interpunkcję, potem edytować tekst i nanieść poprawki. To jest Portal Pisarski.

z.
ziomal666 dnia 09.09.2017 11:27
Witam. Przepraszam, że "recenzja", którą dodałem jest tak zła, ale to mój pierwszy tekst. Obiecuję, że kolejny będzie prawdziwą recenzją. Proszę tylko o wyrozumiałość. Ja także uważam, że to trochę słabe, ale musiałem od czegoś zacząć.
Silvus dnia 09.09.2017 11:48
Zola111 napisała:
To jest Portal Pisarski.

Oj, Zolu. ;) Pewnie masz rację, ale...

Ziomalu, to naturalne, że musiałeś od czegoś zacząć. Żebyś wiedział, jakie ja dziwne rzeczy wypisywałem, gdy się tu zarejestrowałem (to wiersze, więc mniej tam kwestii na przykład interpunkcji czy gramatyki). Przynajmniej teraz mnie to dziwi.

Cytat:
Ocena: 9,5/10

Nie znam się na recenzjach, ale mi to wygląda niezbyt odpowiednio.

Cytat:
Od sa­me­go po­cząt­ku czy­ta­nia

Lepiej: "od samego początku" - chyba że to w ogóle twój styl, by rozpisywać takie zwroty.

Cytat:
i czu­łem że cała książ­ka, bę­dzie jedną z naj­lep­szych, jaką prze­czy­ta­łem w ostat­nim cza­sie.

Brak przecinka przed "że", nadmiarowy przecinek przed "będzie" oraz "jakie przeczytałem" (w tym członie zdania określasz już te "najlepsze" książki).

Cytat:
To co mi się spodo­ba­ło, od pierw­szych stron to lekki styl, dzię­ki któ­re­mu nie mę­czy­łem się pod­czas czy­ta­nia.

Brak przecinka przed "co", nadmiarowy przecinek przed "od pierwszych" oraz brak przecinka przed drugim "to".

Cytat:
za­nu­dza

Jakieś takie słowo zbyt potoczne.

Cytat:
Po­mysł na fa­bu­łę, jest prze­świet­ny, a roz­krę­ce­nie jej, jest jesz­cze lep­sze.

"Prześwietny" brzmi bardzo wysoko, więc czy może być coś lepsze od "prześwietności"? ;) Pewnie może, sam czasem tak myślę, ale w recenzji widziałbym raczej bardziej wyważony ton. O ile znam się na recenzjach (nie znam się). Poza tym nadmiarowe przecinki przed obu "jest".

Cytat:
za­in­te­re­so­wał mnie bo chciał­bym być jak on.

Brak przecinka przed "bo".

Cytat:
Ca­the­ri­ne Cor­dell – le­kar­ka która była ofia­rą ty­tu­ło­we­go Chi­rur­ga i prze­ży­ła, wzbu­dzi­ła we mnie po­dziw swoją od­wa­gą i in­te­li­gen­cją, a także współ­czu­cie ze wzglę­du na to co prze­ży­ła.

Brak przecinków przed "która" oraz przed "co".

Cytat:
Naj­cie­kaw­szą po­sta­cią, jest jed­nak Chi­rurg, jego po­stać jest in­te­li­gent­na, ostroż­na, zor­ga­ni­zo­wa­na i ta­jem­ni­cza, oraz oczy­wi­ście przez pra­wie całą książ­kę nie wiemy kim jest.

Nadmiarowy przecinek przed pierwszym "jest" oraz brak przecinka przed "kim".

Cytat:
Jest tutaj także wiele tego co naj­bar­dziej lubię w książ­kach i fil­mach (...)

Brak przecinka przed "co".

Cytat:
Do gustu przy­padł mi także wątek mi­ło­sny, co rzad­ko się zda­rza, aby w ja­kiej­kol­wiek książ­ki mi się to spodo­ba­ło.

Lepiej może: "a rzadko się zdarza"?

Cytat:
Je­dy­ne co mi się nie spodo­ba­ło to lekki fe­mi­nizm, który zwłasz­cza wy­czu­wa­łem od głów­nej bo­ha­ter­ki, wła­śnie to ob­ni­ży­ło moje za­in­te­re­so­wa­nie do niej.

Brak przecinków przed "co" oraz po "spodobało" (jak ja to widzę - "co mi się nie spodobało" to coś na kształt wtrącenia, więc muszą być przecinki z obu stron). Ponadto raczej "zainteresowanie nią" lub "sympatię do niej".

Cytat:
Nie wiem jak wy­ra­zić swoją ocenę o tej książ­ce, ale na pewno mogę po­wie­dzieć że jest świet­na i po­le­cam ją wszyst­kim fanom kry­mi­na­łów i thril­le­rów.

Brak przecinków między "nie wiem" a "jak" oraz przed "że".

Poza tym widziałbym podział na więcej niż dwa akapity.

Pozdrawiam, Silv.
Miladora dnia 09.09.2017 13:15
ziomal666 napisał:
ale to mój pierwszy tekst.

Zatem wpisz w wyszukiwarkę "jak napisać recenzję książki" i zaznajom się z podstawowymi zasadami, które obowiązują przy tworzeniu tego rodzaju gatunku literackiego. :)
A wtedy pójdzie Ci już łatwiej.
Przy okazji dobrze by było, gdybyś odświeżył sobie nieco znajomość zasad interpunkcji i gramatyki, gdyż pod tym względem, jak na razie, Twój tekst wyraźnie kuleje.
Od strony stylistycznej także.
Na przykład:
Cytat:
Do gustu przy­padł mi także wątek mi­ło­sny, co rzad­ko się zda­rza, aby w ja­kiej­kol­wiek książ­ki mi się to spodo­ba­ło.

- książce -
Cytat:
Je­dy­ne co mi się nie spodo­ba­ło to lekki fe­mi­nizm, który zwłasz­cza wy­czu­wa­łem od głów­nej bo­ha­ter­ki, wła­śnie to ob­ni­ży­ło moje za­in­te­re­so­wa­nie do niej.


Co jeszcze mogę Ci poradzić?
Dużo czytaj i to świadomie, czyli rejestruj wszystko, co dzieje się w tekście - od konstrukcji zdań, aż po interpunkcję. Bo pamięć wzrokowa jest dobrym sprzymierzeńcem przy pisaniu. :)

Powodzenia. :)
Zola111 dnia 13.09.2017 23:13
Ziomalu,

to może chociaż poprawisz błąd w tytule artykułu: Łowca macic?

z.
Jaga dnia 23.05.2018 23:48
... tytuł przyciąga;)
Od czegoś trzeba zacząć.
Pozdrawiam,
Jaga
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
18/03/2024 19:06
Pliszko, wprawdzie posłużyłaś się skrótami myślowymi, ale… »
Jacek Londyn
18/03/2024 18:15
Trening czyni mistrza. Kolejna okazja, tym razem… »
valeria
18/03/2024 11:41
Piękne, już bielonych rzeczy nie spotykam już:) chyba w… »
mede_a
18/03/2024 10:45
Jak ja kocham te Twoje maluchy! Ajw- poezji pełna - pisz,… »
Kazjuno
17/03/2024 22:58
Ja miałem skojarzenie erotyczne, podobne do Mike 17. Jako… »
Kazjuno
17/03/2024 22:45
Co do Huty masz rację. To poniemiecka huta do końca wojny… »
ajw
17/03/2024 21:52
Zbysiu - piękne miałeś skojarzenia :) »
ajw
17/03/2024 21:50
Tak, to zdecydowanie wiersz na pożegnanie. Na szczęście nie… »
Gabriel G.
17/03/2024 19:52
Nie ukrywam czekam na kontynuację. To się pewnie za trzy -… »
Kazjuno
17/03/2024 16:40
Dzięki Gabrielu za krzepiący mnie komentarz. Piszę,… »
valeria
17/03/2024 15:17
Gotowanie to łatwizna, tylko chęci potrzebne :) »
Gabriel G.
17/03/2024 12:46
Kazjuno Jestem świeżo po lekturze wszystkich trzech części.… »
Jacek Londyn
17/03/2024 10:31
Proszę o chwilę cierpliwości. Zanim odpowiem na komentarze,… »
Kazjuno
17/03/2024 04:17
Czekamy z Optymilianem, ciekawi twojego odniesienia się do… »
Jacek Londyn
16/03/2024 12:26
Drodzy Koledzy po piórze. Dziękuję za komentarze. Jest mi… »
ShoutBox
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:43
  • Nie poezją ja, a prozaiczną prozą teraz, bo precyzję lubię: nie komentarzem, a wpisem w/na shoutboxie zaczęłam, a jak skończę, to nie potomni, a los lub inna siła zdecyduje/oceni.
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:32
  • Pliszko - nie! Dość milczenia! Dopóki żyjemy! A po nas krzyczeć będą "słowa", na karcie, na murze...
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:28
  • To, jak skończysz pozwól, że ocenią potomni. Zaczęłaś komentarzem... pozwól/daj nam możliwość byśmy i Ciebie komentowali - jedno "słowo", póżniej strofy...
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:20
  • ech, Zbigniew Szczypek, fajnie wszystko, wróżba jest, choć niedokończona, ale z tego, co pamiętam, to Makbet dobrze nie kończy ;)
  • pliszka
  • 05/03/2024 22:58
  • A reszta jest milczeniem...
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty