pokój na jedną noc - lynch
Poezja » Wiersze » pokój na jedną noc
A A A

w dniu, po którym jutro miało nie nadejść
wynająłem pokój na jedną noc
w ostatnim mieście na ziemi.
mieszkały tu wszystkie wersje mnie
to kim mogłem być, to kim miałem być,
widziałem z okna jak spacerują
na własnej smyczy, kupują kwiaty
swoim zmarłym, nigdy nie marzą
tak samo, z wirtuozerią zabijają
czas. niczego tak się w życiu nie bałem
jak poznania najlepszego z nas

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
lynch · dnia 10.09.2017 20:06 · Czytań: 214 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 7
Komentarze
wiktoria dnia 10.09.2017 23:08
Świetny wiersz, nic dodać, nic ująć. Mało co ostatnio do mnie mówi, a ten tekst trafił dziś w sedno mnie.

Brawo. Pozdrawiam :)
Miladora dnia 11.09.2017 11:54
Interesująca treść, ale do formy mam zastrzeżenia, Lynch.

Cytat:
miesz­ka­ły tu wszyst­kie wer­sje mnie(: )
to(,) kim mo­głem być, to(,) kim mia­łem być,

Skoro odwołujesz się do wersji, to poprawniej byłoby: ta, kim mogłem być, ta, kim miałem być.
Jednak można to ominąć, dając:
- miesz­ka­ły tu wszyst­kie wer­sje mnie:
kim mogłem być, kim miałem być.

Cytat:
kim mia­łem być,
wi­dzia­łem z okna

Przypadkowy rym. Sugeruję zmianę "miałem" na inne określenie, także dlatego, że powyżej już masz "miało nie nadejść".

Cytat:
wi­dzia­łem z okna jak spa­ce­ru­ją
na wła­snej smy­czy, ku­pu­ją kwia­ty

Przypadkowy rym. Poza tym, skoro "spacerują", to raczej na smyczach, a nie smyczy.

Cytat:
z wir­tu­oze­rią za­bi­ja­ją
czas. ni­cze­go tak się w życiu nie bałem
jak po­zna­nia naj­lep­sze­go z nas(.)

Przypadkowy rym.
No i trochę dużo tych podobnych form - spacerują/kupują/marzą/zabijają.

W sumie - sugeruję dopracowanie, bo szkoda wiersza.

Miłego. :)
Zola111 dnia 11.09.2017 16:16
Podobają mi się Twoje teksty. jest w nich świeżość spojrzenia na świat, sporo dobrej autokreacji.
jest tu jednak sporo usterek. Przyznam, że Miladora składa Ci rewelacyjne propozycje korekty. Ponieważ zgadzam się z jej propozycją, nie ma sensu, żebym je dublowała.
W kwestii czasownika tak jest - czytelnika razi, gdy jest nadmiar, jednak doskonale Cię rozumiem. Bez czasownika nie ma zdania. A wiersz z samymi elipsami bywa uciążliwy i mało komunikatywny. Pozdrawiam,

z.
lynch dnia 11.09.2017 16:35
Istotnie, bardzo celne porady. Dzięki. Tak, jest sporo podobnych form, jeszcze mam problem z tym, żeby mocniej zakręcić strukturą wiersza. Ostatni rym nie był przypadkowy, natomiast jeśli to nie gra w tekście, rozumiem
Miladora dnia 11.09.2017 16:54
lynch napisał/a:
Ostatni rym nie był przypadkowy, natomiast jeśli to nie gra w tekście, rozumiem

Nie gra, bo to wiersz wolny, w którym pojedynczy rym tworzy dysonans taki sam, jak w wierszu rymowanym brak rymu. :)
Lepiej nie mieszać tych gatunków, chyba że ma się naprawdę dobry warsztat poetycki.
Często jednak wystarczy zmienić formę gramatyczną lub podstawić jakiś synonim, by rym zniknął.
Spróbuj. :)
Opheliac dnia 13.09.2017 10:18
Zgodzę się, że warto wyeliminować ten końcowy rym czas-nas, a i tutaj:
Cytat:
mieszkały tu wszystkie wersje mnie
to kim mogłem być, to kim miałem być,

świetne rozwiązanie zaproponowała Mila z ominięciem "to".

Poza tym bardzo mi się podoba treściowo. Prawdziwy, dosadny.
Nalka31 dnia 18.09.2017 00:37
Ten wiersz faktycznie zmusza do myślenia. I to stanowi jego duży plus. Aby było lepiej, warto skorzystać z propozycji. I za poprzednikami, powtórzę, ten rym na końcu przeszkadza. Zaufaj Miladorze w tej kwestii.

Pozdrawiam. :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
AntoniGrycuk
24/04/2018 23:44
Mnie zaskoczyła końcówka, i przyznam, że po niej inaczej… »
introwerka
24/04/2018 23:24
Ajw, dziękuję serdecznie za odwiedziny i ciepłe słowo :)»
ajw
24/04/2018 23:14
Bardzo sensualny :) »
ajw
24/04/2018 23:12
A ja wiem czy w wierszu widać wiek? Dla mnie jest piękny i… »
ajw
24/04/2018 23:10
Czy chodzi tu o sztukę kochania? Ja idę " w tę… »
ajw
24/04/2018 23:04
Może zamiast "przychodzą", które jest w… »
ajw
24/04/2018 22:59
I ja oczy postawiłam w słup, bo zupełnie nie spodziewałam… »
Darcon
24/04/2018 22:42
Celna uwaga, Retro. :) Wprowadziłem małą zmianę. »
Gramofon
24/04/2018 21:34
Ja kompletnie tego by ona była silna w tekście nie… »
purpur
24/04/2018 21:24
Hmmm... A ja kompletnie nie zgadzam się z przedmówcami :p»
retro
24/04/2018 21:21
Decand, zmotywowałeś mnie. Uwzględnię Twoje sugestie.… »
retro
24/04/2018 21:13
Bardzo metafizyczny kawałek. Sielankowy. Czekamy na więcej… »
Decand
24/04/2018 21:13
Decnad twierdzi, że Darcon napisał wszystko co mógł odnośnie… »
retro
24/04/2018 21:07
Gramofon, to jest silna kobieta, a one nie targają się na… »
Gramofon
24/04/2018 21:05
Poprawne, płynne i takie tam, jako część większej całości… »
ShoutBox
  • jskslg
  • 24/04/2018 23:36
  • pod jaka kategorie zaliczaja sie dzienniki?
  • Decand
  • 24/04/2018 22:39
  • Solucja wydaje się bardzo prosta - nie bądź poetą, nie czytaj poezji z Internetu, nie miej raka.
  • jskslg
  • 24/04/2018 22:21
  • Ja wole sprawdzać te z góry, bo zazwyczaj są po prostu przyjemniejsze do czytania i nie dostaje raka od jakichś Mickiewiczow wannabe
  • mike17
  • 24/04/2018 21:27
  • Właśnie dlatego, że jest na górnej to ciągnie do komentowania. W dół raczej mnie nie ciągnie, acz jak wspomniałem dolna obfituje w dobre teksty. Jak widać nie ma reguł, półki raczą tym samym.
  • Decand
  • 24/04/2018 21:19
  • Ale upraszczanie tego tematu też nie ma sensu. Nie będzie nigdy skonkretyzowanej odpowiedzi na pytanie "Dlaczego?". Sprawa subiektywna, niestety. Ostatecznie trzeba brać się do roboty w komentowaniu.
  • Decand
  • 24/04/2018 21:18
  • Tendencja wydaje się prosta - skoro tekst jest na górnej półce to po co miałbym go komentować? Nas, z natury, ciągnie bardziej do rzeczy gorszych niż do lepszych. Podbicie ego i te sprawy.
  • mike17
  • 24/04/2018 21:16
  • To, dlaczego nie rozumiesz to już twoja sprawa, ale jest jak piszę. Zastanawia mnie fenomen dolnej półki. I czemu te utwory jakoś się bronią. Na górnej są "tuzy", których nikt nie nie czyta.
  • purpur
  • 24/04/2018 21:07
  • Nie do końca rozumiem dlaczego łączysz "półki" z ilością komentarzy? Nie za bardzo widzę związek...
  • mike17
  • 24/04/2018 19:09
  • Zawsze mnie zastanawia, dlaczego tak wiele utworów z górnej półki prozy ma ZERO komentarzy. A te z dolnej hulają w najlepsze :)
  • Zola111
  • 24/04/2018 18:41
  • Piszcie wiersze do Zaśrodkowania. Czekamy.
Ostatnio widziani
Gości online:14
Najnowszy:Zadrogase9a
Wspierają nas