portret inter-punktualistyczny - introwerka
Poezja » Wiersze » portret inter-punktualistyczny
A A A

 

napisana
piękną faustyną
zmysłową marią
magdaleną
ubraną w zgrzebny
len

                                    nickiem
nieb             a               mi
siódme wciąż kołysze
niespokojne mrucz
anki

jawi się luiz dianą
i dahem nad głową zbyt rozedrganych gwiazd

(jest tyle miejsc
i czasów – również ten i sny,

które ożywiam,
virginia we własnym pokoju)

 

 

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
introwerka · dnia 19.09.2017 04:25 · Czytań: 356 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 7
Komentarze
Miladora dnia 19.09.2017 14:27
Niezła słowna zabawa, Gwiazdko. ;)
Ale ciekawie jest rozszyfrowywać pojedyncze znaczenia.

Len nickiem nieba, lennikiem nieba, siódme niebo, Luizjana, dahem, który czytam jako zniszczenie nad głową zbyt rozedrganych gwiazd i dachem nad głową gwiazd, virginia - stan w USA i jednocześnie dziewica. Sporo tego. :)

Tylko to mi przeszkadza:
Cytat:
nieb a mi

- mi wciąż kołysze siódme - coś bym z tym zrobiła, bo nawet jeżeli czyta się "niebami", trudno jest logicznie połączyć to słowo z czymkolwiek.
Rozważ jednak "mnie".

Serdeczności. :)
introwerka dnia 19.09.2017 14:59
Milu,

bardzo, bardzo cieszy mnie Twój ciepły odbiór :) Co do „mi” - zdaję sobie sprawę z jego pewnej „koślawości”, jednak zależy mi na tym „niebami”, jak również - na drugim znaczeniu, które spróbuję wyjaśnić: w zdaniu „siódme wciąż kołysze mi niespokojne mruczanki” „mruczanki” to jakby moje maleńkie dzieci (w znaczeniu metaforycznym, jak i metonimicznym), czyli że siódme niebo jest nianią moich mruczanek ;)

Cieszy bardzo Twoje czytanie i trafne rozszyfrowanie znaczeń :)

Serdeczności ze słonecznej Łodzi :)
Zola111 dnia 20.09.2017 00:20 Ocena: Świetne!
A to bym przegapiła taki kąsek! Niełatwo się zamieszcza tekst z elementami graficznymi! Wiem coś o tym. Ale to oczywiście margines komentarza: Co było do rozszyfrowania, powiedziała już Miladora. No, może jeszcze poszukałam Virginii Woolf i punktualizmu w tytule wiersza, co odesłało mnie do terminologii muzycznej i biologii. Więc tylko wyrażę podziw dla niewyczerpanej Twojej inwencji słowotwórczej i lingwistycznego talentu. Jestem pod wielkim wrażeniem. Serdeczności,

z.
Usunięty dnia 20.09.2017 11:08
Introwerko, przerósł mnie ten wiersz. Ale piszę komentarz, żeby zaznaczyć, że cały czas Cię czytam. Ostatnio mam zastój poetycki, wiec i do komentarzy weny też nie mam. No może dziś mnie trochę natchnęło.

Jedyne co w tym wierszu odczytałam to huragan emocjonalny we własnym wnętrzu. I nie wiedzieć czemu, ten huragan kojarzy mi się erotycznie.

To tyle ode mnie, na ten czas.

Pozdrawiam :)
introwerka dnia 20.09.2017 12:24
Zolu,

dziękuję pięknie za czytanie, dobre słowo dla wiersza i wyszukanie dodatkowych smaczków :) Szczególnie ucieszyło mnie wychwycenie nazwiska Virginii Woolf, feministyczno-duchowej matki wielu moich wierszy, w tym i tego :)

Buziaki :)


Wiktorio,

miło mi bardzo, że do mnie zaglądasz :) Ja też ostatnio niewiele komentuję, z uwagi na pewien projekt poetycki, w którym biorę udział, ale w pierwszej wolnej chwili na pewno zajrzę i do Ciebie :)

Cytat:
ten huragan kojarzy mi się erotycznie.

Podoba mi się bardzo użyte przez Ciebie porównanie - huragan to żywioł, łatwo przenoszący inne żywioły, np. ogień kobiecości ;) I zostawiający daleko za sobą męskie ciężary.

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :) Serdeczności :)
Opheliac dnia 20.09.2017 19:08 Ocena: Świetne!
Mnóstwo tutaj tęsknoty do prawdziwej miłości, bycia w przysłowiowym siódmym niebie. Tak m.in. odczytuję ten wiersz.

Cytat:
(jest tyle miejsc
i czasów – również ten – i sny

Na dobrą sprawę - jak się z rozpędu przeczyta pogrubiony fragment, brzmi prawie jak - tęskny ;)

Bardzo ładny, Werko, i chyba nie muszę, ale powtórzę za poprzednikami - niezmiennie świetne zabawy lingwistyczne u Ciebie. ;)
introwerka dnia 20.09.2017 20:48
Ophelio,

bardzo się cieszę, że jesteś i czytasz :) Masz rację - dużo w peelce (a i we mnie jako autorce) tęsknoty za prawdziwą miłością, za właściwymi jej przyjaźnią, wspólnym pokonywaniem trudności i zrozumieniem. Jednocześnie zdaję sobie sprawę, że miłość to nie tylko uczucie, ale też - i może przede wszystkim - sposób życia, odnoszenia się do innych ludzi i w ogóle przyrody ożywionej. W tym sensie chcę ją uprawiać, a jest to przedsięwzięcie na lata :)

Dziękuję gorąco za bardzo piękną interpretację, szczególnie urzekło mnie Twoje odczytanie „ten i sny”, piękniejsze niż zamierzone „Tennessee” - jakbyś klaustrofobiczny z lekka „Tramwaj zwany pożądaniem” zamieniła w ten „zwany podążaniem” ;)

Serdeczności :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty