dziewczyna pod parasolem - akacjowa agnes
Poezja » Wiersze » dziewczyna pod parasolem
A A A
Od autora: Pozdrawiam :)

gdy niemal zabrakło sił
do otwarcia powiek
puściła

póki jeszcze mogła
nacisnąć klamkę
wyszła

 

teraz

mokre chodniki
niosą uśmiech pod dziurawym parasolem
stopy tańczą w rytmie
płynącym z chmur
tęcza gładzi po włosach
i odkrywa srebrne pojedyncze nitki

 

bo można
nawet jeśli dowód zmieniony już
czwarty raz

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
akacjowa agnes · dnia 29.09.2017 07:34 · Czytań: 739 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 17
Komentarze
allaska dnia 29.09.2017 07:50
czytam i czytam i niestety nie wiem o czym mówi tekst, zrozumiałam, że podmiot ma siwe włosy :)
Cytat:
tęcza gła­dzi po wło­sachi od­kry­wa srebr­ne po­je­dyn­cze nitki 


Cytat:
do otwar­cia po­wiekpu­ści­ła
- ale że co? co puściła? bąka? parasol? nie wiadomo B) potem mamy że wyszła, ok - to rozumiem, i co dalej? a dalej siwe włosy :)
"bo można" - co można pytam peela, narratora jak zwał tak zwał. Czy nie można było tego napisać w przystępniejszy, nieposzarpany sposób? :)
Nic mi ta historia, jeśli to historia, nie dała.
Pozdrawiam Agnes :)
Nalka31 dnia 29.09.2017 08:55
Zajrzałam Agnes do twojego wiersza i się uśmiechnęłam. Pomimo gorzkiej odrobinę nuty, to bardzo ciepły wiersz. Dużo w nim prawdy o przemijalności czasu, zdarzeń, ale tez najzwyklejszej chęci do życia, zmagania się z trudnościami i umiejętności cieszenia się z drobiazgów pomimo upływu lat.

A z drugiej strony, nie wiem czemu skojarzyło mi się to z piosenką J. Kaczmarskiego. https://www.youtube.com/watch?v=GZaI0WQrb5Y Zaprawdę przedziwne są drogi ludzkich myśli.

Serdeczności. :)
Miladora dnia 29.09.2017 11:49
A ja Cię zachęcam, Agnesko, żebyś popracowała jeszcze nad narracją. ;)
Pomyśl też o tym, że słowo "starsza" w tytule z góry uprzedza czytelnika, kim jest bohaterka wiersza.

Co do dwóch pierwszych króciutkich zwrotek wstępu - ich forma nie za bardzo współgra z resztą.
Też się zastanawiałam, co znaczy "puściła".

Cytat:
stopy tań­czą w ryt­mie
pły­ną­cym z chmur
tęcza gła­dzi po wło­sach

Tu wyraźnie poszłaś na łatwiznę w doborze środków poetyckich.
No i "tańczące stopy" niezbyt pasują do poprzedniego "gdy niemal zabrakło sił" - z jednej strony obraz kogoś, kto się ledwo rusza, z drugiej kogoś, kto nagle tańczy. Rozumiem, że chciałaś oddać pewnego rodzaju euforię bohaterki z wydostania się poza obręb czegoś, w czym tkwiła, ale to spory kontrast. "Pojedyncze srebrne nitki" we włosach też stoją w opozycji do zmienianego czwarty raz dowodu - włosy mówią, że bohaterka nie jest jeszcze stara, a dowód, że jest.
Dla mnie tu sporo sprzeczności, dlatego sugerowałam dopracowanie narracji.

Serdeczności. :)
akacjowa agnes dnia 29.09.2017 17:14
Allasko, Nalko i Milu, cieszę się, że Was zastałam pod wierszem :)

Wiersz celowo jest dość niespójny i poszarpany. Jak życie peelki zanim puściła i wyszła. Słowo "puścić" jest dla mnie wyjątkową metaforą (choć można się nie zgodzić). Często trzymamy się czegoś na siłę, bo tak trzeba, bo powinno się, bo "co inni powiedzą" itp. Tu bohaterka doszła do momentu, w którym był do wyboru koniec albo początek. Pierwotnie miała poukładane życie, ale nieswoje, powiązane, zasznurowane, "zagorsetowane".
Gdy podjęła decyzję o totalnej zmianie, poczuła wolność. Zadziałało to jak haj. Boso po kałużach. Pod dziurawym parasolem...
Ile lat trzeba mieć, by zmienić czwarty raz dowód? Czterdzieści? Pięćdziesiąt? Można mieć wtedy pojedyncze siwe włosy.
A co można? Wszystko, Allasko, wszystko :)

Starszą wyrzuciłam z tytułu. Jak tylko wpakowałam wiersz do poczekalni, to już wiedziałam, że to zrobię, jak się pojawi :)

Sprzeczności są. Niejasności też. Poszarpanie i niezgranie także. Takie jest życie mojej peelki :)

Nalko, dziękuję za piosenkę. To faktycznie piosenka o mojej bohaterce :) Złapałaś ją za rękę, kochana :)
Milena1 dnia 29.09.2017 17:47
Podoba mi się ten wiersz, nawet bez Twojego tłumaczenia, czuje się w nim tę nutę wolności,
odwagi bycia wolną.
Pozdr i proponuję spacer po Nowym Yorku , No może nie ze Stingiem ale też w miłym towarzystwie :)
https://youtu.be/jyzd7bHwlK0
akacjowa agnes dnia 29.09.2017 21:39
Cieszę się, Mileno, że przypasował Ci mój wiersz. Oraz, że tłumaczenie było zbędne. A za piosenkę bardzo dziękuję. Lubię ją :-)

Pozdrawiam
GreenTeaFan dnia 29.09.2017 22:02
gdy nie ma sensu czegoś ciągnąć trzeba sobie odpuścić i zostawić problemy za drzwiami.
Podoba mi się fragment o deszczu, jak w "Deszczowej piosence" śmiać się kiedy pada. W ogóle lubię o deszczu.
Lilah dnia 29.09.2017 23:32
Cytat:
bo można
nawet jeśli dowód zmie­nio­ny już
czwar­ty raz

Na pozytywne zmiany nigdy nie jest za późno. Co tam pesel! :)
akacjowa agnes dnia 30.09.2017 12:47
Green, Liluh, cieszę się, że jesteście :) A Wasz przyjazny odbiór wiersza raduje dodatkowo.

Buziaki :*
Miladora dnia 30.09.2017 12:59
akacjowa agnes napisała:
Słowo "puścić" jest dla mnie wyjątkową metaforą

Ale bardziej zrozumiałe byłoby - odpuściła. ;)
Gramofon dnia 30.09.2017 15:09
Mnnie się podoba, szczególnie jak się puściła, gdyby było inne słowo to nie byłoby tak fajnie.
akacjowa agnes dnia 30.09.2017 15:54
Hahaha, Gramofonie, rozbawiłeś mnie na całego. Dziękuję i pozdrawiam :)
JOLA S. dnia 30.09.2017 16:57 Ocena: Świetne!
Agnes,
chyba pójdę polatać z Tobą. Zanim, to zrobię pochwalę Twój wiersz. To niemożliwe kolejny talent pisze o jesieni i to jak!
"Uwzięłyście" się na mnie. Zachwyt goni zachwyt. Faktycznie niedługo będę latać nawet ze zwichniętym skrzydłem.

Serdeczności :) :)

JOLA S.

Powrót na / do/ PP to była słuszna decyzja. Cieszę się. :yes:
akacjowa agnes dnia 30.09.2017 20:00
Milu, pewnie "odpuściła" jest jaśniejszym słowem. Mimo wszystko będę się upierać, by zdjąć przekleństwo ze słowa "puścić". To nie jest złe słowo :)

Jolu, zawsze możesz wsiadać obok mnie na miotłę. Skrzydła są wtedy zbyteczne ;) Cieszę się, że dostałam pochwałę.

Pozdrawiam :*
Dobra Cobra dnia 30.09.2017 21:36
Tym razem boska poezja podana w sposób bardziej tajemniczy. Co nie znaczy: mniej interesująca.

Pozdrawiam,

DoCo
makir dnia 17.12.2019 15:58 Ocena: Świetne!
Z dotychczas czytanych tu wierszy ten najbardziej mi się podoba ,może dlatego ,że utożsamiłam się z pelką ,zawsze jest czas na nowy początek ,wystarczy tylko znaleźć w sobie odwagę by PUŚCIĆ to czego zatrzymać się nie może.:)m
akacjowa agnes dnia 18.12.2019 17:00
Cobro, tak rzadko tu zaglądam, że dopiero teraz zauważyłam Twój komentarz. Dziękuję pięknie... równo po dwóch latach ;)

Markir, bardzo mi miło, że wiersz trafił Ci w gust :) Masz rację z tym puszczeniem. W jednym z moich wierszy napisałam coś takiego:

puszczę się i będzie spokój
bo kto powiedział, że zawsze trzeba się trzymać ;)

Pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty