Życie I. Jajko - Silvus
Poezja » Wiersze » Życie I. Jajko
A A A
Od autora: 18.08.2017 — EDYCJA 08.02.2018: zmieniłem tytuł, by pasował do serii wierszy (poprzedni: "Jajko" ).

 

Przebijam skorupę
Zrywam wyobrażenia

Swędzi nowa skóra
Bolą zgniecione oczekiwania

Oślepia blask z pęknięcia
Zaciemnia przygotowany plan

Trzeba działać szybko
Zaczynam już słabnąć

Wykluwam się
Do innego świata

Tylko jakiego

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Silvus · dnia 30.10.2017 19:59 · Czytań: 820 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 6
Komentarze
trawa1965 dnia 09.11.2017 16:28 Ocena: Świetne!
O, pofatygowałem się, jak widzisz.

Wiersz ten posiada wyraźne motywy Józefa Barana, choć kładziesz nieco inaczej akcenty. U Barana było: "kiedy się wykluję, wszystko się rozleje i ja". A więc Baran się bał. U Ciebie zaś zdecydowanie dominuje ciekawość i chęć poznania, co jest po drugiej stronie. Jest to zbieżne z moimi poglądami.

To oczywiste, że "zaciemnia przygotowany plan". Też tak miałem. Dopiero w miarę upływu czasu pojawia się nowa rzeczywistość ( "to wiem, że nic nie wiem";)
Silvus dnia 09.11.2017 18:41
trawa1965 napisał:
O, pofatygowałem się, jak widzisz.

Miło mi więc. W szczególności - bo to ważny dla mnie wiersz.

Cieszy mnie, że odniosłeś moje do czyjegoś (pana Barana, ale go nie znam, więc dla mnie to "ktoś" ). Tak, nie boję się, dobrze zauważyłeś. Czy ja wiem, czy to ciekawość? Może, a pewnie nie tylko. Może i znużenie sytuacją przed wykluciem.

trawa1965 napisał:
wiem, że nic nie wiem

Prawda? Wyraźnie to zauważyłem.

Pozdrawiam!

PS. Może, jak chcesz napisać w komentarzu czy na forum cudzysłów w nawiasie ("" ), to wstawiaj spację pomiędzy końcowy cudzysłów a końcowy nawias, żeby nie wychodziły takie buźki ";)".
Jaga dnia 13.11.2017 22:54
Cytat:
Bolą zgnie­cio­ne ocze­ki­wa­nia

Świetne! W kontekście jajka ;) i życia.

Zmiana to dobra rzecz, a lęk przed nią jest czymś naturalnym. Chyba, że owe przeobrażenia nie są zgodne z naszymi życzeniami...
Wiersz skłania ;) Do myślenia oczywiście.
Pozdrawiam ciepło,
Jaga
Silvus dnia 13.11.2017 23:42
Dziękuję, @Jago, że przyszłaś i skłoniło Cię. :)

Owe przeobrażenia chyba nie są ani zgodne, ani niezgodne. W zasadzie trudno powiedzieć. Zmiana zachodzi, jak to z wykluciem - poza mną. Ale teraz jakbym już się przezwyczajał. Umiem szybko krzepnąć. To chyba niedobrze (lub dobrze).

Pozdrawiam.
Krzysztof Konrad dnia 13.01.2018 20:58 Ocena: Świetne!
A jak tam Silvus z poezją.

Tak żeś ten rym zaszyfrował, że nie mogę się nadziwić. To sztuka. O to chodzi w rymach. Mają być zakamuflowane. Koncepcja przeciwności każdego dwuwersu wyszła ci bez sztampy. Raczej z kategorii lekkich, ale jak sobie przyrównuję tę pieśń do własnego żywota, to wszędzie pasuje. Moim zdaniem dobrze kumasz ludzką psychologię. Wygrzebałeś to, co w nas drzemie, gdzieś między drobnymi wyładowaniami w neuronach. I to przelałeś.

Ściągnąłeś magię na ziemię. Bardzo podoba mi się ten wiersz. Pamiętam, jak odkryłem Twoją twórczość po jakiejś prozie i było bardzo spoko, ale tu, w wierszu, jesteś gość. Pozdrawiam.
Silvus dnia 13.01.2018 21:06
Krzysztof Konrad napisał:
A jak tam Silvus z poezją.

Nijak. Wyprułem się (w pozytywnym znaczeniu) i teraz wiersze sobie na dysku, a ja sobie w prozie. Nastąpi okres marazmu, a potem może coś znów sklecę. Lubię oddawać uczucia słowem (choć nie tylko). Kiedyś przywiązywałem do tego większą wagę i się czasem zżymałem na brak weny, dziś nie mam za złe, jeśli od przypadku do przypadku.

Krzysztof Konrad napisał:
Tak żeś ten rym zaszyfrował, że nie mogę się nadziwić.

Ale jaki rym? Co masz na myśli? <głowi się>

Krzysztof Konrad napisał:
Koncepcja przeciwności każdego dwuwersu wyszła ci bez sztampy.

Dziękuję. Co prawda przeciwności nie odczytuję, ale koncepcja dwuwersów jakaś była.

Krzysztof Konrad napisał:
Raczej z kategorii lekkich, ale jak sobie przyrównuję tę pieśń do własnego żywota, to wszędzie pasuje.

No właśnie, taki miałem zamysł. Kilka razy doświadczyłem, gdy pasowało, to i zebrałem wrażenia do kupy.

Krzysztof Konrad napisał:
Moim zdaniem dobrze kumasz ludzką psychologię.

Tym bym się nie poszczycił, ale dziękuję. W sumie nawet z psychologią do czynienia w życiu niewiele miałem.

@Krzysztofie, mogę się domyślać, czemu tu przyszedłeś, mogę się nie domyślać, ale i tak bardzo mi miło, że odkryłeś (przy okazji), że Ci się (tak) podoba. :) Mnie też się podoba... jak mało który mój wiersz.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty