Po horyzont - Nalka31
Poezja » Wiersze » Po horyzont
A A A
Od autora: Kolejna "piosenka", której wena nie pozwoliła spać spokojnie. :) Mam nadzieję, że może kiedyś będzie można ją zaśpiewać. :)

 

 

Gdy zbyt ciasne będą ściany w twoim domu
i zatęsknisz za łopotem białych żagli,
spakuj worek, wyjedź z miasta po kryjomu,
tam, gdzie wolniej płynie życie, czas nie nagli.
 
Ref.

Po horyzont wokół ciebie tylko błękit
i śpiew fali, która tuli się do burty.
Słowa same układają się w piosenki,
rozpryskując się na dziobie w skoczne nuty.
 
Na pokładzie siądź z butelką pełną rumu.
Spójrz, jak gwiazdy lśnią wysoko ponad masztem.
Błyszczą reje, dookoła żadnych tłumów.
Nawet słońce świeci w górze dużo jaśniej.
 
A o pośpiech, co tu mówić znacznie trudniej.
Wiatr leniwie trąca wanty w rytmie salsy.
Głód z hamaka cię wygoni znów w południe,
bo nie liczą się zegary, poza własnym.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Nalka31 · dnia 16.11.2017 07:48 · Czytań: 584 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 16
Komentarze
Miladora dnia 16.11.2017 14:24
Bardzo ładna piosenka, Nalcia, w rytmie 12/4/4/4 i z dobrymi rymami. :)

Zwróć jednak uwagę na nadmiar zaimków zwrotnych:
Cytat:
Po ho­ry­zont wokół cie­bie tylko błę­kit
i śpiew fali, która tuli się do burty.
Słowa same ukła­da­ją się w pio­sen­ki,
roz­pry­sku­jąc się na dzio­bie w skocz­ne nuty.

Przy odrobinie dobrej woli można je ominąć.

Cytat:
Nawet słoń­ce świe­ci w górze dużo ja­śniej.
A o po­śpiech, co tu mówić(,) dużo trud­niej.

- a o pośpiech, co tu mówić, znacznie trudniej -

Cytat:
Głód z ha­ma­ka cię wy­go­ni na po­łu­dnie,

Rozumiem, że w południe. Może więc - wygoni znów w południe?

Serdeczności. :)
JOLA S. dnia 16.11.2017 14:39
Nalko, nie przejmuj się. Za "się" dawno oberwałam. Uważam pod nogi, bo z sekatora Mili, wszystko może, jeszcze spaść. Oby nie głowa. :(
A teraz poważnie piosenka jest śliczna. Czy ma już konkretnego adresata? Odrobina dobrego marketingu i " żaglowa" brać będzie nucić na Jezioraku i nie tylko.


Podoba się. :)

Pozdrawiam cieplutko :)
Noescritura dnia 16.11.2017 18:54
Hej! Sama swego czasu też pisałam piosenki, których tematem było pozytywne rzeczy typu wiosna, błękit itp. Pozytywnie odbieram choć jest coś co mi nie gra:

Cytat:
Spójrz, jak gwiaz­dy lśnią wy­so­ko ponad masz­tem.

a dwie linijki niżej
Cytat:
Nawet słoń­ce świe­ci w górze dużo ja­śniej.

tylko to tak bliskie sąsiedztwo dnia i nocy mi jakoś nie pasuję, ale to nic, pozdrawiam.
Nalka31 dnia 16.11.2017 21:03
Milu,

bardzo mnie cieszy, że piosenka spodobała się. To od razu wywołuje uśmiech. Niewątpliwie masz rację, że "sięjoza" zajrzała mi do refrenu i nie od razu zwróciłam uwagę. Cieszył mnie fakt jej powstania w niecodziennych warunkach. :D Korekta tej "sięjozy" zapewne wskazana, zatem pomyślę. A ponieważ pisane jest to niejako w konkretnym celu, to pewnie będę się też liczyć z opinią zainteresowanych. :)

Co do dwóch pozostałych sugestii, to kupuję je bez ale. :)

Jolu,

wedle twojej rady nie przejmuję się. Aż taka "sięjoza" rzadko mnie dopada. Między innymi dzięki Mili. :)

Cytat:
A teraz poważnie piosenka jest śliczna. Czy ma już konkretnego adresata? Odrobina dobrego marketingu i " żaglowa" brać będzie nucić na Jezioraku i nie tylko.


Owszem, jeśli się powiedzie, to i brać żeglarska będzie ją śpiewać. Cieszę się podobaniem.

Noescritura,

miło gościć w moich skromnych progach.

Cytat:
tylko to tak bliskie sąsiedztwo dnia i nocy mi jakoś nie pasuję


A dlaczego nie, skoro nie ma tu określenia konkretnego czasu. Jest tylko miejsce z dala od codziennego pośpiechu. :)

Pozdrawiam serdecznie. :)
Lilah dnia 16.11.2017 22:13
Jak śpiewnie, Nalko. Podoba się :)
kamyczek dnia 16.11.2017 22:14
Zgadzam się z Miladorą, bardzo ładna piosenka, Nalko.
Z przyjemnością pobyłam u Ciebie.
Pozdrawiam.
Jacek Londyn dnia 16.11.2017 22:43
"Wiatr leniwie trąca wanty w rytmie salsy"
Posłuchaj Nalko, jaka ta salsa jest leniwa. :)
https://www.bing.com/videos/search?q=salsa+you+tube&view=detail&mid=2E409686CF4CA8D58B4B2E409686CF4CA8D58B4B&FORM=VIRE

pzdr
JL
Nalka31 dnia 16.11.2017 23:21
Lilu, Kamysiu,

niezmiernie miło mi, że zostawiłyście dobre słowo dla mojej piosenki. :)

Jacku,

Jacek Londyn napisał:
Posłuchaj Nalko, jaka ta salsa jest leniwa.


Ja wiem jaka jest salsa, leniwie wcale nie znaczy, że wolno w tym wypadku, a wręcz przeciwnie. Leniwie czyli od niechcenia, wolny duch, nieskrępowany, radosny.

Pozdrawiam cieplutko. :)
Jacek Londyn dnia 17.11.2017 07:44
Niektóre z synonimów leniwego: gnuśny, żółwi, nieruchawy, zgnuśniały, nieprędki, ciężki, pasywny, nierychliwy, rozleniwiony, nieruchliwy, senny, opieszały, leniuchowaty, niemrawy, rozleniwiały, ospały, niespieszny, wolny, rozlazły, spokojny, ślimaczy, ociężały, nieśpieszny, ślamazarny, flegmatyczny, nieskory, próżniaczy, wygodnicki, bezczynny, powolny, ...

Nalko, nie lepiej po prostu właściwie ruszyć wiatrem w rytmie salsy? Radośnie, jak wspomniałaś. :)

pzdr
JL
BeNeK dnia 17.11.2017 17:25
Ja chciałem tylko dodać, że nawet bez przypisu autora, że jest to piosenka i bez wyznaczenia refrenu, to podczas głośnego czytania tak mocno wybrzmiewa melodyczność, że każdy osobnik ciut inteligentniejszy od buta by rozpoznał, że jest to przygotowane do śpiewania ;) świetnie wyszło ;) bardzo bym był ciekawy jakby to brzmiało już w efekcie końcowym z muzyką i wokalem ;)
Pozdrawiam
Zola111 dnia 17.11.2017 23:36
Ja się od początku mocno ustawiłam z wiatrem tej szanty, Nalko, o czym wiesz.

Tu by się przydały przecinki:

Cytat:
spa­kuj worek (,) wy­jedź z mia­sta po kry­jo­mu,


Cytat:
tam (,) gdzie wol­niej pły­nie życie, czas nie nagli. 


Cytat:
bo nie liczą się ze­ga­ry (,) poza wła­snym. 


Ale, jak wiesz, piosenka bardzo mi się podoba. Brawo! Buziaki,

z.
Nalka31 dnia 19.11.2017 23:11
Jacek Londyn napisał:
Nalko, nie lepiej po prostu właściwie ruszyć wiatrem w rytmie salsy? Radośnie, jak wspomniałaś


Jacku,

wszak ruszam, chociaż w tym wypadku takie jest moje widzenie. Za wszelkie synonimy dziękuję, że przypomniałeś. :D Wykorzystam innym razem. Z pewnych względów, tekst chwilowo nie będzie się zmieniał. :) Tak czy tak zapraszam zawsze. :)

Benku,

Cytat:
bardzo bym był ciekawy jakby to brzmiało już w efekcie końcowym z muzyką i wokalem


Kto wie, może będzie okazja, gdy tylko zaistnieje taka sposobność. Cieszy, że się podoba.

Zolu,

podobnie jak Mila jesteś nieoceniona. Z racji łakomstwa zdarza mi się zjadać ten dość ważny element przecinkowy.

Pozdrawiam serdecznie. :)
dodatek111 dnia 22.11.2017 12:23 Ocena: Świetne!
Bardzo mi się podoba, gdyby mi ktoś przystawił nóż do gardła i kazał coś zmienić:) to wydaje mi się że fragment "cisza, spokój" brzmi zbyt banalnie, może coś z nomenklatury żeglarskiej...
Cytat:
Cisza, spo­kój, do­oko­ła żad­nych tłu­mów.

no może np "maszty, reje, dookoła żadnych tłumów" , ale to tylko tak :)
Nalka31 dnia 23.11.2017 00:29
Dodatku

miło, że zajrzałeś i spodobała się moja piosenka.

Jest to do przemyślenia pomysł, który wezmę pod uwagę. Może niekoniecznie od razu zmienię. :) Zwłaszcza biorąc pod uwagę przeznaczenie. :) Mając już jednak maszt w tej samej zwrotce, nie wypada go powtarzać. :)



Pozdrawiam. :)
Madawydar dnia 22.02.2019 08:41
Tak się składa, że w dzisiejszym świecie ludzie poszukują swoich własnych dróg do wolności. Dla jednych są to motocykle czy szybkie samochody, dla innych może to być pustelnia lub cela klasztorna, ale ja podobnie jak i Ty lubimy bezkres mórz i oceanów. To wspaniała piosenka żeglarska ( bo typową szantą to nie jest ) właśnie o wolności takiej, jakiej szukamy.
W przyszłym tygodniu będę miał przyjemność zaznać trochę tej wolności na festiwalu szantowym we Wrocławiu, oczywiście jak co roku pod hasłem "Wrocław żąda dostępu do morza"
Pozdrawiam
Ahoj.
Nalka31 dnia 01.03.2019 15:49
Madywar,

masz rację, ze ten tekst nie jest typową szantą. Jak i wiele innych utworów funkcjonujących w ruchu szantowym. Ale cieszy, że znalazła u Ciebie choć odrobinę uznania. :) Nie da się ukryć, że to, co wiąże się z wiatrem i wodą ma na mnie szczególny wpływ. Pozwala oddychać, zapomnieć o kiepskich dniach. Mam nadzieję, że szantowanie we Wrocławiu będzie udane. Tak jak ja cieszyłam się krakowskim festiwalem. I któregoś dnia może i mnie zapędzi do Wrocławia.

Cytat:
"Wrocław żąda dostępu do morza"


I oby tak było. :)

Pozdrawiam.
Ahoj!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty