Teraz możesz mi się dokładnie przyjrzeć - Jaga
Proza » Obyczajowe » Teraz możesz mi się dokładnie przyjrzeć
A A A
Teraz możesz mi się dokładnie przyjrzeć. Zmieniłam się? Chyba nie tak bardzo, bo po kilku latach poznałeś mnie na ulicy. Nawet wymieniliśmy parę zdań. Wątpię jednak, że zamykając oczy potrafiłeś odtworzyć mój portret. Sądzę, że nawet nie próbowałeś. Teraz jednak możesz mi się dokładnie przyjrzeć.

Wtedy w kościele, gdy stałam w białej sukience, odwrócona do Ciebie plecami, mogłeś obserwować jedynie moją wyraźnie zarysowaną talię. I nie wiedziałeś, jakiej długości mam włosy, bo upięłam je w kok. A potem nie było czasu. Wszystko odbyło się tak szybko. Byłeś tylko jednym z wielu gości składających życzenia. Nawet nie wiem, kiedy wtopiłeś się w tłum i zniknąłeś.

Za to teraz masz czas. Dopiero dzisiaj dostrzegłeś, że jestem piękną kobietą. Mam Twoje oczy i nos. Zauważyłeś? Dziś wiesz już, jak wyglądają moje usta, gdy się uśmiecham. Widzisz, jak unoszę brew, gdy się czemuś dziwię. Nie wiedziałeś, że palę, tak jak Ty? Niby skąd miałeś wiedzieć. Teraz jednak będziesz miał czas, aby mnie poobserwować. Dużo czasu.
Nawet nie przypuszczałeś, że robię tyle rzeczy, że zajmuje mnie tak wiele spraw. Radzę sobie całkiem nieźle, prawda? Jestem z siebie dumna. Mam plany i marzenia. Oczywiście, że je poznasz. Masz czas. Tak, jestem szczęśliwa. Nie dzięki Tobie. Raczej mimo Ciebie, Tato...

I może , kiedyś, mnie przeprosisz? Wciąż czekam, choć od wczoraj nie żyjesz.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Jaga · dnia 08.12.2008 11:24 · Czytań: 1641 · Średnia ocena: 3,29 · Komentarzy: 25
Komentarze
Usunięty dnia 08.12.2008 11:32
Cytat:
Teraz możesz mi się dokładnie przyjrzeć. Zmieniałam się?

A nie chodziło Ci o "zmieniłam się"?

Cytat:
I nie wiedziałeś, jakiej długości mam włosy, bo upiekłam je w kok.

Upiekła włosy? :smilewinkgrin:

Smutne, liryczne, krótkie ale nie wiem czy ładne. Nie ocenię tylko dlatego, że to nie moje poletko.
Miladora dnia 08.12.2008 12:09 Ocena: Przeciętne
Jaguniu, są powtórzenia do poprawienia.
Po kilku latach - kilka zdań.
Powtórzenie - Teraz możesz mi się dokładnie przyjrzeć. - moim zdaniem nie wzmaga efektu słów.
Myśl dobra, ale forma trochę nieporadna stylistycznie.
Zakończenie bardzo dobre, dlatego warto nad tym jeszcze popracować.
Pozdrówka ;)
bassooner dnia 08.12.2008 12:39
"Wciąż czekam, choć od wczoraj nie żyjesz."
______________________________________________________________
dla mnie to za bardzo wprost... chociaż sam nie wiem???
"Wciąż czekam, choć wczoraj odszedłeś"... ???
Tomi dnia 08.12.2008 13:49 Ocena: Dobre
Cytat:
Wątpię jednak, że zamykając oczy potrafiłeś odtworzyć mój portret.


czy?

Cytat:
Wydaje mi się, że nawet nie próbowałeś. Teraz jednak możesz mi się dokładnie przyjrzeć.


misie są fajne, ale trochę za blisko siebie

Cytat:
gości, składających


przecinek niepotrzebny

przeczytałem szybko, później zrobię to jeszcze raz i zastanowię się nad przekazem;)
ginger dnia 08.12.2008 16:04 Ocena: Dobre
Mi się pieczenie włosów w oczy rzuciło i niestety, ale zepsuło cały efekt - nie potrafiłam przestać się chichrać. I nawet śmierć na końcu nic tu nie zmieniła...
Cały tekst jest w stylu miniaturek, które ostatnio uprawiam z uporem maniaka, więc pod tym względem do mnie trafia. Czegoś mi w nim jednak brakuje... Nie wiem, czego. Wrócę, kiedy bohaterka przestanie włosy piec, a zacznie je upinać ;)
valdens dnia 08.12.2008 16:31 Ocena: Bardzo dobre
Interesujące i dobrze napisane. :yes: Ale ostatnie zdanie wydało mi się zbyt hmm... komercyjne (?)

bdb
Jaga dnia 08.12.2008 17:41
O rany;-) Dziękuję za komentarze, wezmę "misie" do serca;-) Poza tym rzeczywiście szkoda włosów;-) Czeka mnie dużo pracy, ale zakończenia nie zmienię. Pozdrawiam Was!
bury_wilk dnia 09.12.2008 10:58 Ocena: Bardzo dobre
Smutny ten tekst tak naprawdę... ale przy tym całkiem niezły
milla dnia 09.12.2008 12:12 Ocena: Dobre
Mocno, treściwie napisane. długość w sam raz, aby nie zanudzić. pomysł najzwyczajniejszy, ale obrobiony bardzo dobrze. Całą przyjemność zepsuło mi ostatnie zdanie o tej śmierci. Strywializowłaś sprawę, rozkliwiłaś ją niepotrzebnie
Jaga dnia 09.12.2008 17:40
Jeszcze raz dziękuję Wam za wszystkie wskazówki i komentarze. Zmieniam to, co najbardziej raziło. "Koń jaki jest, każdy widzi":smilewinkgrin: Jeśli nie napisałam inaczej, to znaczy ,że nie potrafię.

P.S. Zakończenie może i trywialne, ale takie pozostanie.
Buziaki:)
TheEnd09 dnia 09.12.2008 18:06 Ocena: Bardzo dobre
Dziwne. Już na samym początku wiedziałam, że tekst będzie kierowany do ojca.
Nie wiem, czemu wszyscy czepiają się o zakończenie. Mnie się podoba.
Nie podoba mi się natomiast "I może w końcu kiedyś mnie przeprosisz"- "I może, kiedyś, mnie przeprosisz?" albo 'I może w końcu mnie przeprosisz?". Zastanów się nad tym.
Pozdrawiam :)
Jaga dnia 15.12.2008 22:51
To dobrze, bo zakończenia nie zmienię:)
Pozdrawiam:)
dr_brunet dnia 23.05.2012 00:08
zakończenia nie zmieniaj:)
Anushka dnia 19.06.2012 22:21
Czytając takie teksty zawsze zastanawiam się ile w nich jest autobiografii, a ile fikcji literackiej. Jadnak niezależnie od tego, gdzie leży prawda, muszę powiedzieć, że tekst do mnie trafia.
Czytałam kiedyś książkę "Tatusiowa córeczka. Czyli o niezwykłym wpływie ojca na osobowość córki" (dla zainteresowanych: "Mamusiny syneczek..." )
Coś jest takiego w tych ojcach, że córki tak mocno wiążą się z nimi emocjonalnie...
Jaga dnia 21.06.2012 17:11
Dziękuję Wam dr_Brunet i Anushka

Zakończenia nie zmienię. Ile jest fikcji w tekście? To takie pytanie: ile jest cukru w cukrze?;-))
Anushka dnia 21.06.2012 18:14
Z tym cukrem to różnie może być :) Tak samo, jak z mięsem. Nikt do końca nie wie ile jest mięsa w mięsie. Zwłaszcza w parówkach ;)
Jaga dnia 21.06.2012 23:48
Brawo! ...i o to chodzi;-)
purpur dnia 17.02.2016 13:26
Strasznie lubię odwiedzać osoby, których wcześniej nie znałem, a które wpadły w moje skromne progi. Lubię dowiedzieć się, któż to taki szurał w sieni :) Do tego - mogę sobie wybrać co też skonsumować oczami, ah!, no czysta przyjemność :)

No i proszę, jaka niespodzianka się trafiła: "Teraz możesz mi się dokładnie przyjrzeć"

Jak widzisz nie mogłem zacząć od niczego innego, fakt, "kostucha" kusi i zaraz pewnie ją sobie pooglądam, no ale zacząłem tutaj...

Nie wiem co konkretnie to wywołało, ale od samego początku czułem w tekście żal, a może nawet nutę złości?
Pretensja - tak, to chyba dobre słowo...

A cała miniaturka - intrygująca. Bo czytając szukałem adresata tych słów, i do samego końca, nie byłem pewien, któż to może być. A i zakończenie - zacne!

Tak - tekst mi się podobał, daleki jestem od przyporządkowywania autora do tekstu, oceniam z dystansu, tym niemniej - brzmiał dość intymnie...

A teraz zobaczę coś żeś nawyczyniała z pewną damą, z ostrym narzędziem w dłoni!
Jaga dnia 17.02.2016 21:43
Purpur,
bardzo dziękuję za odwiedziny i miłe słowo:)
Tak, pretensja i żal pasuje tu znakomicie. Cieszę się, że oddzielasz autora od tekstu. Gdybym tego nie chciała, pisałabym pamiętnik :smilewinkgrin:
Izabea Bocian dnia 28.02.2016 10:19
Intrygująca miniatura, ta nie pewność... do końca. Jednak Szarytka dużo lepsza.
Jaga dnia 28.02.2016 20:26
Iza,
zgadzam się z Twoim zdaniem, bo do Szarytki mam sentyment. Tym bardziej, że długo nad nią pracowałam, a powyższa miniaturka powstała ot tak...
Pozdrawiam!
Jaga
retro dnia 10.03.2016 10:03
Relacje ojciec-córka są bardzo ważne dla małego, wzrastającego człowieka i jak ten dorosły to spartoli, to czasami może i lepsze zapomnienie (czyli końcowa śmierć), a z czasem może i wybaczenie.
No i zobacz do jakich rozmyślań skłonił mnie Twój tekst! :)
Jaga dnia 11.03.2016 12:13
Skoro skłonił do rozmyślań to już coś:) Dziękuję za odwiedziny!
Ten_Smiertelny dnia 09.11.2018 11:01
W Internecie nikt nie wie kim jesteś (no z małymi wyjątkami ;) ), a przynajmniej dopóki się nie odezwiesz, bo po tym już każdy wie, że jesteś skończonym idiotą… Mówię oczywiście o sobie. :)

No cóż nie ma co tego ukrywać – jestem głupcem. Jago, nic nie zrozumiałem. Kompletnie nic.

Inni jak widać pojęli, o co chodziło; ja przeciwnie – nie mam pojęcia. Rozsądek nakazuje ukrywać swą głupotę; ponieważ jednak nie jestem człowiekiem rozsądnym… wyjawiam wszem i wobec, że nijak nic nie pojąłem. O czym jest to opowiadanie? Jaki jest sens tej miniatury? Nie wiem.

Nie zachęcam cię jednak Jago do wyjaśniania tego wszystkiego. Ponoć czytelnicy chcą by traktować ich jako inteligentnych, a że nie wszyscy zrozumieją? – trudno!

Pozdrawiam :)
Ten Śmiertelny
Jaga dnia 08.11.2020 00:53
Ten_Śmiertelny, nie wyjaśniam zatem. Bo jak ktoś nie zachęca, nie będę zmuszać;) Pozdrawiam ciepło, Jaga N.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:28
Najnowszy:pica-pioa