Bycie sobą - Agnieszka M.
Poezja » Wiersze » Bycie sobą
A A A

Jestem w niebie

nad oceanem

słońce oślepia

moje ziemskie oczy

Stopy zanurzam

w bieli obłoków

Aniołowie

z aprobatą

pozwalają

kroczyć

mojemu ciału

po boskich

przestrzeniach

co są bliskie ziemi

i korzenia stworzenia

a ja jestem ziemią

która swym oddechem

stworzyła chmury

z nieskończonej bieli

przetykanej błękitem

wspomnieniem

czerni kosmicznej

i ciemnej materii

niewidocznej dla oczu

potężnej dla energii

 

Świadoma tych cudów

pod spodem

nade mną

przenoszę swą duszę

z jasności w ciemność

od serca do ciała

z energii w emocje

przenikam cała

 

I w najpiękniejszym

akcie

lekkości istnienia

łączę te dwa

światy

dwa stany skupienia

Duszę z ciałem

w jedność

w punkcie nieskończoną

 

Implozja

Energia

Światło...

 

Bycie sobą.

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Agnieszka M. · dnia 27.11.2017 07:38 · Czytań: 245 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 7
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
Silvus dnia 12.12.2017 13:57
Jakoś mi to bycie sobą nie pasuje na końcu. Może zbyt przyziemny zwrot? A może to ja mam inne skojarzenia niż z treścią wiersza? Niemniej świetnie, że jest puenta. :)

Ciekawy zapis. Podoba mi się również układ treści, tzn. przechodzenie (zdaje się, niejednokrotne) przez cykl: opis środowiska - opis zdarzeń - opis przeżyć.

Jeśli chodzi o same przeżycia, jakoś nigdy nie były mi zbyt bliskie, więc pozwolę sobie nie skomentować (żeby nie napisać jakiejś głupoty).

Pozdrawiam, Silv.
Agnieszka M. dnia 25.12.2017 02:43
Wiersz powstał nad oceanem. Przeżycia faktycznie nie ziemskie, ale wyjątkowo tam właśnie poczułam się sobą :)
Vanillivi dnia 25.12.2017 19:04
Jestem w stanie uwierzyć, że przeżycia były naprawdę nieziemskie (łącznie), jednak w poezji nie chodzi o to, by samemu się zachwycać, lecz by wywołać uczucie zachwytu w czytelniku.
Moim zdaniem tutaj nie do końca Ci się to udało. Mam wrażenie, że nie do końca miałaś jednak pomysł, jak przedstawić swoje obserwacje w poetyckiej formie, stąd początkowo mamy dość zwyczajny opis pocięty enterem (zdecydowanie go nadużywasz), a później popadasz w sporą egzaltację pisząc o aniołach, swych duszach i boskich przestrzeniach. Efekt końcowy jest dosyć kiczowaty.

Sugeruję, byś popracowała jeszcze nad tym tekstem, przemyślała jego formę, pozbyła się najbardziej kiczowatych zwrotów i zapychaczy, które nie wnoszą do tekstu nic ciekawego. Resztę warto by jakoś uporządkować, wyeliminować przypadkowe rymy "istnienia-skupienia".

Ten wiersz to Twój debiut na portalu, więc nie chcę być bardzo surowa. Nie wiem, ile masz lat ani od jak dawna piszesz. Na pewno, jeśli chcesz pisać dobre wiersze, czeka Cię jeszcze dużo pracy warsztatowej. Na początek może zapoznaj się z działem "Przydatne linki" i debiut poetycki. No i oczywiście dużo czytaj, przede wszystkim poezji współczesnej.

Pozdrawiam serdecznie
Silvus dnia 25.12.2017 21:51
Vanillivi napisała:
jednak w poezji nie chodzi o to, by samemu się zachwycać, lecz by wywołać uczucie zachwytu w czytelniku.

@Vanillivi, nie zgodzę się z Tobą. Chyba że masz na myśli jedynie pisanie dla innych.
Vanillivi dnia 27.12.2017 11:30
To może rozwinę myśl: nie mam na pewno na myśli "pisania pod publiczkę". Uważam jednak, że poezja (publikowana i udostępniana) powinna w jakiś sposób uwzględniać odbiór czytelnika (także po to, by np. go zezłościć czy nim wstrząsnąć). To wymusza przemyślenie tekstu pod względem tego, czy faktycznie czytelnicy mają możliwość wycztania z niego tego, co chcieliśmy przekazać. W tym przypadku jest to zachwyt oceanem, w innym przypadku zupełnie co innego.

Tutaj autorka zapewnia, jakie cudowne są przeżycia nad oceanem, ale czy czytelnik faktycznie dzięki temu tekstowi może cokolwiek z tego doświadczyć? Moim zdaniem raczej nie, na pierwszy plan rzuca się głównie jakaś egzaltacja podmiotu lirycznego.

Pozdrawiam serdecznie
Silvus dnia 27.12.2017 12:24
Dziękuję, @Vanillivi, pomyślę nad tym, co napisałaś.
Agnieszka M. dnia 09.01.2018 11:29
Dziękuję. Nie napisałam, że piszę o uczuciach uniwersalnych, czy nie, odczuwalnych nad oceanem tylko, że wiersz tam powstał :) Pisałam tam, ale o byciu sobą jakie ja przeżywam. Taki z resztą jest tytuł wiersza. Może wydaje Ci się to dziwne, zapewniam, ma swoją przyczynę.
Pozwoliłam sobie przeczytać Twoje wiersze, by się odnieść możliwie najwierniej do Twojej percepcji. Rozumiem, że to co nazywasz poezją ma jakieś konkretne cele. Czy coś wnosi, czy to czujesz, przekazujesz, widzisz itd. Kiedy czytam swoje wiersze widzę swoje uczucia, są inne niż Twoje i nie dbam, mówiąc może mało elegancko, o to, jak szeroko tafię ze swoim przekazem. Zapewniam, natomiast, że jest autentyczny. Jesteś bardzo dosłowna, łatwa w przekazie, oszczędna. Również w odbiorze wiersza. Jeśli czegoś nie rozumiesz, widzisz tylko niezręczność. Nie wszyscy myślą i odbierają świat tak samo. Ja nie piszę do wszystkich, a publikuję do tych co zrozumieją.
W Twoich wierszach wiele jest ulotności i codzienności, ale czuję w nich czasem takie silenie się na tę potoczność wielowymiarową. To tylko moja koncepcja i odbiór. I tak też jest z poezją. Nie zamierzam na razie zmieniać moich wyobrażeń i uczuć, jest w nich inna głębia, może nie uniwersalna, ale dobra dla mnie. Użycie słowa kicz jest takie niespójne w tym przypadku. Dla mnie Twoja prostota również może być odebrana jako kicz.
A teoretyzowanie z moim wiekiem to już trochę dziwne nie sądzisz ;)
"nie ziemskie" to takie moje rytmiczne słowotwórstwo. może nie akceptowalne dla jednych, ale fajne i twórcze dla innych.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty