Jeszcze będzie normalnie - Zola111
Poezja » Wiersze » Jeszcze będzie normalnie
A A A
Od autora: Płonna nadzieja o zjednoczonej opozycji, choć minął rok.

 

jeszcze będzie normalnie, zobaczysz.
sprawiedliwość prawdziwa i prawo.
marionetki, jak dawne koszmary,
poskładamy w pudełka wśród wrzawy.
 
dziennikarze powrócą, zobaczysz,
bakałarze, studenci, prawnicy,
zjednoczeni ideą, by kaczyzm
bezpowrotnie usunąć z mównicy.
 
jeszcze będzie normalnie, zobaczysz.
tylko muszą przemówić ludziska.
żeby kraj nasz na nowo był naszym,
nad podziały. a przyszłość mniej śliska.
 
sklepikarze, murarze, piekarze,
zjednoczona jak pięść opozycja,
mamy dość takiej władzy, co każe,
by do sejmu wchodziła policja.
 
urzędnicy, zbędnicy – pisarze,
naukowcy, jak ja – prości ludzie,
mamy dość takiej władzy, co każe
znów przeżywać nam zły polski grudzień.
 
 
21.12.2016.
 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Zola111 · dnia 19.12.2017 20:44 · Czytań: 554 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 18
Komentarze
Olga N dnia 20.12.2017 12:14
Miło się czyta Twój wiersz. Chciałabym jednak zwrócić uwagę na pojęcie normalność- ono ma tyle definicji ilu ludzi wygłaszało opinie i pisało o nim.
Zola111 dnia 20.12.2017 15:16
Olgo N,

nie będę sie wdawać w dyskusje o pojęciu "normalność". jest dla mnie oczywiste, że normalnie to normalnie. Jeśli dopuszczasz subiektywizm w interpretacji tego słowa, to już można się domyślać, że... No.

z.
Abi-syn dnia 20.12.2017 15:40
Jolie, taki świat, ktoś oddaje królestwo za miskę soczewicy, ktoś wybacza błędy za "piętset", ups, nawet nie zdając sobie sprawy, że jest to mniej niż czterysta (dla nieco bardziej wnikliwych WAT pozostał na poziomie 23)
Tekst publicystyczny, trzeba o tym mówić i pisać, w imię Suwerena (kto to jest? - bo to czym karmi tak zwany środek przymusowego przykazu - daleko odbiega od moich poglądów i wyczucia sprawiedliwości), robiona jest prywata i wychodzi całe warcholstwo, które, w nas, sory, w narodzie siedzi. I zdumiewa tylko jedno:
- ilość sfrustrowanych i zakompleksionych ludzi.
Olga N dnia 20.12.2017 17:24
Zola111
Dla każdego człowieka ,,normalność" znaczy coś innego. Jest to definiowane wieloma czynnikami, wychowaniem, miejscem w życiu i światopoglądem. Swojego punktu widzenia nie można traktować jak dogmat, obowiązujący wszystkich dookoła. Na to tylko zwróciłam uwagę, na ten jeden szczegół, całkowicie pomijając tematykę polityczną.
Nie jest w tej chwili ważne, jakie mam poglądy, kto wg mnie jest zły lub dobry.

PS: Nie wiem czego wg Ciebie można się domyślać.
Zola111 dnia 20.12.2017 18:58
Abi, Olgo,

dzięki za odwiedziny. Serdeczności.

z.
Bartek dnia 21.12.2017 17:12
Zolu, wstyd! Używasz poezji do celów niegodnych. Wszelkie angażowanie sztuki do bieżących sporów politycznych jest grzechem podwójnym: 1) czyni Poezję przedmiotem (a Ona - poszukująca Prawdy - jest podmiotem); 2) trywializuje & spłaszcza odbiorcę oraz rzeczywistość.

Oczywiście, zawsze możesz powiedzieć, że to taka satyra itd. I och, I ach, nie bądź taki poważny...

Jednak - Twój talent w słuzbie polityki & styl z Majakowskiego - wielkie rozczarowanie dla mnie.

Przepraszam, ale wydaje mi się, że Muza z Ciebie potężnie zakpiła. I pozwoliłaś się wciągnąć do klubu wierszopisarzy z wstydliwym rekordem.

PS. Drogi Administratorze PP - to nie jest górna półka. Weźcie się za rzetelną pracę! Kompletna rutyna..


6.5 Komentujący powinien kierować się poziomem utworu, a nie sympatią czy antypatią do twórcy.
6.8 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox, prywatna wiadomość lub inna forma kontaktu z autorem.
6.10 Zabronione są komentarze ad personam.

przyp. red. EF
Zola111 dnia 21.12.2017 18:14
Bartku,

jeśli założymy, co powiedziałeś, powołam się jedynie na prawo do swobodnej wypowiedzi. A że oceniasz wiersz nisko, to rozumiem. Wesołych świąt.

z.
Slavek dnia 21.12.2017 19:23
Cytat:
by ka­czyzm
uuuuuu :( powiało prostactwem, przypomina twórczość na ścianach w kiblu. W tym nie ma poezji! Ale tak zostaliście zaprogramowani, boicie się i nienawidzicie p. Kaczyńskiego i PiSu...za dużo TVN i GW...?
Cytat:
znów prze­ży­wać nam zły pol­ski gru­dzień
ja i pewnie większość Polaków, ma złe wspomnienia związane z 13 grudniem, a Ty?
Znalazłem parę rymów gramatycznych, więc ogólnie słabo, ale tak to jest z tekstami pisanymi pod wpływem emocji.
Pozdrawiam.


6.5 Komentujący powinien kierować się poziomem utworu, a nie sympatią czy antypatią do twórcy.
6.8 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox, prywatna wiadomość lub inna forma kontaktu z autorem.
6.10 Zabronione są komentarze ad personam.

przyp. red. EF
gabi dnia 21.12.2017 21:58 Ocena: Świetne!
Oni mają swoich piewców - „połetów” od siedmiu boleści, a „gorszy sort” ma milczeć?
Wiersz mi się bardzo podoba - zarówno treść, jak i forma. Brawo Autorko!
Zola111 dnia 21.12.2017 22:19
Gabi,

chyba tak jak Medeę, ściągnęłam Cię myślami. Serdeczności. Wesołych świąt. Dzięki.

z.
Miladora dnia 22.12.2017 00:10
Podpisuję się pod wierszem z następnym ukłonem dla Ciebie, Zolu.

Nie takiej teraźniejszości chcę dla dzieci i wnuczka.
I na pewno nie takiej przyszłości.


Spokojnych Świąt.
Zola111 dnia 22.12.2017 00:13
Milu,

ponownie dziękuję. Otóż właśnie! Wzajemnie - wesołych Świąt.

z.
Leszek Sobeczko dnia 22.12.2017 00:55
Nie pamiętam, by za mojego życia było normalnie; nie mam złudzeń na przyszłość; nikomu nie wierzę; już raz mnie zawiodły ikony 'styropianu', nie usłyszałem słowa przepraszam; czerwonymi gardzę, a ci teraz u władzy, cóż... płodozmian; poprzednicy spieprzyli sprawę, mieli możliwości jak nikt przedtem; ponoć demokracja to najlepszy z najgorszych systemów; zaufajmy zatem sobie nawzajem, a politycy niech się starają, bo za łatwo im przyszło nas podzielić - to taka moja refleksja na temat

Zdrowych Świąt bez polityki życzę :)
Zola111 dnia 22.12.2017 13:36
Leszku,

zdrowych, wesołych świąt.
BeNeK dnia 26.12.2017 19:12
Witaj Zolu. Po lekturze zarówno tego wiersza, jak i utworu Voila! zdecydowałem się i ja zabrać głos. Nie zgadzam się z głosami, że utwory o takiej tematyce nie powinny mieć statusu poezji. Poezja to tylko forma przez która autor chce wyrazić swoje zaniepokojenie, wykrzyczeć się czy cokolwiek innego. Podoba mi się rytmika tego wiersza. Pokazałaś, że technicznie jesteś na wysokim poziomie i nikt ci tego nie może zabrać ;)
Co do samej treści - uważam, że trafiłaś w sedno z tym, że przyczyną tego co dzieje się w Polsce jest słaba opozycja. Bo w dojrzałej demokracji partia, która jest u władzy musi liczyć się z tym, że w razie popełnienia gafy może być zastąpiona przez partię opozycyjną. Osobiście uważam, że społeczeństwo polskie nie dojrzało do demokracji, co widać np. we frekwencji na wyborach, czy w wiedzy przeciętnego obywatela na temat systemu władzy w ojczyźnie.
Nie ważne, czy zgadzamy się z Zolą, czy też nie, to jej głos jest potrzebny, tak samo jak ktoś by napisał poemat wychwalający teraźniejszą władzę - jest to potrzebne. To MY jesteśmy suwerenem. To MY będziemy decydować kto wejdzie do Sejmu i do Senatu. Mamy realny wpływ na to jak wygląda ustrój naszego państwa.
Nie podoba mi się co robi PIS, nie ze względu na to, że to jest ta partia, czy ze względu na członków, ale z powodu ich buty i arogancji. Stosunkowa spora część posłów jest z wykształcenia prawnikami, a nie umieją stosować prawa. Trójpodział władz się wali. Ale dobry PR załatwi sprawę i zostaną na drugą kadencję.
Nie podoba mi się tylko określenie kaczyzm. Wydaje mi się aż nazbyt pejoratywne. Oczywiście zdradzieckie mordy nie powinny mieć miejsca, ale samo obrażanie czyjejś sylwetki nie doprowadzi do tego, by ludzie zaczęli samodzielnie myśleć. I dlatego uważam to określenie za brzydkie. Bo nie zmusi dużej masy ludzi do przemyśleń. Raczej powinniśmy się zastanawiać jak powinno być, a nie skupiać na tym jak teraz jest źle. Chociaż i to jest potrzebne.
Już kończę te moje dywagację ;)
Pozdrawiam
Zola111 dnia 26.12.2017 19:35
BeNKu,

dziękuję za tak obszerną wypowiedź. Zgadzam się także, że określenie zdradzieckie mordy to brzydkie określenie. To niestety cytat z wypowiedzi prezesa Kaczyńskiego.
Zaskoczyłeś mnie tak obszernym komentarzem. Dziękuję bardzo. Pozdrawiam,

z.
Vanillivi dnia 17.01.2018 12:06
Zolu, podoba mi się ten wiersz i zgadzam się z jego przesłaniem. Uważam, że polityka jest istotną sferą życia, dlatego nie ma sensu na siłę rugować jej z poezji (chociaż bardzo trudno jest stworzyć dobry wiersz polityczny). U Ciebie widać sprawność warsztatową.

Jedyne moje zastrzeżenia co do tego wiersza wiążą się z faktem, że jest on adresowany do już przekonanych, sympatyków opozycji i osób niezadowolonych z rządu Pis. Osób o innych poglądach raczej nie przekonasz, jak widać z powyższych komentarzy możesz wręcz zrazić. Zgadzam się z tym, o czym pisze Olga, "normalność" to bardzo ogólny termin, podejrzewam, że "twardy elektorat" Pis będzie definiował ją zupełnie inaczej niż Ty czy ja.

Pozdrawiam serdecznie
Zola111 dnia 22.01.2018 15:01
Vanillivi,

dziękuję pięknie, że zajrzałaś. Masz rację, że nie przekonam. Sądzę, że żadna wypowiedź nie przekona :( A normalność to stan, jaki jest właściwy wolnym ludziom, którzy nie zdają sobie z niego sprawy, ponieważ nie muszą. Pozdrawiam,

z.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty