Księżniczka - Ape
Proza » Humoreska » Księżniczka
A A A
Od autora: Każdy czyta na własne ryzyko:)

 

 

Spojrzałam w lustro. Z drugiej strony patrzyła na mnie uważnie twarz obcej kobiety.
- Czy jestem wiedźmą? - zadałam sobie w myślach pytanie - mój przyjaciel mnie porzucił. Mówił, że ma dość patrzenia na moją smutną minę, bo nie ma dnia, żebym na coś nie narzekała. Czy wiedźmy narzekają? Nie, wiedźmy parzą dziwne zielska i dają do wypicia swoim ofiarom. Mają ogromne nosy, brodawki i chichoczą złośliwie bez powodu. Niektóre nawet przygarniają czarne koty.
Jeśli nie wiedźmą to kim. Wpatrzyłam się w lustro i palnęłam się w głowę otwartą dłonią. Co za idiotka ze mnie.
Jestem zaczarowaną księżniczką ukrytą w zamkniętej wieży. To by pasowało. Czekam na rycerza w zakutej zbroi. Musi mieć zakutą zbroję, bo inaczej nie byłby rycerzem.
Zamyśliłam się. Rycerz był, i to niejeden, ale żaden nie zdjął pancerza. Ot, zobaczył i sobie poszedł.
Przyjrzałam się sobie uważnie. Włosy piękne, ale wcale nie lśnią jak dawniej i niefryzowane od lat, oczy piękne, choć smutne i pozbawione blasku, i w ogóle taka jakaś pogarbiona postać niepodobna do dawnej księżniczki. Nic dziwnego, że rycerze się nie poznali. Uśmiechnęłam się. O teraz o niebo lepiej. Zaczęłam się zastanawiać, co mi się podoba w rycerzach. Chyba to, że mnie ratują, zawsze.
Skąd mam wiedzieć co rycerz tam ukrywa. Może jest łysy i ma zwały tłuszczu na brzuchu? A może muskularne ramiona i prężny tors. Diabli tam z torsem, co innego się liczy. Jak to sprawdzić?
Proste, to ja muszę uratować rycerza i zdjąć mu tę nieszczęsne blachy. Od dziś zapisuję się na kurs rozbrajania.

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Ape · dnia 09.01.2018 19:55 · Czytań: 396 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 7
Komentarze
mike17 dnia 09.01.2018 20:19
Niestety, utwór kompletnie nie działa na mnie.
W kategorii wprawek jeszcze ujdzie, ale jako samodzielne dzieło już nie.
Jest w sumie o niczym.
Choć czuć w języku utworu jakiś potencjał, tematyka zwala wszystko na łeb na szyję.
Wychodzi nic...

Zupełnie niewysilony w złym tego słowa znaczeniu tekst.
Jakby napisany na kolanie.
Ja tego nie kupuję.
Do mnie to nie przemawia.
Usunięty dnia 09.01.2018 20:28
Teskt jakby jest częścią jakiejś całości i bez tej całości nie ma konkretnego wyrazu. Ot, przemyślenia pewnej kobiety, może księżniczki... Ja osobiście wolałabym wiedźmę hi hi, są ciekawsze niż księżniczki... To takie księżniczki zła.
O tekście cięźko coś powiedzieć. Za mało go, jak dla mnie osobiście. Jakby wyrwany z opowiadania i niedokonczony.
Jednak dodam cytat, który lubię, a bardzo mi tu on pasuje:
"Jeżeli w ogóle ma się wybór, a nie ma się należytej wprawy, w pierwszej kolejności ocenia się nie mężczyznę, ale łóżko." :)
Ape dnia 10.01.2018 07:20
Mike17, dziękuję za komentarz. Istotnie za szybko. To tylko szkielet.

Yennefer z Vengerbergu. "Księżniczki zła", bo zło zawsze pociąga.
Coś jest w tej sentencji o łóżku. Dziękuję.
Felicjanna dnia 13.01.2018 21:43
Cytat:
Cze­kam na ry­ce­rza w za­ku­tej zbroi. Musi mieć za­ku­tą zbro­ję, bo ina­czej nie byłby ry­ce­rzem.

Nie istnieje taki twór, jak zakuta zbroja.
Zakuty w zbroję - oznacza tyle, co w nią ubrany.
Musi być zakuty w zbroję, a nie - mieć zakutą. Jeśli mieć, to "na sobie"
Tyle tech, a co do wiedźm, to patrząc w lustro, nie widzę garbatego nosa. Miejskie wiedźmy nie są ohydne. Nie mogłyby działać :)
Co do utworku, to widzę go jako motywator dla Ciebie samej. W pamięci nie zostanie
Ape dnia 14.01.2018 21:32
Felicjanna, dziękuję.
Nie, miejskie wiedźmy mają dziś za szerokie usta:) Cóż, ciągle się uczę.
skroplami dnia 20.01.2018 12:13 Ocena: Dobre
No tak, odpowiedzi autorki "lepsze" od tekstu ;).
Co do zakutej zbroi, czemu nie, ciekawa przenośnia.
Zgadzam się z mike17, od niechcenia ;( <wiem, autorka myślała i poprawiała ;) >.
Ale, coś widać :). Ziarenko talentu, tylko zasadzić i podlewać, plus promyki słońca słońcu ukraść.
Przyznaję, nie czytałem i na razie nie przeczytam, nie z winy autorki a mojej, innych jej tekstów :(.
Dodam do powyższego, dlaczego zgadzam się z m17 :). Tekst odsłania jedno "oczko" autorki, reszta jak u "arabki", zakryta :(. Czyli myślę i daję wyobraźni wodze, a ta jak głupia, tego i ten :).
Ponieważ jednak jestem dojrzały, ukręcam jej łeb i czekam. Aż znajdę kawałek z czasu i odkryję co oprócz oka... w innych jej tekstach.
Uprzedzam, jestem zjadliwy, złośliwy, kąsam w serce prosto.
Hm, dobrze że autorka śmieje się z siebie i z nas, ok, nie będzie boleć ;).
Ape dnia 21.01.2018 16:42
Skroplami, dziękuję za ocenę i komentarz. Ciekawam tej zjadliwości i kąsania:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:60
Najnowszy:emilikaom