Kochajmy się - Silvus
Poezja » Pogranicze » Kochajmy się
A A A
Od autora: W tym przypadku zdecydowałem się z pewnych względów nie uwzględniać swojej zasady czekania, aż jeden mój tekst zejdzie z półki, zanim dodam kolejny. — Noc 28-29.08.2017 z późniejszymi zmianami — Taki eksperyment (acz nie w uczuciach)… może trochę zbyt kwiecisty, ja wiem… mniej-więcej tak czułem… Akapity w pierwszej wersji były nieco dłuższe. — @Mike, na Ciebie tu czekam przede wszystkim. — EDYCJA 07.02.2018: zmieniłem wygląd tekstu w polu "Od autora". Zamieniłem każde trzy kropki na wielokropek.

Kochajmy się!

Z odwróconych nagłą złością oczu, przez nieoczekiwaną dłoń z dłoni i przez bezsens zapomnianych rozmów; gdy pod powiekami mokre okna na cały świat, przybrudzone grubą kreską bezsilności. Zetrzyjmy ją, nie myślmy, nie czekajmy, teraz, zaraz, kochajmy się!

Gdy wspinamy się po szczeblach obojętności w niby-odpoczynku od bliskości. Gdy nawozimy, by sztucznie zarosły nas obowiązki, i później, gdy ciężko zbieramy plony pełne pustych dni. Gdy przytłumiony wydech pół-słów, gdy bezgłośne pytania przykrym spojrzeniem – gdy za cicho, za cicho, za cicho…!

W znajdowaniu wciąż nowych argumentów przeciwko kochajmy się. Nie mając racji kochajmy się. Przez chęć bycia wciąż lepszym; przez od dzieciństwa wady charakteru; w mnogości dostępnych szans kołujemy, wytężamy wzrok – znajdźmy w tym siebie nawzajem, kochajmy się, zaczynając i kończąc!

Kochajmy się z bliska i z daleka. Kochajmy się jednocześnie i w swoich porach. Otulając się wspomnieniem chwili wzroku na ulicy. Łapiąc się za głowę. Kochajmy się przez zbyt gęste żywopłoty, nad naszymi ogrodzeniami, których siatkami odgradzamy przeszłość i teraźniejszość. Zamykajmy się, nawet na klucz, ale i wtedy – kochajmy się, choćby przez zatrzaśnięte drzwi! Przypomnijmy sobie o sobie…

Przez zbyt odległe gminy i zbyt dalekie obszary, bezlitośnie długimi szosami przez lasy i wzdłuż monotonnego plusku, wokoło za dużych jezior. Niech nasza miłość wspina się z nami na owe wysokie szczyty i przez tym bardziej stromą wysokość kochajmy się; rozepnijmy, przerzućmy linę, by nawet dolina dowiedziała się o naszej miłości. Wzdłuż dawno przejechanych ulic i autostrad, w przestrzeniach hal odlotów, z wewnątrz telefonów, przez zdjęcia, w numerach i między literami!

W zwykłych głosach w słuchawkach – kochajmy się. W chaosie niepewności jutra odnajdźmy naszą miłość. W ubóstwie wyobraźni, w jedynym możliwym wyjściu z sytuacji; gęstymi nocami w ciszy pościeli.

Więc kochajmy się, nie czekajmy… Choćby szum w głowie, deszcz w butach, chłód pod koszulą. Nie zważając na grad bodźców! wiatr rozproszeń! hałas, hałas, hałas!… Wyłączmy świat, by kochać. Znajdźmy nieustającą chwilę nawet wtedy, gdy zdrętwiałe podróżą ciało, odmawiające przyznania się do nas. Nawet gdy czujemy się kimś innym – nie poddawajmy się, kochajmy całym nim!

Splećmy nasze myśli, jadąc na, wracając z, czekając, do siebie samych zaczynając już szeptać, że tęsknimy. W nieustającej świadomości, że gdzieś istnieją obie połówki, kochajmy się z oddali… Wiemy, że gdzieś tam jesteśmy, a więc kochajmy się! Nie zapomnieliśmy jeszcze o tęsknocie – kochajmy się przez jej intensywność i dla jej wzrostu…

Rozpoczynajmy każde mrugnięcie od miłości. Nad wszystkimi chandrami rozpościerzmy parasol i pod nim kochajmy się. A gdyby nawet, kochajmy się przez chandry i właśnie wtedy… Dla tej męczącej nieprzewidywalności jednej strony i przez mdłą zwyczajność drugiej.

W rytmie cykań zegara; przez bezsenność i – bezsilność… Gdy nie wierzymy już w nic – jak najmocniej! Zróbmy jeden, jedyny wyjątek w tym wszystkim – mimo dążenia do entropii… Mimo tylu niewiadomych… mimo zwątpienia w ostatniej chwili… mimo wszystko!…

Kochajmy się!…

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Silvus · dnia 15.01.2018 20:04 · Czytań: 677 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 2
Komentarze
mike17 dnia 20.01.2018 17:00 Ocena: Świetne!
Jako autor miniatur miłosnych odnalazłem się u Ciebie bez trudu :)
Pietyzm i optymizm, z jakim piszesz, udziela się czytającemu.
Zwłaszcza mnie, który pisze głównie o kochaniu.

Chcę zwrócić uwagę na piękne metafory i słowną woltyżerkę momentami, kiedy tak bardzo zachęcałeś do kochania - to były wyżyny wyobraźni i pisania o uczuciu.

Skandowanie "kochajmy się" może zbyt częste, ale mnie akurat to uradowało - gdybym miał mówić do kobiety, zrobiłbym to tak jak w Twoim kawałku, by poczuła cały żar mego kochania.

Rzuca się w oczy barwność skojarzeń: piszesz tak rozlewnie, że po takiej lekturze nie pozostaje człekowi nic innego jak tylko jak najszybciej się zakochać :)

To jest opera emocji i uczuć, spektakularny pokaz siły kochania.
Podniosłeś to na wyżyny.
Po takim czytaniu nie można już nie wierzyć w miłość.
Dopóki ktoś tak pisze, miłość żyje w nas!

To sum up,

Takie teksty to moja bajka, jako że sam pisze na ogół o kochaniu.
Dlatego w pełni odnalazłem się w Twojej miniaturze, bo wiele skojarzeń było jakby z moich kawałków, jakbym czytał sam siebie, a to miłe i krzepiące.
To prawdziwy hymn.

I ja odchodzę jako kontent, a Ty witaj w Klubie :)
Silvus dnia 20.01.2018 20:03
mike17 napisał:
Chcę zwrócić uwagę na piękne metafory i słowną woltyżerkę momentami, kiedy tak bardzo zachęcałeś do kochania - to były wyżyny wyobraźni i pisania o uczuciu.

Czyli według Ciebie język nie za bardzo kwiecisty. To dobrze.

mike17 napisał:
Skandowanie "kochajmy się" może zbyt częste, ale mnie akurat to uradowało - gdybym miał mówić do kobiety, zrobiłbym to tak jak w Twoim kawałku, by poczuła cały żar mego kochania.

Tak właśnie, to "skandowanie" chciałem postawić jako trzon całości.

mike17 napisał:
Rzuca się w oczy barwność skojarzeń: piszesz tak rozlewnie, że po takiej lekturze nie pozostaje człekowi nic innego jak tylko jak najszybciej się zakochać :)

Żeby tak było...

mike17 napisał:
To jest opera emocji i uczuć, spektakularny pokaz siły kochania.

Twój komentarz też nie jest kameralnym występem. ;)

mike17 napisał:
Podniosłeś to na wyżyny.

No, mam nadzieję, że nie! Jeśli to miałby być wysoki poziom pisania o miłości, to... <rozmyśla o innych autorach>

mike17 napisał:
I ja odchodzę jako kontent, a Ty witaj w Klubie :)

Dziękuję, @mike, że zdecydowałeś się przyjść! Może nie skrytykowałeś za wiele, ale i tak czytanie Twojego komentarza jest przyjemnością, i byłoby nią w takim samym stopniu, zaryzykuję twierdzenie, nawet gdyby był napisany pod innym utworem. :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty