MIŁOŚĆ - dorkas
Poezja » Wiersze » MIŁOŚĆ
A A A

Kto mi powie, kto na świecie?

Gdzie największa miłość jest?

Kto potrafi obdarować?

A kto odczuł w życiu ją?

Czym ją zmierzyć i zobaczyć?

I czym w gruncie rzeczy jest?

Czy to dobroć nieskończona?

Miłosierdzie, radość, spokój.

Czy przebaczyć zdoła ona?

Zdradę, rozpacz, przemoc, ból.

Niepokojem jest czy szczęściem,

Radością czy smutkiem.

Powiedz proszę - TY człowiecze.

Umiesz odpowiedzieć mi?

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
dorkas · dnia 18.01.2018 08:15 · Czytań: 281 · Średnia ocena: 3,5 · Komentarzy: 11
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
Kopper dnia 18.01.2018 18:52 Ocena: Przeciętne
;)
mike17 dnia 19.01.2018 20:03
Tekst oparty na toporności i inwersjach.
Źle się czyta, bo brzmi to bardzo sztucznie.
Zupełnie jak nie wiersz, a jakieś bełkotanie.
Tak to widzę.
dorkas dnia 20.01.2018 22:47
Jeszcze raz napiszę, że nie jestem pisarka i nie chcę nią być, ale włożyłam w te wersy całe swoje serce i doświadczenie życiowe.Jeżeli Ty mike 17 tego nie czujesz co chcę przekazać to nie czytaj i nie komentuj moich wierszy.Skup się na kimś innym.
Krzysztof Konrad dnia 20.01.2018 22:56
Właśnie nie. Dodajesz tekst na portal literacki, co znaczy, że poddajesz go krytyce. Tekst jest sztampowy do bólu i, prócz oklepanych frazesów, nie ma wartości artystycznej, merytorycznej, ani żadnej innej. Inwersje tego typu strasznie kaleczą ten wiersz.
dorkas dnia 20.01.2018 23:01
Ok rozumiem.
Jacek Londyn dnia 20.01.2018 23:03
To, że się nie jest pisarzem/pisarką/lub poetą dotyka wielu. Jednak publikując na PP musisz zdawać sobie sprawę z tego, że będziesz oceniana. Nie za serce i doświadczenie życiowe, ale za to jak piszesz o tym, co Cię dotyka. Komentować może każdy. Nie bierz tego do siebie. Uwagi dotyczą tylko pisaniny, czyli rzeczy mało istotnej dla niepiszących.

JL
dorkas dnia 21.01.2018 09:57
Ja to doskonale rozumiem i przyjmę każdą krytykę dotyczącą tego jak i o czym piszę.Tak jak napisałeś, ale nie zgodzę się z tym, że ten wiersz brzmi bardzo sztucznie i jest bełkotaniem.Jednak zgodzę się z tym, że każdy ma prawo mieć swoje zdanie i akceptuję to. Ja również mam prawo mieć swoje zdanie i to wyrażać.Dziękuję za komentarze i wyjaśnienia. Jestem pierwszy raz na takiej stronie i wszystko jest dla mnie nowe.
Miladora dnia 21.01.2018 12:25
Nie przejmuj się - każdy zaczynał od niczego, czyli od utworu o mniej lub bardziej niskim poziomie. :)
I każdemu na początku wydawało się, że wystarczy przelać na papier to, co ma w sercu.
Tak jednak nie jest, bo poezja to wymagająca pani.
Nie chodzi w niej o to, by narzucić czytelnikowi uczucia, lecz by umieć je wywołać.
A wywoływaniu nie służy dosłowność i posługiwanie się wytartymi na przestrzeni wieków środkami poetyckimi.
Miłość jest jednym z najtrudniejszych tematów, dlatego początkujący nie powinni brać jej na warsztat, a jeżeli tak, to sięgnąć znacznie głębiej do wyobraźni, by wiersz nie był kalką czegoś, co zostało powiedziane już tysiące razy.

Po wierszu sądzę, że pociąga Cię poezja rymowana. Bo jest w nim rytm, chociaż nie potrafisz go jeszcze konsekwentnie utrzymać, i są rymy, chociaż je także gubisz.
Sam zamysł jest dobry - wersy o naprzemiennej liczbie zgłosek 8/7/8/7 spowodowane zastosowaniem rymów żeńskich (wielosylabowych) i męskich (jednosylabowych) to ciekawa forma, wdzięczna w czytaniu. Ale u Ciebie jest niestety różnie - raz tak, raz inaczej.
Żeby to był wiersz z prawdziwego zdarzenia, musiałabyś dopracować wszystkie braki rytmu i zadbać o konsekwentne rymy, nie mówiąc o treści, której przydałoby się nieco bardziej oryginalne spojrzenie.
Ale można potraktować go jak wprawkę warsztatową. :)
A z czasem będzie lepiej.

Miłego, Dorkas. :)
braparb dnia 21.01.2018 13:12 Ocena: Świetne!
Dor,
a mi się Twój wiersz podoba. Przeczytałem z przyjemnością Może dlatego że też nie jestem poetą. Oczywiście Mil ma rację w kwestiach warsztatowych. Trzeba się jej słuchać bo to mądra kobieta. Pozostałe krytyczne komentarze olej bo są durne i świadczą o tym że ich autorzy nie rozumieją co oznacza pojęcie: Kontekst.
Podoba mi się w Twoim wierszu autentyzm i świeżość. Uczucia sote. To lubię.
Gatsby dnia 21.01.2018 13:34
Wcześniejsze komentarze absolutnie nie sa durne, są tylko zbyt ostro napisane. Ja też, jakiś czas temu dodając na ten portal mój pierwszy tekst, pierwszy wiersz zderzyłem się z krytyką. Wszystko, każdy przecinek, każde źle napisane zdanie było cytowane, za co jestem niezmiernie wdzięczny!
Dzięki temu moje teksty obecnie są inne niż były kiedyś, co nie oznacza że są idealne. Mają błędy, być może do końca nie są zrozumiałe... dopiero któreś spojrzenie na nie, któryś powrót do nich pozwoli dojrzeć niedoskonałości, których obecnie nie widać.
pozdrawiam :)
dorkas dnia 21.01.2018 14:49
Dziękuję bardzo za rzeczowe i życzliwe rady. Ja osobiście nigdy nie interesowałam się formami literackimi i metodami pisania. Potrzeba wylania z siebie emocji przyszła nagle, więc usiadłam i po prostu napisałam bez wgłębiania się w sposób jaki to zrobiłam. Za dużo mi chyba zalegało i musiałam to " wylać ". Dla mnie te "pseudo " wiersze są ważne bo łączą się za wspomnieniami uczuć, które pchnęły mnie do napisania ich. Mam ich dużo i z pewnością wiele z nich tu umieszczę, bo mam potrzebę podzielenia się nimi.Proszę o wyrozumiałość,bo w tych już napisanych z pewnością niewiele zmienię. Po prostu podobają mi się takie, ale pisząc następne uwzględnię wszystkie rady, bo są cenne i rzeczowe.Jeszcze raz dziękuje. :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty