Żeś tyś rogaty - ClakierCat
Poezja » Wiersze » Żeś tyś rogaty
A A A

Żeś tyś rogaty

 

Nie pogodzę się z tobą w myślach,

wysłowię swe marzenia,

i w żadnych słowach potęg,

nie miniesz i nie zatrzymasz.

 

Jak mnie być więc w rozumie,

jak być pośrodku ciebie,

jak zgodzić twe niechciane,

zatrzymać z wypowiedzeń.

 

Co mnie ty rozrywasz szczęściem,

w niepojęciach ciszy,

i swych miłości potęg – 

ubierasz w ciszę i nie głuszysz.

 

Nie będę milczał gdy na ciebie patrzę,

w przemilczniu jesteś powściągliwa,

i nie ozdabiasz w miłości skrycie,

rozmową frazy tylko gdybasz.

 

Nie będę milczał nawet gdym

na ciebie patrząc w przemilczeniu,

widział swobodę w powściągliwość –

nie zdobisz w miłość czasem miła –  

i swą rozmową tylko gdybasz,

gdybasz tak skrycie, po kryjomu.

 

I gdybaniem swoim – na tak i na nie,

przeprowadzasz mnie w zaświaty,

i na tak powiadasz – że…

i na nie – żeś tyś rogaty.

 

czerwiec, 1993

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ClakierCat · dnia 26.01.2018 08:03 · Czytań: 359 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 4
Komentarze
Wiolin dnia 26.01.2018 10:41
Witaj.

Jako że wiersz jest b stary, można darować mu całą warstwę poznawczą. która jest bardzo ciężka, a i w niektórych momentach niezrozumiała. Zapewne potrzebuje głębokiego liftingu na miarę 21 wieku. Pozdrawiam.
ClakierCat dnia 26.01.2018 18:12
Wiolinie,

zapewne niezrozumiałość świadczy o mojej sprawności opisowej, tajemniczość aż do bólu, a o niskiej sprawności poznawczej co niektórych.

Chłopaki w XX wieku, w klasie LO mawiali: jeśli lecisz, to uważaj na druty, a teraz wiem, jakie druty, szarpiesz nieźle na tej gitarze, słuchałem ciebie na koncertach. W klasie maturalnej miałbyś ciężko u mojego polonisty w zdaniu poezji dwudziestowiecznej.
Przykro mi, że zmuszasz mnie do prowadzenia dialogów w tym stylu, kiedy rzecz tylko idzie o poezję, ja w poezji lecę swoją dróżką i bardzo uważam na tych co suszą, a dróżka moja jest „suszna”. Jestem od lat LO indywidualistą, zawsze to wszyscy zauważali, tutaj jest to bardzo w cenie, bardzo to doceniają wszyscy, i za to mnie szanują i lubią.

Pozdr. Zmień nuty i zacznij podgrywać… normalnie.

PS
Wyobraź sobie, że moja data pod wierszem to 25 stycznia, 2018 – co wtedy byś napisał w komentarzu, spróbuj teraz dokonać liftingu swojego komentarza… jestem bardzo ciekawy, co napiszesz poecie… i mojemu poloniście w klasie maturalnej.
--------------------------------------------------------------------------------

A teraz chciałbym napisać coś bardzo ważnego, nie tylko dla mnie. Pisanie wierszy lirycznych, miłosnych jest sprawą nie prostą, wszystkie poradniki pisania wierszy zalecają nie pisanie wierszy miłosnych na samym początku pracy twórczej, ale dotyczy (!) to tylko poetów poezji białej, gdyż pisanie lirycznych strof nie nabywa się poprzez ćwiczenie, tak jak nabyć można sprawność w pisaniu białej poezji, lecz wiersze liryczne (czytaj: zazwyczaj rymowane!) nabywa się samym sobą, czyli jest to wykładnia talentu danego człowieka, i tylko talentu (!), z tym talentem pisania wierszy człowiek przychodzi na świat. Dlatego poetów poezji białej jest dużo więcej niźli poetów poezji lirycznej, co przejawia się na polskim rynku wydawniczym. Szczególnym rodzajem talentu jest pisanie wierszy naśladowczych, to bardzo rzadko pojawiający się talent, ja piszę wiersze w stylu: Tuwima, Asnyka, Leśmiana, Baczyńskiego, Poświatowskiej, Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, piszę na motywach Gałczyńskiego, Grechuty i Starego Dobrego Małżeństwa (Adama Ziemianina)... i wielu innych.

Kilkanaście dni temu spotkałem się w Internecie z pewnym wydawnictwem, które drukuje poezję liryczną – to Wydawnictwo Astrum z Wrocławia, jest ewenementem na polskim rynku wydawniczym: drukuje białą i liryczną poezję (także rymowną), zaś poetów lirycznych wydaje w seriach wydawniczych, w systematycznych antologiach, jest ich kilka:

Wiersze sercem pisane (jest 6 serii)
Zanim zabierze nas wiatr (jest 3 serie)
Spieszmy się kochać bliskich (jest już 1 seria)
Modlitwy (jest 3 serie)
Modlitwa o miłość (jest 6 serii)
Modlitwy z aniołem w tle (jest już 4 serie)
Kobieta zmienną jest (seria wydawana tylko raz w roku na 8 Marca, bardzo ekskluzywna, jest 2 serie).
Miłość nie jedno ma imię (seria wydawana tylko raz w roku, na wiosnę, bardzo ekskluzywna, jest 2 serie).

W każdej antologii, znajduje się 10 autorów-poetów i 10 ich wierszy, wraz z biogramem i kolorowym zdjęciem. Nazwisk autorów współpracujących na stale z Wydawnictwem Astrum jest kilkadziesiąt, poetów lirycznych i poezji białej.


Astrum wydaje poetów w tomikach autorskich, ostatnio wydano następujących, znanych w Polsce autorów:

Agnieszka Monika Polak „Oblicza miłości”
Róża Ossowska „Przebudzenie”
Barbara Maria Laskowska „Dusza i kropki”
Andrzej Feret „Kaligraficznie”
Małgorzata Gołębiewicz „Pamięć obecności”
Jerzy Mróz „Szukanie”
Ewa Kosim „Inny wymiar świadomości”
Tamara Mariola Tarasek „Podróż w głąb siebie”
Marzenna Lewandowska „Erotyki. Bezwstydnie”
Stanisława Kalus „Kolaż pożółkłych i białych kartek”
Zdzisław Moczyński „Pani wierszy moich”
„Haiku” Pani Marii Bury (ma w wydawnictwie 7 tomików autorskich z haiku!)


Wydawane są wiersze dla dzieci (jest 4 serie), co na pewno zainteresuje wirtajkowych poetów z PP.

Obecnie trwa nabór do tomików w seriach:

KOBIETA ZMIENNĄ JEST. EDYCJA 2
WIERSZE DLA DZIECI. EDYCJA 5
MODLITWY.EDYCJA 4 WIELKANOC.

- i zachęcam do nadsyłania wierszy do tych antologii.

Przesłane wiersze są przyjmowane po ocenie Redakcji Wydawnictwa, w Redakcji pracują doświadczeni literaci oraz krytycy, autorzy książek poetycki i bestsellerów wydawniczych.

Wydawnictwo proponuje także wydawanie audio-tomików, wiersze czytają profesjonalni aktorzy, oraz proponuje komponowanie muzyki do wierszy w tworzeniu poezji śpiewanej – i nagrywa poezję śpiewaną profesjonalnymi wykonawcami – zatrudnieni po Akademii Muzycznej.

Wydawnictwo bardzo chętnie widzi poezję o zmienność natury ludzkiej - kobiet, ale i panów, liczą też na humor i fantazję poetycką.

Jestem przekonany, że wielu poetów z Altanki-Kołysanki PP znalazłoby w Wydawnictwie Astrum przyjęcie swoich wierszy. Jestem na PP od niedawna, ale uważam, że osoby, które poznałem w Altance-Kołysance:

Miladorę, Lilah, Apisa, Dodatka, Abula, Nalkę – spokojnie mogą się publikować w tym Wydawnictwie.

To wszystko na dziś, co chciałbym napisać w sprawie komentowania wierszy, nie tylko moich, proszę Redakcję PP o przyjęcie tego komentarza z ciekawością i sympatią.

Załączam pozdrowienia z uśmiechem.
Cat


Adresy w Internecie:

http://www.astrum.wroc.pl/

https://www.facebook.com/wydawnictwoastrumpl/
Noescritura dnia 01.02.2018 13:31
Tytuł i już blokada... Czy nie powinno być albo "żeś ty..." albo "że tyś..."?
ClakierCat dnia 02.02.2018 16:49
Żeś tyś rogaty

- odblokowałem, neo securitate...

B)


Nie pogodzę się z tobą w myślach,
wysłowię swe marzenia,
i w żadnych słowach potęg,
nie miniesz i nie zatrzymasz.


- dodam, ty psychologu poezji (ty psychiatro poezji), że jak wyżej, odblokowałem zwrotkę bez żadnych klasycznych rymów.

... to socjotechnika, taki PR, za to są paragrafy w Kodeksie.


neo securitate, to również dla ciebie:

http://www.portal-pisarski.pl/czytaj/62041/serce-skolatane
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty