Gnębiciele i Krzywdzeni Rozdziały 19 i 20 - Kazjuno
Proza » Długie Opowiadania » Gnębiciele i Krzywdzeni Rozdziały 19 i 20
A A A
Klasyfikacja wiekowa: +18

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Kazjuno · dnia 25.05.2018 08:19 · Czytań: 489 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 10
Komentarze
Usunięty dnia 25.05.2018 11:48
Hej,

Faktycznie ten fragment jest nieco inny. Bardziej, że tak powiem, ludzki. Czy to dobrze? Nie wiem. W końcu to książka o walce partyzantów AK z UBekami. Ale z drugiej strony wątki poboczne nadają smaczku, podsycają ogień akcji. Mnie akurat się podobało, choć pewnie znajdą się tacy, co stwierdzą, że pisanie o seksie, i to w taki sposób, nie przystoi do książki, która aspiruje na historyczną.
A teraz o wadach:
Cytat:
Na­prze­ciw wy­biegł za­cie­ka­wio­ny przy­by­łą wyżeł

Przerób to zdanie - kolejność słów. Może: naprzeciw, zaciekawiony przybyłą, wybiegł wyżeł? Choć w tym wypadku nie jestem pewien, czy przecinki być powinny - chyba tak.
Cytat:
Chło­piec z jej snów, sta­ran­nie do­bie­ra­jąc słów, snuł opo­wieść o po­by­cie w Al­pach szwaj­car­skich, a o Ta­trach po­wie­dział, że pre­zen­tu­ją się jak skar­la­łe pa­gór­ki.

Z tego, co kojarzę, to po "dobierać" powinien być biernik, czyli KOGO, CO, więc powinno być:' starannie dobierając SŁOWA.
Cytat:
    - Brawo Ja­nec­ki! Pan Ja­nec­ki na bur­mi­strza! W do­dat­ku ktoś z ukry­cia krzyk­nął: Bie­rut i Sta­lin to po­sra­ne chuje! 

Tu rozbij ten wiersz. Po "burmistrza" zrób następną linijkę albo rozdziel to didaskaliami. Pomyśl.
Cytat:
    Wiesz? Nie będę cię lał po mor­dzie. Po co se bru­dzić rence.

Na pewno chciałeś użyć RENCE, a nie ręce?
Cytat:
We­tknąw­szy głowę pod fi­ran­kę sto­ją­ca na dra­bi­nie dziew­czy­na, pa­trzy­ła do wnę­trza z sze­ro­ko otwar­ty­mi usta­mi, jakby za­hip­no­ty­zo­wa­na. 

Jak już pisałem, nie zwracam większej uwagi na interpunkcję, ale znów przecinek kompletnie zaburzył zrozumienie. Powinno być: Wetknąwszy głowę pod firankę, stojąca na drabinie dziewczyna patrzyła... A jeszcze lepiej byłoby: Stojąca na drabinie dziewczyna, wetknąwszy głowę pod firankę, patrzyła...

To tyle.

Pozdrawiam
Kazjuno dnia 25.05.2018 16:21
Drogi Antoni, jak zwykle jestem Ci niezmiernie wdzięczny za pomoc. Nie naniosę teraz poprawek, bo siedzę na tarasie całkiem sympatycznej kawiarni w Zamku Książ, gdzie dowożę swoje grafiki ( chałtura dla turystów). Siedzę przy tablecie co utrudnia pisanie.
Muszę Ci jednak wyznać, że miałem podobny do Ciebie dylemat, czy historyczną powieść o powojennej martyrologii Polaków, wypada urozmaicać scenami nadającymi się do niskich lotów opowiastek na pograniczu pornografii.
W którymś że wstępów tłumaczyłem jednak, że powieść adresuję do szerokiego, niekoniecznie rozmiłowanego w topowej literaturze, odbiorcy. Chciałbym też trafić pod strzechy, a tam sutener używający na sexy zbrodniarce jest motywem jak znalazł. Przy okazji upcham na wiochy trochę edukacji. (Wiem, że dla niezbyt dobrze znającej historię młodzieży, takie wtrącenia mogą ubarwić nużące ubijanie w głowach historycznej prawdy).

Tyle na razie Antosiu, jeszcze się odezwę. (Akuratnie przy sąsiednim stoliku rozsiadła się samotna dama uwodzicielsko kołysząc obnażoną do połowy uda nogą - wypada nawiązać kurtuazyjny dialog).
Dzięki i serdecznie pozdrawiam, Kaz


Część II odpowiedzi, a właściwie pogaduszek adresowanych do mojego przyjaciela AntosiaGrycuka. Jestem już w domu bo zgłodniałem, a poza kawusią nie miałem ochoty pruć się z kasy na tarasie przylegającym do wyjątkowo drogiej i pretensjonalnej knajpy w pobliżu Zamku.
Paniusia kiwająca zalotnie kształtną nogą, jak się okazało, polowała na forsiatego frajera. Oszukałem ją markowymi, nowymi ciuchami jakie zakładam na handlowe wyjazdy. Nie traktują Cię jak gołodupca i są dla Ciebie uprzejmiejsi.
Huśtającej zgrabną nóżką damie podejrzane wydało się moje skupienie na tablecie. Mimo to gdy ją zapytałem: exuse me, Madam are you from USA or may be from England?
Odpowiedziała: Ich bin keine Amerikanerin oder Englaenderin.
Ja na to miałem już dość i przeszedłem do rzeczy: - So ich glaube Sie sind eine sehr teuere Prostituirte. Wie viel nehmen Sie fuer eine Stunde.
Jej reakcja była gwałtowna. Poderwała się ze słowami: Spadaj bezczelny facecie, bo zaraz możesz dostać wpierdol.
No i wtedy poczułem głód. I to nie sexu, a zachciało mi się jeść. Wsiadłem w samochód i popędziłem do domu.
Musisz przyznać, że przygodę miałem niczego sobie.
Poprawki potknięć, które jak zwykle precyzyjnie wypatrzyłeś, naniosę później.
Jeszcze raz serdecznie pozdrawiam Cię Antosiu, Kaz
Usunięty dnia 26.05.2018 02:45
Aż sobie przetłumaczyłem z niemieckiego, bo go kompletnie nie znam. I... :-) Tak, przygodę miałeś niezłą :-)
Tak jeszcze sobie pomyślałem - do kogo chcesz adresować książkę? Pytam, bo temat AK jest popularny i zapewne nie tylko dorośli sięgną po tę książkę. I tu może rodzić się problem...
Pomyśl, czy właśnie chcesz, aby młodzież to czytała. Druga sprawa, że każdy, kto ma więcej niż 13-14 lat, już wie, co i jak, oraz że jak członek większy, to respekt większy - oględnie mówiąc. Więc może nie zawracać sobie głowy grupą docelową?... Tak tylko mędrkuję :-)

Pozdrawiam
Kazjuno dnia 26.05.2018 23:23
Właśnie dzisiaj AntosiuGrycuk spędziłem cały boży dzień obracając się w grupie wiekowej 13-14 lat.
Tak właśnie ja - starszy pan - pojechałem jako sportowy opiekun z najlepszym tenisistą z Wałbrzycha na turniej kadetów i kadetek do Wrocławia. Jako heteroseksualista szczególnie, aczkolwiek bardzo dyskretnie, zawieszałem spojrzenia na machających rakietami dziewczątkach, które w wyżej określonym wieku mają już tyle sexapilu, że chwilami doznawałem zawrotu głowy. Jeszcze na dodatek jedna z nich grała (nie picuję) w opinającej jej biust bluzeczce z wielkim napisem f#ck me today. Wiadomo, że krzyżyk to "u" i tak sobie teraz po przeczytaniu twego kolejnego komentarza pomyślałem, że masz rację. PO CO DO JASNEJ CHOLERY ZAWRACAĆ SOBIE GŁOWĘ GRUPĄ DOCELOWĄ?
Młodzież jest w "tych sprawach" bardziej obcykana niż nam się to wydaje.

Właściwie to przy okazji zwracam się do redakcji portalu. Zamiast pisać o tekstach +18 powinna być kategoria +13 i ta uznana za wystarczająco dorosłą, by oferować jej ( jeśli oczywiście będzie to współgrało z dramaturgią kreowanych przez nas utworów) łagodną formę pornografii.

Jeszcze raz dzięki Antosiu za podpowiedź. Pozdrawiam, Kj
Darcon dnia 26.05.2018 23:42
Myślę, że kategoria +18 jest właściwa. Prawo jest prawem, a rodzicie tejże trzynastolatki mogą nie podzielać Twoich, ani własnej córki poglądów i oskarżyć kiedyś portal w przyszłości o treści dla nieletnich. A koszulka, w której grała, nie będzie miała wtedy znaczenia.
Kazjuno dnia 27.05.2018 08:52
Darconie, przyznaję Ci rację. Pozwoliłem sobie na niestosowny żart.
Przepraszam.
Podtrzymję jednak zdanie o "obcykanej" młodzieży, na którą działa potężne lobby producentów odzieży, epatując ją zarówno reklamami jak i łatwymi do poszukania w internecie materiałami dotyczącymi uprawiania seksu.
Jako typowy wyznawca spiskowej teorii dziejów, lobbystów promujących seksizm doszukiwałbym się nie tylko w biznesie odzieżowym. Demoralizacja, towarzysząca rozluźnieniu obyczajów, spożywanie używek i alkoholu - co idzie w parze z seksoholizmem - osłabiają potencjał militarny narodów. Więc zainteresowane taką działalnością mogą być wrogie ośrodki wywiadowcze, prowadząc on line destrukcję przeciwnika metodą hybrydową.

Ponadto masz rację, PP nie zamieszczając ograniczenia +18, znalazłoby się w mało komfortowej sytuacji na sali sądowej, gdyby proces wytoczyli rodzice, obnoszącej się z zachętą do uprawiania seksu czternastolatki.

Jeszcze dopowiem ciekawostkę dotyczącą działalnością wywiadu sowieckiego i w czasach współczesnych rosyjskiego.
Otóż znaną w historii hipisowską rewolucję obyczajową w 1968 roku wspierał wywiad sowiecki, łożąc na to wielkie środki finansowe. Cel był prosty: promując rozwiązłość obyczajową i seksualną "ludzi kwiatów" osłabiano morale młodzieży, jednocześnie obniżając potencjał męskiej młodzieży jako żołnierskiego narybku.
Podobnie obecnie rosyjskie służby wspierają środowiska psedo obrońców przyrody. Tak zwanych "Zielonych" i wszelkie odłamy lewactwa (parady równości itp).
Ania_Basnik dnia 03.06.2018 11:04
No, no smakowicie tu dziś. Od erotyzmu aż kipi. Ale dobrze, takie jest życie, sacrum przeplata się z profanum. Bardzo wciągnęło mnie czytanie, a tu tak nagle urwałeś, filmowo :)
Budujesz napięcie. Jest dobrze, że pokazujesz kawał życia , a nie tylko jeden wątek :)
Tak trzymaj Kazjuno
pozdrawiam niedzielnie :)
Ania
Kazjuno dnia 03.06.2018 14:25
Och! Pojawiła się Ania_Baśnik! Bardzo się cieszę. Jedyna przedstawicielka płci pięknej, która zaszczyca mnie komentarzami.
I to jakimi!!! Dostaję od nich zawrotów głowy i pozostaje się modlić, żeby nie odbiła mi woda sodowa.
Z "profanum", to się zetkniesz w następnych dwóch rozdziałach. Zobaczysz jakich to perwersyjnych erotycznych praktyk nauczyło atrakcyjną Złotą Alę życie w zakładach penitencjarnych.

Ponadto już na wstępie zadaję potencjalnym Czytelnikom pytanie: czy ostrym skrętem w wątki erotyczne, przypadkiem nie sprowadzam powieści aspirującej do miana suplementu do nauki historii na manowce taniej pornografii?

Jednak już po powyższym Twoim komentarzu uspokoiłem się. Przynajmniej Ty Aniu nic takiego nie sugerujesz.

Miłej niedzieli. Pozdrawiam Cię, miła Aniu
Kj

PS Chciałłłem Twój komentarz oznaczyć na zielono, ale coś się zacięło.
mike17 dnia 03.06.2018 16:15
Myślę, że elementy seksualne są tu jak najbardziej na miejscu, nie są niczym nadzwyczajnym, w żaden sposób mnie nie poruszyły.
Ot, życie - jebanko zawsze będzie, czy za wojny, czy za pokoju, czy za kasę, czy za friko.
Czyli jak dla mnie, często piszącego o "tych sprawach" nie ma szoku.

Nawet odświeżyło to nieco akcję, bo umiejętne dawanie wątków pobocznych czyni cuda.
I Tobie się udało nie polecieć w jakiegoś pornola, ale ukazać parę ludzi, których może połączyć radosna kopulacja :)

Czyli kończąc, wątek płciowy jest niczym specjalnym w kontekście całości.
To normalność.
A że humorystycznie ujęta, to tym lepiej, no.
Kazjuno dnia 04.06.2018 09:03
Bardzo, Mike, dziękuję za wspaniały wpis. Tym razem, SWĄ wizytą, niczym celnym strzałem ze wspaniałej broni przeciwczołgowej - Panzerfausta - rozbiłeś w drobny mak wszelkie moje lęki i strachy, że wstrząsającą powieść historyczną faszeruję pornografią.
Mało! Uznałeś wzbudzające moje niepokoje fragmenty za czynnik pozytywnie urozmaicający historyczną opowieść.
Jestem Ci wdzięczny za potraktowanie tych wątków pobocznych, wręcz, za podnoszące walory mojej pracy.

Serdecznie pozdrawiam, twój wierny czytacz, Kj
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
18/03/2024 19:06
Pliszko, wprawdzie posłużyłaś się skrótami myślowymi, ale… »
Jacek Londyn
18/03/2024 18:15
Trening czyni mistrza. Kolejna okazja, tym razem… »
valeria
18/03/2024 11:41
Piękne, już bielonych rzeczy nie spotykam już:) chyba w… »
mede_a
18/03/2024 10:45
Jak ja kocham te Twoje maluchy! Ajw- poezji pełna - pisz,… »
Kazjuno
17/03/2024 22:58
Ja miałem skojarzenie erotyczne, podobne do Mike 17. Jako… »
Kazjuno
17/03/2024 22:45
Co do Huty masz rację. To poniemiecka huta do końca wojny… »
ajw
17/03/2024 21:52
Zbysiu - piękne miałeś skojarzenia :) »
ajw
17/03/2024 21:50
Tak, to zdecydowanie wiersz na pożegnanie. Na szczęście nie… »
Gabriel G.
17/03/2024 19:52
Nie ukrywam czekam na kontynuację. To się pewnie za trzy -… »
Kazjuno
17/03/2024 16:40
Dzięki Gabrielu za krzepiący mnie komentarz. Piszę,… »
valeria
17/03/2024 15:17
Gotowanie to łatwizna, tylko chęci potrzebne :) »
Gabriel G.
17/03/2024 12:46
Kazjuno Jestem świeżo po lekturze wszystkich trzech części.… »
Jacek Londyn
17/03/2024 10:31
Proszę o chwilę cierpliwości. Zanim odpowiem na komentarze,… »
Kazjuno
17/03/2024 04:17
Czekamy z Optymilianem, ciekawi twojego odniesienia się do… »
Jacek Londyn
16/03/2024 12:26
Drodzy Koledzy po piórze. Dziękuję za komentarze. Jest mi… »
ShoutBox
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:43
  • Nie poezją ja, a prozaiczną prozą teraz, bo precyzję lubię: nie komentarzem, a wpisem w/na shoutboxie zaczęłam, a jak skończę, to nie potomni, a los lub inna siła zdecyduje/oceni.
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:32
  • Pliszko - nie! Dość milczenia! Dopóki żyjemy! A po nas krzyczeć będą "słowa", na karcie, na murze...
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:28
  • To, jak skończysz pozwól, że ocenią potomni. Zaczęłaś komentarzem... pozwól/daj nam możliwość byśmy i Ciebie komentowali - jedno "słowo", póżniej strofy...
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:20
  • ech, Zbigniew Szczypek, fajnie wszystko, wróżba jest, choć niedokończona, ale z tego, co pamiętam, to Makbet dobrze nie kończy ;)
  • pliszka
  • 05/03/2024 22:58
  • A reszta jest milczeniem...
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty