muzyka meduzy - introwerka
Poezja » Wiersze » muzyka meduzy
A A A


nie masz pojęcia, czym napiszesz
o skurczach mięśni dłoni,
gdy tak długo ściskasz długopis,
że aż, zdaje się, wychynie zeń

                                                                          granat.
pisanie to witanie nieznanego
sobie języka, idiomu wiecznego
idioty w idio-
lektyce ścięgien i kości, które na przemian

rozprostowują się i ściągają, jeszcze
przezrokczyste, potem już autotelicznie
zabarwione smutkiem
spełnionych baśni,
chłodnym, morskim tonem.


Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
introwerka · dnia 28.05.2018 06:00 · Czytań: 333 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 8
Komentarze
Darcon dnia 29.05.2018 22:34
Bardzo ładny wiersz, Introwerko, a może podoba mi się dlatego, że widzę tyle podobieństw w mym pisaniu. Jak trafnie to wszystko ujęłaś... Mam tytuł dla każdej zwrotki, który też do tego pisania pasuje... Niemoc, Nieznane, Niespełnienie.
introwerka dnia 29.05.2018 23:22
Darconie,

cieszą bardzo Twoje odwiedziny i ciepły odbiór wiersza :) Dziękuję za piękne tytuły, zwłaszcza ostatni wydaje się bardzo adekwatny w kontekście pisania, szczególnie właśnie wierszy, gdy - jak to nieco hiperbolicznie ujął Milan Kundera - życie jest gdzie indziej ;) Myślę jednak, że to niespełnienie i niemoc są godziwą ceną, jeśli uda nam się w procesie inspiracji choćby dotknąć nieznanego ;)

Darcon napisał:
widzę tyle podobieństw w mym pisaniu.

Zaciekawiłeś mnie, jeśli nie będziesz miał za złe wizyty prozaicznej dyletantce, chętnie w najbliższych dniach zajrzę do Twoich tekstów :)

Pozdrawiam dobronocnie :)
Zola111 dnia 30.05.2018 00:03 Ocena: Świetne!
Tak znacząco wyróżniony granat wiedzie mnie w interpretacji wybuchających wciąż emocji. Czym napisać o następujących po sobie: niemocy, woli, potrzebie, pisania. Wielokrotnie mówiłyśmy o niewystarczalności słowa w procesie twórczym. Znajduję tu echo tych rozważań.
Pewnie coś mi umyka, wybacz, jednak odczytuję tu zmaganie się twórcy z formą, przez autoteliczność zapewne - poszukiwanie właściwych środków wyrazu, żeby sprostać formą wymiarowi treści.

Chłodny ton, więc dystans w wyrażaniu ideału/obietnicy spełnionych baśni? Paradoks, a z takich składa się życie nie tylko twórcy!

Poleciałaś po górce czytelniczych wyobraźni, tekst nie jest lekki, łatwy i przyjemny, jak muzyka pop. I dobrze. I tak trzymać.

Serdeczności,

z.
Darcon dnia 30.05.2018 09:20
Miałem na myśli raczej niemoc, niż treść, ale zawsze zapraszam serdecznie. :)
Gramofon dnia 30.05.2018 10:11 Ocena: Świetne!
Odłamkowym ładuj! Dla mnie bomba nawet a nie granat, ale jak zawsze mam ale :D

coś mnie tytuł nie do końca, w końcu meduza nie gra a śpiewa, z resztą, czy to nie nazbyt oczywiste, może po prostu sama "meduza" albo "spotkanie z meduzą" nie wiem, nad tytułem bym jeszcze pomyślał.
introwerka dnia 30.05.2018 14:06
Zolu,

cieszy bardzo Twój ciepły odbiór, dziękuję za piękne i trafne odczytanie :) Nie uwierzysz, skąd granat - wziął się z obserwacji włączanego przyciskiem długopisu, z którego wkład wyłania się niczym... pocisk ;) Potem pomyślałam, że to dobrze pasuje do idei wiersza, który ma mieć dużą siłę rażenia :) Pięknie piszesz o niewystarczalności słowa, ja też uważam, że wiersz, poza największym nawet słownym kunsztem, powinien nieść coś bardziej nieuchwytnego, jakiś rodzaj pozatekstowej energii :)


Darconie,

niemoc też potrafi być ciekawa, więc tym bardziej na pewno zajrzę :)


Gramofonie,

cieszy bardzo Twój entuzjastyczny odbiór :) Rozumiem Twoje zastrzeżenia, pierwotnie tytuł miał brzmieć: „muzyka m(ed)uzy”, ale nie chciałam przedobrzać z rozszczepieniem; może jednak wtedy większa wieloznaczność zadziałałaby na korzyść paronomazji w tytule (z której nie chciałabym rezygnować)?


Serdeczności dla Was :)
Gramofon dnia 30.05.2018 15:05 Ocena: Świetne!
Muzyka m(ed)uzy bezsensu wg mnie, ale same M(ed)uzy jak najbardziej mi się podoba :)
introwerka dnia 30.05.2018 15:52
Muzyka wydawała mi się też ważna dla wyróżnienia dźwiękowego właśnie bieguna znaczeniowego (bo np. końcowy ton można też czytać malarsko), więc jednak przy niej pozostanę, ale dziękuję za sugestię poprawek :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty