próba posiadalności - Wiolin
Poezja » Wiersze » próba posiadalności
A A A

 

mam okres
podobny do kobiecego bo bywa że go nie mam
składa się z różnych stron światła
ze schodów i rozchodów
wsi i miasta -
psa sąsiada i kotów Juli


rozebrany aż do słonecznego pokoju
w dobie duszy
często się uprawiam -
niekiedy ślęczę nad mądrością telewizora -
wtedy ubywa mi lata
na wszelki wypadek w kieszeniach po pełni
schowaną mam jesień
 
poecie na zimę potrzebna jest żona

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 21.07.2018 20:14 · Czytań: 753 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 13
Komentarze
Ania_Basnik dnia 21.07.2018 20:22 Ocena: Świetne!
Bardzo ciekawy wiersz!
Aż trzeba dłużej przystanąć, aby wsłuchać się w bicie serca. Tętno w granicach normy, ale profilaktycznie należy brać raz dziennie jeden wiersz pod język :) :)
ajw dnia 21.07.2018 21:01 Ocena: Świetne!
układasz słowa z wyraźnym upodobaniem do wyprowadzania czytelnika na manowce, z których wraca bogatszy o nowe znaczenia :)
al-szamanka dnia 22.07.2018 10:44 Ocena: Świetne!
No, Wiolinie, słowny czarodzieju, rozbawiłeś mnie i zastanowiłeś.
Cytat:
okres
skła­da się z róż­nych stron świa­tła
ze scho­dów i roz­cho­dów

Jak dla kogo.
Pointa niezaprzeczalnie słuszna, chociaż ma swoje ale ;)

Pozdrawiam z zapłakanego deszczem Salzburga :)
kamyczek dnia 22.07.2018 15:02
Witaj, Wiolinie, w życiu jak to w życiu, bywa różnie - są schody, rozchody, czasem bilans na zero.
Tak, to ciekawy wiersz. I fajny tytuł.

Pozdrawiam.
allaska dnia 22.07.2018 17:42
Mam problem z tym tekstem. Po prostu wielu rzeczy nie rozumiem, i to mój problem szczególnie nie rozumiem doby duszy(chodzi o duszę żelazka?).

Recenzja wiersza którego nie rozumiem:)

jest jak głodny kotek
który nie ufa ludziom
gdy rzucę mu kiełbaskę mocno niczym kamień ucieknie
jeśli zwołam kici kici i delikatnie podrzucę smakołyk
podejdzie i przyjmie podarunek
wtedy zobaczę kolor jego oczu i długość wąsów naprężony grzbiet

jednak wiersz sobie szybko poszedł gdyż za mocno do niego trafiłam
nie poznałam szczegółów bo odległość między nami zbyt duża
wędrówka przez życie to wielkie schody
schodzę z wiersza
zobaczyłam tylko sierść :)

A tak serio, pierwsza część z okresem skojarzyła się z Rupi Kaur, ona też pisała o okresie:) nawet gdzieś widziałam jej fotkę na sedesie gdzie wyjmuje podpaskę ;)

pozdrawiam
Zola111 dnia 23.07.2018 01:10
Ech, te wiolinowe strofy, które zawsze mnie zaskakują, nawet jeśli nie wprawiają w zachwyt.

Cytat:
ro­ze­bra­ny aż do sło­necz­ne­go po­ko­ju
w dobie duszy
czę­sto się upra­wiam -


i ten fragment jest właśnie taki wiolinowy.

Serdeczności,

z.
Wiolin dnia 24.07.2018 21:11
Witaj Aniu.

No tak, dlatego żeby wiersze czytać, trzeba być chorym na serce, no i to branie wierszy pod język...Super to określiłaś. Rozbawiłaś mnie tym komentarzem...Bardo dzięki. Pozdrawiam.

Witaj AjW.

Zasięgam owego nowego z samej głębi veny, wtedy nie wiem ile mnie we mnie a ile wiersza w wierszu. Może to właśnie jest poezja? Jeżeli taka sytuacja wywołuje emocje, to bardzo prawdopodobne że warto pisać. Bardzo dziękuję że wpadłaś na słowo.

Witaj Al.

Zapewne w żadnym zegarze nie znajdziemy wskazówki jak żyć...nigdy nie odpowiemy na b ważne pytania które nie mają końca, nie rozwiążemy problemów które w nas i obok ...stąd i te "okresy".Sorry że tak poważnie, ale tak mnie jakoś tak naszło na smutno. Pozdrawiam i dziękuję.

Kamyczku.

No właśnie tak jest jak piszesz...Bardzo dziękuję za zainteresowanie. Pozdrawiam.

Allasko.

Nie bardzo wiem czego nie wiesz w tym wierszu. Nie piszę z przysłowiową kawą na ławę, no bo co to za poezja która niczym nie różni się od zwykłości. Myślę że poezja to coś więcej....to malowanie rzeczywistości w inny niż powszedni sposób. To wymyślanie sytuacji bardzo różnych od tych poniedziałkowo - sobotnich. W sumie i tak zawsze mówimy o tym samym życiu, tyle że wiersze są po to by bardziej ładniej - inaczej. Tak bynajmniej mi się wydaje. Po przeczytaniu Twojego komentarza, zaczynam mieć wątpliwości. Nie wiem jak prościej mam wytłumaczyć Tobie treść wiersza. W "dobie duszy" nie tej z żelazka, nie...To pora czucia nią, nie słynnym szkiełkiem i okiem. Wtedy się uprawiam... użyźniam, żyję tym, rozwijam się, czuję związek siebie z otaczającym światem...Może teraz trochę jaśniej? Allasko, skąd takie wątpliwości ze zrozumieniem? przecież sama jesteś poetką a i nie z jednego wiersza farsz jadłaś . Pozdrawiam.


Witaj Zolu.

Dozgonne dzięki za to co piszesz...Twoje słowa pozwalają utrzymać mnie na powierzchni. I dla Ciebie serdeczności.
allaska dnia 24.07.2018 21:42
Wiolinie, po prostu pierwsze słyszę, usłyszałam od Ciebie: doba duszy, nie znam takiego określenia, uwierz mi. Rozumialabym w dobie ducha, ale tak jakoś tej duszy nie zobaczyłam.
gaga26111 dnia 24.07.2018 22:36
Podoba mi się ten wiersz. Sa takie dni albo dluzsze okresy wlasnie. Trafne oddanie tego co w glowie uwiera poetę i nie tylko. Puenta nasmutnia bo tej zony czuc jakby nie bylo a by sie przydala i taka trochę jakby pretensja niewymowiona wisi gdzies.
Wiolin dnia 27.07.2018 15:34
Allasko.

Pewnie takie określenia nie rosną na każdym drzewie, ale po to jest poezja, by zaczęły żyć...Miło mi że coś nowego się urodziło...Pozdrawiam.

Gago.

No właśnie. Takie to nasze obcowanie...Gdyby ten świat był tylko w zielone liście, pewnie bylibyśmy niezniszczalnym w nich drzewem. Pozdrawiam i dziękuję.
przyszycguzik dnia 30.07.2018 22:10
Cytat:
Juli


Czyżby chodziło o Julii?

Intrygujący wiersz, choć na mój gust zbyt mętny. Przy czym jest pewien urok w tej mętnej wodzie (patrz Wisła na wysokości Góry Kalwarii).
Abi-syn dnia 31.07.2018 17:54
Zatrzymałem się pod Twoim tekstem, powiem tak, ciężko napisać komentarz kiedy widzę Twoje/moje emocje, ... .

Przeczytałem, odczułem, wchłonąłem treść i przypomniałem sobie jak było.
Wiolin dnia 07.08.2018 22:31
Witaj Przyszyć.

Tak, Julii....Nie sądziłem że Wisła w swoim korycie miewa aż tyle stanów czystości. No cóż, mętny wiersz to mętny i nic na to nie poradzę. Poszukaj sobie czystszej rzeki i po problemie. Zawsze boję się krytykować sytuację, zdarzenie w której (w którym) tak naprawdę byłem tylko widzem - nie było mnie w środku...Porównuje to do Twojego wymądrzania się względem "cudzych" wierszy. Pokaż sam co potrafisz... Krzyczenie zza "winkla" to znane zachowanie i to bardziej z tych prostacko - prymitywnych.

Witaj Abi.

Jak to dobrze mieć sobowtóra. Sobowtórzenie pozwala zrozumieć że nie jest się samotnikiem w w tak dalekiej podróży jaką jest życie.... Pozdrawiam i dziękuję.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty