w modlitwie - wodniczka
Poezja » Wiersze » w modlitwie
A A A

nie daj mi więcej krętych dróg
pozwól odpocząć w podróży spękanym słowom
i sercu które nie wybija równomiernie

niech przeczekają trudne chwile
przekręć budzik by oszukał przeznaczenie
które zacienia jasność gdy musi się wydarzyć

za niewierną miłość kawałek własnej przestrzeni
wypijam ocet dusząc pragnienie
bycia szczęśliwą a może aż chociaż

nieobolałą

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wodniczka · dnia 17.08.2018 20:00 · Czytań: 446 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 13
Komentarze
Prat Bart Pao dnia 17.08.2018 23:00 Ocena: Świetne!
Witaj.

Zauważyłem:

Cytat:
przekręć budzić by oszukał


Jesli to celowe, pardon.
Szybkie, mocne i bolesne. Jak zrywanie plastra. I nadzieja.
Albo przyzwyczajenie.
Subiektywnie
wodniczka dnia 17.08.2018 23:08
witaj Prat Bart Pao
Czy celowe...hm. Można cosik różnie przekręcić ;)- chciałam prostymi słowami. Może trochę za prosto z tym zwrotem.
Dziękuję za odwiedzinki na dolnej ulicy, nr wodny :D.
Pozdrawiam!!!
Jesienny syn dnia 18.08.2018 13:24
Ładny wiersz Wodniczko, prosty... ale liryczny. Takie lubię.

Zastanawiam się tylko, czy nie lepiej zmienić budzić na budzik? Wtedy wyszłaby ciekawa metafora naszego życia jako drzemki, która czeka na sygnał budzika, czyli śmierć.

I czy słowo do w przedostatnim wersie jest konieczne? Według mnie jest niepotrzebnym ozdobnikiem.

Ogólnie ciekawe porównanie historii nieszczęśliwej miłości do historii Zbawiciela.

Pozdrawiam
wodniczka dnia 18.08.2018 16:52
Witaj Jesienny!
Masz rację! Dopiero zauważyłam to budzić - miało być budzik :D.
Z tym drugim również się zgodzę. Brzmi lepiej - zdecydowanie.
Bardzo dziękuję za odwiedzinki! Pozdrawiam!
Vanillivi dnia 18.08.2018 18:27
Wodniczko,

nie mogę się wypowiadać za Bożenę i Esy, czemu zdecydowały się umieścić ten wiersz na dolnej półce, ale moim zdaniem również nie jest on dobry - w sensie: jest mało ciekawy pod względem językowym. Takie wiersze znajdują swoich odbiorców, proponuję jednak przyjrzeć się mu pod względem warsztatowym. Mam wrażenie, że bazuje on na pewnych, dość ogranych kliszach, sloganach. To już widać na samym początku, prośba do Boga, by nie dawał krętych dróg, pojawiała się nie tylko już tysiące razy w wierszach religijnych, ale i piosenkach pop.

Nie wiem, czy kojarzysz, kiedyś była wydawana taka bardzo niedobra antologia poezji religijnej: "A duch wieje, kędy chce". U Ciebie może nie ma aż takiej grafomanii, ale trochę mi się z tymi pozycjami Twój wiersz kojarzy.

Wodniczko, wiele Twoich poprzednich tekstów mi się podobało i widziałam w nich potencjał, ten jednak nie. Mam nadzieję, że mój komentarz Cię nie zniechęci, raczej skłoni do pracy nad tekstami, bo, jak już mówiłam, myślę, że masz potencjał, by tworzyć dużo ciekawsze treści.

Pozdrawiam
wodniczka dnia 18.08.2018 19:00
Vanillivi
Tylko, że ja nie chciałam kolejnego wiersza- gdzie ktoś napisze - nie rozumiem. chciałam prosto i o prostych:). I teraz mam takie coś - że jak już piszę to wiem, że to pójdzie na dół hihi:).
A co do piosenek pop - to tam ciągle jednooo i to samo:D. Tak sobie myślę - że teraz pozostaje mi czasami pisać na dolną. Tylko gdyby to ktoś czytał - to byłoby fajnie.
Tak czasami chcąc napisać coś prostego odechciewa się pisać.

Masz rację-wiersz jest prosty. Tworzę trudniejsze - ale wtedy -jak ostatnio - zarzuty - że za trudny, ze przeginam:). Ech - nie dogodzi się.

Dzięki za odwiedziny:). Mimo wszystko miło było Cię gościć. Pozdrawiam!
Gramofon dnia 19.08.2018 14:37
Ja np nie lubię takich wierszy, ale po to są różne wiersze, żeby każdy znalazł coś dla siebie.
Zastanawiam mnie ten ocet, nie mogę go ugryźć, pewnie dlatego, że to płyn.



6.8 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox, prywatna wiadomość lub inna forma kontaktu z autorem.
9.6 Zabrania się Użytkownikom działania na szkodę Portalu.

przyp.red. EF
wodniczka dnia 20.08.2018 09:54
Gramofon - ocet związany z tym, że w pragnieniu jesteśmy gotowi wypić każdą ciecz:). Tutaj niestety w takim położeniu pijemy wszystko. Ale zrozumiałam żart;).

6.8 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox, prywatna wiadomość lub inna forma kontaktu z autorem.
9.6 Zabrania się Użytkownikom działania na szkodę Portalu.
przyp. red. BB
Nieregulaminowa część komentarza została usunięta.
mariaczekanska dnia 20.08.2018 23:20
ten "twór" (bo wierszem tego nie nazwę) oprócz tego, że bardzo źle się czyta, to jeszcze brzmi jak tysiąc innych modlitw, od których już zaczyna powoli się zbierać na wymiociny. nic w tym oryginalnego, innowacyjnego. nie ma żadnych ciekawych przerzutni ani interesującej zabawy słowem. wręcz brzmi to jak zadanie domowe dziecka z podstawówki, które naczytało się wystarczająco dużo modlitewnika.
kubarozpruwacz dnia 21.08.2018 13:35
ciekawy jest ten wiersz, lakoniczny i wyrazisty, jedynie "poczekają" zamieniłbym na przeczekają i pozbył się tego wersu, bo jest dosłowny, końcówka dobra i mocna , wiersz jest prosty, co jest według mnie jego zaletą, a nie wadą. Ten wers poniżej trochę psuje mi odbiór jest zbyt dosłowny i oczywisty. Spróbuj przeczytać bez tego fragmentu, i tak przekaz jest zrozumiały. Sam wielokrotnie wycinam ze starych wierszy niepotrzebne "gorzkie żale". Pozdrawiam

Cytat:
które boli gdy musi się wy­da­rzyć
wodniczka dnia 22.08.2018 15:52
mariaczekanska- niestety to wiersz- o czym świadczy budowa - więc kto musi się wrócić do podstawówki ten musi - chyba, że tam jest:). Co mógłby sugerować Twój wiersz o seksie:). Modlitwą się nie bawię i nie przerzuca:).

kubarozpruwacz - poprawiłam tamto jedno:). Dzięki.
Niestety na ten drugi kawałek brak pomysłu a jak wytnę to będzie za mało tekstu - trochę zmieniłam ten ''ból'' :). Cieszę się, że prosta forma trafiła - bo taka też miała być w założeniu:).
Pozdrawiam i dziękuję.
Kushi dnia 22.08.2018 19:56 Ocena: Świetne!
Piękny, gorzko słodki wiersz Wodniczko... Prośbę modlitwy zaczynasz w sposób jasny i przejrzysty,
Cytat:
nie daj mi wię­cej krę­tych dróg
po­zwól od­po­cząć w po­dró­ży spę­ka­nym sło­wom
i sercu które nie wy­bi­ja rów­no­mier­nie
- , ale dwie ostatnie zwrotki dajesz swojemu czytelnikowi do indywidualnego już odbioru, każdy może tu odnaleźć swoje własne ja, swoje kręte drogi i popękane słowa... które miały różne początki i różną przeszłość...:)
Bardzo dobry wiersz, pozdrawiam serdecznie:)
wodniczka dnia 22.08.2018 20:01
Witaj Kushi
Dziękuję za miłe słowa. Wiersz właśnie miał być taki po prostu prosty i przejrzysty. Jak modlitwa zwykłego człowieka-który, jak się przecież modli, to nie szuka wyszukanych słów.
Pozdrawiam serdecznie:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
18/03/2024 19:06
Pliszko, Posłużyłaś się skrótami myślowymi, ale pełnymi… »
Jacek Londyn
18/03/2024 18:15
Trening czyni mistrza. Kolejna okazja, tym razem… »
valeria
18/03/2024 11:41
Piękne, już bielonych rzeczy nie spotykam już:) chyba w… »
mede_a
18/03/2024 10:45
Jak ja kocham te Twoje maluchy! Ajw- poezji pełna - pisz,… »
Kazjuno
17/03/2024 22:58
Ja miałem skojarzenie erotyczne, podobne do Mike 17. Jako… »
Kazjuno
17/03/2024 22:45
Co do Huty masz rację. To poniemiecka huta do końca wojny… »
ajw
17/03/2024 21:52
Zbysiu - piękne miałeś skojarzenia :) »
ajw
17/03/2024 21:50
Tak, to zdecydowanie wiersz na pożegnanie. Na szczęście nie… »
Gabriel G.
17/03/2024 19:52
Nie ukrywam czekam na kontynuację. To się pewnie za trzy -… »
Kazjuno
17/03/2024 16:40
Dzięki Gabrielu za krzepiący mnie komentarz. Piszę,… »
valeria
17/03/2024 15:17
Gotowanie to łatwizna, tylko chęci potrzebne :) »
Gabriel G.
17/03/2024 12:46
Kazjuno Jestem świeżo po lekturze wszystkich trzech części.… »
Jacek Londyn
17/03/2024 10:31
Proszę o chwilę cierpliwości. Zanim odpowiem na komentarze,… »
Kazjuno
17/03/2024 04:17
Czekamy z Optymilianem, ciekawi twojego odniesienia się do… »
Jacek Londyn
16/03/2024 12:26
Drodzy Koledzy po piórze. Dziękuję za komentarze. Jest mi… »
ShoutBox
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:43
  • Nie poezją ja, a prozaiczną prozą teraz, bo precyzję lubię: nie komentarzem, a wpisem w/na shoutboxie zaczęłam, a jak skończę, to nie potomni, a los lub inna siła zdecyduje/oceni.
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:32
  • Pliszko - nie! Dość milczenia! Dopóki żyjemy! A po nas krzyczeć będą "słowa", na karcie, na murze...
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:28
  • To, jak skończysz pozwól, że ocenią potomni. Zaczęłaś komentarzem... pozwól/daj nam możliwość byśmy i Ciebie komentowali - jedno "słowo", póżniej strofy...
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:20
  • ech, Zbigniew Szczypek, fajnie wszystko, wróżba jest, choć niedokończona, ale z tego, co pamiętam, to Makbet dobrze nie kończy ;)
  • pliszka
  • 05/03/2024 22:58
  • A reszta jest milczeniem...
Ostatnio widziani
Gości online:39
Najnowszy:pkruszy