Pokolenie - Anastazja07
Poezja » Wiersze » Pokolenie
A A A

Utraćmy imiona

w momentach słabości.

Powiedz,

że ból wcale nie jest oczyszczeniem.

Powiedz, że praca

nas nie wyzwoli.

Tkwimy w niewoli wolności.

Czy niezbrudzone dłonie

mogą otworzyć bramy nieba?

Nieskalane umysły odejdą w godności?

Niech mi ktoś odpowie!

Chwila, przecież 

jestem

 

Bogiem.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Anastazja07 · dnia 19.08.2018 07:28 · Czytań: 392 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 7
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
ghost--writer dnia 19.08.2018 11:37 Ocena: Świetne!
Ciekawie tutaj. Według mnie mogłoby spokojnie trafić na górną półkę.
Prosty i wyrazisty, ale zarazem dający do myślenia. Dobra końcówka. Nienarzucające się rymy.

Jeżeli miałbym się czegoś czepiać, to
Cytat:
tutaj widziałbym jednak drugi raz że. Brzmieniowo bardziej mi pasuje.
Anastazja07 dnia 19.08.2018 13:43
@ghost--writer Dziękuję za komentarz. Wezmę pod uwagę Twoją sugestię. Wydaje mi się, że jest trafna.

Pozdrawiam.
mike17 dnia 19.08.2018 18:58 Ocena: Świetne!
Świetny dobór słów, trafne spostrzeżenia, zdania każde pojedynczo coś znaczą.
W kontekście końcówki wszystko nabiera nowego znaczenia.
Uważam, że jest tu wiele prawd uniwersalnych, ponadczasowych.
Wiersz jest "ciężki" znaczeniowo, co sprawia, ze ma wartość.
Ja, czytając go, poczułem miły dreszcz, bo lubię coś nowego i jeśli to coś mnie rusza, to już jest dobrze :)
Prat Bart Pao dnia 19.08.2018 23:11 Ocena: Świetne!
Głęboko zostałem poruszony, co dla takiego nowicjusza jest świadectwem celności twoich słów.
Dotknęłaś emocji z wiązanych ze stanami ducha, w których nie byłem z siebie dumny; gdy wybór ogranicza się do złej i gorszej opcji, oraz gdy sama możliwość wyboru jest złem koniecznym.
Dodatkowo refleksja nad wartością własnych dokonań i ich konsekwencjami w końcówce, by sprowadzić je do wyniku subiektywnej oceny odbiorcy.

Gratuluję. Bardzo mi się podobało.
Barbara K.W. dnia 20.08.2018 13:13
Celnie uderzasz. Zadajesz trafne pytania:Nieskalane umysły odejdą w godności?
Nie można przejść obojętnie - bo tekst jest uniwersalny.
Pozdrawiam
Anastazja07 dnia 21.08.2018 08:57
Wasze komentarze stanowią ogromny impuls ku temu, bym dalej spełniała się w pisaniu wierszy. Dziękuję za opinie.

Pozdrawiam.
Esy Floresy dnia 11.10.2018 15:59
Anastazjo07, wychodząc naprzeciw Twojej prośbie przychodzę ze słowem komentarza.

Zacznę od płynności, której tutaj brak. Czytam każdą linijkę, jakbym czytała telegram, gdzie na końcu pojawia się "stop", co mocno utrudnia odbiór. Dla mnie ten tekst jest zlepkiem zdań, które niekoniecznie się ze sobą łączą. Nie niosą też ze sobą treści, jak np. tu: Utraćmy imiona

w momentach słabości.
- jakich słabości? wszystkich? - to tak naprawdę żadnych. Ot pusty slogan bez treści. W wierszu trzeba zbudować sytuację liryczną, która pozwoli czytelnikowi się w nim odnaleźć.

Kolejną kwestią jest próba wypowiedzi za innych, żeby móc mówić w imieniu wszystkich, trzeba być nie lada autorytetem, którym jeszcze nie jesteś. Choćby tu: Tkwimy w niewoli wolności - mówiąc "my" kogo masz na myśli? Cały świat, konkretne pokolenie, które? Ja się kompletnie nie utożsamiam z tym wersem, stąd brzmi mi fałszywie, sprawia, że nie wierzę wierszowi.

Ponadto, przypadkowe rymy, nie dodają urody (słabości, wolności, godności - te ości chrzęszczą i trzeszczą w moim uchu). Warto się zdecydować na formę i być w niej konsekwentną, jeśli klasyczna (rymowana), to zachęcam do szukania rymów subtelniejszych, jeśli ma to być wiersz wolny, wówczas trzeba tekst poprowadzić tak aby nie pojawiały się podobne ości.

Na plus poczytuję przewrotność pointy - dobry pomysł.

Proponuję, abyś próbowała najpierw pisać o sobie, o tym co Cię dotyka, otacza, zacznij najpierw mówić w swoim imieniu, nim zaczniesz mówić w imieniu wszystkich.

Pozdrowienia.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty