Uwięziony w Serze - rozdział VIII - Szkoła - MP642
Proza » Inne » Uwięziony w Serze - rozdział VIII - Szkoła
A A A

A zatem idziemy do Szkoły! Z daleka już widać gmach olbrzymi, szacowny, prostopadłościenny, wysoki, szeroki, głęboki i w ogóle oki, bo stoi koło Oki. A koło drzwi, po lewej stronie, a może i po prawej, któż to wie, wisi tabliczka, czerwona, z białymi literami, z godłem, oka na wszystkie rodzaje i głosi bezgłośnie: Szkoła Podstawowa Dzieci Wybitnie Uzdolnionych im. Wybitnego Eseisty nr 4. Do środka wchodzimy, a akurat przerwa, a że ładnie, słonecznie, letnio, ciepło, gorąco, wrząco, to dzieciaki na podwórze wylazły i się bawią, dokazują, wyśmiewają, przezywają:

- Cotangens, cotangens!

- Cotangens w trzeciej ćwiartce!

- ACI bez infinitiwu!

- Ablativus absolutus!

- Trochej, trochej, trochej! Hahahaha, hahahaha!

- Niespalatalizowane ka! Niespalatalizowane ka!

- A żeby was zlabializowało! A żeby wam wszystkie jamby odleciały, wy kryształy jonowe!

- Do d’Hondta!

- A niech to idealizm transcendentny!

- A niech to daktyl jambiczny zeutrofizuje!

- Do niespolaryzowanego wiązania kowalencyjnego!

I jak to dzieci, biegają, igrają, tańczą, śpiewają, podskakują, biją się jambami, trochejami, daktylami jeszcze dokładają, sinusami po głowach się walą, secansami rzucają. A naraz do sklepiku, bo dostawa towaru i już krzyczy sprzedawca:

- Świeże jamby! Promocja! Świeże jamby!

I karteczkę zamieszcza:

- UWAGA! W DNIU DZISIEJSZYM DO KAŻDEGO ZAKUPU PACZKA TANGENSÓW GRATIS!!!

A się rzucili wszyscy po tangensy! I szarpią się, tłoczą, wyrywają, byle smakołyka dostać, smakołykiem się nacieszyć! Ale już wołają na obiad do stołówki, a tam danie dnia: zupa z aparatu Golgiego, na drugie: asinus asinorum zapiekany w sosie idealizmu transcendentnego, a na deser tangensy z bitymi jambami. A do picia kompot z metody d’Hondta. Rzucili się wszyscy na ten kompot, rozlewają, bo dobry szczególnie, a wczoraj był z metody Sainte-Laguë’a, a przedwczoraj z metody Hare’a-Niemayera i w ogóle rzadko jest z d’Hondta, więc grzech nie skorzystać. A potem dzwonek, więc szybko na lekcję biegną, a tam konkurs, sprawdzian taki interdyscyplinarny. I zadanie pierwsze jest:

Rolnik dał na lokatę do banku taką ilość buraków, która wypełni całkowicie sześciościan foremny, którego podstawą jest trójkąt prostokątny, którego jeden z kątów ostrych ma cosinus równy liczbie neutronów w jądrze pierwiastka, w którym liczba protonów jest równa dawce promieniowania koniecznej do zabicia zwierzęcia, którego ściana komórkowa komórki nabłonka ośluzowatego ma grubość równą wiekowi głównego bohatera powieści Balzaca, której tytuł zawiera 10 samogłosek półotwartych nadrzędnych, 3 mlaski zębowe oraz 1 szwa ruchome. Ile rolnik otrzymał po 20 latach, jeżeli roczna stopa oprocentowania jest równa ilości włosów na lewej skroni zwierzęcia, które na prawej skroni ma ilość włosów równą średniemu rocznemu wydobyciu węgla kamiennego w regionie, w którym średnie spożycie jambów w roku określonym liczbą, której logarytm jest równy cotangensowi dwa tysiące sto sześćdziesiątej piątej liczby po przecinku w rozszerzeniu liczby Pi, osiągnęło wartość równą średniej wielkości pola w tym regionie? Wynik podaj w systemie arabskim, rzymskim, egipskim, chińskim, greckim i hebrajskim, następnie zapisz go słownie w językach: polskim, łacińskim, starogreckim, nowogreckim, fenickim, aramejskim, hebrajskim, egipskim, francuskim, włoskim, angielskim, rosyjskim, niemieckim, hindi, japońskim, czeskim, bułgarskim, walijskim, celtyckim i 10 innych dowolnych. Czas na wykonanie zadania: 5 minut. Liczba punktów do zdobycia: 2.

My, jakeśmy to zadanie zobaczyli, zaraz żeśmy zbaranieli i się pytamy nauczyciela czy nie za trudne. A on że skąd, że to łatwizna, że to jest podstawowe zadanie dla pierwszej klasy i tylko pierwsza je rozwiązuje. A dla szóstej na przykład są inne. Baliśmy się, ale zapytaliśmy jakież to zadania? A on mówi że nie pokaże bo tajemnica państwowa. Mówi tylko, że w szóstej klasie już się program studiów wszelakich zaczyna na poszczególnych przedmiotach, a w gimnazjum, które zaraz obok w Zespole Szkół się znajduje, już się tylko studia robi. A w liceum już poza studia się wykracza, własne odkrycia się robi.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
MP642 · dnia 31.08.2018 12:39 · Czytań: 77 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 2
Komentarze
Darcon dnia 31.08.2018 19:04
Widzę w tym potencjał, w końcu to nie jest tylko gra słowem, choć nadal dużo tej gry. Jestem ciekawy, jak dobry napisałbyś "normalny" tekst.
Pozdrawiam.
MP642 dnia 01.09.2018 12:35
Ciekawe, co powiesz na dalsze rozdziały. Bo, jeżeli nie wyraziłem tego jasno to napiszę to jeszcze raz - wszystkie rozdziały "Uwięzionego", które tu publikuję (przynajmniej na razie, ale jeszcze sporo czasu minie, zanim dojdziemy do tych, które piszę teraz) są napisane i to dawno temu. To tak na wszelki wypadek, jakbyś chciał sobie przypisywać zasługę, że swoimi komentarzami skierowałeś mnie na "dobrą ścieżkę" czy coś w tym rodzaju :)

A "normalny" tekst? Hmm, "Żertwa" jest dosyć "normalna" w porównaniu z "Uwięzionym" - w sensie, że jest to opowiadanie, które ma fabułę, postacie itp. Możesz więc w prosty sposób zaspokoić swoją ciekawość. Ale pewnie zapomniałeś już, że był tu taki tekst, albo jakoś nie skojarzyłeś, że to ja go napisałem...

Pozdrawiam.
Proza: Górna Półka
Proza: Dolna Półka
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
MP642
16/11/2018 11:16
Dziękuję za ocenę, ale jest ona chyba nieco przesadzona :)»
dodatek111
16/11/2018 10:45
Ananke, rzeczywiście nazbierało się sporo czasowników:)»
Zola111
16/11/2018 00:16
Julando, jeszcze raz dziękuję, pozdrawiam, z. »
Materazzone
15/11/2018 23:19
Mam to szczęście, że różnimy się w zdaniach i możemy… »
julanda
15/11/2018 22:31
Zolu, bardzo dziękuję! Czekałam na przedświąteczną porę, mam… »
eka
15/11/2018 22:06
Wkurzająca, monologowa narracja, nie? : ) Pierwszy… »
Marek Adam Grabowski
15/11/2018 20:39
Nie, to nie prowokacja artystyczna. Po prostu mam dysleksję.… »
Miladora
15/11/2018 19:44
W ostatnim wersie przydałoby się wyrównać akcenty, Dod.… »
Ananke
15/11/2018 19:17
klimatycznie, śpiewnie i melodyjnie, przywodzi mi na myśl… »
Ananke
15/11/2018 19:09
ten wiersz podobałby mi się bardziej, gdyby nie było w nim… »
Ananke
15/11/2018 18:59
ot filozoficzny dylemat :) uważam, że tak, nadal nim… »
mike17
15/11/2018 15:37
Niczyja, to jest naprawdę udana miniatura :) Taki kadr,… »
Ania_Basnik
15/11/2018 13:15
Tak, z rzeczy o których śnimy, jednym rodzi się spokój,… »
Materazzone
15/11/2018 12:26
Ananke, masz rację "płaskość" jest jakimś wymiarem… »
Vanillivi
15/11/2018 11:19
Elu, tak jak mówiłam Ci nie raz, uważam, że w Twoich… »
ShoutBox
  • Zola111
  • 15/11/2018 21:11
  • Jeszcze 3 godzinki! Prawie :)
  • mike17
  • 15/11/2018 18:48
  • Jeszcze parę godzin, by dać Zoli nowe wiersze - do boju :)
  • Zola111
  • 14/11/2018 23:33
  • Jutro o północy Zaśrodkowanie#29 zamyka budkę!
  • pociengiel
  • 14/11/2018 12:22
  • Za starą panną - znowu wiosna a w krok nic.
  • pociengiel
  • 14/11/2018 12:21
  • Smichy chichy co dzień chodzę ulicą pełną nizradykalizowanych /póki co/ morderców i gwałcicieli.
  • Vanillivi
  • 13/11/2018 06:04
  • w wypowiedziach rządzących (czerpmy z poezji, a nie traktujmy poezję instrumentalnie)
  • Vanillivi
  • 13/11/2018 06:02
  • I chociaż uważam, że Palikot nie do końca sprawdził się jako polityk, to właśnie to podkreślenie roli poezji i właśnie kultury z jego strony bardzo mi się podobało, tego brakuje
  • Vanillivi
  • 13/11/2018 05:58
  • Slavek - miło mnie zaskoczyło, że zna ją naprawdę nieźle, chociaż mówił raczej o autorach dwudziestolecia międzywojennego i lat. 90 niż współczesnych.
  • Slavek
  • 12/11/2018 19:33
  • Palikot i poezja...buuuha ha haha litości :)
Ostatnio widziani
Gości online:17
Najnowszy:qsmer
Wspierają nas