Uwięziony w Serze - rozdział XXXII - Odi et amo - MP642
Proza » Inne » Uwięziony w Serze - rozdział XXXII - Odi et amo
A A A

O Boże, dlaczego każesz mi kochać i miłować te parszywe robactwo, te świnie obrzydliwe, tych wszystkich ludzi, których najchętniej bym zmiażdżył swą Stopą Potężną, swą Dłonią Nadczłowieczą roztarł w proch, zmiażdżył jak muchy w Dłoni Mej, rozplaskał aż by wnętrzności wypłynęły...Tak...Chętnie bym sobie tak pochodził i pozabijał i pomiażdżył, ale niestety, niestety, nie mogę, nie mogę, gdyż sam jestem tylko małym, parszywym robakiem, wieprzo-świnią obrzydliwą, ohydnym człowiekiem, małym, malutkim niczym w porównaniu z Tobą i gdy ja robactwo w sobie i innych zmiażdżę, gdy ja zabijać będę, gdy kochał nie będę, to Ty mnie Swą Dłonią Wszechpotężną, Swą Stopą Wszechmogącą tak samo Zmiażdżysz i Rozgnieciesz...Więc muszę kochać! I siebie muszę kochać i te robaki muszę kochać, i wreszcie i Ciebie muszę kochać! I nie mogę tak sobie chcieć takich rzeczy brzydkich, nie mogę, muszę zwalczać, muszę kochać, muszę znosić to robactwo, te świnie, ścierwa etc., nie mogę sobie chodzić po górach we fraku i ludzi zabijać bez powodu, nie, muszę ich znosić, muszę im pomagać, dobrym być, uczynnym, miłym...Za co?! Za co takie męczarnie?! O, zaiste, nie masz litości, że każesz mi takie robactwo miłować...Lecz właśnie tak chcesz Swoją Potęgę objawić, o tak, ja wiem, ja Cię poznałem, to o to przecież chodzi! Ale ci idioci myślą, że to o nich chodzi, a chodzi tak naprawdę o to, że im kto bardziej obrzydliwy tym Ty bardziej kochać go, szanować, pomagać mu nakazujesz! Że Ty Nadczłowieka chcesz poniżyć, żeby tym bardziej Swą Potęgę okazać! Więc muszę, ach, muszę kochać, choć nienawidzę, muszę chcieć dobrze dla siebie i innych, muszę myśleć ładnie i pięknie, bo i myślą się ponoć grzeszy, nie mogę tak wszystkich wyzywać i z błotem mieszać i tak snuć sobie plany nienawistne, tą Nienawiść w sobie pielęgnować, podlewać, aby rosła, rosła, aż coś wykwitnie, zakwitnie, aż coś może, jakiś owoc z niej wyrośnie...Ale nie mogę! Nie mogę deptać ludzi, bo Ty mnie zdepczesz! Więc tak muszę w męczarni kochać, choć nienawidzę! O tak, odi et amo, odi et amo! Na tym miłość polega! Cóż wy myślicie, świnie humanistyczne, humanitarne, psychologistyczne, altruistyczne?! Że miłość jakoś szczera jest?! Że miłość to coś więcej, to coś innego niż wyrachowanie, niż czysty, zimny, kamienny, stalowy Interes, niż obowiązek, niż moralność, niż dyscyplina, niż powstrzymywanie siebie samego, zmuszanie do „kochania”, do wypełniania obowiązków, Przykazań wbrew sobie, wbrew tym częściom swoim, które rzucają się do Nienawiści Wielkiej, które do Nadczłowieczeństwa dążą?! Nienawidzę szczerze powiedzmy, lecz kocham, bo muszę! Rozedrganie wieczne, oportunizm, konformizm, egoizm, tak, tak, tchórzostwo, strach – o to tylko chodzi! Tyrana można ukrycie nienawidzić, lecz Boga nawet tak nie wolno, myśleć tak nawet nie wolno, bo on myśli zna i nic się nie ukryje! Tyran idealny zaiste, jakich nigdzie indziej na świecie! Władza, czysta Władza i Potęga, żadnych sentymentów, żadnych uczuć, emocji, co ci po nich, skoro to tylko ważne, że jak się Boga słuchać nie będziesz – siup do Piekła na wieczność całą i do widzenia! To jest Potęga, Bóg to Moc, Bóg to Prawo, za którym Moc stoi, Moc największa! Dla nas to Prawo Jego, którego trzeba przestrzegać, bo inaczej...A więc duchowość to moralność, miłość to moralność, dusza zaś w większości to sumienie jest!

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
MP642 · dnia 30.11.2018 11:50 · Czytań: 222 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 0
Komentarze

Ten tekst nie został jeszcze skomentowany. Jeśli chcesz dodać komentarz, musisz być zalogowany.

Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
18/03/2024 19:06
Pliszko, Posłużyłaś się skrótami myślowymi, ale pełnymi… »
Jacek Londyn
18/03/2024 18:15
Trening czyni mistrza. Kolejna okazja, tym razem… »
valeria
18/03/2024 11:41
Piękne, już bielonych rzeczy nie spotykam już:) chyba w… »
mede_a
18/03/2024 10:45
Jak ja kocham te Twoje maluchy! Ajw- poezji pełna - pisz,… »
Kazjuno
17/03/2024 22:58
Ja miałem skojarzenie erotyczne, podobne do Mike 17. Jako… »
Kazjuno
17/03/2024 22:45
Co do Huty masz rację. To poniemiecka huta do końca wojny… »
ajw
17/03/2024 21:52
Zbysiu - piękne miałeś skojarzenia :) »
ajw
17/03/2024 21:50
Tak, to zdecydowanie wiersz na pożegnanie. Na szczęście nie… »
Gabriel G.
17/03/2024 19:52
Nie ukrywam czekam na kontynuację. To się pewnie za trzy -… »
Kazjuno
17/03/2024 16:40
Dzięki Gabrielu za krzepiący mnie komentarz. Piszę,… »
valeria
17/03/2024 15:17
Gotowanie to łatwizna, tylko chęci potrzebne :) »
Gabriel G.
17/03/2024 12:46
Kazjuno Jestem świeżo po lekturze wszystkich trzech części.… »
Jacek Londyn
17/03/2024 10:31
Proszę o chwilę cierpliwości. Zanim odpowiem na komentarze,… »
Kazjuno
17/03/2024 04:17
Czekamy z Optymilianem, ciekawi twojego odniesienia się do… »
Jacek Londyn
16/03/2024 12:26
Drodzy Koledzy po piórze. Dziękuję za komentarze. Jest mi… »
ShoutBox
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:43
  • Nie poezją ja, a prozaiczną prozą teraz, bo precyzję lubię: nie komentarzem, a wpisem w/na shoutboxie zaczęłam, a jak skończę, to nie potomni, a los lub inna siła zdecyduje/oceni.
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:32
  • Pliszko - nie! Dość milczenia! Dopóki żyjemy! A po nas krzyczeć będą "słowa", na karcie, na murze...
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:28
  • To, jak skończysz pozwól, że ocenią potomni. Zaczęłaś komentarzem... pozwól/daj nam możliwość byśmy i Ciebie komentowali - jedno "słowo", póżniej strofy...
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:20
  • ech, Zbigniew Szczypek, fajnie wszystko, wróżba jest, choć niedokończona, ale z tego, co pamiętam, to Makbet dobrze nie kończy ;)
  • pliszka
  • 05/03/2024 22:58
  • A reszta jest milczeniem...
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty