a zanim odejdziesz - niewidzialna-pisarka
Poezja » Wiersze » a zanim odejdziesz
A A A

a zanim odejdziesz głęboko w me oczy

spójrz i powiedz za co kochałeś mnie wczoraj

wytłumacz dlaczego w mgnieniu jednej nocy

wyrwałeś mi z serca swą strzałę Amora

 

tej rany już żadna miłość nie zabliźni

nigdy więcej szczęścia nie zaznam na ziemi

inny poza Twoim sen mi się nie przyśni

bo tylko dla siebie byliśmy stworzeni

 

zastanów się chwilę przypomnij historię

która lata temu złączyła dwie dusze

może gdzieś w oddali usłyszysz melodię

choć przed burzą częściej słychać tylko ciszę...

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
niewidzialna-pisarka · dnia 20.01.2019 07:12 · Czytań: 337 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 10
Komentarze
czarnanna dnia 20.01.2019 12:17
Witaj Niewidzialna, jak dla mnie, wiersz mimo że przepełniony smutkiem i tęsknotą, to przyjemny w odbiorze. Chętnie przeczytałam go kilka razy.

Pierwszy wers
Cytat:
a zanim odej­dziesz głę­bo­ko w me oczy
- szczególnie mi się podoba; uważam, że słowa zostały tu świetnie dobrane. Mimo, że całość nie prezentuje się specjalnie odkrywczo, mnie Twój utwór przypadł do gustu, gdyż bije z niego ''prawdziwość''. Gdyby wypełniły go liczniejsze metafory, z pewnością jeszcze by na tym zyskał.

Jestem w stanie wyobrazić sobie tę opuszczoną osobę. Jej ogromny ból i tęsknotę, spowodowany nie tylko odejściem ukochanej osoby, ale i brakiem wiedzy co do przyczyny tego stanu rzeczy, o czym prawdopodobnie piszesz tutaj:
Cytat:
wy­tłu­macz dla­cze­go w mgnie­niu jed­nej nocy wy­rwa­łeś mi z serca swą strza­łę Amora


Pozdrawiam serdecznie,
Czarna
Kobra dnia 20.01.2019 14:45
Cytat:
a zanim odej­dziesz głę­bo­ko w me oczy spójrz i po­wiedz za co ko­cha­łeś mnie wczo­raj


a może zamiast "me":

a zanim odejdziesz głęboko mi w oczy

spójrz i powiedz za co kochałeś mnie wczoraj

Albo "moje".
Esy Floresy dnia 20.01.2019 19:32
Niewidzialna-pisarko, klasyczna forma, bo wiersz rymowany jest jej przejawem, wymaga dużej dyscypliny od autora, sporej wprawy oraz wiedzy. Zacznijmy od tego, że jest nierówno. Liczba sylab powinna być równa w każdym wersie, poza tym przy tak długich tekstach trzeba zadbać również o rozłożenie średniówki i akcentów.

Sam temat stary jak świat i rozegrany za pomocą banalnych środków, co sprawia, że tekst jest nieciekawy, jak tysiące jemu podobnych, powstających w pamiętnikach zakochanych i zdradzonych nastolatków, z tymi wszystkimi strzałami, amorami, serduszkami i duszami.

Na plus poczytuję rymy, bo są nienachalne, ale i tutaj zachęcam do poczytania o rodzajach rymów, są takie rozwiązania, które sprawiają, że wiersz rymowany nabiera lekkości, np. rymy okalające.

Zachęcam do dalszych ćwiczeń z formą, lecz może w mniej egzaltowanych tematach, bo łatwo w nich popaść w banał. Spróbuj opisać coś bliżej siebie, coś bardziej przyziemnego, codziennego. Przyjdzie czas i na tematy o miłości i zdradzonych sercach, ale to jeszcze nie ten czas. ;)

Pozdrowienia.
puszczyk dnia 20.01.2019 19:48
Jakby rymowanie wymuszało klasyczną formę, sylabotoniczność i starą rytmikę (która zresztą w tym wierszu miejscami leży).
Mój przedpiśćca zatrzymał się chyba na etapie starych podręczników szkolnych, a wyobraźnia poetycka nieco go zawodzi.
Z resztą jego wypowiedzi raczej się zgadzam.
Wiersz jest płaski, przecukrzony i tchnący tanim sentymentalizmem.
Środki poetyckie rodem ze szkolnego sztambucha pensjonarki.
Tematowi nie mam nic do zarzucenia. Jak istnieje poezja, tan ten temat był, jest i będzie eksploatowany.
Ważne jak to się zrobi.
No i nie piszemy w poezji zaimków osobowych dużą literą.
To nie list


6.9 Zabronione jest komentowanie innych komentarzy i osób komentujących.

przyp. red. EF
niewidzialna-pisarka dnia 20.01.2019 21:30
Cóż mogę rzec... Z opinią iż temat miłości jest banalny zupełnie się nie zgodzę, bo miłość jest najpiękniejszym, a jednocześnie najtrudniejszym uczuciem, jakiego doświadczamy w życiu (heh, zaraz znowu ktoś mi zarzuci, że brzmi to zbyt sztucznie czy jakkolwiek nieprawdziwie).

Co do ilości sylab w wersach, te akurat są równe w każdym wersie - po 12, co do średniówki czy akcentów - faktycznie nie wszędzie są one tam, gdzie powinny być...

Zaimki osobowe wielką literą tylko w listach? A co jeśli ten wiersz, to właśnie pewna forma listu? Akurat tutaj uważam, że tak jak poezji nie powinno narzucać się interpunkcji, tak samo nie powinno narzucać się jakichkolwiek innych zasad stylistycznych czy gramatycznych, które są wymagane przy innych formach tekstów (szczególnie epiki).

Podsumowując, dziękuję za komentarze, z którymi zgadzam się tylko w pewnej części, zastanowię się jeszcze nad budową tego wiersza, być może za jakiś czas coś w nim zmienię...
puszczyk dnia 20.01.2019 21:41
Myślę, że z tymi zaimkami z dużej litery zwyczajne dorabiasz ideologię do faktu.
A brak jakichkolwiek zasad, to anarchia, a poezja jest swobodna, ale nie anarchiczna.
Niemniej to Twój wiersz i Twoje poglądy i nic mi do tego.
Esy Floresy dnia 20.01.2019 21:42
Doprecyzuję, bo nie do końca zostałam dobrze zrozumiana. Nie napisałam, że temat miłości jest banalny, chodziło mi raczej o to, że został przedstawiony w sposób banalny. Dlatego, że dużo o miłości już napisano trudno jest napisać coś świeżego, aby zaciekawić czytelnika i Tobie się nie udało.

Jeśli chodzi o ilość sylab jest ich 12, ja ich wcześniej nie liczyłam. Na ucho słychać, że wiersz jest nierówny, więc zapisałam na co zwracać uwagę, żeby zadbać o jego płynność.

Pozdrowienia.
Blanche dnia 21.01.2019 07:44
Doskonale rozumiem uwago - po prostu sam jestem zwolennikiem rymowańców i wiem, jakie to trudne, żeby wszystkie tryby zaskoczyły.
A rozstania zawsze są ciężkie...
mike17 dnia 22.01.2019 13:18
Niewidzialna, smutny to wiersz, ale nie każda miłość kończy się happy endem, czasem jest gorycz rozstania i pustka, marazm i cierpienie wzmagane wspomnieniami, tego co było, ale czemu nie dane było istnieć dalej.

Smutek towarzyszy nam w życiu na co dzień, a gdy wypływa z porzucenia, to już jest prawdziwa tragedia - świat przestaje istnieć, nie widzi się ludzi, nic nie ma znaczenia.
Dobrze to oddałaś.

Z drugiej strony niezły z niego hultaj, tak porzucić zakochaną kobietę.
Ale są takie typy męskie, które przebierają w dziewczynach jak w ulęgałkach, i potem jest jak jest - "będę cię kochał na zawsze dziś wieczorem..."

Umiesz poruszać się w krainie smutku i Twoje teksty są dlatego wiarygodne.
To się widzi, słyszy i czuje.
Ale nikt nie obiecywał, że zawsze będzie raj na ziemi, a ludzie będą się kochać do grobowej deski.
niewidzialna-pisarka dnia 23.01.2019 21:45
Drogi Mike'u, jakże fantastyczne jest to, że tak zagłębiasz się w interpretację każdego wiersza - to naprawdę fajne uczucie widzieć, że ktoś w jednym tekście odnajduje dokładnie to, "co autor miał na myśli", zaś w innym dostrzega zupełnie inne znaczenie i przesłanie (jak w przypadku 'niewyśnionego snu';).

A w tym wszystkim najciekawsze jest to, że nawet mimo słabszego doboru rymów czy słów, udaje mi się stworzyć wizję niepewności, czy dany wiersz jest faktycznym odzwierciedleniem moich doświadczeń, czy tylko wymyśloną (choć realistyczną) historią ;) ale to niech już pozostanie moją słodką tajemnicą ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:56
Najnowszy:emilikaom