Tulipan - natalia99
Poezja » Pogranicze » Tulipan
A A A

Siedziała na ławce. Park był cichy i pusty. Tylko ona i jej myśli, których nie mogła się pozbyć.  Za i przeciw. Przeciw. Za. Przeciw. Za i znowu za. Robiła listę...
Zaczynało się ściemniać, słońce znikało za koronami zielonych drzew. Zielone drzewa stawały się coraz bardziej szare. Było lato, ale ona nie dostrzegała jego piękna i kolorów. Oślepiające, żółte słońce  wyglądało na jasnoszare. Czerwone tulipany na skwerku obok stawały się coraz bardziej i bardziej ciemne. Zimniejsze, prawie czarne. Jakby więdły, traciły swój krwisty kolor i wypełniały bolesną czernią. Ona to czuła, też straciła kolor. Po lewej stronie. Bolało. Bała się, że tego ciepła już nie odzyska. Bała przeraźliwie mocno.
Znowu za.. kolejne.
 ''To już całkiem długa lista za'' - pomyślała. Czy tego właśnie chciała? Czy to będzie rozwiązaniem? Nagły śmiech.  Chyba ironiczny. Wstała, zerwała tulipana. Myślała, że ulży mu w ciepieniu. Teraz nie była tego taka pewna, ale nie było już odwrotu.  Nagły płacz.
Robiło się coraz ciemniej. "Zaraz będzie widać księżyc i gwiazdy" - pomyślała.
Zastanawiała się jak wyglądałoby jej życie gdyby już nigdy się nie pojawiły. Niebo byłoby ciemne i puste. Brak nadziei. 
"Chyba czas wracać, robi się ciemno" - szepnęła pod nosem. Wstała, chwyciła tulipana zastanawiając się czy może go jeszcze uratować.
Zanim dotarła do domu na dworze było już całkiem ciemno, całkiem chłodno. Czuła lekki wiatr na swoim ciele. Włosy miała rozczochrane.
"Gdzie są te cholerne klucze.." - pomyślała. Zanim zdążyła je znaleźć usłyszała otwierające się drzwi. To była jej matka. Patrzyła na nią z ponurą miną - "Gdzie się znowu błąkasz po nocy?" - zapytała poirytowana.
- "Byłam na spacerze. " - odpowidziała dziewczyna - "Mam dla ciebie tulipana..". Wręczyła go jej i niemal biegiem weszła do swojego pokoju.
"I co mi po tym tulipanie? Jest już martwy." - pomyślała kobieta wyrzucając go do kosza.

Już nikt go nie uratuje.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
natalia99 · dnia 20.01.2019 20:10 · Czytań: 269 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 3
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
Vanillivi dnia 21.01.2019 11:59
Witaj Natalio,

to Twój pierwszy tekst na Portalu, więc myślę, że czekasz na odzew. Nie wiem, ile masz lat i od jak dawna piszesz, natomiast mnie ten fragment przypomina nieco kartkę z pamiętniczka nastolatki, uczennicy, a jeszcze nie coś, co mogłoby aspirować do miana literatury. Na razie po prostu notujesz swoje spostrzeżenia odnośnie otaczającej Cię rzeczywistości, motywy, które zauważasz, są dosyć proste - kwiaty, gwiazdy, drzewa.

Szkoda, że nie rozwinęłaś w żaden sposób tego tekstu, mam wrażenie, że urwałaś go po wprowadzeniu, tam, gdzie właściwa akcja powinna się dopiero rozpocząć. Zamiast zbudować jakąś fabułę, eksploatujesz dość kiczowaty motyw zerwanego kwiatu. Jeżeli miałabym wskazać na największe plusy tego tekstu, to myślę, że na pewno ciekawe jest to, że zwracasz uwagę na detale i starasz się kreować nastrój.

Jeszcze kilka kwestii technicznych:

Dialogi rozpoczynamy od pauzy lub półpauzy, a nie tak jak Ty to zrobiłaś w cudzysłowie
https://fantazmaty.pl/2018/.../jak-zapisywac-dialogi/

Cytat:
Za­czy­na­ło się ściem­niać, słoń­ce zni­ka­ło za ko­ro­na­mi zie­lo­nych drzew. Zie­lo­ne drze­wa sta­wa­ły się coraz bar­dziej szare.


Unikaj takich przypadkowych powtórzeń. Ponadto stwierdzenie, że zielone drzewa stawały się szare nie brzmi zbyt dobrze.
natalia99 dnia 21.01.2019 23:53
@Vanillivi
Jeśli Cię to interesuje to mam 20 lat. W życiu napisałam tylko jeden tekst - właśnie ten. Aspirowanie do miana literatury? Hmm.. nie wiem czy do tego dążę.. Tekst został napisany w 20 minut, nie celowałam w to aby stworzyć coś nade oryginalnego. W sumie mogę powiedzieć, że moim zamiarem było to, aby był prosty. Mi nie chodziło o to, żeby szukać jakiś oryginalnych symboli, dlatego użyłam 'kwiatu'. A jeśli chodzi o akcję - całą akcję jaką chciałam zawrzeć, zawarłam w tym co napisałam. To nie miało być długie opowiadanie, lecz krótkie, symboliczne i łatwe. I jeśli chodzi o, jak to nazwałeś: ''kartkę pamiętniczka'' - dobrze, rozumiem, jest to Twoja opinia - szanuję - aczkolwiek nie rozumiem zdrobnienia ''pamiętniczek''... Dość prześmiewcze w stosunku do mojej pracy, nie sądzisz? Rozumiem, że może Ci się nie podobać, aczkolwiek wyśmiewanie się z niej jest dość nie na miejscu.
A co do kwestii technicznych, dziękuję za pomoc, to mój pierwszy tekst w życiu, więc nie wiedziałam jak się za to zabrać.
Dziękuję za opinię. Pozdrawiam
Vanillivi dnia 03.02.2019 02:52
Pierwsze koty za płoty. Jeśli chcesz rozwijać się w swoim pisaniu, na pewno warto dłużej myśleć nad pomysłami i dopracowywać teksty niż dwadzieścia minut ;) I przede wszystkim bardzo dużo czytać. (To niby oczywistość, ale wielu autorów kompletnie nie zna literatury współczesnej, więc na każdym kroku powtarzam). Pozdrawiam i powodzenia.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
18/03/2024 19:06
Pliszko, wprawdzie posłużyłaś się skrótami myślowymi, ale… »
Jacek Londyn
18/03/2024 18:15
Trening czyni mistrza. Kolejna okazja, tym razem… »
valeria
18/03/2024 11:41
Piękne, już bielonych rzeczy nie spotykam już:) chyba w… »
mede_a
18/03/2024 10:45
Jak ja kocham te Twoje maluchy! Ajw- poezji pełna - pisz,… »
Kazjuno
17/03/2024 22:58
Ja miałem skojarzenie erotyczne, podobne do Mike 17. Jako… »
Kazjuno
17/03/2024 22:45
Co do Huty masz rację. To poniemiecka huta do końca wojny… »
ajw
17/03/2024 21:52
Zbysiu - piękne miałeś skojarzenia :) »
ajw
17/03/2024 21:50
Tak, to zdecydowanie wiersz na pożegnanie. Na szczęście nie… »
Gabriel G.
17/03/2024 19:52
Nie ukrywam czekam na kontynuację. To się pewnie za trzy -… »
Kazjuno
17/03/2024 16:40
Dzięki Gabrielu za krzepiący mnie komentarz. Piszę,… »
valeria
17/03/2024 15:17
Gotowanie to łatwizna, tylko chęci potrzebne :) »
Gabriel G.
17/03/2024 12:46
Kazjuno Jestem świeżo po lekturze wszystkich trzech części.… »
Jacek Londyn
17/03/2024 10:31
Proszę o chwilę cierpliwości. Zanim odpowiem na komentarze,… »
Kazjuno
17/03/2024 04:17
Czekamy z Optymilianem, ciekawi twojego odniesienia się do… »
Jacek Londyn
16/03/2024 12:26
Drodzy Koledzy po piórze. Dziękuję za komentarze. Jest mi… »
ShoutBox
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:43
  • Nie poezją ja, a prozaiczną prozą teraz, bo precyzję lubię: nie komentarzem, a wpisem w/na shoutboxie zaczęłam, a jak skończę, to nie potomni, a los lub inna siła zdecyduje/oceni.
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:32
  • Pliszko - nie! Dość milczenia! Dopóki żyjemy! A po nas krzyczeć będą "słowa", na karcie, na murze...
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:28
  • To, jak skończysz pozwól, że ocenią potomni. Zaczęłaś komentarzem... pozwól/daj nam możliwość byśmy i Ciebie komentowali - jedno "słowo", póżniej strofy...
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:20
  • ech, Zbigniew Szczypek, fajnie wszystko, wróżba jest, choć niedokończona, ale z tego, co pamiętam, to Makbet dobrze nie kończy ;)
  • pliszka
  • 05/03/2024 22:58
  • A reszta jest milczeniem...
Ostatnio widziani
Gości online:35
Najnowszy:pkruszy