Uwięziony w Serze - rozdział L - Sztuka - MP642
Proza » Inne » Uwięziony w Serze - rozdział L - Sztuka
A A A

Zaiste, czyż nie na tym właśnie winna polegać Sztuka – na tworzeniu własnego świata, świata, gdzie wyobraźnia Twoja decyduje nie tylko o tym, co być może, ale i o tym, co być powinno? Lecz takiej Sztuki nikt się tworzyć nie odważa, wszyscy chcą przełamywać Prawa Natury, lecz nikt nie śmie nawet ujawniać swych marzeń o przełamaniu Praw Moralnych, nikt nie śmie tworzyć ethical fiction, moral fiction...Lecz powiedz mi, Twórco, czyż nie jesteś udręczony przez świat? Czyż nie jesteś, nie byłeś od zawsze prześladowany przez ten parszywy gatunek, do którego ponoć sam należysz, lecz przecież sam nigdy w to nie wierzyłeś, gdzieś w głębi swojej chorej Jaźni wiesz, że jesteś kimś innym, kimś wyżej i marzysz o tym, o czym nie ośmielasz się może nawet świadomie pomyśleć...Lecz od czegóż masz Twórczość?! Dalejże więc! Stwórz swój własny świat, w którym nareszcie będziesz mógł zemścić się na tym motłochu, na tych podludziach, którzy zewsząd Cię otaczają! Pluń im w twarz swoją żółcią, wyrzygaj na nich całą swą pogardę, zioń na nich ogniem swej nienawiści! Niech Twe światy zaludnią się zimnymi, psychopatycznymi mordercami, synami gwałcącymi matki i zjadającymi ojców, córkami wydłubującymi oczy rodzicom, matkami gwałcącymi córki i ojcami gwałcącymi synów! Niech nareszcie zwyciężają odrzuceni, niech wywrą swą pomstę na prostakach, niech wreszcie kosmici wyniszczą całkowicie podłe robactwo ludzkie, niech wreszcie Smaug spali na popiół hobbitów i krasnoludy, niech zwycięża Sauron i Darth Vader, niech Malkovich zabije prezydenta, niech wreszcie zwyciężą egoiści, wariaci, ludzie z ideą, niech wyrżną w pień altruistów i normalnych! Niech będzie można zabijać, gwałcić, palić, znęcać się, zjadać ludzkie ciała! Niech wygrywają zboczeni i nienormalni, niech okażą swą nienawiść i pogardę wobec ludzi, niech ich palą żywcem, wydłubują oczy, aby kwiczeli ze strachu, aby błagali o litość Nas, aby błagali o litość Ciebie, Autorze, Ciebie, Artysto, Ciebie, Nadczłowieku!

Rzuć im w twarz te wszystkie historie, powiedz im: „nie mogę Was zabić naprawdę, więc zabiję Was w mojej Twórczości”. Niech Nowa Sztuka stanie się wanną pełną żółci, w której Artysta tapla się w rozkoszy, podniecając się patologicznością swej własnej Jaźni i zapładniając Sam Siebie spermą Swej Nienawiści wobec świata, spermą pogardy dla ludzkości, spermą poczucia własnego Nadczłowieczeństwa, aby Umysł Jego począł Nowy Świat, świat całkowicie i absolutnie oderwany od Rzeczywistości, świat przez Niego i dla Niego stworzony, na który zstępuje, wcielając się w Swego Bohatera, aby potępiać, a nie zbawiać, aby zadawać męki, a nie się im poddawać, aby zabijać, a nie dawać się zabić, aby sądzić, przeklinać i niszczyć.

Oto prawdziwa Sztuka! Oto nareszcie Twórczość absolutna, pełna i całkowicie odrealniona, oto ekspresja totalna, wyrzyganie na ludzkość tego, co ukryte w Najtajniejszych Głębiach Chorego Umysłu, splunięcie jej w twarz żółcią prosto z Trzewi Nadczłowieczej Jaźni.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
MP642 · dnia 23.01.2019 11:34 · Czytań: 279 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 1
Komentarze
Skuul dnia 25.01.2019 00:25
Dzięki za podzielenie się i dobre rady o/
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
18/03/2024 19:06
Pliszko, Posłużyłaś się skrótami myślowymi, ale pełnymi… »
Jacek Londyn
18/03/2024 18:15
Trening czyni mistrza. Kolejna okazja, tym razem… »
valeria
18/03/2024 11:41
Piękne, już bielonych rzeczy nie spotykam już:) chyba w… »
mede_a
18/03/2024 10:45
Jak ja kocham te Twoje maluchy! Ajw- poezji pełna - pisz,… »
Kazjuno
17/03/2024 22:58
Ja miałem skojarzenie erotyczne, podobne do Mike 17. Jako… »
Kazjuno
17/03/2024 22:45
Co do Huty masz rację. To poniemiecka huta do końca wojny… »
ajw
17/03/2024 21:52
Zbysiu - piękne miałeś skojarzenia :) »
ajw
17/03/2024 21:50
Tak, to zdecydowanie wiersz na pożegnanie. Na szczęście nie… »
Gabriel G.
17/03/2024 19:52
Nie ukrywam czekam na kontynuację. To się pewnie za trzy -… »
Kazjuno
17/03/2024 16:40
Dzięki Gabrielu za krzepiący mnie komentarz. Piszę,… »
valeria
17/03/2024 15:17
Gotowanie to łatwizna, tylko chęci potrzebne :) »
Gabriel G.
17/03/2024 12:46
Kazjuno Jestem świeżo po lekturze wszystkich trzech części.… »
Jacek Londyn
17/03/2024 10:31
Proszę o chwilę cierpliwości. Zanim odpowiem na komentarze,… »
Kazjuno
17/03/2024 04:17
Czekamy z Optymilianem, ciekawi twojego odniesienia się do… »
Jacek Londyn
16/03/2024 12:26
Drodzy Koledzy po piórze. Dziękuję za komentarze. Jest mi… »
ShoutBox
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:43
  • Nie poezją ja, a prozaiczną prozą teraz, bo precyzję lubię: nie komentarzem, a wpisem w/na shoutboxie zaczęłam, a jak skończę, to nie potomni, a los lub inna siła zdecyduje/oceni.
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:32
  • Pliszko - nie! Dość milczenia! Dopóki żyjemy! A po nas krzyczeć będą "słowa", na karcie, na murze...
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:28
  • To, jak skończysz pozwól, że ocenią potomni. Zaczęłaś komentarzem... pozwól/daj nam możliwość byśmy i Ciebie komentowali - jedno "słowo", póżniej strofy...
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:20
  • ech, Zbigniew Szczypek, fajnie wszystko, wróżba jest, choć niedokończona, ale z tego, co pamiętam, to Makbet dobrze nie kończy ;)
  • pliszka
  • 05/03/2024 22:58
  • A reszta jest milczeniem...
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty