izba przyj - Abi-syn
Poezja » Wiersze » izba przyj
A A A

 

ęć, ąć, jęk, zgrzyt, push, push, push

na świat ktoś lezie - obok odchodzi,

witaj, żegnaj – wybacz, tu dość słów.

 

wartko, wolno, doba, chwila,

przemiał w miał i w proch i w cel.

żył, lub żyła pępowina,

nić przecięta, krzyk lub jęk.

 

zgromadzenie żył - ktoś przeżył,

ktoś przybywa - w inny świat,

w świt i w oddech znad przestrzeni,

tyle samo wciąż jest nas.

 

obustronnie, symetrycznie,

żeby wyjść to trzeba wejść,

z krzykiem, który potem cichnie:

 

połóg, młodość, starość, śmierć.

 

 

luty 2019

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Abi-syn · dnia 27.02.2019 21:28 · Czytań: 383 · Średnia ocena: 4,5 · Komentarzy: 4
Komentarze
skroplami dnia 28.02.2019 12:18 Ocena: Bardzo dobre
Satyra, kpina, dramat, tragedia, wszystko z oddali a bliskie, znane chociaż omijane, przynajmniej w zakończeniu, przez nie rodziny. Śmierć dla bliskich ważna, nieraz wyjątek gdy umiera "ktoś". Np.? Ktoś taki jak Kora. Tak, tyle w tym wierszu życia i śmierci podkreślone w przedziwny sposób, stąd dwa pierwsze skojarzenia. Styl odpowiedni do treści :) bardzo.
Ciekawe jest podkreślenie, ważne, przejścia z jednego do drugiego świata
Cytat:
ktoś przy­by­wa - w inny świat,

podkreślam, bo nagle pojawia się coś innego może i galimatias życia w formie fizycznej w wierszu oddany, podskakuje niematerialnie. No, ładnie :).
Chociaż, czy tylko w tym miejscu? Jest tu ból podczas narodzin w krzyk "odziany", i jest coraz ciszej, choć tu w realnym świecie pewności brak ;), gdy "inny świat" coraz bliżej.
No tak, inny nie znaczy życiem w nowej formie istniejący. Cholerne pytania wciąż :).
Cóż, gdzie odpowiedzi? Można znaleźć, do tego też po chwili wiersz namawia, ot tak, przypadkiem.
I w tak małej formie pięknie oddane, choć nic o treści życia, właśnie jego zaistnienie i zakończenie. I ładne abstrakcyjne przenośnie :)
Cytat:
zgro­ma­dze­nie żył - ktoś prze­żył,

bo np "żyć" w sensie życie tu nie pasuje bo niewłaściwe skojarzenie :). Oczywiście pojawia się obraz żył oraz forma czasu przeszłego od życia. Można wybierać i robi się jeszcze ciekawiej w wierszu, no jak często w życiu.
Bardzo dobry wiersz, chociaż brakuje mi kolorów, surowość w postaci czerń i biel, przebija tęcze ;).
Lubię kolory dlatego tylko bardzo plus dobry.
SzalonaJulka dnia 01.03.2019 01:25
Abi, wieki mnie nie było na pp, i po powrocie największą niespodzianką jest kierunek rozwoju Twojej twórczości. Jestem pod wrażeniem. Bawisz się formą nie tracąc z oczu treści - sam wiesz, walę truizmy, bo komentarz musi zawierać coś więcej niż tylko moją opadniętą szczęnę :)
Uszanowanie SzJ
Abi-syn dnia 01.03.2019 20:37
Skropli, wspaniały, mocno rozbudowany komentarz. Jest w nim wszystko: analiza, odczucia po przeczytaniu, sugestie ulepszenia - zazielenię Ciebie za to wszystko

- tu mała dygresja,
Cytat:
zgro­ma­dze­nie żył
, chodziło mi o żyłę, naczynie krwionośne, w zbitce z życiem - daje "grę słów"
- żyła żyła już sto lat (na ten przykład)

Julka, super, że wdepnęłaś, ja też z rzadka,czasem zerkam sobie do "Niebieskiego Krzesła", fajne czasy ... .


Pozdrawiam i ... czekam na Twoje
Zola111 dnia 04.03.2019 01:45 Ocena: Świetne!
Abi,

wiersz nie zaskoczył mnie formą, bo tę już znam. Urzeka mnie w nim naturalizm, realia połogu. Skądsiś je znam. Dawne dzieje. A tu znów stanęły przede mną żywym obrazem. Gdyby wszyscy ludzie: Mężczyźni, ministerstwa zdrowia, lekarze położnicy i pielęgniarki położne wiedzieli, jak ważny jest ten moment, o którym piszesz! Nie wiedzą! Że w tym momencie ważą się losy więzi między matką i dzieckiem na całe ich życie! Jaką tragedią jest urodzenie martwego dziecka! Ech, dobrze, że są Poeci! Serdeczności.

z.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty